Sting schreef:Vraagje:
Ik heb nu, als afgestudeerd HBO'er, gesolliciteerd op een MBO-functie. De kans dat ze op zulk soort bedrijven een HBO functie vrijhebben is nihil en daar ben ik ook niet per se naar op zoek. Heb de HBOopleiding vooral gedaan om bredere kennis te hebben en niet om een hoger salaris. Kan ik dit op de één of andere manier ook aangeven in een sollicitatiebrief, dat ik niet uit ben op een hoog salaris maar dat ik bredere kennis wil bieden?
Komt namelijk zo: heb via via te horen gekregen dat ik wél ben uitgenodigd, maar dat ze twijfelen omdat ik HBO heb gedaan, en ze dat zelf te hoog achten voor de gegeven 'functie' (was een open sollicitatie). Ook voor toekomstige sollicitaties, zij zullen ws geen HBOfunctie aanbieden, en ik wil niet dat ze me daarom direct afwijzen....
Gefeliciteerd Rebecca!
Dat kun je toch gewoon zeggen?? dat je HBO hebt gedaan om kennis te verbreden? Als je toch op gesprek mag komen?
Ik kreeg te horen dat ze dachten dat de functie waarop ik had gesolliciteerd ( Waterklerk, bij een rederij ) voor mij niet uitdagend genoeg was.
Daarna kreeg ik dus een vacature te zien die nog niet eens op internet stond

Ik stap zo lekker op de (sport) fiets!