Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 06:51

Sting schreef:
Vraagje:
Ik heb nu, als afgestudeerd HBO'er, gesolliciteerd op een MBO-functie. De kans dat ze op zulk soort bedrijven een HBO functie vrijhebben is nihil en daar ben ik ook niet per se naar op zoek. Heb de HBOopleiding vooral gedaan om bredere kennis te hebben en niet om een hoger salaris. Kan ik dit op de één of andere manier ook aangeven in een sollicitatiebrief, dat ik niet uit ben op een hoog salaris maar dat ik bredere kennis wil bieden?
Komt namelijk zo: heb via via te horen gekregen dat ik wél ben uitgenodigd, maar dat ze twijfelen omdat ik HBO heb gedaan, en ze dat zelf te hoog achten voor de gegeven 'functie' (was een open sollicitatie ;) ). Ook voor toekomstige sollicitaties, zij zullen ws geen HBOfunctie aanbieden, en ik wil niet dat ze me daarom direct afwijzen....

Gefeliciteerd Rebecca! :D

Dat kun je toch gewoon zeggen?? dat je HBO hebt gedaan om kennis te verbreden? Als je toch op gesprek mag komen?

Ik kreeg te horen dat ze dachten dat de functie waarop ik had gesolliciteerd ( Waterklerk, bij een rederij ) voor mij niet uitdagend genoeg was.
Daarna kreeg ik dus een vacature te zien die nog niet eens op internet stond :)

Ik stap zo lekker op de (sport) fiets! :D

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:23

Als je uit kunt leggen waarom je HBO hebt gedaan, moet je dat gewoon doen. Hopelijk ziet het bedrijf het dan juist positief.

Ik heb een meevaller; kreeg een uitnodiging voor een interview via Skype, voor iets waarvan ik allang vergeten wat dat ik er op gesolliciteerd had.
Dat was een maandje terug, ik kreeg daar als reactie 'I'm currently on maternity leave, will get back to you in 1-2 months' dus dat was al bijna uit mijn hoofd verdwenen. (ik vond het apart dat ik dit kreeg een dag nadat de advertentie online ging maar goed, zwangerschappen laten zich waarschijnlijk niet plannen)
Toch leuk om dan ineens uitgenodigd te worden. Nu dus heel snel aan het werk om opnieuw uit te zoeken waar het allemaal over ging bij deze vacature :Y)

Ir1ne

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:58

Poep. Hebben ze die vacature die ze me had gestuurd, zonder dat ie nog online stond, toch nog verspreid in hun netwerk. en ik ben nog niet op gesprek geweest. Weh :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:59

Ir1ne schreef:
Poep. Hebben ze die vacature die ze me had gestuurd, zonder dat ie nog online stond, toch nog verspreid in hun netwerk. en ik ben nog niet op gesprek geweest. Weh :(

Herkenbaar... Ik werd iig niet uitgenodigd :+ want er voldeden anderen beter aan het profiel.

Nou ja, over 2 weken een voorlichting over een omscholing :) dus wie weet!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:25

Zonde Irene :(:)

Ik heb mijn gesprek gehad en was ontzettend zenuwachtig := Maar het gesprek zelf is best goed verlopen. Ze waren behoorlijk enthousiast, het was een gezellig gesprek en ze vonden mijn manier van lesgeven erg leuk om over te horen. Ze wilden zelfs bepaalde dingen die ik als voorbeeld gaf in de praktijk gaan gebruiken, dus ik heb ze in elk geval op leuke ideeën gebracht :')...

Maar goed, keerzijde daarvan is natuurlijk dat zij gewend zijn om heel anders les te geven, kan een nadeel zijn voor mij... Hoor deze week meer dus super spannend :):)

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:22

Spannend Rebecca. Wat voor school is het?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:25

@Rebecca spannend! Nog even wachten dus.

Ik heb morgen een gesprek bij de ohra een intake gesprek. Als ik goed genoeg ben heb ik donderdag een sollicitatie gesprek met de supervisor.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:32

Het is een reguliere Vmbo-tl, havo en vwo school! Heel anders dan ik gewend ben, want ik heb alleen ervaring met groene vmbo/mbo scholen! Super spannend :).

Ik ben in elk geval al blij dat ik een fijn gevoel heb over gehouden aan het gesprek, doet toch goed. Mocht ik het nu niet worden heb ik in elk geval weer meer motivatie om verder te solliciteren.

Lisa, succes morgen! :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:38

Die in Wolvega heeft me wel gebeld vanmorgen. Ben nu erg in dubio want ik vind het reizen echt een issue, iig wel bij een volledige werkweek... Ik sport nogal wat en dan word ik behoorlijk geleefd. Neem dat en mijn vrirend de vrachtwagenchauffeur...daarbij willen ze me eigenlijk niet genoeg betalen ( heb de indicatie gezien, dat vind ik zowel bruto als netto niet voldoende )... maar ik vond het zon leuk bedrijf en leuke mensen enz..

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:41

Ik mag op gesprek komen in een schoenenzaak vrijdag, spannend! Nu nog bedenken wat ik aan moet trekken :P

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:45

MissAnnemijn schreef:
Ik mag op gesprek komen in een schoenenzaak vrijdag, spannend! Nu nog bedenken wat ik aan moet trekken :P

Nette schoenen :D ?

Sorry flauw grapje, gelukkig kan ik er zelf hard om lachen :') .

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:47

Haha nee dat was ook het eerste wat ik dacht, moet deze week nog schoenen kopen :D Kan echt niet aankomen zetten op mijn uggs :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:14

Nee, dat vind ik ook niet kunnen :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:17

MissAnnemijn schreef:
Haha nee dat was ook het eerste wat ik dacht, moet deze week nog schoenen kopen :D Kan echt niet aankomen zetten op mijn uggs :')

Dat moesten ze sowieso verbieden :n

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:17

Ir1ne schreef:
Die in Wolvega heeft me wel gebeld vanmorgen. Ben nu erg in dubio want ik vind het reizen echt een issue, iig wel bij een volledige werkweek... Ik sport nogal wat en dan word ik behoorlijk geleefd. Neem dat en mijn vrirend de vrachtwagenchauffeur...daarbij willen ze me eigenlijk niet genoeg betalen ( heb de indicatie gezien, dat vind ik zowel bruto als netto niet voldoende )... maar ik vond het zon leuk bedrijf en leuke mensen enz..

Waarom solliciteer je uberhaupt? Je hebt toch een leuke baan?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:35

Kriel schreef:
MissAnnemijn schreef:

Ze zijn zo lekker warm :o :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:36

Kriel schreef:
Ir1ne schreef:

Maar ik krijg geen contract verlenging, bedrijf gaat reorganisere en ik had nog een tijdelijk contract. DAarbij heb ik niet gesolliciteerd. Hij heeft mn CV van internet gehaald
Laatst bijgewerkt door Ir1ne op 14-10-13 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:36

Kriel schreef:
MissAnnemijn schreef:

Mee eens.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:55

Ik heb gesolliciteerd naar een leerling functie op HBO-niveau. Hoewel ik al een HBO-opleiding heb gedaan, lijkt deze functie me nog leuker. Soms kom je pas dingen tegen die echt bij je passen, als je al bijna te laat bent :+
Fingers crossed!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 02:56

Ir1ne schreef:
Kriel schreef:

Maar ik krijg geen contract verlenging, bedrijf gaat reorganisere en ik had nog een tijdelijk contract. DAarbij heb ik niet gesolliciteerd. Hij heeft mn CV van internet gehaald

Gewoon onderhandelen. Als je nee zegt weet je sowieso niet of het gelukt was. Leg je dilemma voor en geef aan dat je de indicatie eigenlijk te laag vind. Doe een tegenvoorstel van wat je bruto zou willen verdienen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:01

@rebecca dankjewel! Ik ga nu richting de ohra rijden haha spannend :D

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:05

Kriel schreef:
MissAnnemijn schreef:

Wat vind je van Crocs? O:)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:21

Crocs op een sollicitatie is een MUST ..!

:')

Ik heb crocs om in de tuin te werken, met een reden: die zijn zo smerig dat ze nooit verder dan de tuin komen. Haha!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:25

Noouuuuuuu het is niet alleen dat ik ze lelluk vind hoor, in dat opzicht winnen de crocs :r
Maar er is ook nogal wat ophef over het bont wat gebruikt wordt in de Ugg(lie)s

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:41

Kriel schreef:
Noouuuuuuu het is niet alleen dat ik ze lelluk vind hoor, in dat opzicht winnen de crocs :r
Maar er is ook nogal wat ophef over het bont wat gebruikt wordt in de Ugg(lie)s

Nee die heb ik niet, dat gaat me te fur :')
[/offtopic]