Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:10

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 11:48

Top!
Had ik al op gesolliciteerd! Uiterlijk de 28e hoor ik meer.

Maar op het moment reken ik nergens op........... -O-

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:10

Ik kreeg net een afwijzing binnen, ben niet weerhouden omdat ik niet aan de ervaring of andere eisen voldeed. Heb ze een net mailtje teruggestuurd dat ik hoop dat hun kandidaat niet enkel aan alle eisen voldoet, maar ook qua persoonlijkheid bij de jobinhoud past (en dat ik ook een job in het vooruitzicht heb en wie weet tot ziens...). Krijg een heel grappig mailtje terug dat "een super toffe persoonlijkheid" inderdaad ook een eis was en dat ik daar alvast aan voldeed :D En veel succes enzo...
Haha :D :D , moest even hard lachen want heb daar niemand persoonlijk gesproken, enkel wat heen en weer gemaild, maar het maakt m'n dag toch goed (of het nu wat sarcastisch bedoeld was of niet, dat kan ik uit het mailtje niet goed afleiden :P ).

Ik heb nog steeds de bibbers voor morgen. Moest eerst m'n CV gewoon meebrengen en nu vroegen ze me net om hem toch al door te mailen. Ben reuze benieuwd :)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:21

Djeenie, ik denk dat ze het wel meent. Ik vraag me wel meteen af hoe oud die persoon is. Misschien is het wel een HR- stagiaire van nog een zeer jonge leeftijd! :D Maar het maakt de boel wel weer even luchtig.

Ik heb mezelf ook op Facebook in de spotlight gezet. Zo ook nog maar eens via LinkedIn mezelf in een paar groepen onder de aandacht brengen....

We gaan gewoon stug door.... want kom aan, ik wil die plek! ~~}>

6 juli in ieder geval van start binnen de zorg. Nu nog op de juiste plek terecht komen!!! :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:23

Pien1989 schreef:
Thnx fargo voor de tip. Ik zoek heel breed en heb niet specifiek 1 vakgebied waar ik in wil werken.
Dus een alert instellen werkt beter, ik zal zo gelijk eens kijken.

Meerdere alerts dan kun je wijd en via meerdere zoekingangen zoeken en weet je ook met welke bril deze alert is gemaakt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:23

[quote="Pien1989"]
Thnx fargo voor de tip. Ik zoek heel breed en heb niet specifiek 1 vakgebied waar ik in wil werken.
Dus een alert instellen werkt beter, ik zal zo gelijk eens kijken.
[/quo...... DUBBEL

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:55

:wave:
Ik ben als goed is deze week klaar met mijn bachelor opleiding sociologie en ben ook opzoek naar werk. Zou daarom graag met jullie mee praten. Heb meerdere functies waarop ik zou kunnen solliciteren. Beleidsmedewerker, personeelszaken, HRM en sociaal onderzoek. Heb een achtergrond in het sociale domein maar ik sta ook voor andere dingen open.
Tot nu toe op 1 vacature gereageerd en 1 afwijzing gehad. :+

Sturen jullie je cv en sollicitatiebrief op als word of als pdf? Ik heb iets meer uitgepakt met mijn cv om op te vallen, maar vraag me ook af of dat wel gewaardeerd word??

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:03

@BB, het was de marketing manager himself, hij selecteerde ook de kandidaten ;) Het stond er wel gek want ik zou hem niet met zulke woorden associeren :D

Ik wil altijd mijn CV als PDF sturen maar stuur altijd de word-versie door, dat zie ik dan steeds pas nadien...

Solleke_Noah

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:12

Altijd als pdf :) zo kan je lay-out niet vervormen.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:16

Djeenie: je foto op je C.V. leidde misschien wel tot die leuke opmerking! ;) :')

Zo, op FB wordt mijn oproepje al flink gedeeld. Ik ga openbaar! Best wel eng, maar alles voor die ene plek!!! :j
Vandaag ook een boel oude collega's gesproken en een balletje opgegooid.

We doen er alles aan, dat in ieder geval.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:46

@ BB, ik heb geen foto in mijn CV :P Moeten ze maar naar mijn LinkedIn profiel surfen :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:00

Jeetje belsje, ik ken niet je hele verhaal, maar klinkt heftig! -O-

Leuke vacature van de kinderboerderij, helaas is soest een beeeeeeetje :') uit de richting! :P

Succes voor de mensen met gesprekken!

Hier weer een afwijzing binnen gekregen -O- BLUGHHHHH Zometeen maar even een sollicitatie bij een sportwinkel doen, ik zag op het raam hangen dat ze opzoek waren naar vakantiekrachten (part en fulltime), dus ik naar binnen gelopen en naar de leidinggevende gevraagd, me voorgesteld en gevraagd wat ik het beste kon doen, uiteraard een motivatie en cv sturen... Nou ben benieuwd...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:23

Dimple schreef:
Top!
Had ik al op gesolliciteerd! Uiterlijk de 28e hoor ik meer.

Maar op het moment reken ik nergens op........... -O-

Dan hoop ik voor je dat t wat wordt! Het valt niet mee -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:25

Ach wat leuk, brief van het UWV dat ik op dit moment een uitkering ontvang :')

Ze zouden eens de administratie gewoon lekker op orde hebben! :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 14:47

Wat een lieverdjes toch zijn het daar hé? ~~}>

Cyn, teveel pimpen van CV wordt naar mijn mening niet op prijs gesteld. Vermeld wat je moet vermelden en zorg dat het er overzichtelijk en duidelijk uitziet. Vinden ze je CV niks dan pakken ze de brief er nog geen eens bij.
Heb je al werkervaring op gedaan op 1 van de vakgebieden? Stage? Weekendbaan of wat dan ook?

Vraag.........ik heb mijn webshops op de CV vermeld als zijnde huidige werk. Ik vind het erg dubbel. Ze kunnen denken dat daardoor een reguliere baan in gedrang komt of ze zullen het juist waarderen dat je iets onderneemt. Hoe zouden jullie daar in zitten als jullie mij CV zouden zien? Ik vind het lastig.........

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:07

Mijn vriend heeft een klein bedrijfje als juridisch adviseur. In sollicitatiebrieven schrijft hij dat hij van tijd tot tijd mensen van juridisch advies voorziet. Het is ook werkervaring natuurlijk, maar niet te groot maken. :j

Ik heb stage gelopen als beleidsmedewerker bij een maatschappelijk werk organisatie. Voor mijn opleiding sociologie ook maatschappelijk werk gestudeerd, na mijn propedeuse opgestapt. In die tijd ook nog stage gelopen als jongerenwerker. Verder werk ik momenteel als kok. :)
Bovenaan mijn CV staat een foto. Verder wel overzichtelijk ingedeeld imo. Zal zo plaatsen hoe het eruit ziet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:37

You've got to be kidding me. Ik heb donderdag een zwaar tentamen waar ik nu nog 12 hoofdstukken voor moet bestuderen. Wij hebben nieuwe buren die al bijna 2 maanden aan het klussen zijn. De afgelopen weken hebben we ze zelden gezien, en uiteraard sinds gister zijn ze weer vol aan het boren.... Zucht.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:07

Ik mag aankomende maandag op gesprek komen bij een basisschool als onderwijsassistent. Moet mij alleen nog even goed verdiepen in het soort onderwijs. :)

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:17

Ha spekkie, een erg leuke vacature. De sollicitatie is al geschreven, even mijn cv aanpassen en dan mail ik m vandaag!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:23

Persoonlijk zou ik een webwinkel onder nevenactiviteiten vermelden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 16:37

Het punt daarvan is..........dat het 'gat in mijn CV blijft bestaan en ik daar dus graag een opvulling voor wil.
Daarom twijfel ik zo.
Nevenactiviteiten kijken ze nauwelijks naar is mijn ervaring. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:38

Ik zou het gewoon bij werkervaring zetten. Ik heb zelf ook mijn freelance werk er nog steeds op staan.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:38

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:08

Als je echt een gat in je CV hebt zou ik het bij werkervaring zetten inderdaad, blijft een risico maargoed. Mijn broer heeft destijds zijn gat in zijn CV opgevuld door te zeggen dat hij in die periode de wereld is rond geweest (was ook zo) maar ik ken verscheidene mensen die een rondreisje europa iets uit perspectief hebben geplaatst daarvoor ;)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:09

Ik zou de Webwinkel ook als nevenactiviteit zetten denk ik! Of wel als werkervaring, maar dan erbij zetten hoeveel uur per week je eraan besteed.