Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:17

Kaatje, goed k lote zeg. Op basis waarvan heeft UWV goedgekeurd dan?
Nou meid, klim maar weer in de pen :(:)

kaatje77

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:17

Toch op basis van bedrijfseconomische redenen :?
Ik weet het ook niet meer, ben er kapot van, maar goed, voor zo'n baas wil ik ook niet meer werken :x

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:20

Gut Kaatje ...

Ja klant ondersteunt wel, maar voor hun is dit ook geen cadeautje natuurlijk ... Uiteindelijk gaat het niet alleen over het contract wat ze over mij hebben, maar wordt hun hele samenwerking even onder schot genomen. Dat is voor niemand "aangenaam".
Kan best wel "grote" gevolgen hebben ... Net onze big boss van de klant nog aan mijn bureau gehad "jamaar wij kunnen nu niet zonder u", ja man dat is goed en wel maar als aan dat concurrentiebeding niets gedaan wordt ga ik toch gewoon op een ander hoor ... Ze weten sowieso dat er ook evt nog een andere optie is ....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:28

:(:) knuf Kaatje.....dit zijn geen leuke dingen.
Maar laat je niet meteen weer in de WW zetten hoor. Je zit nu in de ZW en daar blijf je nog maar even totdat je je helemaal fit genoeg voelt om aan de bak te gaan.
Per wanneer gaat ontslag in?

Belsje...........zenuwslopen dit......... -:(-

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:48

Als ik straks mijn CV klaar heb, kan iemand deze dan beoordelen? :)

Ik had nog een vraag. Als je een vacature ziet, zou je dan ook reageren als je niet helemaal in het beeld past? Bijvoorbeeld (min. 3 jaar werkervaring) en dat je toch solliciteert zonder werk ervaring?
Of verplicht HBO niveau, maar dat je solliciteert met MBO niveau?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:52

Ik doe het wel, je weet nooit waar het goed voor is!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:01

Je kan dan het beste gewoon solliciteren... Als je niet solliciteert wordt je zoieso niet uitgekozen. Dus proberen kan altijd.
Ik heb echt een hele zure dag. Nergens zin in en begin te merken dat ik steeds minder zin heb om smorgens op te staan. Gelukkig heb ik n hond en een paard die eruit moeten en waar ik me kan vermaken maar vandaag heb ik echt nergens zin in. Ik kijk gemiddeld een paar keer per dag op sites als indeed maar daar wordt ik echt niet blij van want nee ik ben geen lasser en nee ik ben geen metselaar. Maargoed. M'n ouders zijn ook op vakantie nu en normaal doe ik vaak wel iets leuks met nn moeder maar dat is ook niks. Sorry voor m'n klaagzang maar ik wilde het ff kwijt.

Keep your head up kaatje.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:02

Ik ga er maar van uit dat iedereen in onze posities vervangbaar is :-) Mijn baas en alle 'klanten' waarvoor ik mij engageer moeten dan maar een vervanger zoeken als ik hier wegga, dat is toch altijd zo als je van job verandert, heb al van verschillende personen gehoord dat je daar niet teveel rekening mee moet houden :-) Al is dat soms wel moeilijk, maar ja... Zolang ik niet 100% zeker ben dat ik de nieuwe job heb, zet ik mij nog 100% in voor mijn huidige job.

Succes Kaatje, heb het hele gedoe maar met een half oog gevolgd maar het klinkt slopend...

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:03

Pien1989 schreef:
Je kan dan het beste gewoon solliciteren... Als je niet solliciteert wordt je zoieso niet uitgekozen. Dus proberen kan altijd.
Ik heb echt een hele zure dag. Nergens zin in en begin te merken dat ik steeds minder zin heb om smorgens op te staan. Gelukkig heb ik n hond en een paard die eruit moeten en waar ik me kan vermaken maar vandaag heb ik echt nergens zin in. Ik kijk gemiddeld een paar keer per dag op sites als indeed maar daar wordt ik echt niet blij van want nee ik ben geen lasser en nee ik ben geen metselaar. Maargoed. M'n ouders zijn ook op vakantie nu en normaal doe ik vaak wel iets leuks met nn moeder maar dat is ook niks. Sorry voor m'n klaagzang maar ik wilde het ff kwijt.

Wat vervelend.. -O- Helemaal van die vacatures als rietdekker, metselaar, bouw dit, bouw dat... Dat kom ik ook zo vaak tegen. :+

Moet zeggen dat het me tot nu toe niet tegen valt wat ik tegen kom in mijn regio wbt mijn functie. (Secretaresse, telefoniste, administratief medewerker, receptioniste)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:30

Ik heb vrijdag de stoute schoenen aangetrokken en voor het eerst in 7 jaar gesolliciteerd. Een functie als beginnend assistent accountant, helemaal de andere richting op... Hoewel, ik kom uit een echte ondernemersfamilie maar ik ken dus alleen de andere zijde van de medaille. Tot mijn grote verbazing binnen 21 minuten een enthousiaste response terug dat ik bij de 1e selectie zat, dus dat voelde als een goed begin.... Hoop stiekem dat mij die eindeloze sollicitaties bespaard blijven.

Manlief heeft inmiddels 67 brieven verstuurd en nog niet eens een uitnodiging gehad. Lastig verhaal want hij heeft een keurige CV maar moet door zijn handicap nu beneden niveau werken en is bovendien maar maximaal 24uur per week belastbaar. Heel simpel, daar hebben werkgevers geen zin in... We kunnen weliswaar wat arrangeren binnen ons familie bedrijf maar hij zou het leuker vinden om echt weer iets voor zichzelf te hebben en weer terug in de maatschappij te staan na 2,5jr ziek thuis te hebben gezeten.. Je word er moedeloos van!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:43

Xivura schreef:

Ik had nog een vraag. Als je een vacature ziet, zou je dan ook reageren als je niet helemaal in het beeld past? Bijvoorbeeld (min. 3 jaar werkervaring) en dat je toch solliciteert zonder werk ervaring?

Sollicteren staat vrij, maar als een bepaalde opleiding een harde eis is en geen pre dan zou ik het persoonlijk zonde van je tijd vinden. Is het puur het niveau en heb je aantoonbaar een hbo niveau door je werkervaring als je geen mbo diploma hebt, dan zou ik het absoluut proberen.

Solliciteer ik als bv beveliger en is een diploma daarin een harde eis, dan heeft het weinig zin natuurlijk als ik dat diploma niet; hoezeer ik ook bereid ben om in een paar maanden het diploma zo te halen maar ja, daar hebben ze op dat moment weinig aan met iemand op de loonlijst die dat werk nog helemaal niet mag doen.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:23

Belsje schreef:
Wat is een basispsycholoog in Nl? Bij ons heb je "gewoon psychologen", wij konden wel voor een onderverdeling kinderen/volwassenen/arbeids/onderzoek e.d., maar we zijn wel gewoon psycholoog als we afstuderen.

Na je afstuderen ben je hier basispsycholoog, je mag al wel een hoop.. maar wel onder supervisie. Wanneer je daarna de GZ-opleiding doet, verkrijg je een BIGregistratie en mag je een hoop meer en zonder supervisie. De meeste instellingen zoeken dan ook de tweede.

Ik lees verder een aantal nare en lastige dingen -O- , succes/sterkte allemaal! :(:)

Ik heb een afwijzing binnen voor een traineeship, maar wel een gesprek voor een vrijwillige bestuursfunctie (paar uur in de week) komende week. Dat zou een heel mooi opstapje zijn naar een netwerk en geweldig staan op mijn cv.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:25

Zijn basispsychologen dan wat bij ons de assistenten in de psychologie zijn?

Dat is echter een hogeschool opleiding ...

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:41

Nee dat ook niet, weet niet precies wat de verschillen zijn tussen hier en daar. Ik ben strakjes ook "gewoon" psycholoog, alleen is gz dus nog een stapje hoger. :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:26

Xivura schreef:

Ik heb ooit gesolliciteerd op een HBO functie met mijn MBO opleiding maar was uiteindelijk wel aangenomen :j
Dus zou zeker als jij denkt dat je verder wel genoeg aan de eisen voldoet en ook denkt dat je het zeker waar kan maken wat ze van je vragen niet bang zijn om te solliciteren

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:46

Zojuist alles doorgegeven bij het U W V. Ben benieuwd hoe dat straks gaat met onregelmatige werkuren per week plus dan nog heel even een stukje aanvullende W W. Gaat mij benieuwen.

Ben nog steeds niet lekker te pas. Morgen ga ik weer laten prikken (zoals al de bedoeling was). Verder geen nieuws. Morgen met een frisse kop die instelling opbellen. Kijken of mijn e-mail (A) wel is aangekomen en (B) wat ze er mee gaan doen! :+

Misschien moet ik wel serieus gaan overwegen eventueel de kraamzorg in te gaan of iets anders, want ik wil niet dat ik over 4 jaar nog mijn doel aan het nastreven ben. Ooit wil ik ook zwanger worden en het huwelijksbootje instappen. Mijn vriend is ook niet meer de jongste (vergeleken bij mij dan.... :') )

Nu is het de beste tijd voor een opleiding. Punt.

Hoe gaat het hier verder? Heb nog niet de kans gehad alles door te lezen. Een boel gehaast de laatste paar dagen. Morgen eindelijk weer een beetje rust aan de kop om overal weer lekker voor te gaan zitten.

Sterkte allemaal! Toi toi toi!!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:34

Pien1989 schreef:

Het is veel handiger om een aantal alerts in te stellen dan elke keer losse zoekacties te doen op indeed, dan krijg je via die zeeffunctie van de alerts als het goed is alles binnen wat passend kan zijn en hoef je dus alleen die mails door te lopen en na te klikken om te kijken of er nog wat zinnigs voor je bij zit.
Kies evt verschillende invalshoeken en verschillende soorten termen om te zoeken en zoek ook gewoon blanko qua functie en alleen je plaatsnaam, verrassend wat er voor dingen langskomen die toch interessant kunnen zijn.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:49

Thnx fargo voor de tip. Ik zoek heel breed en heb niet specifiek 1 vakgebied waar ik in wil werken.
Dus een alert instellen werkt beter, ik zal zo gelijk eens kijken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:32

Wat ik heb ingesteld bij idee is een vaste zoekactie op alles binnen zoveel km van mijn postcode en een paar met trefwoorden.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:34

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 10:44

Oh shoot..........ik haak dan ook af hoor. Ik kan ook niet snel schaken ^)

_O- _O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:47

Een duidelijk gevalletje, you had one job only!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:59

:') Ik kan snel schaken maar of ik dan win of het spel lang duurt is iets anders. Wat zou het normaal geweest moeten zijn?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:03

Schakelen denk ik?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:04

:') geweldig

Thanks meiden, heb gisteren weer op indeed gekeken en vergeleken met een paar jaar geleden is het aanbod er erg op voorruit gegaan....

Ben in dubio of voor mezelf of toch weer vertrouwd voor een baas werken......lastig.

Denk dat ik per 1 aug bij de deur kom. Zal deze week mijn ontslagbrief wel ontvangen...