Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:39

Als je wat steviger bent zou ik zowiezo geen vest van wol aan doen of die stof. En als je een blouse neemt zou ik zelf niet een loshangende flapperding nemen maar ook geen te strakke van ik-kan-niet-zitten blouse. Spijkerbroek kan altijd wel netjes zijn met nette schoenen eronder. Een net shirtje of iets kan ook nog wel met mooie blouse of iets, succes iedergeval irene!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:55

Misschien tijdelijk ergens een goedkope, nette broek op de kop proberen tikken tot je in je kleinere maatjes kan?
Nette spijkerbroek met een mooie schoen onder en blousje erop kan prima, als het bij de functie past :j

Zo net een hele interessante vacature gevonden, maar hij is in't Engels opgesteld.
Stomme vraag misschien, maar solliciteer ik dan in het Engels of in het Nederlands?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:01

Ik zou dan in het engels solliciteren, misschien is het stiekem wel een test juist hoe jou engels is ?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:02

axeltje schreef:
Winged, ik weet niet of het echt is wat jij zoekt, maar ik kwam een vacature tegen voor bedrijfsjournalist op http://www.noorderlink.nl

Helaas, 30 schrijfuren per uitgave, 2 per jaar... Jammer!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:03

Ik zou in het Engels reageren.. ze stellen hem vast niet voor niets in het Engels op.

Irene, succes! Mioux hoezo geen vest van wol?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:05

Als je steviger bent en je draagt een wollen vest maakt t je vaak juist dikker ;) Wol is vaak toch wat dikker kwa stof als dat je een leuk vestje neemt van een andere stof

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:17

Optiwolk schreef:
Misschien tijdelijk ergens een goedkope, nette broek op de kop proberen tikken tot je in je kleinere maatjes kan?
Nette spijkerbroek met een mooie schoen onder en blousje erop kan prima, als het bij de functie past :j

Zo net een hele interessante vacature gevonden, maar hij is in't Engels opgesteld.
Stomme vraag misschien, maar solliciteer ik dan in het Engels of in het Nederlands?

Engels

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:56

Inderdaad in het Engels. Ik reageer altijd in de taal van de vacature. Ik solliciteer op onderzoeks functies en dat is zon internationaal gebeuren dat je nooit weet of er iemand mee beslist die geen Nederlands spreekt. En je kunt inderdaad gelijk laten zien dat je goed Engels kunt.

Ik heb tot nog toe bijna alleen nog maar in het Engels gesolliciteerd.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:09

Hoe doen jullie het als er specifiek om geloofsovertuiging gevraagd wordt? Ik ben atheïstisch opgevoed, maar heb het geloof wel altijd interessant gevonden. Nu staat er vaak bij wat strengere scholen bij dat mensen met een bepaalde overtuiging voorkeur hebben... vind ik toch erg jammer, want ik heb er echt wel kaas van gegeten maar mag niet zeggen dat ik die bepaalde overtuiging heb. Zeker als biologie docent schijnt dat nog wel eens problemen op te leveren omdat dat nogal tegen het geloof in gaat...

In elk geval; ik heb een beetje het idee dat het soms tegen werkt om geen geloofsovertuiging te hebben, zijn er meer mensen die dat hebben?

Ga zometeen solliciteren voor iets totaal anders, in de varkenshouderij, ben benieuwd!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:12

Volgens mij is het geloof iets waar ze officieel niet om mogen vragen. Tenminste, niet in een gesprek.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:18

Ligt eraan: de mensen bepaalden het bedrijf. Dus om een atheïst voor de klas te zetten op een christelijke school zou ik niet voor kiezen. Het moet wel passen bij de identiteit en je moet er als werknemer volledig achter staan dat er wordt lesgegeven met de kracht van Jezus (ouders kiezen bewust voor een dergelijke school immers) Bij het Leger des Heils is dat een standaard vraag bij het sollicitatie formulier. Ze mogen je er niet op afwijzen (dus het niet als je 'nee' invult, je niet verder kan), maar je moet je vooral zelf afvragen; kan ik de christelijke identiteit waarborgen als ik zelf niet geloof? Kan ik een Bijbeltekst voorlezen aan het begin van het uur en bidden?

Een bedrijf kijkt veel naar 'welk poppetje past in het bedrijf' en dat is vaak nog belangrijker dan welke diploma heeft diegene. Is het een Christelijk bedrijf, die dat ook duidelijk uitdraagt dan vind ik het niet meer dan normaal dat ze kiezen voor een 'christelijk poppetje' (bij gelijkwaardige kandidaten).

Maar ik vind het zelf wel lastig. Bij het leger des Heils moest ik invullen hoe ik mijn christelijke geloofsovertuiging vorm gaf in het dagelijkse leven..... Terwijl ik een afvallige ben :')
Dus heb wel wat neer weten te zetten in de lijn met het geloof, zonder de woorden van Jezus en God erin te laten voorkomen :=
(Ik ben wel christelijk opgevoed dus dat kan ik altijd gebruiken :Y) )

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:31

Optiwolk schreef:

Ik heb geen enorme kont (meer) hoor. Maat 44, kom van 52, heb wel spijkerbroeken die me passen maar die vind ik zelf niet netjes genoeg. Had nu een soort blouse aan ( zonder decollete ) met een nette spijkerbroek ( eigenlijk te groot, maar corrigerend jurkje erover ) en een paar mooie nette hakken.
Was nu voor commercieel medewerker binnendienst, maar heb nog iets in het vat zitten en vermoed dat ik daarvoor toch echt een tenue de ville of colbertje aan zal moeten. Heb wel 1 maar die zit echt net te krap en vind hem zelf ook wat te kort ( valt op de onderrug, wil liever tot op mijn billen, vind ik zelf net even wat mooier) .

Omdat ik behoorlijk groot van voren ben ( lees, cupmaat H omvang 90/85, kom van HH 105 ) kan ik sommige jasjes niet aan ( te klein ) en de grotere zijn dan weer geen gezicht ( mouwen te lang, veel te wijd enz ) dus tis nogal een geworstel. Te kleine kleding maakt per definitie dikker en ik wil gewoon graag representatief zijn! :)

Ben er alweer. De functie lijkt me super, echter is het wel een eind weg en betwijfel ik of hij aan mijn salarisindicatie wil voldoen.. Das wel lastig. Hij vond mij wel heel leuk geloof ik :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:31

Geen wol
Geen wijde kleding, maakt ook dikker.
Zwart kleed af.
Sjaaltje om kan ook mooi afkleden
Geen kleine riempjes om
Als je een ronder gezicht hebt, geen grote oorbellen

Dat was het geloof ik wel :Y)

Edit: Laat maar je bent al terug

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:43

Fiebie, dankjewel :) ik was wel van plan om er nog meer te doen hoor!
Hele rechte kleding is idd niet mooi, tenten e.d. :)
Ik kan wel eens een foto van mezelf plaatsen, dan kunnen jullie het verschil zien :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:46

Nou dat is dus een beetje mijn punt, ik vind het heel mooi dat mensen kunnen geloven en doe op vrijdagavond zelfs kerkclub begeleiden (didactische kant) dus ik heb er wel iets mee, alleen ik geloof zelf niet en ben ook niet zo opgevoed. Heb wel altijd op gelovige scholen gezeten en zelfs examen moeten doen in godsdienst. Vind het dan wel jammer dat ik atheïst in moet vullen terwijl ik echt geen typische ben die overal wil verkondigen dat de wetenschap het enige juiste is...

Irene, knap dat je zoveel bent afgevallen. Ik ben niet zo goed met nette kleding dus kan je daar geen tips voor geven. Ik draag meestal redelijk basic kleding.. vind het heel lastig om netjes over te komen zonder mijn eigen identiteit te verliezen :+

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:52

Nee en dikke truien zijn ook niet mooi, je kan beter laagjes dragen dan wollen truien enzo..... :Y)

Hoewel.... je kan nog zo veel kleding dragen wat afkleed, sommige dingen verberg je niet 8-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:52

Terwijl theologie juist een wetenschappelijke opleiding is :D

Ik zou niet goed in een erg formeel bedrijf kunnen werken met een sterke hiërarchie, dus daar kies ik niet voor. Als ik uit naam van Jezus mensen moet helpen (en samen met ze bidden), dan haak ik ook af. Is alleen een bepaalde levensovertuiging genoeg, prima :j dus de gematigde variant. Ik zou bij een vrijgemaakte gereformeerde school niet kunnen aarden, dat is wel té verschillend met hoe ik ertegen over sta :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:56

Fiebie schreef:
Nee en dikke truien zijn ook niet mooi, je kan beter laagjes dragen dan wollen truien enzo..... :Y)

Hoewel.... je kan nog zo veel kleding dragen wat afkleed, sommige dingen verberg je niet 8-)

Ik hoef niet te verbergen dat ik dikker ben, ik wil er gewoon netjes uitzien. En dat is lastiger als je een pens hebt. Dat ik die heb en dat dat niet charmant is dat is geen nieuws :)

Dankje Rebecca.

De weg is nog lang, maar dit is al vast een eind op weg :

Afbeelding

Afbeelding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:02

Goed op weg zeg! :j

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:06

:) thnx

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:21

Ir1ne, dat weet ik... Geloof me, ik ben expert in afvallen :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:23

Ik helaas ook. Daarom besloten om definitief een eind eraan te maken :) en ga nu super.

Wat dat betreft heb ik dit jaar echt een superjaar. Gestopt met roken, kilo's kwijt, en als ik een beetje mazzel heb een betere baan.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:38

:o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:54

goed plan Fiebie

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:41

Goed plan? Huh? Ik mis ff wat denk ik. Fiebie, had een pb van jou, maar kan ik niet lezen?