Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:08

SuperSmurf schreef:
Ga jij nooit op vakantie?

Ik ga dit jaar ook niet, ook met t idee van; vakantie is geen inkomsten. En t werkt bij mij niet zo dat iemand anders t over kan nemen helaas.

Nee. Ben al ruim 12 jaar niet op vakantie geweest. Heb er ook geen behoefte aan.
Vrij om op te laden werkt bij mij ook niet. Met die feestdagen, dat je eens een dag extra vrij bent, word ik zo lui. Zolang ik bezig blijf gaat het prima :)
Opladen doe ik trouwens bij de paarden. Lekker rijden of gewoon uren naar ze kijken in de wei.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:09

Hier laten we het iemand anders overnemen. Wel geven we in de periode dat we weg zijn aan dat de levertijd een paar dagen langer kan zijn. Kan niet van onze vervanger verwachten dat ze bij ieder pakketje meteen op en neer rijdt. Onze opslag zit namelijk aan de andere kant van de stad - met de auto ben je zo een minuut of 50 bezig als je 'even op en neer rijdt' voor een pakketje.

SuperSmurf: wat fijn dat je een locatie hebt gevonden!

Annash
Blogger

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:14

Ik ben meestal maar een paar dagen weg, geen hele weken, dus dat valt wel te overzien.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:18

Voor mij is trouwens de zomerperiode de drukste periode van het jaar :+ Heb dan de opvang van de mensen die op vakantie gaan en aangezien ook mijn klanten op vakantie gaan en ik dus minder inkomsten heb uit mijn vaste klanten, is dat pension een fijne aanvulling voor de zomer maanden. Geen idee hoe we dat volgend jaar gaan doen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:21

Ik ga min. 1 week op vakantie ieder jaar! Mocht het financieel zelfs mogelijk worden wil ik eigenlijk graag in de zomer 1 week op vakantie en in januari/februari 1 of 2 weken (naar de zon!)
Voor mij is dit echt nodig om tot rust te komen en ik neem in die weken dan geen opdrachten aan. Veel opdrachten kunnen toch verschoven worden. Ik probeer wel rekening te houden met mijn vaste opdrachtgevers en daar omheen te plannen. Met carnaval dit jaar had ik op donderdag nog een opdracht, op vrijdag afgewerkt, zaterdagochtend naar Londen gevlogen, dinsdagavond weer terug en woensdagochtend weer een opdracht gefotografeerd. Helemaal niets gemist dus, maar wel lekker 4 dagen weg geweest!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:35

Ik ga ook ieder jaar op vakantie, minstens 1x. 't Is altijd effe een geregel voor de paarden en de katten maar dat heb ik er graag voor over. Voorlopig heb ik nog een enorme lijst met plaatsen waar ik naar toe wil, dus ik weet waarvoor ik werk. ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:36

Hier ook niet echt vakantie, had ook altijd paard om voor te zorgen. Wel gaan we elk jaar een keer of twee op weekend binnen eigen land, landelijke B&B, uit eten en verder veel lezen. Verleden jaar ben ik voor de eerste keer in 7 jaar met mijn partner 10 dagen op vakantie geweest naar Frankrijk en dat was erg fijn, ga graag weer dit jaar maar onze kat raakt er zo overstuur van.... Ontstressen is voor mij ook prima thuis te doen hoor.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:37

Die enorme lijst komt me bekend voor, Jolanda... :D
Dylano staat op een pensionstal, dus die krijgt zijn eten, stal wordt uitgemest en hij gaat de wei in als ik er niet ben. Als ik er wel ben trouwens ook. :+

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:47

Mijn paard staat ook op volpension, dus daar wordt voor gezorgd en ik denk dat hij ook blij is om mij een keer 2 weken niet te zien :P

De katten gaan deze keer bij m'n ouders logeren. Vorige keer waren ze op hotel gegaan maar daar werden ze erg triest, dus dat doen we niet meer. Alleen thuisblijven vind ik ook geen doen als we 10 dagen weg zijn, dus gaan ze bij 'oma & opa' en ik hoop dat ze daar blijer zijn. Ze hebben iig meer plaats en meer aandacht :)

Ik heb ook als vakantiedoel gesteld om 2kg aan te komen :P

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:49

Ik vind het heerlijk om op vakantie te gaan, neem ook gerust 2 weken vakantie. Ik heb dan ook geen winkel, dat maakt het al wat makkelijker. Ik zorg dat ik de mail kan lezen op vakantie en daar blijft het dan bij. De belangrijke dingen dan ik dan wel even terugmailen. Vaste klanten laat ik ruim van te voren weten dat ik met vakantie ga, dus als ze wat van me willen moeten ze dat voor de tijd even aangeven.

Nu het geld nog om op vakantie te gaan :+ (dit jaar gaan we nergens heen, maar neem ik wel ongeveer 2 weken vakantie, ook om gewoon lekker 2 weken vrij te hebben samen met mijn vriend, we zien elkaar al zo weinig, haha)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:52

Kat hier had een kattenbabysit die elke dag langskwam. Na een week vertelde ze dat er geen huis meer mee te houden was, extreem bleiren en aan haar rokken hangen en niks wat ze deed was goed. Hij komt uit een asiel dus ik durf hem echt niet op hotel te zetten, die denkt dat hij weer gedumpt wordt.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:54

Ik wou ook eerst een babysit, maar al onze familie woont op een uur rijden, en de buren zijn al oud dus die 'vertrouw' ik daar niet zo mee. Vrienden of kennissen wilde ik niet in mijn huis hebben .. Naja, ik ga er gewoon vanuit dat de poezels het prima zullen hebben bij 'oma en opa', ze hebben elkaar nog, hun speeltjes/kussens/.. gaan mee dus ze moeten er maar tevreden mee zijn :P

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:24

Hier is het in de vakantie ook top drukte met het Paardenhotel! Helemaal goed natuurlijk :)
Voor mijn eigen bedrijfje probeer ik wel even een een rust periode in de plannen, met een beetje goed plan werk moet dat wel lukken.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:04

Mijn katten zijn niet moeilijk, die blijven thuis als wij op vakantie gaan. Worden verzorgd door ouders, zus of buren. Paard wordt vaak ook gedaan en hond gaat mee op vakantie
Hihi vakantie doel twee kg aankomen :+ die hoor je niet vaak :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:26

Vraagje: een tijdje geleden hadden we het over het bepalen van de prijs van een product. Iemand (geen idee meer wie) kwam toen met een heel mooi rekenvoorbeeld over hoe je ongeveer kon berekenen wat je voor een product zou moeten vragen, volgens mij werden er ook percentages genoemd. Nu dacht ik dat ik het in een bestandje had opgeslagen maar ik kan het niet vinden, dus ik zal wel gedacht hebben "dat moet ik even opslaan" en het vervolgens niet hebben gedaan *oops*. Ik heb geprobeerd het in het topic terug te vinden, maar jeetje, kan het nergens meer vinden! Iemand hier die snapt waar ik het over heb en mij nogmaals aan dat rekenvoorbeeld kan helpen? :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:47

Nou ik was het niet Joyce, haha dus helaas!

Zo, vanmorgen mijn administratie weer bijgewerkt, herinnering (helaas) gestuurd en alle betalingen weer nagekeken en gedaan. Nu verder met een klus en dan om 13.00 naar klanten. Vanmiddag lekker het bos in met mijn paard!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:00

Volgens mij was het Femke Joyce.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:01

Niet zo zeer van producten... Wel van diensten. :j
Daar heb ik inderdaad een paar keer wat rekenvoorbeelden van online gezet (weet niet of dat ook hier in 't topic was trouwens hoor).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:25

Volgens mij was het iemand anders, kan zelfs nog wel voor Femke's komst geweest zijn. Of rond die periode... Ik geloof dat het nav een bericht was van iemand die sieraden in het buitenland kocht en heel goedkoop verkocht ( in vergelijking tot haar concullega's).

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:26

Mear dan?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:29

Ik denk ook dat Mear in die 'discussie' zat maar geen idee wie met het concrete rekenvoorbeeldje kwam.

De katten hebben hun eerste logeernachtje goed overleefd. Ze hebben gegeten, gedronken en zijn op de bak geweest dus ik denk dat het wel goed komt.
Vandaag zelf nog een dagje in de winkel, ik loop er een beetje verloren bij, ik loop maar de hele tijd te bedenken of ik niets vergeten ben :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:22

haha, succes dan vandaag, Mallootje!
Dat rekenvoorbeeld kan ik me inderdaad nog wel herinneren, maar geen idee hoe die in elkaar zat... Misschien zoeken in het topic op %? :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:36

Die discussie stond rond pg 80 hier, maar weet niet of daar dat rekenvoorbeeld tussen stond

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:45

Er staat een berekening van Kaisa op pagina 84, bedoel je die misschien Joyce?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:12

GRrrr de ING heeft weer een storing!