Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:05

Anders kun je inderdaad nergens solliciteren. Je kunt zelfs op GZ-psychologen functies solliciteren, die vragen ze namelijk zo vaak, en zoveel GZ psychologen zonder baan zijn er helemaal niet volgens mij..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 13:57

Kippetje, hier in de omgeving zijn er wel meer flexibele opvang. Is er geen gastouder die op die basis voor je wil werken?

LinkedIn en CV gepimpt met mijn webshop. Mocht iemand willen linken, PB gerust dan kunnen we elkaar daar wellicht ook beter helpen.

Ik heb nog zoveel te doen......zowel in huishouden als studie, boeken lezen met info waar ik wat mee wil, brieven schrijven etc........druk druk en het komt er nauwelijks van. Morgen maar een thuisdag inplannen.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:59

Goed bezig Dimple! Fijn dat je ondanks alles de moed erin weet te houden!

Bedankt voor tip om toch te solliciteren allemaal! :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 15:47

http://resumewritinglab.com/

Voor als je het echt niet meer ziet zitten. :+

Gittekit, ik moet wel doorgaan. Kan wel bij de pakken neerzitten maar dan kom ik helemaal in neerwaartse spiraal en kom ik niet aan de baan.

Maar mén, wat zal ik lekker slapen als deze stress weg valt....... %)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 16:08

Ook wel vreemd dat ik de solli's die ik doe niet meer hoef door te geven aan UWV.

Dat voelt wel lekker.........maar ook weer niet :+

Net weer 2 solli's verstuurd. Daar staat bij dat ze donderdag eerste gesprekken voeren en je meteen aan de bak moet. Dan maar geen vakantie, dat kan wellicht in mijn voordeel werken nu hier over 2 weken de vakanties beginnen. }>

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:02

Spannend, ben benieuwd! Krijg net appje van mijn oude directeur - de leukere - Succes en een goede start. Toch leuk, heb net mijn Fb en linkedin gewijzigd naar nieuwe werkgever en functie...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:14

Nieuwe week nieuwe kansen. Afgelopen week contact opgenomen met iemand die een dierenpension heeft en bevriend is met mijn zus, hij was nog op zoek naar een vakantie kracht. Hij had twee gesprekken gepland met anderen, maar was heel enthousiast dat ik wellicht ook bij hem wilde werken. CV gestuurd en wat over mijzelf verteld, maar niks meer gehoord. We zullen het wel zien. Mijn ontbijt afronden en dan maar aan de studie, vandaag beginnen de tentamens.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:06

Afbeelding

Ik ben erg fan van dit plaatje...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 09:36

Mooie tekst!! En helemaal waar!
Amanda, hoop dat dit wat wordt voor je!

Fargo, succes meid en wat lief van je oud directeur. Zo hoort het! Je weet maar nooit wanneer je elkaar tegen komt. :j

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:20

Dat is een waarheid als een bus ... Net contact gehad met het marketing bedrijf, morgen of woensdag mag ik langsgaan voor een finaal gesprek. Dan gaan ze kiezeeeeuh 50/50 zeggen ze dus ik ben zoooo nerveus ....
Dat is toch wel mijn favoriete optie uit het lijstje.

Wat is een basispsycholoog in Nl? Bij ons heb je "gewoon psychologen", wij konden wel voor een onderverdeling kinderen/volwassenen/arbeids/onderzoek e.d., maar we zijn wel gewoon psycholoog als we afstuderen.
Hier is de sfeer een beetje gespannen, ik weet ook niet goed of dat wel "gezond" is als ik gewoon zou moven. De klant zet ik daarmee dan natuurlijk wel "in de oliebol", de jurist zei van de week dat ik wel "professioneel moest blijven", toen hij doorkreeg dat ik gewoon niet meer voor mijn baas wil werken. Maar is het onprofessioneel een carrierestap te zetten die wel gewoon heel goed zou zijn? ^^

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:41

Neen Belsje, gewoon doen, met een professionele houding naar de klant toe :)

Plaatje slaat de nagel op de kop, als is het vinden van zo'n baas in de praktijk niet zo evident :D

Ik ben nu al bloednerveus voor mijn gesprek woensdag. En als dat positief is, voor de reactie van mijn baas en mijn collega's... Ik weet dat ik mij dat niet teveel mag aantrekken, maar toch... :)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:42

Maar hier weggaan en die mensen met een hoop oliebol laten zitten, is dat professioneel? ;)
Degene die mij opgeleid heeft, is weg, als ik mijn ontslag geef ben ik sowieso niet lang genoeg in dienst om iemand op te leiden ....

Niet nerveus zijn, daar slaap je alleen maar slecht van :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 10:47

Belsje..........dat is aan jouw baas te danken dat jij dit soort keuzen moet maken. Daar mag jouw huidig bedrijf dan aankloppen voor een oplossing.
Ik snap je gevoel daarin, maar je moet hierin aan jezelf denken. Blijf een pro tot de laatste dag, maar als er een mooie kans voorbij komt......pak jij die met beide handen aan.
Een gek die zou zeggen dat een ander het niet zou doen. Kom op!

Hier schieten de trainees, stages en weetikhoezehetallemaalnoemen als paddestoelen de grond uit. In HR vakgebied tref ik deze ochtend alleen maar dat soort meuk aan. Nieuwe trend?

Ben benaderd via Monsterboard om te solliciteren op een functie omdat ik aan de eisen zou voldoen. Nou euh.....dat doe ik echt niet. Ik heb geen pdl of ervaring van die genoemde CAO. Nou ja.......heb er maar een mailtje aangewaagd. Pittig goed salaris en daar kom ik mijn bed wel uit.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:41

Hello!

Ik wil graag mee kletsen! Ik ben Rachel, 24 jaar, opleiding paardenhouderij en werk nog 2 weekjes in de winkel.. Contract wordt niet verlengd dus solliciteer me suf! Zelfs afgewezen voor productie werk...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:45

Rampshellie schreef:
Hello!

Ik wil graag mee kletsen! Ik ben Rachel, 24 jaar, opleiding paardenhouderij en werk nog 2 weekjes in de winkel.. Contract wordt niet verlengd dus solliciteer me suf! Zelfs afgewezen voor productie werk...

In welke regio en wat zoek je? En is paardenhouderij het enige diploma wat je hebt?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:10

Ik mag wat leuks toevoegen aan het topic! Ik heb een leuke vacature in de aanbieding voor dierverzorger op een kinderboerderij :Y) Ik werk zelf ook op de kinderboerderij, als educatief medewerker. En heel grappig, deze baan heb ik drie jaar geleden gevonden via dit topic! :)

Vacature Dierverzorger kinderboerderij m/v
Voor 20 uur per week met een jaarcontract (betaalde SCW1 functie)

Stichting Balans
Balans is een ondernemende, brede non-profit welzijnsorganisatie, die actief bijdraagt aan een prettig woon-, werk- en leefklimaat gericht op vragen van de inwoners van Soest/Soesterberg. Er wordt extra aandacht besteed aan mensen/groepen die niet of minder in staat zijn dit zelf te realiseren. Balans doet veel verschillende activiteiten op gebied van welzijn, kinderboerderij en natuur en milieu. Wij werken met prestatie afspraken in opdracht van de gemeente Soest en zijn zakelijk professioneel georganiseerd om de resultaten te behalen.

Functie
De dierverzorger functioneert in een zelfsturend team met 1 parttime dierverzorger en 3 parttime educatief medewerkers en een groep enthousiaste vrijwilligers. De dierverzorger ressorteert hiërarchisch onder de adjunct-directeur. De locatie betreft: Kinderboerderij De Veenweide in de wijk Overhees te Soest.

Taken en verantwoordelijkheden
• Kinderboerderij openstellen en toezicht houden, zodat kinderen veilig kunnen spelen, educatief kunnen leren.
• Verantwoordelijk voor dagelijkse verzorging van de dieren. Bijhouden dierenadministratie.
• Zorg dragen voor prettig gebruik van het terrein door de bezoekers.
• Zelfstandig kunnen werken en aan kunnen sturen van vrijwilligers en stagiaires.
• Rapporteren mondeling en schriftelijk, gevraagd en ongevraagd.
• Verantwoordelijke voor het onderhoud van terrein, weilanden en gebouwen.
• Jaarplanning maken.

Wij zoeken een man of vrouw die:
• Kennis heeft van wettelijke richtlijnen, voorschriften op gebied van veiligheid en hygiëne, milieu, dierenwelzijn.
• Goed om kan gaan met kinderen en hun ouders/opvoeders.
• Zowel in- als extern een alerte, professionele en zakelijke opstelling heeft.
• Bereid is flexibel te werken, 4 dagdelen per week aan de hand van een van te voren gemaakt rooster.
• In het bezit is van een (minimale) afgeronde dierverzorger opleiding niveau 3, het rijbewijs B+E, BHV diploma, en een VOG verklaring kan verkrijgen.
• Lichamelijk (soms zwaar) werk kan verrichten en technisch inzicht heeft.
• Zelfstandig kan werken in een zelfsturend team, met een hoog probleemoplossend vermogen.

Wij bieden:
Een aantrekkelijke baan in een ondernemende en dynamische organisatie die hart heeft voor de samenleving en professioneel en zakelijk werkt . Een telefoon van de zaak.
Een aanstelling volgens CAO-welzijn, SCW1 schaal 4 minimaal € 1.760,- en maximaal 2.682,- bij full time dienstverband.
Een contract voor 12 maanden, met mogelijkheid tot verlenging.

Kandidaten worden verzocht voor 15 augustus 2015, bij voorkeur per mail, te reageren via e-mailadres e.vanwijk@stichtingbalans.nl Of stuur een brief naar Stichting Balans, Postbus 250, 3760 AG Soest. O.v.v. dierverzorger.

Link: http://www.stichtingbalans.nl/balans/balans/vacatures/

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:18

Dat klinkt zo leeeeuk!

Wie moet ik trouwens het eerst informeren? Mijn klant of mijn werkgever? :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:18

Super gave vacature, thanks voor het delen! Voor mij helaas te ver weg!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:22

Amandavd schreef:
Rampshellie schreef:
Hello!

In welke regio en wat zoek je? En is paardenhouderij het enige diploma wat je hebt?

Ik woon zelf vlakbij Arnhem, vind een eindje rijden niet echt een groot probleem!
Jup, is mijn enige diploma.. BBL zou ook nog een optie voor mij zijn, wil ik nu een beetje gaan uitzoeken hoe of wat, wat ik eventueel wil gaan doen!

@Spekkie; Ontzettend leuke vacature, net iets te ver weg! Jammer!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:24

Wat een leuke vacature zeg!
Helaas niet in mijn buurt en niet mijn opleiding :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:55

Rampshellie, dat is ook het advies wat ik je wilde geven. Ga alsjeblieft nu het nog kan een opleiding volgen, of een andere MBO of een HBO, maar ga terug naar school. Heel banketstaaf gezegd, er is weinig werk en tenzij je extra groot talent hebt, kom je niet aan de bak in de paardenhouderij, en als jij je hele leven lang productiewerk, of poetswerk wilt doen, dat is prima, maar met de markt overschot is dat waarschijnlijk het werk wat je gaat doen, als je nu niet de kans pakt om terug naar school te gaan.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:01

Net bericht gehad van de jurst ... Vrijdag zit ik samen met klant, juristen en mijn baas ... Ik voel me net een konijntje, de seconde voor het aangereden wordt door een hummer en in de koplampen kijkt ....

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:11

Amandavd schreef:
Rampshellie, dat is ook het advies wat ik je wilde geven. Ga alsjeblieft nu het nog kan een opleiding volgen, of een andere MBO of een HBO, maar ga terug naar school. Heel banketstaaf gezegd, er is weinig werk en tenzij je extra groot talent hebt, kom je niet aan de bak in de paardenhouderij, en als jij je hele leven lang productiewerk, of poetswerk wilt doen, dat is prima, maar met de markt overschot is dat waarschijnlijk het werk wat je gaat doen, als je nu niet de kans pakt om terug naar school te gaan.

Is ook uiteindelijk mijn bedoeling, wil nu nog even een jaartje uitzingen en dan volgend schooljaar aan de gang!
Ik moet wel echt minimaal 28uur er bij werken naast school i.v.m. koophuis!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:15

Mooie tekst!

Op de vraag hoe het gaat? Bagger.....
Net bericht van mijn advocaat de UWV ontslagvergunning heeft verleend......ik kreeg vrijdag een voorstel van werkgever, maar kon niet tekenen omdat ik dan meineed zou plegen (uitslag was wel bekend maar moest nog uitgewerkt worden en kregen we vandaag) en mijn ww zou vergooien.....dus ik was gebonden om niks te doen.

Advocaat heeft zo'n goed verweer gemaakt, maar het mocht niet baten.....ik ben dus straks ook koos werkloos.

Heb nu nog van 27 bedrijven geen terugkoppeling gehad, dus wacht nog af, net alweer 2 solli's de deur uit gedaan, ik wil gewoon werken.......

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:16

Belsje, zoals het eigenlijk hoort eerst je werkgever, maar die zou van mij in dit geval een dikke vinger krijgen en het eerst aan je klant vermelden.

En wat die koplampen betreft........ik neem aan dat de klant jou kan ondersteunen toch?

Leuke vacature maar niet mijn vakgebied helaas. Wellicht iets voor iemand anders hier??