Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:57

Ik vond de combinatie van 0,5228 fte, fulltime studies, dochter van 2 en paard ook wel heel veel. Daarom nog even maximaal blokken want de studies leden er wel onder, volgende week 3 herkansingen....

0,5228 fte was hier 13 lessen van 50 minuten plus startersreductie en nog wat andere taken.

Jammer genoeg op werkgebied niet het vervolg wat ik hoopte, het is nog niet helemaal klaar maar ik kan er nog niets openbaar over zeggen.. 8)7

Flying_Angel

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:12

Ik heb nu 0,52 bij mij is dat 12x60 minuten.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:48

Ik heb 0,88 en dat is 18 uur van zestig minuten met een half uur mentoraat.

Val wel onder mbo cao en volgend jaar gaan wij terug in uren.
We draaiden 880 op jaarbasis, dus boven cao en we gaan nu terug naar 800 uur.. Een fulltime baan is dan 20 lesuren in de week volgens mij.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:45

Adamootje schreef:
Amandavd schreef:
Bedankt voor de tips!

Ik werk nu 0,445 met 13 lessen waaronder 1 mentorles en dit jaar heb ik heel weinig kunnen doen voor mijn studie. Mijn eerste jaar als docent en mentor plus net een jonge hond erbij was echt teveel. Ik heb een aantal dingen kunnen doen maar ik heb te weinig tijd gehad voor portfolio's. Daarom zou ik het liefst 0,3 of 0,4 werken maar dat is weinig te krijgen dus 0,5 zou ik ook nog wel doen.

Ik wil graag blijven werken in het onderwijs, ook i.v.m. geld, ervaring en ik moet nog mijn afstudeerstage afronden. Dus ik moet ergens bij een school binnen komen.

Draai je niet onwijs veel lessen voor dat aantal fte? Ik draai evenveel lessen en ik werk 0.7 fte.

Dat verschilt per school, soms per vak (verschillende opslagfactor) en ook de lesduur.
Ik las iets over een tekort aan po-docenten. Ongelooflijk. Hier zit zelfs de vervangingspool vol. Je komt er echt niet tussen met een pabo-diploma.

Studeren, lesgeven en een gezin eromheen is druk. Vooral omdat lesgeven veel van je energie vergt en je naast lesgeven nog allerhande werkgroepen, ouderavonden en vergaderingen bij kunt wonen.

Vind mijn werk echt wel heel erg leuk btw. Alle andere banen lijken me supersaai. :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:43

Imaginaerum schreef:
Ik vond de combinatie van 0,5228 fte, fulltime studies, dochter van 2 en paard ook wel heel veel. Daarom nog even maximaal blokken want de studies leden er wel onder, volgende week 3 herkansingen....

0,5228 fte was hier 13 lessen van 50 minuten plus startersreductie en nog wat andere taken.

Jammer genoeg op werkgebied niet het vervolg wat ik hoopte, het is nog niet helemaal klaar maar ik kan er nog niets openbaar over zeggen.. 8)7

Jeetje dat is ook erg veel inderdaad!

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:55

Ik wist niet dat er zoveel verschillen dat een tussen het aantal uur wat je moeten werken in het vo.

Iemand nog tips. Ik wil een kort stukje schrijven in de laatste nieuwsbrief over mijn vertrek. Niet te lang en niet te standaard. Mag ook iets zijn als een spreuk. Ben een beetje inspiratieloos.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:16

Wat een groot verschil in uren zeg, bizar. Ik had met mijn 0,8 fte 21 uren waarvan 20 lesuren en 1 mentoruur.
Ik heb ook begrepen dat er per school echt onwijs veel verschil zit in het percentage tijd dat je erbij krijgt per lesuur voor voorbereiden/ nakijken. Hoe is dat bij jullie? Ik kan me niet herinneren hoeveel ik erbij kreeg op mijn laatste school.

Dit is mijn eerste schooljaar dat ik niet meer als docent werkzaam ben in het onderwijs en echt; wat een verademing! Heel gek ook, want ik heb die werkdruk niet meer, dat werken naar einde schooljaar en overgang toe, het hele gevoel van de duur van een schooljaar is er ook al meteen uit. Heel gek, maar ik ben zoveel meer ontspannen dan in het onderwijs nog.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:20

Goof, mijn opslagfactor voor de bovenbouw is 1,8. Iedere les krijgt ik dus 1,8 keer uitbetaald. Op onze school moet het getal achter de komma van de aanstelling met 2,5 vermenigvuldigen. De uitkomst is het aantal lessen dat je geeft. (Bij 0,8 kom je bij ons ook op 20 lessen uit.)

Wat doe je nu?
Ik kan me wel indenken er veel druk wegvalt als je uit die onderwijstrein stapt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:29

1,8 is echt veel volgens mij! Volgens mij had ik veel minder.

Ik werk nu als onderwijscoach voor kinderen met autisme. Ik begeleid kinderen die door hun autisme vastlopen in het onderwijs. Het is ambulant dus ik kom op veel verschillende scholen en ook overige plekken zoals zorgboerderijen en zelfs thuis als het thuiszitters betreft. Alle begeleiding is 1 op 1. Superleuk, want ik kom nog steeds in scholen en pak dus nog steeds een stuk onderwijs mee, maar ik kan nu veel meer investeren in de kinderen met wie ik werk en dat is echt wat waard.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:36

Oh Goof dat herken ik zo!! Ben nu ook een jaar uit het onderwijs, wát een rust! Mijn vriend geeft echter nog steeds les, dus het gevoel van ‘de laatste loodjes’ is nog niet volledig verdwenen. Maar het verschil is wel enorm!

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:38

[/quote]Ik las iets over een tekort aan po-docenten. Ongelooflijk. Hier zit zelfs de vervangingspool vol. Je komt er echt niet tussen met een pabo-diploma. [/quote]

Welke regio zit jij dan, dejavu? In Assen en Groningen zijn er regelmatig basisschoolklassenklassen die naar huis gestuurd worden omdat er geen vervanging is. Mijn dochter studeert dit jaar af aan de academische pabo, heeft nu al twee dagen landurige ziektevervanging voor volgend jaar.Ik hoorde van een directeur in Delfzijl ook dat hij geen vervanging meer kon vinden.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:26

Hele andere vraag:

Hoe is het bij jullie op school qua hitte? Bij ons zo benauwd dat de kinderen hoofdpijn krijgen. Geen airco op school en het is bloody hot...

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:04

Goof schreef:
Wat een groot verschil in uren zeg, bizar. Ik had met mijn 0,8 fte 21 uren waarvan 20 lesuren en 1 mentoruur.
Ik heb ook begrepen dat er per school echt onwijs veel verschil zit in het percentage tijd dat je erbij krijgt per lesuur voor voorbereiden/ nakijken. Hoe is dat bij jullie? Ik kan me niet herinneren hoeveel ik erbij kreeg op mijn laatste school.

Dit is mijn eerste schooljaar dat ik niet meer als docent werkzaam ben in het onderwijs en echt; wat een verademing! Heel gek ook, want ik heb die werkdruk niet meer, dat werken naar einde schooljaar en overgang toe, het hele gevoel van de duur van een schooljaar is er ook al meteen uit. Heel gek, maar ik ben zoveel meer ontspannen dan in het onderwijs nog.

Wat een leuke verandering is dat dan! Klinkt heel gaaf je nieuwe baan.

Volgens mij heb ik een kwartier voor- en nazorg per les.
Maar ik ben niet goed op de hoogte van mijn normjaartaak. Er klopt toch nooit iets van qua uren en ik vin het wel prima.
Vind mijn werk fantastisch leuk, ervaar geen stress. Alleen nu ik uren van een zieke collega over eem is het wel even stressen, maar meer omdat het een rommeltje met cijfers was en dat mij heel veel tijd heeft gekost omdat weer op de rit te krijgen.

Ik weet niet eens of ik het hier al had vermeld,maar ik heb een vaste aanstelling op mijn werk gekregen.
Super blij mee, ben helemaal op mijn plek en de eerste gesprekken waren niet goed. Er was geen geld voor een aanstelling, maar ze wilden mij echt niet kwijt en hebben het toch voor elkaar gekregen. Zo dankbaar!! :):)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:05

Coconut schreef:
Hele andere vraag:

Hoe is het bij jullie op school qua hitte? Bij ons zo benauwd dat de kinderen hoofdpijn krijgen. Geen airco op school en het is bloody hot...

Hier in het Noorden was het deze week niet echt warm. Pas dit weekend dat het warmer is.
Ik verwacht dat wij onze lestijden voor komende week gaan aanpassen, want een gebouw zonder airco en plat dak. :+

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:17

Ik heb gelukkig pas 's avonds de zon op mijn lokaal en zit tegenover een buitendeur dus kan alles even laten tochten. Maar toch is het erg warm in de klas. De nieuwbouw heeft airco wij helaas niet dus ben benieuwd hoe dat deze week gaat zijn.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:30

Wij hebben een vrij nieuw schoolgebouw. Het is eerder te koud dan te warm in het gebouw. Vind ik helemaal niet erg.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:17

Oeh. Klinkt nog prima. Hier ook een oude school met plat dak en de gewone lestijden :=. Wordt afzien ben ik bang.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:27

Hier gaan we de laatste week in dus geen lessen meer. Boeken inleveren, klassendag en rapporten uitreiken.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:31

Mag ik mij ook in dit topic melden. Ik ben docent Nederlands (in opleiding). Na de zomer start ik met mijn derde jaar. Sinds maart werk ik in het onderwijs. Afgelopen maanden werkte ik 20 lesuur (0,6 fte) maar ik was er meer dan fulltime mee bezig. Dat vond ik echt te zwaar. Helaas daardoor ook 1 portfolio nog niet kunnen inleveren. Ik wil het nu volgende week af hebben, zodat ik daarna alsnog studievrij heb. Tot de kerstvakantie ga ik nu op een andere school 0,5 (13 lessen) werken. Nadeel is wel dat ik mijn zomervakantie nu niet doorbetaald krijg, gelukkig had mijn oude baan nog wat klussen liggen en ga ik de komende weken weer 3 dagen per week op kantoor werken.

Bij ons zijn de leerlingen al klaar, afgelopen week hadden ze toetsweek. Deze week nog toetsinzages en sportdag. Volgende week boeken inleveren en dan is het zomervakantie.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:40

Goof, ja klopt, 1,8 is echt veel meer dan gemiddeld. Vrees ook dat we gaan inleveren in de toekomst. Jouw nieuwe baan klinkt heel erg tof. De groepsdynamiek mis je, maar 1 op 1 kun je vaak wel sneller zien waar de leerling baat bij heeft. Gemakkelijker te sturen? Maar de doelgroep is ook wel echt pittig! Knap!

Berthe: ik woon net onder Arnhem en er is niet tussen te komen. Academische pabo-studenten komen wel gemakkelijker aan de slag. Vind ik ook wel tof voor mensen die meer in hun mars hebben dan HBO, dat je dan ook meer het onderzoek in kan gaan. Het biedt meer en het is ook goed voor basisschoolleerlingen dat ze ook academici voor hun neus hebben gehad. Het PO trekt nu heel verschillende mensen aan. Wel goed.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:25

Hier hebben we komende week nog les, maar wel sportdagen tussendoor en daarna beginnen de projectweken en dan boeken inleveren.
Nog drie week dan hebben wij vakantie. Tel nu al de dagen af. O:)

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:28

Ik moet nog twee weken en ondanks ik het echt Super leuk vind ben ik wel echt toe aan vakantie.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:24

Ik heb het idee dat hier best wat VO docenten zitten.

Ik hoop dat iedereen komend schooljaar weer onder de pannen is qua werk. :(:)

Wij hebben nog 2,5 week te gaan. Overmorgen gaan we op schoolreis naar Slagharen. En dan krijgen we natuurlijk ook nog de afscheidsavond en musical van groep 8. En in de laatste week hebben we de rapportgesprekken en voorlopige schooladviezen, dus de laatste loodjes zijn nog wel even zwaar maar de eindstreep is in zicht.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:53

Wij zijn met het laatste weekje bezig. Vandaag boekeninleveren gehad en rapport vergadering. Morgenochtend film in de filmzaal of naar het strand met de puber. En smiddags oudergesprekken.
Woensdag en donderdag nog wat laatste activiteiten en dan heerlijk vakantie vieren. Ben er zo aan toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:06

Wij zijn ook al aan de laatste week bezig, leerlingen hebben lesvrij (wel beschikbaar voor evt dingen in te halen) en wij nog overgangsvergaderingen en warme overdracht, en dan nog wat afspraken met collega's over zaken voor volgend schooljaar.

Dit was mijn 2e jaar op deze school (en 3e + een beetje in het onderwijs) en ik vind het echt steeds leuker worden! Contract ondertussen ook volledig vast dus fijn idee
Ga volgend jaar wel van 1,0 fte naar 0,8 omdat ik het wel veel vond, vooral omdat biologie maar 2 (sommigen klassen 2,5) uur per week is en daardoor ook redelijk wat klassen had, met bijbehorende taken en vergaderingen.
Komend jaar word ik ook mentor en ga ik een behoorlijk groot onderzoek (160 uur) doen en een wekelijkse scholing over ict en onderwijs volgen, dus een hoop neventaken, maar daar heb ik ook wel zin in!