Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:40

Ik ben niet gebonden aan Amsterdam, het enige is dat mijn vriend redelijk hier moet kunnen komen (een uur met OV naar Adam Zuid, moet er om 700 kunnen zijn). Zelf wil ik ook nog wel reizen dus al met al kunnen we best een end komen :)

Mioux

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:41

Ik zal hem dan eens opzoeken of ze nog iemand zochten, maar is regio voorthuizen dus zonder file voor jouw wel minimaal een uur met de auto...weet niet of je daar op staat te wachten ?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:49

Nee die regio is geen probleem. Heb al gereageerd op sollicitaties verder :P

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:36

fjordjes schreef:
Gisteren sollicitatiegesprek gehad, ging best goed naar mijn gevoel. Moest ook nog negatieve eigenschappen van jezelf opnoemen, dat valt niet mee!

Ik hoop echt dat ik wordt aangenomen want als het die maand goed gaat en ze zijn tevreden krijg je erna een jaarcontract voor het volgende pretpark seizoen!!!

Vandaag wordt ik gebeld...

een ezelsbruggetje:

Vaak staan negatieve eigenschappen in verbinding met je positieve, bijvoorbeeld : Accuraat - (te) perfectionistisch

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:38

ik heb even geneusd maar inmiddels is de vacature eraf... (nadeel hier in regio alles met dieren word snel al ingevuld zo vacature!)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:40

Hier in de buurt zijn wel vacatures als dierenarts, staat een praktijk ter overname en ze zoeken een waarnemend dierenarts.. maar das twente achterhoek

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:43

Gelijk een praktijk overnemen gaat me iets te snel :+ Waarnemen zou wel kunnen, maar de achterhoek is inderdaad wel ver..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:03

Nou vandaag afwijzing gehad van die sollicitatie, ze willen mij niet omdat ze vinden dat ik te direct ben?? Raar eigenlijk, voor mijn gevoel ging het juist goed en sta ik er niet om bekend zo direct te zijn.

Nouja maar weer verder solliciteren.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:03

Jammer zeg :(

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:15

waar ik niet zo goed tegen kan zijn bedrijven die een vacature online laten staan (oa op MB) terwijl er al lang en breed een nieuw iemand is aangenomen.
Maar het puur en alleen online laten staan omdat ze bang zijn dat de nieuwe medewerker in de proeftijd gillend weg rent :x :x

En dan heb ik het over deze vacature... http://alturl.com/8bkvx
(bewust in short URL zodat bedrijfsnaam en info niet te vinden is via google en de link naar mij dus niet zo snel gelegd kan worden met googlen/zoekfuncties)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:16

Jeetje mri, dat is wel erg demotiverend... Aparte gang van zaken!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:35

Dat zie ik ook regelmatig inderdaad, dat ze al iemand hebben maar de vacature er nog staat. Doe je zo je best om er een mooi verhaal van te maken, hebben ze al iemand... Zucht...

Heb wel een leuk mailtje terug van een open sollicitatie van gisteren. Ze zoeken iemand voor bij ziekte/afwezigheid van de bedrijfsleider, en willen wel kennismaken. Heb je natuurlijk weinig aan als hij voorlopig niet ziek wordt, maar wie weet zijn kan je toch wat voor elkaar betekenen! :) Op gesprek en bij een ander rondkijken is nooit mis natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:41

Ik moest gister een dame aan de telefoon vertellen dat de functie al vergeven was.... Aan mij, maar dat zei ik er niet bij :') (vacature is er al wel vanaf)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:42

Dat is ook wel raar Joolien! Of raar, lijkt me vooral heel sneu voor de persoon die je aan de lijn hebt. Goed dat je het er niet bij hebt gezegd, dat het aan jou was :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:44

Sting schreef:
Dat is ook wel raar Joolien! Of raar, lijkt me vooral heel sneu voor de persoon die je aan de lijn hebt. Goed dat je het er niet bij hebt gezegd, dat het aan jou was :P.

Haha nee ik dacht laat niks merken want dat lijkt me niet zo handig :')

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:49

Hoi jongens,

Ik heb me al een tijdje niet meer gemeld omdat ik inmiddels werk heb. :)

Maar ik heb een vraag, of jullie voor mij deze enquete zouden willen invullen.

[STW] [ENQ] Loopbaan en studieadvies traject

Omdat (sorry) werkelozen/werkzoekenden onder de doelgroep vallen.

Het gaat over jullie eventuele interesse in loopbaan/studie advies.

Alvast bedankt! :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:10

Pfft, word er allemaal een beetje moedeloos van. Gelukkig heb ik werk, dus mag wat dat betreft eigenlijk niet klagen, maar ik ben er wel echt alweer helemaal klaar mee. Echt zwaar respect voor mensen die dit verschrikkelijk eentonige werk dag in dag uit jaren lang kunnen doen. Poeh poeh.

Ik heb gemiddeld zo'n 1 a 2 vacatures per maand die interessant voor mij zijn, dus het gaat echt niet snel. Er is er een waar ik op gereageerd heb waar eerder deze week de deadline voor verlopen is. ZOOO spannend! Deze zou echt perfect voor mij zijn, lijkt me zo'n leuke opdracht. Duimen maar weer!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:14

Ik heb mij opgegeven voor een voorlichtingsbijeenkomst voor omscholing naar de zorg. Ik zeg nu veel lijntjes uit; oriënteer voor trainingen via de baas, complete omscholing naar de zorg, netwerken warm houden en gewoon op vacatures reageren. Dus ik hoop echt dat er iets positiefs uit zal komen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:24

Shiloh schreef:
Pfft, word er allemaal een beetje moedeloos van. Gelukkig heb ik werk, dus mag wat dat betreft eigenlijk niet klagen, maar ik ben er wel echt alweer helemaal klaar mee. Echt zwaar respect voor mensen die dit verschrikkelijk eentonige werk dag in dag uit jaren lang kunnen doen. Poeh poeh.

Zo zit ik dus ook. Al 1,5 jaar... 'ach het is maar tijdelijk....' En ondertussen heb ik het gevoel alsof mijn leven compleet stilstaat want ik durf nergens wat op te bouwen :+ Nja... 'Het is maar tijdelijk' zeggen we dan... :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:14

pffffffffffff hier ook helemaal genoeg van mijn werk, al bijna twee jaar beloven en het nu gewoon niet nakomen :(
denk dat ik ook serieuzer op zoek moet naar ander werk, iemand die weet waar je kunt zoeken naar specifieke vacatures?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:32

Joolien schreef:
Sting schreef:

Haha nee ik dacht laat niks merken want dat lijkt me niet zo handig :')

ik heb dat wel gezegd hoor :')
sorry, de functie is vergeven en als het aan mij ligt blijf ik na de proeftijd :j

nu zeg ik maar tegen de mensen die bellen voor de link die ik geplaatst heb dat we al in een tweede gespreks ronde zijn en verwacht dat we daar een geschikt iemand tussen hebben zitten :+

in werkelijkheid begint nieuwe collega 1-11

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 23:42

Winged schreef:
Shiloh schreef:

Zo zit ik dus ook. Al 1,5 jaar... 'ach het is maar tijdelijk....' En ondertussen heb ik het gevoel alsof mijn leven compleet stilstaat want ik durf nergens wat op te bouwen :+ Nja... 'Het is maar tijdelijk' zeggen we dan... :+

Winged, ik weet niet of het echt is wat jij zoekt, maar ik kwam een vacature tegen voor bedrijfsjournalist op www.noorderlink.nl

Op deze site staan ook PhD vacatures, daar heb ik absoluut geen kaas van gegeten, maar volgens mij zijn er hier wat mensen op zoek naar zoiets? Is wel allemaal in het noorden (Groningen).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 23:48

Oh dankje! Ik ga er eens naar kijken :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 23:53

Ik zoek inderdaad een PhD, mar zover noordelijke is te ver naar mijn zin ;) , toch bedankt voor de link!

Pfft, 1,5 jaar al Winged. Jeetje, bij mij duurt dit pas een half jaar en ben het nu al zat. Inderdaad wat je zegt. Durf niks te ondernemen of op te bouwen want ik kan zomaar ineens verhuizen. Zo heb ik nog geen nieuwe sportkaart terwijl ik die wel kan krijgen a 120 euro of zo voor een heel jaar. Maar als ik ineens een baan heb en moet verhuizen is dat natuurlijk kei zonde.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 07:35

Bleh. Ik moet op sollicitatiegesprek ( in Wolvega, een uur rijden :) ) maaaar. Ik ben behoorlijk afgevallen... ( -22 kilo en 40 cm buikomvang foetsie) super natuurtlijk, maar of ik pas mn kleren nog net niet die netjes zijn, of ze zijn me veel te groot. Nu maar gekozen voor een nette spijkerbroek met hakken en een nette blouse ..

Nog tips voor wat stevigere dames? kleding?