Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 16:01

Ik ben al failliet............. :+ Ik heb een paard.......... :P

BigOne

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:03

Dimple schreef:
Erg gave vacature............

Ga vanmiddag maar eens een poging wagen. Thx voor het delen [***].

Graag gedaan! Moest direct aan jou denken :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:55

Nou, gelukkig zei ik 'probeer'.. brief 1 is af..

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:56

Hoi Iedereen,

Ik kom er ook maar gezellig bij. Nou ja, het klinkt heel gezellig maar de reden is natuurlijk een stuk minder.
Omdat ik een vast contract zou moeten krijgen en we een enorme dip hebben in het aantal kinderen op het kdv waar ik werk, ben ik vanaf oktober werkeloos.
Eigenlijk ben ik basisschool juf, maar zonder ervaring en nog jonge kinderen waardoor ik geen invalwerk kan doen.
Ik zoek werk als pedagogisch medewerkster, juf, administratief miepje zonder ervaring/opleiding en verder alles wat wellicht ongeschoold zou kunnen. Deeltijd baan in 50 km om Ede heen.

Ik vind het allemaal nogal lastig omdat ik in mijn eigen richting niet aan de bak kom. Nu overweeg ik om een administratieve opleiding te gaan doen en dacht dat eigenlijk bij Fabius te gaan doen tot ik er achter kwam dat dit geen mbo is. De andere aanbieders hebben dit wel maar dan hangt er een heel ander prijskaartje aan.

Hebben jullie nog suggesties voor een korte opleiding die eventueel aan te raden is om aan het werk te komen?

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:57

Ik heb trouwens nog een sollicitatie openstaan als verzuimbegeleider op een middelbare school en twee voor hetzelfde kdv maar op een andere groep in Utrecht.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:01

Ik zal eens in de gaten houden of ik wat tegen kom voor je kippetje. Kom regelmatig dat soort vacatures tegen.
Is het werken als gastouder niets voor je?
Wellicht is dat ook beter te combineren met je eigen kids?

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:17

Sta daarvoor al gedeeltelijk ingeschreven maar dan heb je geen garantie dat je kinderen hebt om op te vangen. Ik geloof ook dat er gewoon erg veel gastouders in Ede zijn wat dat betreft. Plus dat ik collega's ook wel erg fijn vind.
Maar dank voor je idee, want daar moet ik wel ook achteraan.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 18:31

Welkom Kippetje. Is er geen flexibele opvang bij jou in de buurt? Zodat je toch invalwerk kan doen?

Zou toch zonde zijn als je nog een opleiding moet doen terwijl je een pracht diploma op zak hebt.

Succes met je zoektocht. :j

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:46

Ha Dimple,

Dank voor het meedenken. Invalwerk is niet te doen omdat ik geen mensen heb die mijn eigen kinderen ad hoc op kunnen vangen.
Dat is ook de reden dat ik als juf niet aan de bak kom. (al komt een vriendin van mij ook niet vast aan het werk, en zij heeft wel honderd jaar ervaring als juf en is enorm kundig. Wel heeft zij ongeveer vanaf de herfstvakantie altijd genoeg invalwerk te doen)
Ik kan geen opvang inkopen voor mijn eigen kinderen en daarbij niet weten of ik wel gevraagd ga worden als invaller. Dat is financieel niet op te brengen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:41

Kippetje, jammer dat je niet noordelijker zit. Had je zo werk kunnen geven, invalpool hier voor basisscholen heeft juist invallers nodig. Ook zonder ervaring verder en vers van school af bv.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:08

Hoe noordelijk is noordelijker vuurneon?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:09

Zo'n 200 km

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:14

o ja dat is wel erg noordelijk

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:50

Kippetje, mag je dan ook niet in de inval poule? :oo
Dimple, wat balen van je afwijzing.
Jij al wat verder Kaatje?

Hier waren weer een aantal banen beschikbaar in het onderwijs. Ik zat er helaas niet bij. Want wat was de reden... Ik volg geen studie -O-
Dus ik ga in september weer een studie volgen. Iets eerder dus dan gepland. Wat een gezeik.

Verder nog een gesprek gehad bij een biermerk hier in de buurt.

Succes verder met solliciteren!

Wat lees ik, een meeting bij het UWV :') haha.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 00:36

Haha ja ik heb de meeting vrijdag. Meer genodigden?
Moeilijke branche hier ja (Arnhem) ik hoor het meer om me geen qua kinderdagverblijven. Gashouders zijn dan wel weer onwijs populair hier. Echt heel veel vraag naar... Het is zelfs nog even in me opgekomen om me daarin om te scholen maar ik ben daar niet geschikt voor denk ik. Liever 15 honden dan 5 gillende kinderen _/-\o_ (Grapje)
Nee maar zonder gekheid dat is echt groeidend.
Vandaag even niet gesolliciteerd maar druk geweest met leukere dingen. Morgen weer een dag :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 01:11

Amandavd schreef:
Dat is inderdaad wel handig, als alle nieuwe mensen die van harte welkom zijn, zodra ze posten in dit topic even vermelden wie ze zijn, wel zo gezellig :D wat ze zoeken, waar en hoeveel uren, dat maakt meezoeken etc wel handig.

Beetje laat antwoord zo een paar pagina's verder, maar druk met afronden van de studie en solliciteren.. Hopelijk is dat een goed excuus. :o Ik ben dalijk basispsycholoog, studie richting volwassenen en ouderen. Tm eind augustus nog stage, maar per 1 september op zoek naar een baan. Liefst full time en het liefst daadwerkelijk in de functie van psycholoog. Maar ben ook aan het kijken naar vacatures in de begeleiding etc. Voornamelijk affiniteit met autisme en de gehandicapten zorg. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:25

Zo gisteren op mijn andere beveiligingspas (uzb) gewerkt op evenement dus weer een stukje ervaring erbij (stond bij de artiesten ingang).

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:35

Gittekit schreef:
Amandavd schreef:
Dat is inderdaad wel handig, als alle nieuwe mensen die van harte welkom zijn, zodra ze posten in dit topic even vermelden wie ze zijn, wel zo gezellig :D wat ze zoeken, waar en hoeveel uren, dat maakt meezoeken etc wel handig.

Beetje laat antwoord zo een paar pagina's verder, maar druk met afronden van de studie en solliciteren.. Hopelijk is dat een goed excuus. :o Ik ben dalijk basispsycholoog, studie richting volwassenen en ouderen. Tm eind augustus nog stage, maar per 1 september op zoek naar een baan. Liefst full time en het liefst daadwerkelijk in de functie van psycholoog. Maar ben ook aan het kijken naar vacatures in de begeleiding etc. Voornamelijk affiniteit met autisme en de gehandicapten zorg. :)

Ik heb er even overheen gelezen waar je woont, dus ik weet niet of het in je regio is, maar een kennis van mij plaatste dit net op haar linkedin. Bij haar organisatie zoeken ze nog basispsychologen.

http://www.impegno.nl/werken-bij-impegno/vacatures

edit: ook maar even per pb gestuurt, aangezien je hier misschien niet iedere dag meeleest :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:42

Bedankt! Die vacatures staat steeds minimaal 2 jaar ervaring bij, ik durf dan niet te solliciteren.. Is het ook onbegonnen werk dan, of moet ik gewoon lef hebben?

Ik zoek voornamelijk in Brabant en midden Nederland. Het enige wat ik liever niet wil is echt helemaal naar het noorden of zuiden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:52

Gittekit gewoon solliciteren hoor ondanks ervaringseis. :j

Anders hoef ik nergens meer op te solliciteren staat meestal standaard 2/3 jaar ervaring. :+

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:57

Ik zou gewoon solliciteren hoor. Niet geschoten is altijd mis! En andere activiteiten op je CV tellen ook mee bij veel werkgevers. In het onderwijs zeggen ze minimaal 2e graads bevoegdheid vaak, maar dat hoeft toch niet altijd zo dringend te zijn.

Voor de mensen die het onderwijs in willen/werk zoeken; ik ben inmiddels 9e jaars student aan de opleiding, maar daar heeft nog nooit iemand naar gevraagd (staat wel heel duidelijk op mijn CV). Ondanks dat ben ik al 5 jaar fulltime aan de slag als docent LB, en na 2 scholen met tijdelijke contracten begin ik per 1-8 op een nieuwe school met een vaste aanstelling (voorwaarde uiteraard afstuderen). Als het je ligt kun je het beste kiezen voor een studie in de exacte hoek of wiskunde. Hier is en komt heel veel vraag naar.

Doordat ik nu 2 scholen had die mij beiden heel graag wilden (hoe bizar ook) heb ik bij mijn voorkeurschool nu dus een vaste aanstelling weten te onderhandelen.

Op mijn CV naast stages ook veel vrijwilligerswerk, ons eigen bedrijf en ik heb mijn hobby's er ook maar op staan. Mijn CV laat zien dat ik een harde werker ben, en dat ik veelzijdig inzetbaar ben. Dat is wat 'ze' graag zien in het onderwijs. Dit jaar heb ik mijn 2 collega's en sectie-voorzitter als referentie op mijn CV vermeld (alleen naam + email). Beide scholen zeiden dat erg te waarderen. De school waar ik nu ga werken heeft ook daadwerkelijk contact met mijn sectie-voorzitter opgenomen (ivm de vaste aanstelling). En bij beide scholen kreeg ik dezelfde vragen (zal wel hip zijn zulke vragen haha). Mocht iemand daar hulp bij willen dan wil ik best helpen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:58

Gittekit schreef:
Bedankt! Die vacatures staat steeds minimaal 2 jaar ervaring bij, ik durf dan niet te solliciteren.. Is het ook onbegonnen werk dan, of moet ik gewoon lef hebben?

Ik zoek voornamelijk in Brabant en midden Nederland. Het enige wat ik liever niet wil is echt helemaal naar het noorden of zuiden.

Gewoon solliciteren! Het is waarschijnlijk wel afhankelijk van het aanbod wat ze krijgen, maar zij is er ook recht uit school kunnen beginnen, dus je maakt zeker wel kans ;)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:33

Gewoon solliciteren ondanks de ervaringseis! Anders kan je bijna nergens meer solliciteren :')

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:30

Zou zeker ook solliciteren als je nog (bijna) geen ervaring hebt. Als jij denkt dat je prima in dat bedrijf zou passen, kun je het altijd proberen.
Hoe kom je anders aan ervaring :P