Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:27

_kimm schreef:
Ik ben vandaag aangenomen dus sta komend jaar een heel jaar voor groep 1-2

Gefeliciteerd!! *\o/*

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 04:11

_kimm schreef:
Afgelopen maandag heb ik een sollicitatie gehad en as maandag ga ik een proefles geven voor een fulltime job in groep 1-2. Lijkt mij een erg leuke school dus hoop dat het wat wordt.

Daarnaast is parnasys momenteel ook mijn grote vriend om alle leerlijnen in te vullen en hoop ik komende week ook met de cito te beginnen. Ik draai momenteel een startgroep en de groepen 1-2 moeten eerst getoetst worden en pas als die allemaal gedaan zijn mag ik.

Is dat gebruikelijk om een proefles te draaien voor (neem ik aan) je een contract tekent? Ik vind het een goed idee. Ik kan me herinneren zelf ook wel eens een proefles (onderwijsassistent Dierverzorging) te hebben gedaan en het was super leerzaam (was duidelijk dat dit niets voor mij was, haha. Niet het lesgeven maar alles eromheen, de leraren, de verwachtingen die ze hadden (superlaag!) en de motivatie van de leerlingen).

Ik zit in het bestuur van een Nederlandse school in Vancouver en we hebben in september een vacature (deeltijd) en een proefles is zo'n goed idee. <3

_kimm

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 06:52

Dit is de tweede keer dat ik solliciteerde en de tweede keer dat ik een proefles moest geven. Beide keren aangenomen trouwens. Ik ben startende leerkracht dus heb geen idee of dit normaal gesproken gebruikelijk is of dat ze dit alleen bij net afgestudeerde doen

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:32

Gister de inspectie op bezoek gehad. Na 2 jaar zwak eindelijk weer voldoende *\o/* *\o/* Wat een opluchtig!!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:07

Ah wat fijn zeg! Gefeliciteerd :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:46

*\o/*

Ik was al begonnen met solliciteren, huidige werk gaf nog teveel onduidelijkheid. Nu werd ik gebeld dat er uren waren, deels vervanging en deels zeker het hele nieuwe schooljaar. Nu werd ik gebeld dat er wel 0,6 voor me is, sowieso het hele nieuwe schooljaar met uitzicht op verlenging! :):)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:49

Wat een goede berichten komen hier voorbij! Super! Gefeliciteerd allemaal. :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:10

_kimm schreef:
Dit is de tweede keer dat ik solliciteerde en de tweede keer dat ik een proefles moest geven. Beide keren aangenomen trouwens. Ik ben startende leerkracht dus heb geen idee of dit normaal gesproken gebruikelijk is of dat ze dit alleen bij net afgestudeerde doen

Dank je. Ik was wel net afgestudeerd toen ik een dag meeliep.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:08

Helaas heb ik nog geen nieuwe plek voor komend jaar. Ik verwijt het mijzelf, ben ik te kieskeurig geweest in het zoeken? Had ik niet zus of zo moeten doen? Ach we doen er niks aan.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:25

Hmm, het komt vast wel goed. Volgens mij druppelen er nog wel vacatures binnen. Bij ons zijn er ook nog vrije uren voor Engels geloof ik, alleen Amsterdam is misschien wat ver van Limburg.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:27

Flying_Angel schreef:
Hmm, het komt vast wel goed. Volgens mij druppelen er nog wel vacatures binnen. Bij ons zijn er ook nog vrije uren voor Engels geloof ik, alleen Amsterdam is misschien wat ver van Limburg.

Dat is inderdaad net te ver hihi, maar lief dat je het zegt!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:08

Wat jammer.
Je had dus wel opties begrijp ik uit je verhaal?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:57

SdaphneS schreef:
Wat jammer.

Vacatures met 'teveel' fte. Ik wil heel graag afstuderen komend jaar maar ik weet dat als ik 0,8 moet werken in combinatie met studie mij dat niet lukt. Misschien had ik dat toch moeten proberen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:07

Heb je wel gereageerd op deze vacatures? Hoeveel wil je naast je studie werken?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:11

Hooguit 0,5/0,6

Op een aantal wel en een aantal niet. Ook op gesprek geweest maar op niks uitgelopen. Ook een aantal afwijzingen gehad voor kleinere FTE.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:52

Amandavd schreef:
SdaphneS schreef:
Wat jammer.

Vacatures met 'teveel' fte. Ik wil heel graag afstuderen komend jaar maar ik weet dat als ik 0,8 moet werken in combinatie met studie mij dat niet lukt. Misschien had ik dat toch moeten proberen.

Misschien, maar je bent trouw gebleven aan wat je nodig denkt te hebben: tijd om af te studeren.
Ik heb ze veel voorbij zien komen, collega's die nog moesten afstuderen en dat duurde dan jaren, want de waan van de dag haalt je altijd in.

Voor welk vak zoek je werk? Edit: oh Engels? Mens, er is werk zat. Komt wel goed!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 00:57

Ik ben al superlang niet meer actief geweest hier. Het is echt een toptijd als je nu de pabo af komt, zeg. Bij ons op school alleen al moeten we zeker nog zo'n 3 volle banen invullen voor komend schooljaar. Zijn er nog meer scholen waarbij het zo dramatisch is?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:07

dejavu schreef:
Amandavd schreef:

Misschien, maar je bent trouw gebleven aan wat je nodig denkt te hebben: tijd om af te studeren.
Ik heb ze veel voorbij zien komen, collega's die nog moesten afstuderen en dat duurde dan jaren, want de waan van de dag haalt je altijd in.

Voor welk vak zoek je werk? Edit: oh Engels? Mens, er is werk zat. Komt wel goed!

Je hebt helemaal gelijk inderdaad, ik moet/wil ook echt afstuderen en gewoon mijn bevoegdheid halen en ik ken mijzelf goed genoeg. Sommige mensen kunnen het allemaal, huishouden, kinderen, studeren en veel werken maar mij lukt dat niet. Ik heb echt tijd nodig voor mijn studie.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:48

19marjo90 schreef:
Ik ben al superlang niet meer actief geweest hier. Het is echt een toptijd als je nu de pabo af komt, zeg. Bij ons op school alleen al moeten we zeker nog zo'n 3 volle banen invullen voor komend schooljaar. Zijn er nog meer scholen waarbij het zo dramatisch is?

Wat heftig. Duimen voor goede leerkrachten!
Wij zijn gelukkig rond.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:53

Ik heb mijn bevoegdheid gehaald met 0,5 maar dat was al eigenlijk teveel. Het hangt ook van je opleiding af (en mijn school was ook nog eens enorm ver van mijn opleiding af) maar op mijn opleiding zeiden ze dat ik er rekening mee moest houden dat ik dit niet ging halen, ze vonden het een slechte keus. Maar ik had het geld nodig.
De normale laatste stage is7u P/w, ik had toen 13.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:44

Ik werk zelf 0.7 fte naast mijn studie. Dat vind ik net iets te veel. Houd zeker een dagje vrij voor je studie, Amanda.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:49

Bedankt voor de tips!

Ik werk nu 0,445 met 13 lessen waaronder 1 mentorles en dit jaar heb ik heel weinig kunnen doen voor mijn studie. Mijn eerste jaar als docent en mentor plus net een jonge hond erbij was echt teveel. Ik heb een aantal dingen kunnen doen maar ik heb te weinig tijd gehad voor portfolio's. Daarom zou ik het liefst 0,3 of 0,4 werken maar dat is weinig te krijgen dus 0,5 zou ik ook nog wel doen.

Ik wil graag blijven werken in het onderwijs, ook i.v.m. geld, ervaring en ik moet nog mijn afstudeerstage afronden. Dus ik moet ergens bij een school binnen komen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:20

Teveel werken naast een studie herken ik helemaal!
Ik werk nu 0,88 met een dag studie in de week, ben eigenlijk altijd wel in de avonden en weekenden of aan het werk of aan het studeren.
Momenteel werk ik zelf meer dan 1 fte door ziektevervanging.
Maar dat is echt teveel van het goede, gelukkig nog maar één tentamen te gaan dit schooljaar.

Volgend schooljaar ga ik ook weer rond de 0,8 werken en 1 dag in de week naar school.
Contacturen op de opleiding liggen ook hoog, rond de 8 per week.
Ik hou wel van drukte dus red mij er wel mee, maar makkelijk is anders. O:)

Hopelijk vind je snel iets anders Amanda. Voor Engels lijkt mij dat wel te doen, zie nog veel vacatures voorbij komen.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:25

Amandavd schreef:
Bedankt voor de tips!

Ik werk nu 0,445 met 13 lessen waaronder 1 mentorles en dit jaar heb ik heel weinig kunnen doen voor mijn studie. Mijn eerste jaar als docent en mentor plus net een jonge hond erbij was echt teveel. Ik heb een aantal dingen kunnen doen maar ik heb te weinig tijd gehad voor portfolio's. Daarom zou ik het liefst 0,3 of 0,4 werken maar dat is weinig te krijgen dus 0,5 zou ik ook nog wel doen.

Ik wil graag blijven werken in het onderwijs, ook i.v.m. geld, ervaring en ik moet nog mijn afstudeerstage afronden. Dus ik moet ergens bij een school binnen komen.

Draai je niet onwijs veel lessen voor dat aantal fte? Ik draai evenveel lessen en ik werk 0.7 fte.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:44

Adamootje schreef:
Amandavd schreef:
Bedankt voor de tips!

Draai je niet onwijs veel lessen voor dat aantal fte? Ik draai evenveel lessen en ik werk 0.7 fte.

Dat zou zomaar kunnen, de organisatie staat er nogal om bekend om zoveel mogelijk uren in 0,1fte te proppen. Degene die mij gaat vervangen krijgt 3 lessen per 0,1 fte. Helaas ook geen reductie van 20% omdat de organisatie een MBO cao heeft.