Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:21

Hahahahahahahahahahahaha wel 10 minuten na je verdrietige nood oproep

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:20

vuurneon schreef:
lifaya schreef:
ik heb ook weer hier thuis ruzie omdat ik zogenaamd geen reet uitvoer. ik ruim altijd in en uit, ruim de tafel af en noem maar op. ik zorg ervoor dat sochtens alles netjes in de vaatmachine staat, ook hun zooi. Ik hang regelmatig de was op, helaas vergeet ik het ook wel eens (dan leg ik het klaar en dan doe ik iets anders en vergeet ik het compleet, ADD) en dan weer elke keer dat geruzie. als ik het nou bewust zou laten liggen ala, maar dat doe ik niet.

deze week maar 16 uurtjes werken, maar vind ik ook wel eens fijn voor de verandering := afgelopen week bijna 30 uur gedraaid.

Lekker uit huis gaan, ben je van het gezeur af :Y)

(En niet teveel de nadruk blijven leggen op je add)

16 uur deze week, lekker! Geniet ervan :D

leg er geen nadruk op hoor :) doe ontzettend mijn moeite om gewoon alles goed af te ronden. maar het schiet er ook wel eens bij in en ben gewoon vreselijk chaotisch. ik ben nooit ergens te laat, maar ik haast me áltijd.

uit huis gaan is niet mogelijk met dit burgerking salaris :+ verdien 600 a 700 euro per maand :') kan ik misschien net huren. woon in de randstad

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:11

Weet ik, maar ik zie alweer hier vaker voorbij komen (en zo te lezen ben ik niet de enige die het weer opvalt); vanwege mijn ADD kan ik iets niet. Bijvoorbeeld;
"Mijn gehoor is niet super en een hoop dingen gaan dankzij ADD ook langs mij heen"
Je hebt het zelfs in je onderschrift staan. Dus onbewust benadruk je het wel en dat is in topic waarin je aangeeft te zoeken naar een andere functie niet gunstig.

Wij hebben allemaal onze talenten en onze gebreken, richt je dan liever op je talenten :) want die heb je ook zeker.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-10-13 10:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:14

Ik heb de variant met een H er tussen maar zie dit steeds vaker als een talent dan een beperking op het werk :j maar goed, dan moet je wel een functie hebben waar je dat goed in kan toepassen. Ik merk zelfs dat ik soms hyperfocus heb op iets wat ik op het werk aan het doen ben, komt dan best goed van pas haha!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:21

Wat ik erg inspirerend vond was een blinde dame die in een regulier bedrijf 40 uur per week werkte als telefoniste en receptioniste. Ze ging geheel zelfstandig met de trein en bus naar haar werk en omdat ze geen nummers zo even snel kon opschrijven, had ze zichzelf aangeleerd minstens 12 cijfers te kunnen onthouden. Haar enige beperking was dat haar kinderen er misbruik van maakten, want als ze vervelend waren gingen ze doodstil ergens zitten en kon moeder ze even niet vinden :') maar ja, dat had niets te maken met het werk natuurlijk :D
(En natuurlijk brengt het wel wat beperkingen met zich mee op het werk, want ze schrok zich werkelijk wezenloos als iemand stil binnen kwam en ineens 'hallo' zei en ja, mails sturen ging ook wat langzamer omdat het voorgelezen moest worden maar daar hoorde je haar niet over. Ze legde de nadruk op haar kracht)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-10-13 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:23

idd vind ook dat meer mensen moeten denken in kansen :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:26

Ik heb officieel ADHD mar de hyperactiviteit ben ik bijna kwijt. Ik kan ook heel goed hyperfocussen, maar daar heeft werk in de horeca geen profijt van :') dat werkt enkel met dingen waar je helemaal in op kan gaan. Bijvoorbeeld schoolwerk, fotograferen, bewerken, lezen. In de horecamoet je meerdere dingen tegelijk en snel doen en dat lukt mij gewoon niet. Ik moet alles 1 voor 1 doen anders raak ik de kluts kwijt en gaan er dingen fout. Met kantoorwerk heb ik geen moeite als ik mijn taken weet.

En betreft mijn onderschrift,die vond ik gewoon leuk ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:39

Het is maar net hoe je het brengt :)
'Ik ben gewoon wat chaotisch' klink al anders dan 'door mijn ADD ben ik wat chaotisch'. Ik het eerste geval leg je het probleem bij jezelf, in het tweede komt het meer over als 'ADD als excuus'. Terwijl je hoe dan ook eerlijk bent over chaotisch zijn. Het is niet meer dat je op school zit en de school je moet begeleiden, je kiest nu zelf om ergens op te reageren om je geld mee te verdienen. Dus bij de bk wist je dat je meerdere dingen tegelijk moest doen. Je hebt daar geen beschermde werkplek immers.
Neem dit vooral mee als tip; wees voorzichtig met gebruik van je benoemen van je diagnose want het verandert er niets door. Het is niet dat je opeens super geordend bent als je zegt dat je add hebt en begrip hoef je ook niet altijd te verwachten. Want je wordt gewoon verwacht je werk goed te doen.

Ik hoop natuurlijk dat je een leuke kantoorbaan kan vinden of nog mooier: brood kan verdienen met fotografie :) want passend werk is iets dat iedereen wil :)

(En ik weet dondersgoed wat ADHD is, maar dit is even gezien vanuit het bedrijfsperspectief. Iedereen heeft nu eenmaal goede en minder goede punten, blijf je richten op je goede punten. Dat creëert een positief beeld. Gebruik je add juist als motivatie om te denken; ik zal ze gewoon laten zien dat ik beter kan presteren dan de rest }> zie het als je kracht, niet als je beperking.)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:32

Ik ben vandaag weer zoekende. Thema van de dag is vacatures!
Ik wil graag een PhD doen, maar tot die tijd zoek ik iets anders om te doen want het duurt toch even voordat je wat vindt.
Dus had ik gegevens ingevuld om te solliciteren voor part-time postbezorger (vragen over wanneer je beschikbaar bent ed), maar er zit een foutje in de site denk ik, waardoor ik mijn persoonlijke gegevens niet heb kunnen invullen. Beetje irritant, nu kan ik de functie niet meer aanklikken want hij zegt 'daar heb je al op gesolliciteerd'. -O- (of zouden ze aan de hand van de antwoorden op de beschikbaarheids-vragen al meteen weten dat ze me niet willen? Ik ben elke doordeweekse dag beschikbaar, dat lijkt me niet heel verkeerd)

Ach ja, eigenlijk wil ik gewoon dat PhD project zoeken (daar gaat ook de meeste aandacht naar uit natuurlijk). Heb op het moment 2 sollicitaties lopen, waar ik nog wacht op antwoord. Bij eentje al een 1e gesprek gehad, andere nog maar net brief gestuurd dus ik wacht nog op reactie.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:49

@Noeska: Lijkt me raar dat ze je nu al zouden afwijzen bij de post ja. Kan je niet op een andere manier nog een keer solliciteren? Ander mailadres gebruiken ofzo?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:49

Ik heb een afwijzing binnen :) Reden: Te hoog opgeleid..

Wij kunnen u niet voldoende uitdaging bieden. Nja. Jammur..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:52

Ir1ne schreef:

Ik zou zeggen: next! :)
Maar jammer natuurlijk.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:53

Ik weet niet of er iemand in Rotterdam woont die op zoek is naar een baan. Maar op ons kantoor van UWV aan de Schiekade is vandaag de hele dag een banenmarkt. Er zijn ongeveer 50 werkgevers aanwezig, misschien een kans om je gezicht te laten zien/cv achter te laten.

Excuus voor het late bericht hiervan

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:55

Ik had gisteren een afspraak voor Jeugdwerkplan, wat inhoudt dat ze van de overheid uit pas afgestudeerde jongeren begeleiden, om te voorkomen dat we wachten tot iets op ons pad komt en ondertussen na een jaar uitkering trekken.
Dus ik ga, eerst algemeen infomoment, dan een gesprekje met een consulent.
"Ik ga jou niet begeleiden, je kan dit zelf ook wel"
Uhhhh, waarom moet ik dan komen? :')

Moet echt inspiratie vinden voor die spontane sollicitatie richting lokale nieuws.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:43

Ik ben bang dat ik ook nog weer een afwijzing binnen krijg ergens tussen nu en maandag. Zou anders maandagmiddag op gesprek moeten komen, maar heb nog niks gehoord, dus gok dat ik niet bij de mensen zit die ze hebben uitgekozen..

Begin toch weer een beetje moedeloos te worden, heb deze week twee afwijzingen gehad en nog twee sollicitaties open staan, maar goed... gewoon blijven hopen..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:22

vuurneon schreef:
Ir1ne schreef:

Ik zou zeggen: next! :)
Maar jammer natuurlijk.

Echt superleuk:

Ik had een nette mail teruggestuurd dat ik de eerlijkheid waardeerde en dat ik hen complimenteerde met het feit dat zij bij deze reden bleven. Immers; veel bedrijven kiezen toch HBO boven MBO, waardoor een MBO'er het moeilijker heeft.
Daarnaast gezegd dat ik veel respect had voor een bedrijf wat zo dicht bij de realiteit en zichzelf kon blijven en als ze nog iets had wat meer bij mijn functieprofiel paste, dat ik het graag hoorde.

Krijg ik een nette mail terug, waarin ze me een vacature stuurt die nog niet online staat en dat ze een mail naar de directie heeft gestuurd met mijn brief en CV waarin ze voorgesteld heeft dat ik misschien wel wat was voor een andere, meer passende functie.

Woehoeee! :) Hoop dat er iets uitkomt, lijkt me namelijk een superfunctie!! :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:25

wat gaaf zeg!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:28

En zo zie je maar en wie weet hou je er uiteindelijk toch nog een baan aan over. ;)

Zit hier vol verlangen te wachten op berichtje wanneer praktijktrainingen zijn dan kan ik namelijk examen aan gaan vragen en nu gewoon halen. En dan werk zoeken. :):)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:41

Ik raad iedereen aan om een nette mail terug te sturen. Echt :) je moet je contactjes warm houden :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:44

Briljant idee! :)
Daar heb ik nooit bij stil gestaan. Waarom ook niet inderdaad.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:17

Yes en een maandag dus gelijk een praktijktraining en gelijk achter een examen datum aangegaan. *\o/*

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:22

vuurneon schreef:
Briljant idee! :)
Daar heb ik nooit bij stil gestaan. Waarom ook niet inderdaad.

Ik stuur gewoon een mail terug :

Geachte ....,

Hartelijk dank voor uw reactie. ( Eventueel kun je vragen naar reden van afwijzing, mocht het niet duidelijk vermeld zijn )
Ik wens u veel succes met het vinden van een geschikte kandidaat.
Mocht u een vacature hebben welke beter bij mijn functieprofiel past, hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

.....

Overigens niet naar alle hoor. Alleen als ik denk dat het wat brengt :) Maar je contacten warmhouden is altijd goed. Je weet nooit wanneer je ze weer tegenkomt.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:37

Hallo mag ik me ook hier melden :) 25, pas afgestudeerd dierenarts en op zoek naar een baan (verrassing) :))

Momenteel erg lastig om werk als onervaren DA te vinden, dus probeer ook veel andere dingen. Helaas zonder geluk tot nu toe.. Zit nu 3 of 4 weken thuis en ben er wel weer klaar mee, heb zin om aan de slag te gaan.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:38

Het is dat je in amsterdam woont, weet wel dat hier in de regio poosje terug gevraagd werd naar een dierenarts met afgeronde opleiding...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:40

Gisteren sollicitatiegesprek gehad, ging best goed naar mijn gevoel. Moest ook nog negatieve eigenschappen van jezelf opnoemen, dat valt niet mee!

Ik hoop echt dat ik wordt aangenomen want als het die maand goed gaat en ze zijn tevreden krijg je erna een jaarcontract voor het volgende pretpark seizoen!!!

Vandaag wordt ik gebeld...