Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:39

En wat versta je dan onder een minnelijke schikking, hoe hoog is dat bedrag?

Dat moet een beetje gerelateerd zijn aan de prijzen van je foto's of helemaal niet?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:41

Sorry, Denise, maar als ik heel erg bent vind ik je huidig jAlbum galerij wel heel slecht... Er komt na 3 foto's te bekijken een reclame overheen die je pagina blokkeert.... Gebruik je een gratis versie?

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:45

11AFotograaf schreef:
Sorry, Denise, maar als ik heel erg bent vind ik je huidig jAlbum galerij wel heel slecht... Er komt na 3 foto's te bekijken een reclame overheen die je pagina blokkeert.... Gebruik je een gratis versie?

Ja ik gebruik nu nog de gratis versie, maar dat komt omdat alles nog onder constuctie is.
Een kennis van mij heeft wat meer verstand van de website en ik ga van de week met haar om te tafel om te zorgen dat alles normaal loopt.
Zonder reclame en met nette albums, die allemaal hetzelfde zijn :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:46

_Denise schreef:

Dat moet een beetje gerelateerd zijn aan de prijzen van je foto's of helemaal niet?

Dat is iets voor jezelf om te bepalen.
Ik kan je ook niet vertellen hoe hoog dat moet zijn, omdat zo'n bedrag voor iedere fotograaf anders is.
Jij hebt hele andere bedrijfskosten dan ik. Dus ik weet niet wat een foto "kost" voor jou en hoeveel je misloopt als er niets betaald is.

Natuurlijk is het bedrag ter compensatie van een schending van je auteursrecht hoger dan het oorspronkelijke aankoop bedrag, als ze het netjes besteld hadden.
Er is immers ook gepubliceerd, zonder jouw toestemming.

Vaak is het bedrag 2 á 3 keer het normale tarief.
Maar daar zit per fotograaf ook weer flink wat verschil in.

Nog een andere tip; ik mis je NAW gegevens op je site.
Alleen je naam staat er. Je bent verplicht om ook adres en woonplaats te vermelden.

En ik zag een hotmail adres staan... Dat komt niet geloofwaardig over.
Vooral oplichters werken met (gratis/ontraceerbare) hotmail adressen. Een betrouwbaar bedrijf gebruikt gewoon het adres van het domein.
Dus dat is oppassen, want veel klanten zullen daar op afhaken. Ik zelf werk bijv. om die reden ook nóóit met een bedrijf dat alleen een naam en hotmail adres op de site heeft staan. ALS er (om welke reden dan ook) iets fout gaat, kun je nergens aankloppen bij dat bedrijf.

Je hébt een eigen domein, waarom dan nog geen eigen email adres? :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-13 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:48

Femke schreef:
_Denise schreef:

Dat is iets voor jezelf om te bepalen.
Ik kan je ook niet vertellen hoe hoog dat moet zijn, omdat zo'n bedrag voor iedere fotograaf anders is.
Jij hebt hele andere bedrijfskosten dan ik. Dus ik weet niet wat een foto "kost" voor jou en hoeveel je misloopt als er niets betaald is.

Natuurlijk is het bedrag ter compensatie van een schending van je auteursrecht hoger dan het oorspronkelijke aankoop bedrag, als ze het netjes besteld hadden.
Er is immers ook gepubliceerd, zonder jouw toestemming.

Vaak is het bedrag 2 á 3 keer het normale tarief.
Maar daar zit per fotograaf ook weer flink wat verschil in.

Hartstikke bedankt Femke!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:49

@ Femke: ik heb Foto Anoniem opgezocht, maar zag dat je aan een ontzettend lange checklist moet voldoen. Als ik de procedure zie die daarna doorlopen wordt, dan denk ik dat ik die foto voorlopig laat zitten. Zo bijzonder is ie nu ook weer niet, en bovendien moet het over twee weken al gedrukt worden. En ik betwijfel of ik het bij Foto Anoniem binnen 2 weken kan afronden. Handige website overigens :)

@ capopjekop: waarschijnlijk wordt ie niet gepubliceerd, maar helemaal zeker weet ik dat nog niet. Vandaar dat ik in eerste instantie het risico niet wilde nemen. Alhoewel waarschijnlijk niemand het zal merken dat ik de foto gebruik, voelt het toch niet helemaal oké om een foto zomaar over te nemen.

@ Denise: welkom :j Ik heb geen verstand van fotografie, maar wel even je website bekenen. Is je hele website nog onder constructie? Want je Facebook button doet het niet, en als ik andere pagina's bekijk (zoals Contact), dan blijft het kopje bij Home gekleurd. Dat is wat verwarrend voor de navigatie van de bezoeker. En.... Nu ga ik heel mierenneukerig doen hoor :D Maar als je de evenementenpagina opent, verspring het scherm een paar pixels. Ik kan ook in je portfolio maar 2 of 3 foto's zien, daarna komt de reclame voor jAlbum erdoor.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:57

Het is ook wel zo netjes om het gewoon via de regeltjes te doen.
Mocht je er echt niet uitkomen dan mag je ook 7,80 overmaken naar mij (heb een abo van 39 euro voor 5 foto's). Dan kan ik de foto van shutterstock afhalen die je graag wilt.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:59

capopjekop schreef:
Het is ook wel zo netjes om het gewoon via de regeltjes te doen.
Mocht je er echt niet uitkomen dan mag je ook 7,80 overmaken naar mij (heb een abo van 39 euro voor 5 foto's). Dan kan ik de foto van shutterstock afhalen die je graag wilt.

Bedankt voor het aanbod. Ik ga eerst even neuzen of er überhaupt tussen staat wat ik wil.
Ben nogal kieskeurig...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:27

Hilda, wat verdrietig! Gecondoleerd en veel sterkte...
Knap dat je toch de beurs laat doorgaan, ik had denk ik afgezegd, zeker als ik de dag ervoor nog een bruidsreportage had.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:11

Mijn site gaat ook steeds beter :D De vriend van mn zusje is m flink aan t verbeteren. Begint nu echt ergens op te lijken. Volgens hem zaten er echt heel erg veel fouten in op de achtergrond. Die is ie nu dus allemaal aan t fixen. Super blij mee! Mijn content vak is nu doorzichtig, dus nu zie je de achtergrondfotos tenminste wel. Formaat vd fotos moet nog steeds aangepast worden omdat ie soms langzaam laad, maar t begint er op te lijken!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:12

Szan, heeft 1 vd fotografen hier niet een foto die je tegen betaling kunt gebruiken voor je scriptie?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 13:47

Aan welke eisen moet een visitekaartje volgens jou voldoen? En dan bedoel ik, wat moet er persee op staan vind je? (naam,tel,email,site,adres....dat soort dingen)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:53

is dit een vraag in het algemeen holly? ik heb er zelf, naam, adres, tel nr, site, email adres opstaan en onder mijn naam heb ik kynologisch instructeur staan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:24

Ik denk niet dat een visitekaartje aan standaard eisen moet voldoen. Het moet bij jou passen en bij de boodschap die je uit wilt dragen. Volgens mij had ik het al een keer verteld, maar een andere ondernemer waar ik eens mee heb gesproken had een super mooi luxe kaartje en daar stond in gouden letters iets op (ik geloof alleen zijn naam ofzo). De rest van het kaartje was blanco en daar schreef hij dan een lijfspreuk op aan het einde van het gesprek. Zo probeerde hij een onuitwisbare indruk op mensen achter te laten.

Zelf heb ik op de ene kant mijn logo staan (alleen de hoofdjes) op een zwarte achtergrond. De andere kant van het kaartje is wit en daar staat mijn volledige logo op (in het klein) met mijn naam, mobiel, adres, email, website en een QR code.

Edit: Ik lieg! Ik heb mijn adres er helemaal niet op staan bedenk ik me net, haha.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:28

Ik heb mijn kaartje iets korter gehouden: Logo/Bedrijfsnaam, mijn eigen naam, telefoonnummer, website en e-mail.
Aangezien ik niet van plan ben om nog jaren thuis te wonen en ik daarnaast toch nooit op mijn adres afspreek. Ik vind dat een visitekaartje voornamelijk contactgegevens moet hebben! Een QR code kan inderdaad ook een leuke toevoeging zijn!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:24

Ik heb pension aan huis, dus voor mij voegt adres wel wat toe :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:25

Dit is mijn kaartje (edit: maar dan kleiner, haha):

Afbeelding

Afbeelding

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:36

Oeh, hoe krijg je zo' n QR code?

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:46

holly schreef:
11A minipak en daar moet ik dus invullen dat ik iets contant, van prive geld, heb betaald. Ik heb mezelf later niet terug betaald van de zakelijke rekening. De vraag is dus, hoe vul ik dit in en waar?

Ik gebruik Minipak ook en ik heb daarin een Kasboek voor alle contante transacties.
In het kasboek voer je in op welke grootboekrekening het betrekking heeft zodat de bedragen in je verlies- en winstrekening te zien zijn.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:54

Joyce, is die banner/header van jou 1 voor de hele site? Of zit er verschil tussen of je voor hond of kat kiest? T viel me op nl dat er vnl fotos van katten staan. nou vind ik katten ook geweldig hoor ;) Maar als ik kies voor 'hondenspul' verwacht ik eigenlijk fotos van honden :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:59

Op de Homepage wordt alles random geshowd, dus als je alleen katten ziet heb je net pech/geluk. Als je op de pagina van katten klikt horen er alleen kattenfoto's voorbij te komen en als je op die van honden klikt hoor je alleen honden te zien. Maar helaas loopt het bij sommige categorieën door elkaar en ik weet niet waar de kink in de kabel zit. Mijn webdesigner heeft het een tijdje geleden wat overzichtelijker voor me gemaakt, dus zodra ik tijd heb ga ik er even voor zitten om het weer helemaal te laten kloppen. Scherp opgemerkt hoor, je bent de eerste die er wat van zegt :D

@Foxy: Ik maak ze meestal hier, omdat ik ze dan ook in kleur kan doen, leuk voor op flyers enzo http://qr.odoa.eu/Web-QR-Code-Logo.aspx

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:00

Het is officieel: Ik KOTS van dit weer!

Echt, een zaak opstarten in crisistijd is moeilijk, maar als het dan ook nog een keer gruwelijk lang koud en nat blijft ... Niet leuk dit!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:04

joyce2 schreef:
Op de Homepage wordt alles random geshowd, dus als je alleen katten ziet heb je net pech/geluk. Als je op de pagina van katten klikt horen er alleen kattenfoto's voorbij te komen en als je op die van honden klikt hoor je alleen honden te zien. Maar helaas loopt het bij sommige categorieën door elkaar en ik weet niet waar de kink in de kabel zit. Mijn webdesigner heeft het een tijdje geleden wat overzichtelijker voor me gemaakt, dus zodra ik tijd heb ga ik er even voor zitten om het weer helemaal te laten kloppen. Scherp opgemerkt hoor, je bent de eerste die er wat van zegt :D

@Foxy: Ik maak ze meestal hier, omdat ik ze dan ook in kleur kan doen, leuk voor op flyers enzo http://qr.odoa.eu/Web-QR-Code-Logo.aspx

aaah ok. T leek me idd ook logischer dat er een onderscheid zou zijn, maar wist niet of dat te bouwen was :+

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:06

Mallootje schreef:
Het is officieel: Ik KOTS van dit weer!

Echt, een zaak opstarten in crisistijd is moeilijk, maar als het dan ook nog een keer gruwelijk lang koud en nat blijft ... Niet leuk dit!

Nee joh, mensen blijven binnen met dit weer, vervelen zich en wat gaan ze dan doen? Internetten :D :+

( ik ben t weer ook zat, loop al dagen in de regen met de honden, grrrrr )

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:18

Oh echt? Ik zie juist bij mooi weer pieken. Afgelopen dagen was het mooi dus had ik meer bezoekers en ook gelijk weer aanvragen.