Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik vergeet steeds dat die afkorting buiten de studentensteden waar die studie zit eigenlijk niet ingeburgerd is
dus was niet te doen. Moet zeggen dat het beter is voor mijn portemonnee, toen ik nog studeerde werkte ik bij het SSC in de binnenstad en dan fietste ik altijd terug over 't vrijthof, en dan strand je vaak op het terras
Bellen jullie trouwens weleens een bedrijf waarvan je een afwijzing per brief hebt ontvangen om te vragen waarom je bent afgewezen? Is het slim om dit te doen of juist niet?
Somebitch schreef:Plukje je bedoelt een uitzendbureau of niet?
Liveyourlife schreef:Hoe kom ik aan een geschikt wervings en selectiebureau?
Plukje schreef:Ik zie hier maar weinig mensen voorbij komen die hulp vragen bij een Werving & Selectie bureau, terwijl dit zo makkelijk is. Zij zoeken samen met jou de leuke bedrijven uit, zij schrijven de brieven, zij regelen de afspraken én zij bereiden jou voor op een goed sollicitatiegesprek. En het kost je helemaal niets.
Plukje schreef:Liveyourlife schreef:Hoe kom ik aan een geschikt wervings en selectiebureau?
Welke regio woon je en over welk opleidingsniveau beschik je?
Liveyourlife schreef:Regio Overijssel, omgeving Zwolle en heb HBO maar ben nu deeltijd bezig met Post HBO
Falona schreef:Ik ben door diverse W&S bureau's benaders nav mijn CV op Monsterboard en ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen fan van ben. Mijn ervaring daarmee is dat ze alles doen om hun voorraad potentiële werknemers zo groot mogelijk te maken zodat ze een hoop mensen kunnen voorstellen als er een opdracht binnen komt.
Dan ben je dus eerst een halve dag kwijt om bij dat W&S bureau in gesprek te gaan en vervolgens is het maar afwachten of je nog ergens uitgenodigd wordt en dan kan je daar weer op gesprek.
Als ik zonder baan zou zitten is het misschien nog wel een optie, maar momenteel heb ik een vast contact en ik zit echt niet te wachten op een gesprek waar nog helemaal niets concreets aan verbonden is.
Ik ben er eigenlijk nog maar één tegen gekomen die echt voor mij bezig waren. Oriënterende gesprek daar was al met een vacature ernaast. Toen dat niets werd belde ze mij een week of wat later op met een andere vacature. Helaas was een ander W&S bureau hun toen net voor geweest en was ik net die week begonnen bij het bedrijf waar hij mij wilde voorstellen.
Somebitch schreef:Ohh een wervings bureau is alleen voro hoog opgeleide mensen?

Het zal je kansen bij dat bedrijf niet meer vergroten, WEL zal het je tonen waarom je soms niet door de procedures raakt en wat je daaraan kunt doen. poes schreef:Falona: ondanks je vooroordelen ben je toch geplaatst door een W&O kantoor?
) waarbij ik verdere info via de mail zou krijgen. Mail was érg laat, krijg er vervolgens een mail overheen waarin staat dat ik de eerste mail als niet-verzonden moet beschouwen maar waarin dan niet echt de info staat die ik zou krijgen, en krijg weer een week later de vraag of ik de informatie gelezen heb- die dus grotendeels in de eerste mail stond die ik als niet-verzonden moest beschouwen. Ik moet zeggen dat dat mijn enthousiasme wel een beetje tempert, een foutje kan gebeuren maar dit is wel zó vaag... 
Ik heb er dus niet zo'n hoge pet van op, maar heb er zelf verder weinig ervaring mee (behalve dat ik nav CV op internet erdoor platgebeld/gemaild werd en word
) dus erg goede argumenten heb ik niet voor die mening