Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:En vooral ook blijven vergelijken in de supermarkt qua prijs. Een aanbieding van merkproducten kan alsnog duurder zijn dan het huismerk.
purny schreef:En ook kijken naar prijs per liter/kliogram
Citaat:@Germie jij hebt werkelijk geen idee hoe het is om met heel weinig niet rond te kunnen komen voor langere tijd. Draai eens een poosje mee bij de voedselbank inplaats van uit je stoel in de tuin te oordelen.
Mars schreef:DuoPenotti schreef:En jij denkt dat in die groep mensen geen klagers zouden zitten?
Overal zijn ondankbare mensen, in elke groep.
En dat is jammer voor de mensen die wel dankbaar zijn.
En al kan ik begrijpen als er voornamelijk ongezonde producten inzitten klagen zelfs ook nog wel terecht is ook. Lijkt me dan ook wel het doel wat voorbij gaan.
Ik vind dat niet terecht. Niemand dwingt je om er te komen en gratis dingen mee te krijgen.
Klagen over gratis eten is een typisch verwend verschijnsel van de westerse wereld.
verootjoo schreef:8nnemiek schreef:Hier groeien de frambozen echt vreselijk slechtGeen idee hoe het kan! Volgens mij heb ik ondertussen de laatste struikjes ook vermoord.. Ik zie alleen nog bramen en rode bessen staan dit jaar
De framboos heeft moeite met kleigrond en snel last van wortelrot als de grond te nat blijft.
Bramen groeien werkelijk overalwel beetje zure grond willen ze allebei, en braam wil kalk maar de framboos juist niet.
Misschien gaat het daar wat mis?
8nnemiek schreef:verootjoo schreef:
De framboos heeft moeite met kleigrond en snel last van wortelrot als de grond te nat blijft.
Bramen groeien werkelijk overalwel beetje zure grond willen ze allebei, en braam wil kalk maar de framboos juist niet.
Misschien gaat het daar wat mis?
We zitten op zandgrond, met in de moestuin en tussen de fruitstruiken elk jaar wat paardenmest-compost erdoor, en toch wil het niet lekker groeien, best apart! Ik denk dat een van de plekken wat te veel in de schaduw staat, en de andere te droog blijft.
De bramen groeien inderdaad een stuk beter haha, dat is net onkruid.
Goof schreef:purny schreef:Bij mij beneden groeien volgens mij bramen. En ze groeien langs de weg. Maar die kun je gewoon eten denk ik?
Nooit de onderste bramen plukken, daar kunnen makkelijk honden tegenaan gepiest hebben. Verder kan je ze altijd eten, lekker!
Urbanus schreef:Maar Germie, vind je het niet hypocriet dat anderen niet mogen klagen maar jij vervolgens een dagboek vol schrijft over wat er allemaal mis is in je leven?
germie schreef:Maar in het oosten van Duitsland, in de vroegere DDR zie je veel fruitbomen langs de weg. Die waren gepoot zodat mensen daar dan fruit vandaan konden halen. Dat zou hier misschien ook wel kunnen. I.p.v. al die populieren en eiken gewoon fruitbomen. Als het daar meevalt met appels op auto's, dan zou dat hier toch ook wel meevallen?
germie schreef:Urbanus schreef:Maar Germie, vind je het niet hypocriet dat anderen niet mogen klagen maar jij vervolgens een dagboek vol schrijft over wat er allemaal mis is in je leven?
Klagen? Je mag zeker wat schrijven over waar je het niet mee eens bent. Of dat je niet rond kunt komen. Maar als je niets hebt, en je krijgt iets, dan mag je daar wel dankbaar voor zijn vind ik. Maar je mag wel klagen wat je is afgenomen.
Dit topic gaat over rondkomen en ja, dat wordt voor mij ook lastiger. Maar ik heb de glutenvrije pasta dankbaar aangenomen wat volgens sommige minima te min was.
Overigens heb ik geen dagboek. En ook nooit gehad.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
MyWishMax schreef:Ik krijg de munt dus niet aan de gang hier? Wel jn een pot, omdat ik weet van mijn ouders dat het net onkruid is. Maar blijkbaar vindt het de pot niet leuk, verkeerde grond of plek?
Goof schreef:purny schreef:Bij mij beneden groeien volgens mij bramen. En ze groeien langs de weg. Maar die kun je gewoon eten denk ik?
Nooit de onderste bramen plukken, daar kunnen makkelijk honden tegenaan gepiest hebben. Verder kan je ze altijd eten, lekker!