veerledec schreef:Vier maanden uitstel van betaling krijg je altijd als het minder dan 20k is en geen termijnaanslag. Dat laatste zou het moeten zijn, want 2022, maar is het volgens jou niet.
Stap even af van je verontwaardiging, slaap er desnoods een nachtje over, en kijk dan nog eens goed waar het over gaat. 2022 moet je in termijnen kunnen betalen en desnoods verlagen. 2021 eventueel uitstel van betaling. Geen man overboord en geen paniek over een termijn van een week. De invorderingsrente is nog steeds nihil.
Heldere uitleg

Moet zeggen dat ik dit jaar meerdere (particuliere) klanten heb gehad die zeiden geen bericht te hebben ontvangen van de VA2022, maar wel ineens die aanmaning/herinnering kregen. Dat waren er een stuk of 5. Of ze zelf niet hebben opgelet, of dat de Belastingdienst een foutje heeft gemaakt kon ik niet helemaal achterhalen.
Ik heb ook wel een stuk of 30 klanten die de VA2022 wel hadden ontvangen, maar niets hadden betaald omdat in het bericht staat dat het bedrag pas in december 2022 op de rekening van de Belastingdienst hoeft te staan.
Eh ja... dat klopt. Maar er staat óók in een kort zinnetje in de brief dat de eerste betaling vóór eind februari moet zijn overgemaakt.
Mensen lezen soms slecht, maar soms staat het ook wel erg onduidelijk in de brief.
Uiteindelijk wordt iedereen volgens hetzelfde systeem belast, maar soms is het niet zo 1-2-3-simpel