Afstuderen 2020-2021

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ryukapple

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:53

Vervelend zeg Eelmo. Echt lastig als ze zo negatief zijn. Maar weer trouwens ook niet bang om feedback waar je het niet mee eens ben af te wijzen of anders op te lossen. Zolang je dit goed kan onderbouwen zou dit normaal geen probleem moeten zijn.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:59

theadora99 schreef:
Ik had ook feedback gekregen, ga nu aan de gang met verwerken. Maar vond het wel grappig, ik kreeg 2 opties:
- een onderdeel toevoegen
- een nieuw onderwerp bedenken en al het onderzoek opnieuw uitvoeren

:')


Wat zei je? Super leuk om een compleet nieuw onderwerp te kiezen want ik heb zeeën van tijd en enorm veel motivatie?

:')

Eelmo

Berichten: 2963
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:07

Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee aan moet. Aan de ene kant denk ik, als zij het graag op die manier wilt, dan best (en stik er maar in :') ) maar aan de andere kant wil ik gewoon heel graag terug mailen dat ik de feedback dit keer idd niet snap, omdat dit allemaal dingen zijn waar ze nog nooit iets over gezegd heeft. Dat laatste durf ik alleen niet zo goed omdat ik bang ben dan over te komen als iemand die geen kritiek kan hebben..

Ik zal het voorlopig maar even laten liggen en dan later een mailtje terug. Ik snap gewoon nu echt even niet of mijn scriptie écht zo slecht is of dat dit gewoon extreem muggenziften is omdat het om de laatste versie gaat. Ik had dit iig niet verwacht.

LoveBodin

Berichten: 4372
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:18

Eelmo schreef:
Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee aan moet. Aan de ene kant denk ik, als zij het graag op die manier wilt, dan best (en stik er maar in :') ) maar aan de andere kant wil ik gewoon heel graag terug mailen dat ik de feedback dit keer idd niet snap, omdat dit allemaal dingen zijn waar ze nog nooit iets over gezegd heeft. Dat laatste durf ik alleen niet zo goed omdat ik bang ben dan over te komen als iemand die geen kritiek kan hebben..

Ik zal het voorlopig maar even laten liggen en dan later een mailtje terug. Ik snap gewoon nu echt even niet of mijn scriptie écht zo slecht is of dat dit gewoon extreem muggenziften is omdat het om de laatste versie gaat. Ik had dit iig niet verwacht.

Dat laatste kan je toch gewoon mailen? Dat je het gevoel had dat het heel goed ging, dat je dat ook kreeg a.d.h.v haar kritiek de laatste keren en dat je het lastig vind hoe je dit moet plaatsen.

Ik heb trouwens geen idee of ik me al gemeld heb in dit topic, bij mij moet mijn scriptie in mei ingeleverd worden. En eigenlijk moet ik gewoon nu al veel meer gaan schrijven. Maar andere dingen zijn leuker :7

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:32

Ik zou ook mailen of vragen of je even teletelefonisch kan overleggen :))

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:40

Ik heb gisteren mijn enerlaatste feedback ontvangen. Dit verwerken en dan nog doorsturen naar een andere begeleider die er nog een keer voor de laatste keer overheen gaat. Presentatie staat gepland voor begin Mei. De feedback kwam ineens, na een maand wachten, behoorlijk onverwachts. Dus had gister even last van chaos in mijn hoofd om mijn planning weer even goed op orde te krijgen. Heb alles maar opgeschreven wat ik moet doen op korte termijn + deadline zodat ik een duidelijk overzicht heb voor mezelf. Aankomende maand even bikkelen & dan kan ik een van de twee thesissen eindelijk afstrepen! *\o/*

Sky

Berichten: 5073
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:59

Is er een bokker die toevallig goed is in SPSS en straks eens een blik kan werpen op mijn statistiek stukje? Het is volgens mij heel simpel voor mensen die dit vaker hebben gedaan (regressie analyse en factor analyse), maar ik heb dit al 4 jaar niet zelf hoeven doen :+ .

WannabeAnky
Berichten: 384
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:48

Sky schreef:
Is er een bokker die toevallig goed is in SPSS en straks eens een blik kan werpen op mijn statistiek stukje? Het is volgens mij heel simpel voor mensen die dit vaker hebben gedaan (regressie analyse en factor analyse), maar ik heb dit al 4 jaar niet zelf hoeven doen :+ .


Ik wil wel met je meekijken hoor!

Eelmo

Berichten: 2963
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:33

Ik heb idd even een mailtje gestuurd :j ben benieuwd.

....en in de tussentijd dus genoeg te doen :')

Sky

Berichten: 5073
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:06

WannabeAnky schreef:
Sky schreef:
Is er een bokker die toevallig goed is in SPSS en straks eens een blik kan werpen op mijn statistiek stukje? Het is volgens mij heel simpel voor mensen die dit vaker hebben gedaan (regressie analyse en factor analyse), maar ik heb dit al 4 jaar niet zelf hoeven doen :+ .


Ik wil wel met je meekijken hoor!



Ooh super! Ik stuur je even een PB!

Eelmo

Berichten: 2963
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:51

Nou, begeleider houdt vol dat ze eerder "zeker" heeft aangegeven dat mijn resultaten gehusseld moesten -O- en "zo gaat dat nou eenmaal in de academische wereld".

Ik heb echt mijn best gedaan om aan te geven dat het me niet gaat om de feedback zelf, maar om het moment waarop. Heb niet het idee dat dat overgekomen is. :\

Sky

Berichten: 5073
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:58

Eelmo schreef:
Nou, begeleider houdt vol dat ze eerder "zeker" heeft aangegeven dat mijn resultaten gehusseld moesten -O- en "zo gaat dat nou eenmaal in de academische wereld".

Ik heb echt mijn best gedaan om aan te geven dat het me niet gaat om de feedback zelf, maar om het moment waarop. Heb niet het idee dat dat overgekomen is. :


Wat ongelofelijk frustrerend dit zeg..

ryukapple

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:04

Vervelend zeg en niet netjes dat jouw supervisor jouw comentaar gewoon wegwuift als niet waar. Hier word je juist aangeleerd dat je kritisch met comentaar omgaat. Hier bijvoorbeeld een stukje van mijn beoordelings rubriek eerste is voor een 7 2de voor een 8. Zegt dus letterlijk dat je niet zomaar alles maar zo moet aanpassen naar wat je supervisor wil..
Afbeelding

Hoop dat je niet al te lang bezig gaat zijn met aanpassen :(:)

Loeky01
Berichten: 7321
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:13

Eelmo schreef:
Nou, begeleider houdt vol dat ze eerder "zeker" heeft aangegeven dat mijn resultaten gehusseld moesten -O- en "zo gaat dat nou eenmaal in de academische wereld".

Ik heb echt mijn best gedaan om aan te geven dat het me niet gaat om de feedback zelf, maar om het moment waarop. Heb niet het idee dat dat overgekomen is. :

-O- Dat is gewoon ruk. Ik heb zelf ook heel erg het gevoel dat studenten praktisch altijd aan het kortste eind trekken.

Ik heb mijn cijfer terug van mijn verslag, een 4.9. Maar de feedback vind ik zo subjectief, Nouja mezelf er maar even overheen zetten en er een 8 van maken. (Overigens hebben bij ons maar 2 van de 6 studenten het gehaald waarbij het hoogste cijfer een 6 is en het laagste een 3.4 :oo )

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:22

LienC schreef:
theadora99 schreef:
Ik had ook feedback gekregen, ga nu aan de gang met verwerken. Maar vond het wel grappig, ik kreeg 2 opties:
- een onderdeel toevoegen
- een nieuw onderwerp bedenken en al het onderzoek opnieuw uitvoeren

:')


Wat zei je? Super leuk om een compleet nieuw onderwerp te kiezen want ik heb zeeën van tijd en enorm veel motivatie?

:')

_O- :')

Docenten kunnen echt een pain in the ass zijn, zullen we maar zeggen..

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:35

Eelmo schreef:
Nou, begeleider houdt vol dat ze eerder "zeker" heeft aangegeven dat mijn resultaten gehusseld moesten -O- en "zo gaat dat nou eenmaal in de academische wereld".

Ik heb echt mijn best gedaan om aan te geven dat het me niet gaat om de feedback zelf, maar om het moment waarop. Heb niet het idee dat dat overgekomen is. :

Lekker dan... Die opmerking ook. Dat de 'hele academische wereld' zo id betekent niet dat zij dan ook maar zo moet zijn :roll:


Loeky01 schreef:
Eelmo schreef:
Nou, begeleider houdt vol dat ze eerder "zeker" heeft aangegeven dat mijn resultaten gehusseld moesten -O- en "zo gaat dat nou eenmaal in de academische wereld".

Ik heb echt mijn best gedaan om aan te geven dat het me niet gaat om de feedback zelf, maar om het moment waarop. Heb niet het idee dat dat overgekomen is. :

-O- Dat is gewoon ruk. Ik heb zelf ook heel erg het gevoel dat studenten praktisch altijd aan het kortste eind trekken.

Ik heb mijn cijfer terug van mijn verslag, een 4.9. Maar de feedback vind ik zo subjectief, Nouja mezelf er maar even overheen zetten en er een 8 van maken. (Overigens hebben bij ons maar 2 van de 6 studenten het gehaald waarbij het hoogste cijfer een 6 is en het laagste een 3.4 :oo )

:oo hoe dan

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:31

Wat flauw. Ik heb soms ook het idee dan ze voor een tien gaan. Ik ben (gezien de omstandigheden) echt niet bereid om het werk te doen voor een tien. Zolang ik het maar haal..

Maaaarrrr, iets positiefs... Als ik zo doorga heeft stagebegeleidster er wel vertrouwen in :)) Volgende week de tussenevaluatie, maar verwacht geen dingen die ik nog niet heb gehoord.

Nu nog 3 tentamens, een essay, tussenevaluatie, 2 deadlines, baahh. Ik ben dus afwezig t/m de 19de..
Tip van de dag: Prop geen 25 tot 30 ec in één blok. Geen aanrader :') Vorige blok met 20EC was nog te doen, maar dit naast 24 tot 30 uur werken, 2 jonge kinderen, paard, niet. te. doen.

WannabeAnky
Berichten: 384
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 01:23

Steeph schreef:
Eelmo schreef:
Nou, begeleider houdt vol dat ze eerder "zeker" heeft aangegeven dat mijn resultaten gehusseld moesten -O- en "zo gaat dat nou eenmaal in de academische wereld".

Ik heb echt mijn best gedaan om aan te geven dat het me niet gaat om de feedback zelf, maar om het moment waarop. Heb niet het idee dat dat overgekomen is. :

Lekker dan... Die opmerking ook. Dat de 'hele academische wereld' zo id betekent niet dat zij dan ook maar zo moet zijn :roll:



Ik denk dat mensen die daar eenmaal op dat hoge niveau werken gewoon super (te) druk zijn en dan wel eens vergeten wat ze zelf wel of niet hebben gezegd... Ik probeer al een jaar een artikel te publiceren, heb het hele ding al 4x herschreven en gereanalyseerd omdat ze elke keer met nieuwe ideeën komen of het vorige toch niet goed genoeg vonden, terwijl ze dat zelf geopperd hebben. Heel frustrerend. Of je hebt A gedaan, dan willen ze B, en bij een volgende bespreking laat je B zien, en krijg je de vraag, ja waarom heb je niet A gedaan? :')

Ik probeer er inmiddels maar aan te wennen -O-

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:15

Zijn jullie ook zo goed in het ontwijken van je studie? Ik zou vanavond gaan leren en dit heb ik gedaan:
- Mapje gemaakt met samenvattingen
- Ongeveer een uur naar een college gekeken (wat niet eens mijn eerste tentamen is)
- Besteld: deurgrepen, potgrond, plantenrek, dubbele dimmer, krijtverf, dakgootbeugels :')
- Reisverzekering opgezegd (want: Corona)
- Ideeën bedacht voor de border die volgende week komt (een uur plantjes gekeken)

Zo ontzettend nuttig :Y)

Sky

Berichten: 5073
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 15:56

Ja hier ook aan het ontwijken.. Ik heb mezelf voor vandaag vrijgegeven, omdat ik toch elke keer andere dingen ga doen :') .

Eelmo

Berichten: 2963
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:11

Loeky, zo dan! Wat is daar gebeurt zeg? Als het hoogste punt een 6 is, dan is er echt iets flink mis gegaan -O- Succes met verbeteren!

Lien, ik heb ook ooit een kwartaal met 24EC gehad idd. Geen aanrader :') Succes ermee! Even doorbijten nog!

En ik ga ook niet voor een 6je, maar een 10 is zeg maar ook niet mijn streven.. Heb soms ook wel het idee dat mijn begeleider iets te perfectionistisch is ofzo.

WannabeAnky, artikels publiceren lijkt me ook echt drama idd. Vriendin van mij is inmiddels ook al een jaar bezig, maar dat wil ook niet vlotten.

A doen, dan B moeten doen en dan weer A ken ik idd. Dat is frustrerend, maar vooruit. Maar dat ik nu een week voor mijn deadline te horen krijg dat ik een half hoofdstuk om moet gooien vind ik gewoon niet chill. Dat zal vast ooit wennen, maar voor nu heb ik gewoon meer dingen te doen dan dit :=

---

Werken jullie allemaal gewoon door in de weekenden ja? Ik neem mijn zaterdag en zondag gewoon vrij hoor. 40 uur per week vind ik meer dan genoeg voor scriptie :wave:

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:19

Ik heb vrijdag deadline dus ik moet wel :') .
Ook vooral voor m’n eigen gemoedsrust doe ik het.

Loeky01
Berichten: 7321
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:22

Heel herkenbaar LienC! Ik wil nog een 'recap' schrijven van de afgelopen maanden om mijn mondeling kracht bij te zetten om te laten zien dat ik prima kan reflecteren :roll:. Ik heb in totaal 83 woorden geschreven. Ik ben vrijdagavond begonnen.

Eelmo, geen idee. De opleiding is echt heel vol van zichzelf. Overigens zag ik dat ik 2 van de 6 had geschreven maar het moet 3 van de 6 zijn. 2 hadden er een 5,7 en eentje een 6. En nummer 7 mocht niet 'op' voor de eerste keer vond onze begeleider, want hij had te weinig in de praktijk gedaan. Maar de opleiding is erg tevreden over zichzelf, echt top.

Ik wilde eigenlijk ook niks doen in de weekenden, maar ik doe een project voor de organisatie waar verwachtingen aan hangen en tijd in moet steken en in school. Maar als ik door de weeks veel voor mijn organisatie doe heb ik die dagen de energie niet meer om wat voor school te doen dus word het deze week en ws komende week toch echt het weekend -O-. Maandag de 18e voor 12u middags mijn herkansing inleveren. Kijken of we die 4 naar een 6 of hoger kunnen krijgen.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:40

Ik moet wel in de weekenden en avonden, werk naast voltijd master 24 tot 30 uur en heb twee jonge kinderen. Dus weinig keuze ;)

Na mijn studie verheug ik me op 4 dagen werken en 3 dagen niets!

Loeky01
Berichten: 7321
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:58

Ik loop zelf echt helemaal vast en leeg momenteel op de gekregen feedback en de toelichting hoe we ons projectverslag kunnen insteken. Mijn opleiding spreekt zichzelf momenteel zo tegen met eerdere lessen. Ik vind mijn feedback zo onwijs beperkt, ik moet de bij mijn analyse de volgorde logischer te maken en meer focus geven waardoor duidelijker wordt wat er aan de hand is. Maar in hun toelichting heb ik het precies gedaan zoals zij het willen. Ofja, ze schrijven niet wat ze willen, ze schrijven dit:

Citaat:
Analyse van het sociale vraagstuk: schets in het kort je vraagstuk, werk dat op macro, meso, micro niveau uit zodat de maatschappelijke relevantie duidelijk wordt. Kijk daarbij vooral ook hoe het op andere plek met dit onderwerp omgegaan wordt, in andere organisaties. Je beschrijft hierin de huidige situatie (de situatie bij de start van je project). Maak de doelgroep van je project goed duidelijk. Maak helder of je je op cliënten of op hulpverleners/begeleiders richt, maak hun probleem/vraagstuk goed helder. Daar ga je mee aan de slag.
Zorg dat je probleemanalyse uitmondt in een projectdoel. Hierin verwerk je de uitkomsten van je vooronderzoek (gesprekken) en literatuur over het onderwerp.


Ik heb eerst het vraagstuk uitgeschreven, dat zou nog wat verder uitgediept mogen worden op de huidige situatie al heb ik dat verderop wel omschreven bij Macro, Meso en micro. Ook in die volgorde.

Ik kan mijn laptop wel door het raam heen gooien merk ik, maar dat vind ik zonde |o



LienC, die dagen vrij gaan wennen worden! Maar wel fijn hoor, bijna klaar.