Afstuderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:15

Je hebt gelijk :+ Ik had even wat langer in de boeken/het internet moeten duiken.

Ik heb meerdere stellingen. Stelling 1 t/m 4.
Ik hoop dat alle stellingen iets zeggen over begrip x. Maar dat is denk ik het meten van construct. Ik zal morgen eens wat data in spss gooien en puzzelen :D

Eelmo

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:38

Misschien een domme suggestie (statistiek is niet mijn ding) maar kan je niet een ANOVA gebruiken? Omdat je meerdere variabelen wilt toetsen? Of mag dat niet omdat het geen continue data is?

...had ik al gezegd dat statistiek niet mijn ding is? Sterkte ermee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:56

Inmiddels aan het puzzelen. Op het moment kijk ik of ik stellingen bij elkaar mag voegen (somscore) door eerst de cronbach's alpha te bepalen.
Gooi ik een paar stellingen bij elkaar; dan schiet hij meestal de lucht in met 0.9 of hoger. Dat vertrouw ik niet :D

Gooi ik alles bij elkaar, dan zit ik op 0.878. Maar even met mijn begeleider overleggen :)

Het is HBO, de vragen zijn tevens een uitprobeersel omdat het nog nooit getoetst is... Dus het is even een puzzel!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:02

Bubblewrap schreef:
Je hebt gelijk :+ Ik had even wat langer in de boeken/het internet moeten duiken.

Ik heb meerdere stellingen. Stelling 1 t/m 4.
Ik hoop dat alle stellingen iets zeggen over begrip x. Maar dat is denk ik het meten van construct. Ik zal morgen eens wat data in spss gooien en puzzelen :D

Klinkt als een factoranalyse!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:14

Inmiddels in overleg besloten dat we statistiek achterwege laten. Het is leuk als we iets kunnen zeggen, maar de doelgroep is gewoon te klein om een uitspraak te doen.

Ik moet wel zeggen dat ik net de smaak kreeg _O-

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:04

Het is zover, vandaag wordt eindelijk mn methode nagekeken. Duimen jullie mee? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:05

Ik duim mee!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:36

OMG ik word geeeek, ze hebben geüpload maar mij geen toegang tot het document gegeven |o |o Nu weet ik nog niets en morgen is het Hemelvaart dus dan zal t vrijdag worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:47

MonteKarlo schreef:
OMG ik word geeeek, ze hebben geüpload maar mij geen toegang tot het document gegeven |o |o Nu weet ik nog niets en morgen is het Hemelvaart dus dan zal t vrijdag worden...

Noooh!

Weet je waarom je geen toegang tot het document hebt? Niet geautoriseerd om op de pagina te komen, of wordt het bestandstype niet ondersteund?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:49

Bubblewrap schreef:
MonteKarlo schreef:

Noooh!

Weet je waarom je geen toegang tot het document hebt? Niet geautoriseerd om op de pagina te komen, of wordt het bestandstype niet ondersteund?

Niet geautoriseerd. Heb al direct gemaild maar denk dat ze vrijdag pas weer op hun mail kijken.

Edit: er was nog een docent online! Het is voldoende beoordeeld, pff een last van mn schouders zeg. Op naar de data analyse en eindrapportage. Hopelijk met docent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:33

Jaaa! Wat fijn!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:36

Wat een rollercoaster is jouw project, Monte.. Je handelt het beter dan ik zou doen := Maar heeeeel fijn dat het voldoende is!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:05

Bedankt beide! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:20

Eelmo schreef:
Wat een rollercoaster is jouw project, Monte.. Je handelt het beter dan ik zou doen := Maar heeeeel fijn dat het voldoende is!

Precies dit... :o

Mag het woord 'zoals' nou wel of niet in een scriptie? Ik kan het antwoord niet vinden :+
Ik neig naar nee, maar ik weet ook geen ander alternatief. 'zoals eerder benoemd'. 'tevens eerder benoemd in paragraaf x' klinkt zo afstandelijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:31

Wat is er mis met zoals? :')
Zolang je het afwisselt met andere woorden lijkt het me geen probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:17

Haha, dan is het duidelijk!

Ik gebruik zoals heel vaak tijdens het spreken. Dus dacht ineens; zou het spreektaal zijn?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:51

Ah zo. Ik vind van niet :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:06

Ik heb t gebruikt en geen commentaar op gehad :j

Sassenach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:26

Hoi hoi, long time no talk. Ik heb ondertussen een voldoende voor mijn afstudeeronderzoek *\o/* :):) . Ik hoef dan ook alleen nog mijn stagedossier in te leveren en een eindassessment te doen, daar kijk ik het meest tegen op :x .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:30

Sassenach schreef:
Hoi hoi, long time no talk. Ik heb ondertussen een voldoende voor mijn afstudeeronderzoek *\o/* :):) . Ik hoef dan ook alleen nog mijn stagedossier in te leveren en een eindassessment te doen, daar kijk ik het meest tegen op :x .

Joh, jij weet het meeste van je hele onderzoek. Dat assessment red je wel! *\o/* Kop op.

Supergaaf dat je voldoende hebt :D Weet je al of je hem online moet verdedigen of gewoon op school?

Sassenach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:32

Bubblewrap schreef:
Sassenach schreef:

Joh, jij weet het meeste van je hele onderzoek. Dat assessment red je wel! *\o/* Kop op.

Supergaaf dat je voldoende hebt :D Weet je al of je hem online moet verdedigen of gewoon op school?

Ja dat is het gekke wij hoeven hem dus niet te verdedigen. Voldoende = klaar. Wij moeten een case oplossen die betrekking heeft tot het werkveld. Dan heb je hele dag om een probleem op te lossen en dat moet je in 20 min verdedigen. Maar dit is wel online. Dus als het mijn te lastig word kan ik net doen alsof de verbinding wegvalt, hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:39

Hahahaha! Strak plan dat laatste :D

Maar dan is het eindassesment eigenlijk ook nog een kleine opdracht. Ik kan me voorstellen dat je dat wel even een horde vind.

Hier krijgen we na het inleveren van de 1e kans te horen of we een verdedigingsgesprek of feedbackgesprek krijgen. Bij het eerste heb je een voldoende, bij het tweede nog niet.
Maar eerst mijn rapport maar afmaken! 29 mei de conceptversie inleveren.

Sassenach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:41

Bubblewrap schreef:
Hahahaha! Strak plan dat laatste :D

Maar dan is het eindassesment eigenlijk ook nog een kleine opdracht. Ik kan me voorstellen dat je dat wel even een horde vind.

Hier krijgen we na het inleveren van de 1e kans te horen of we een verdedigingsgesprek of feedbackgesprek krijgen. Bij het eerste heb je een voldoende, bij het tweede nog niet.
Maar eerst mijn rapport maar afmaken! 29 mei de conceptversie inleveren.

Wel fijn dat je dan meteen weer waar je aan toe bent. Spannend allemaal. Je zit dan gelukkig wel echt goed in de stof. Ik heb al een keer eerder assessment moeten doen binnen de opleiding en dat ging wel aardig. Dus hoop dat ik die flow ook tijdens dit gesprek ga hebben.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:49

Sassenach schreef:

Topper! Je kan het *\o/* !

Ik heb 15 mei mn 80% versie ingeleverd, dus krijg daar uiterlijk vrijdag feedback op.

Hier nog wel wat onduidelijkheid over online of op school presenteren. Hoe is dat bij jullie?

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:00

Het gaat bij jullie echt anders dan op mijn opleiding (maar ik studeer in Denemarken, dus dat kan anders zijn). Mijn begeleider is tevens mede-beoordelaar, naast een onafhankelijk iemand. Wanneer ik iets schrijf, dan leest ze dat en krijg ik feedback. Daar moet ik dan zelf mee aan de slag, want ze leest het niet nog een keer.

Ik ga online verdedigen. Ik kom Denemarken voorlopig niet in, en ik vind het eigenlijk wel fijn zo. Voor mijn klasgenoten is het nog onzeker, op het moment is de universiteit nog gesloten.