Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cinnepin schreef:Offline schreef:Er zijn ook bepaalde open begraafplaatsen waar ze de lichamen boven de grond houden voor de wetenschap.
Daar zie je dus foto's ( let op.... je moet een sterke maag hebben) van overledene die in verschillende fase daar liggen.
Zo ziet het er dus niet standaard uit bij mij! bij ons liggen lichamen in een koelcel waardoor dit proces langzamer gaat. Maar soms tref je dit soort extreme gevallen dus WEL aan![]()
Mocht je de link willen stuur dan even een PB...
pb?
benangelique schreef:Heb je t linkje nog eens waarop te zien is dat je aan t werk bent?
Weet jij waar het vandaan komt dat men de doden zo mooi mogelijk ter aarde wil brengen?
benangelique schreef:Heb je t linkje nog eens waarop te zien is dat je aan t werk bent?
Weet jij waar het vandaan komt dat men de doden zo mooi mogelijk ter aarde wil brengen?
pitbullgup schreef:Oh lijkt me echt geweldig werk om eerlijk te zijn.
Ook wel zwaar maar dat moet je kunnen uitschakelen...
Lijkt me zo dankbaar dat je iemand kan oplappen zodat de nabestaande toch afscheid kunnen nemen van hun geliefde zoals zij die herinneren
Offline schreef:Hier heb ik een interessant filmpje over een Bodyfarm in Texas.
Het gaat hier om een gebied voor onderzoekers . Hier liggen lichamen van mensen die hun lichaam aan de wetenschap hebben geschonken.
Op deze plaats kunnen ze exact zien wat er gebeurd met een lichaam als het boven de grond ligt. Super interessant voor bijvoorbeeld het oplossen van een moord.
Let op.... Best heftige beelden![]()
https://www.youtube.com/watch?v=6WA8zFMV7fM
TinGu schreef:Offline schreef:Hier heb ik een interessant filmpje over een Bodyfarm in Texas.
Het gaat hier om een gebied voor onderzoekers . Hier liggen lichamen van mensen die hun lichaam aan de wetenschap hebben geschonken.
Op deze plaats kunnen ze exact zien wat er gebeurd met een lichaam als het boven de grond ligt. Super interessant voor bijvoorbeeld het oplossen van een moord.
Let op.... Best heftige beelden![]()
https://www.youtube.com/watch?v=6WA8zFMV7fM
Mooie docu hebben ze er van gemaakt, toch veel in beeld, maar toch ook met veel respect.
Wel nog een vraag erover: (even in een spoiler voor wie nog niet gekeken heeft)Spoiler:
alle voeten en handen ogen zo rood, is dat met een reden?
Offline schreef:Coloured schreef:
Vernietigd in de zin van verbranden?
Ja
Coloured schreef:Sorry dat ik zo door vraag hoor, maar niet iedere begraafplaats heeft toch een mogelijkheid om die resten of in dit geval nog hele lichamen, te verbranden? Of wel?
Of wordt dat dan verplaatst naar een crematorium of hoe moet ik dat zien?
HorseTopShop schreef:Coloured schreef:Sorry dat ik zo door vraag hoor, maar niet iedere begraafplaats heeft toch een mogelijkheid om die resten of in dit geval nog hele lichamen, te verbranden? Of wel?
Of wordt dat dan verplaatst naar een crematorium of hoe moet ik dat zien?
Dat klopt. Elke begraafplaats werkt ook weer anders en heeft andere mogelijkheden.
Offline schreef:Er zijn ook bepaalde open begraafplaatsen waar ze de lichamen boven de grond houden voor de wetenschap.
Daar zie je dus foto's ( let op.... je moet een sterke maag hebben) van overledene die in verschillende fase daar liggen.
Zo ziet het er dus niet standaard uit bij mij! bij ons liggen lichamen in een koelcel waardoor dit proces langzamer gaat. Maar soms tref je dit soort extreme gevallen dus WEL aan![]()
Mocht je de link willen stuur dan even een PB...
Rocamor schreef:Coloured, er is (door TS?) een link geplaatst met informatie wat er gedaan kan (!) worden met de resten als een graf geruimd wordt.
Als ik goed begreep waren er een aantal mogelijkheden waar evt nabestaanden ook wat over te zeggen zouden kunnen hebben:
- herbegraven in een knekelgraf
- cremeren van de restanten
- restanten opnieuw, maar veeeel dieper, plaatsen in het oude graf.
als ik me goed herinner tenminste
edit: hoe ze dat doen met cremeren? Ik neem aan in een normaal crematorium. Kan me niet voorstellen dat een begraafplaats een oventje heeft en deze zomaar mag gebruiken.
blokje schreef:Dat zijn die body farms of niet.
Dat ze onderzoeken hoe ontbinding gaat in bepaalde situaties. O.a. lichaam onder een matras buiten, onder een kooi zodat de dieren er niet bij kunnen of wel zo open en blood. Zag het een keer op YouTube echt smerig...
Offline schreef:Wellicht een intertessante aanvulling: De politie in NL heeft op haar website foto's/afbeeldingen staan van overleden mensen, voornamelijk verdronken lichamen en van allen is de identiteit onbekend.Janine1990 schreef:Wat een gaaf topic is dit! Ik ga het vanavond nog eens weer doorlezen met betrekking tot de linkjes.
Ben blij dat je terug bent TS, je brengt het waanzinnig fascinerend en met heel veel liefde voor de mens.
Twee vragen kwamen in mij op bij het lezen. Namelijk, hoe gaat jouw werkgever om met deze oproepfunctie? Is het zo flexibel werk wat je daar hebt?
En je had het over een persoon die 4 maanden in een woning had gelegen. Hoe tref je dat lichaam aan en is dat nog toonbaar te maken? Ik begreep altijd dat dit met waterlijken al moeilijk is, lijkt me met een oud lijk nog moeilijker.
En kloppen de beelden in Bones een beetje? Ik begreep dat dit wel heel treffende lijken zijn bij de casussen.
Die van 4 maanden was echt niets meer van te maken helaas.
Mijn werkgever is een goeie kennis/vriend van mij. Dus ik ben er om hem uit te brand te helpen als hij of personeel te kort heeft of een aantal zieken zijn. Vandaar dat het bij mij heel anders gaat.
Ja de beelden van Bones en CSI kloppen zeer zeker!
Offline schreef:Nynkster schreef:Erg interessant TS! Heb het hele topic doorgelezen.
Aan de ene kant krijg ik er echt rillingen van maar aan de andere kant vind ik het ook wel interessant.
Je beschreef in het begin dat jouw loon afhangt van hoe een persoon verzekerd is. Is er dan een soort ''extra verzekering'' dat je bijvoorbeeld mooier gemaakt wordt? Of dat daar meer budget voor is?
Ik neem aan dat het verschil in loon afhangt hoe lang je met een persoon bezig bent? Maar een ongeval bijvoorbeeld voorzie je niet altijd, dus hoe kan een persoon daar dan voor verzekerd zijn?
PB