Motivatie topic; studeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:28

Resultaten teruggekregen, met mixed feelings. Op zich echt niet slecht, van de 8 vakken heb ik 1 buis, een 8/20. Maar dit examen ging juist heel goed en had ik alles behalve verwacht. Dus toch straks eens gaan in kijken. Het vak waarop ik dacht gebuisd te zijn heb ik dan weer een 13/20 :') _/-\o_
Voor de rest 1x grootste onderscheiding, en 3x onderscheiding, dus de helft van mijn vakken heb ik wel een massief punt, de rest is niet lager dan 12. Dus ja, echt niet slecht zou je denken maar dat 1ne vak knaagt echt wel. :=

ryukapple: Balen, hoe gaat het nu? Heb je een oplossing kunnen vinden?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:36

Altijd rot als je iets niet haalt wat je denkt goed gedaan te hebben.

Ik had op mijn laatste beetje accu wat dingen uitgeprint voor de rest met behulp van mijn mobiel de laatste dingen geleerd. Tentamen net gehad en ging denk wel oke op 2 onderdelen na. Maar is het type tentamen waarbij het heel lastig in te schatten is

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:52

ryukapple schreef:
Altijd rot als je iets niet haalt wat je denkt goed gedaan te hebben.

Ik had op mijn laatste beetje accu wat dingen uitgeprint voor de rest met behulp van mijn mobiel de laatste dingen geleerd. Tentamen net gehad en ging denk wel oke op 2 onderdelen na. Maar is het type tentamen waarbij het heel lastig in te schatten is

Lastig, hopen op het beste!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:04

Ah, jammer CalipsoLover!

Ik ga voor je duimen ryukapple :).

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:04

CalipsoLover schreef:
Resultaten teruggekregen, met mixed feelings. Op zich echt niet slecht, van de 8 vakken heb ik 1 buis, een 8/20. Maar dit examen ging juist heel goed en had ik alles behalve verwacht. Dus toch straks eens gaan in kijken. Het vak waarop ik dacht gebuisd te zijn heb ik dan weer een 13/20 :') _/-\o_
Voor de rest 1x grootste onderscheiding, en 3x onderscheiding, dus de helft van mijn vakken heb ik wel een massief punt, de rest is niet lager dan 12. Dus ja, echt niet slecht zou je denken maar dat 1ne vak knaagt echt wel. :=

ryukapple: Balen, hoe gaat het nu? Heb je een oplossing kunnen vinden?

Ik bedoel dit niet vervelend hoor! Maar ik begrijp echt niks van wat je zegt Y;(
Je hebt een onvoldoende voor een vak waar je een goed gevoel bij had? En een score van 13 uit 20? Is dat goed? En niet lager dan 12? Wat is dat? Op de andere tentamens 12 goed? Ik wil graag begrijpen wat je bedoeld!!

Hier tentamenweek achter de rug. Ik hoop dat ik 2 van de 3 heb behaald. Een toets was echt heel moeilijk, moet je ook 75% op goed scoren...ik denk niet dat ik dat heb. De andere toetsen gingen wel aardig. Ben vooral blij dat t klaar is...naast 3 dagen werken en een kind opvoeden is een tentamenweek echt heel zwaar!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:42

Belgie scoort 0-20 ivp 1-10 zoals in Nederland. Dus pas bij een 10 heb je je vak gehaald (equivalent van een 5 of een 6 in Nederland). Een 12 op 20 is dus voldoende, maar ze had misschien beter verwacht/gehoopt :)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:32

ik ben weer heerlijk aan het uitstellen geweest en zit nu op de laatste dag van de deadline m'n labjournaal af te schrijven xD
Had het in een ander schrift gedaan, dus nu alles netjes aan het overschrijven, maar pfffff, echt verschrikkelijk. Schrijf zo langzaam! Ben nu bijna klaar met punt 4 van de 10 :')
Ben allang blij dat ik dat kreng niet naar school hoef te brengen, mag het inscannen en inleveren op blackboard :D
Net al ruim een uur bezig geweest, nu eventjes pauze en zo weer door! Denk dat het avondwerk wordt :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:39

Succes taartje!

Ik heb Mn minor bijna afgesloten! Alleen nog wachten op de folder om Mn laatste verslag in te leveren.
En voor maandag moet ik voor Mn eigen semester weer dingen lezen :+. Houdt de mens bezig haha

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:42

Wat jammer calipsolover!

hahaha lekker bezig taartjee, en herkenbaar :Y) maar als je straks klaar bent geeft het wel een goed gevoel (bij mij altijd wel in ieder geval).

Ik had vanmiddag een email met feedback op een van mijn verslagen dus die heb ik net overnieuw gemaakt en ingeleverd. Nu moet ik nog één verslag afronden (ja.. nog steeds die bronvermelding :') ) en nog een verslag schrijven. Ik heb net zoveel energie in dat nieuwe verslag gestopt dat ik nu echt geen motivatie meer heb, en ik heb t hele weekend nog dusja waarom zal je het niet uitstellen he :+

Gisteren wel het eindgesprek op mijn stage in België gehad en ik heb t gehaald, dus ik woon sinds gisterenavond weer terug in Nederland *\o/*

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:01

Had stiekem woensdag al moeten beginnen, maar ja. Eens een uitsteller, altijd een uitsteller xD
Ben wel trots op hoe m'n labjournaal er tot nu toe uit ziet!

Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:22

Super netjes!
Voor een volgende keer: houd ook een lijntje van onderen nog vrij :)

CallipsoLover: Wanneer zou je het kunnen herkansen?

Inmiddels heb ik een revisie "af". Heb ik gisteren in 2 uur de samenvatting van mijn proefschrift geschreven (ga ik nog wel wat aan herschrijven over een dikke 2 weken). Dus gisteravond had ik mezelf "vrij" gegeven. Nu kom ik alleen voor geen mogelijkheid meer in mijn concentratie :P Dus zo meteen maar even m'n pakketje ophalen, notitieboekje kopen, snel eten en dan toch proberen door te zetten... Pff.. Af en toe is de motivatie echt weg. Of eigenlijk "bevries" is gewoon onder stress. Maar het gaat al honderd keer beter dan toen ik nog studeerde!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:42

Haha ja inderdaad, in België staan alle punten op 20. Een 10/20 is dus geslaagd. Ben je niet geslaagd dan moet je een herexamen maken. Ik had een 13/20 op een vak waarvan ik dacht dat ik gebuisd ging zijn, een een vak waarvan ik dacht dat ik er door zou zijn heb ik een 8/20. De rest was wel allemaal uitstekend. En eigenlijk mag ik niet klagen, aangezien hier in België je op hogeschool of unif er bijna nooit af komt zonder herexamens. Tenzij je echt Mastermind bent :')
Ben daarnet gaan in kijken en heb echt hele domme foutjes gemaakt, pure stress foutjes, dus weet ook dat ik het op het herexamen wel goed zal doen!

JewEmm: augustus :)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:58

Thanks voor de tip! Ga ik onthouden :D

Zo, labjournaal is ingeleverd en ben trots op mezelf! Had eigenlijk nog de hele avond de tijd voor de deadline, maar heb het nu dus al af, zonder stress!
Oh wat voelt dat fijn! Nu lekker op de bank tv kijken met een bak chips!

Wat balen calipsolover van die stressfoutjes! Dat zijn ook echt de stomste om te maken. Weet je al wanneer je herkansingen hebt?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:49

CalipsoLover schreef:
Haha ja inderdaad, in België staan alle punten op 20. Een 10/20 is dus geslaagd. Ben je niet geslaagd dan moet je een herexamen maken. Ik had een 13/20 op een vak waarvan ik dacht dat ik gebuisd ging zijn, een een vak waarvan ik dacht dat ik er door zou zijn heb ik een 8/20. De rest was wel allemaal uitstekend. En eigenlijk mag ik niet klagen, aangezien hier in België je op hogeschool of unif er bijna nooit af komt zonder herexamens. Tenzij je echt Mastermind bent :')
Ben daarnet gaan in kijken en heb echt hele domme foutjes gemaakt, pure stress foutjes, dus weet ook dat ik het op het herexamen wel goed zal doen!

Ah, dankjewel voor je uitleg! Das wel een heel ander systeem dan hier in Nederland! Balen dat je veel van die kleine stomme foutjes hebt gemaakt!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 00:44

taartjee schreef:
Thanks voor de tip! Ga ik onthouden :D

Zo, labjournaal is ingeleverd en ben trots op mezelf! Had eigenlijk nog de hele avond de tijd voor de deadline, maar heb het nu dus al af, zonder stress!
Oh wat voelt dat fijn! Nu lekker op de bank tv kijken met een bak chips!

Wat balen calipsolover van die stressfoutjes! Dat zijn ook echt de stomste om te maken. Weet je al wanneer je herkansingen hebt?

Ergens midden augustus, geen idee welke datum er geprikt wordt maar dat zal ik nog wel horen. Prof had er vertrouwen in dat ik het deze keer wel goed zou doen en was ook verbaasd van mijn fouten. Tja, dan weet ik wel dat ik het met de herkansing wel goed zal doen!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:10

Zo, ik denk dat voor alle studenten in België de blok er weer op zit? Ik geniet in ieder geval van mn welverdiende vakantie. :D
Mn forest is geeindigd op 165 uur in 3 weken. En had hem de laatste week niet eens meer altijd aan. T was me wel weer een examenperiode zeg _O-

Jeetje dat labjournaal is echt mega netjes zeg! Heb nog nooit zoiets hoeven maken, maar wel cool!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:23

zodan :wow:
Nu vakantie in Belgie toch? Wel verdiend!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:16

165 uur :oo jij hebt je vrije tijd wel verdiend nu!

Ik had me voorgenomen dit weekend elke dag wat te doen zodat ik zondagavond klaar was en maandag zonder achterstallige dingen het nieuwe semester in te gaan. Maar ik weet niet waar ik de concentratie ineens vandaan haalde maar ik heb vanmorgen 2 verslagen afgewerkt en alles rondom stage verder ingeleverd. Dus nu de rest van het weekend vrij *\o/*

Iedereen die dit weekend nog moet bikkelen; succes! You can do this +:)+ :)F

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:32

Jeeeeemig, 165 uur :wow:
Labjournaal maken vind ik zelf echt een drama. Voor Chemie valt het voor mij mee (daar was deze voor) maar voor bio is het echt verschrikkelijk. 9 vd 10 keer is het dictaat van het practicum in het Engels en het labjournaal moet in het Nederlands geschreven worden. Daarnaast moet voor bio het journaal op school ingeleverd worden voorafgaand van de practica (je mag dan alleen practica doen wanneer je journaal is goedgekeurd) en na de practica weer. Ben je dus je journaal een paar dagen tot een paar weken kwijt.
Voor chemie moet je wel voorbereid je practica in, je journaal moet je bij je hebben en de voorbereiding hebben gedaan (nu had ik dat niet helemaal gedaan, maar mocht practicum wel doen want had het belangrijkste wel gewoon) en lever je in je tentamenperiode je volledige journaal via blackboard in. Gewoon inscannen en klaar!

Vind het labjournaal voor bio dan ook heel veel plezier weghalen voor het complete practica wat ik krijg omdat er veel meer voorbereiding aan vast zit en als docent het niet goed genoeg vindt (haar feedback is zegmaar alleen wat je fout hebt, dan staat er "incompleet" en geen uitleg wat er mist ofzo dus het aanpassen van je geschreven dingen is dan een grote gok omdat je niet precies weet wat ze van je verwacht. Van haar hebben we ook nooit uitleg gehad over hoe zo'n ding in elkaar steekt, van chemie docente hebben we zelfs voorbeeld journaals gekregen)

Ik probeer al m'n labjournaals zo netjes mogelijk te houden, vind het zelf echt verschrikkelijk als het een zooitje is en ik dingen niet gemakkelijk terug kan vinden. Die afvink vakjes vind ik zelf echt fantastisch handig, zo kan ik makkelijk zien waar ik ben in mijn proef zonder eerst alles weer door te lezen om te checken waar ik was XD

CalipsoLover, herkansingen pas in augustus, duurt nog best lang zeg! Ben je dan niet bang dat je je toetsstof deels bent "vergeten"? Aan de andere kant ook wel fijn, hoef je nu niet nog extra te leren :P

En inderdaad voor iedereen die komende week tentamens heeft, succes!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:19

Haha ja is wel veel, maar denk toch dat ik veel medestanders heb die ook zulke lange dagen hebben gemaakt tijdens de examenperiode! T is gewoon een rotperiode. :(:) Vond forest iig echt een leuke app voor wat extra motivatie!

Vet goed bezig MonteKarlo! Das fijn he, als je opeens helemaal in de flow komt!

Taartjee, ik snap wat je bedoelt! Blijft een beetje vaag wat ze nou eigenlijk precies willen zien dus..

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:02

Fijn dat het er voor de meeste op zit! Ik zag ook een paar mooie cijfers voorbij komen :)
Ik heb morgen 3 tentamens van mijn honoursprogramma. Dus vandaag en morgen nog even blokken in de bieb, jammer want de zon schijnt zo lekker {:}
Voor de meeste begint morgen ook weer een nieuwe periode toch?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:24

Ah succes nog even Taifoen!
Hier is de zon alweer eventjes weg, als dat je geruststelt :P

Voor mij begint morgen (hopelijk) wel een nieuw semester ja :j

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:00

taartjee schreef:
CalipsoLover, herkansingen pas in augustus, duurt nog best lang zeg! Ben je dan niet bang dat je je toetsstof deels bent "vergeten"? Aan de andere kant ook wel fijn, hoef je nu niet nog extra te leren :P

En inderdaad voor iedereen die komende week tentamens heeft, succes!

Op hogeschool of unif in België vallen alle herexamens altijd in augustus, dus ja dat is wel een tijdje. Het jaar is altijd verdeeld in twee semesters en twee examenperiodes. Meestal, maar niet altijd, heb je vakken 1 semester. Dus als ik van dat herexamen af ben, dan heb ik dat vak dus ook nooit meer en krijg ik die studiepunten terug. In België is het precies echt een heel ander systeem, maar het vak zelf is eigenlijk gewoon Nederlands dus dat komt wel goed :)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:17

Hier in Wageningen begint nu de herexamen periode en over twee weken begint periode 4.

In Wageningen hebben we twee herkansings periodes 1 in februari tussen periode 3 en 4 ( voor alle vakken die geëindigd zijn voor periode 3) en in augustus voor het hele jaar. Sommige vakken worden meerdere keren per jaar gegeven dus dan kan je wel voor alleen het examen inschrijven, maar dat is wel pittig aangezien je hem dan tegelijk met de examens van je gewone vakken hebt.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:26

Mijn herkansingen zijn vrijwel direct nadat je je cijfers binnen hebt gekregen, dus zeg maar ongeveer in de 3e week van de nieuwe periode terwijl je ook gewoon je lessen moet volgen en je daar voor moet voorbereiden. Vind dat zelf echt een beetje poedersuiker. Vorige periode hadden we de cijfers nog niet binnen of we moesten al aangeven of we wilden herkansen. Daarnaast hadden we een deadline in die week dat de herkansingen gepland waren. Vonden wij als studenten nou niet echt fantastisch. Sommige van mijn studiegenoten hebben toen ook moeten kiezen tussen leren voor de herkansingen of het halen van de deadline (deadline kwam zeg maar 3 dagen van te voren en was absoluut geen klein ding).

Ik heb persoonlijk liever gewoon de tijd om te leren voor herkansingen in plaats van dat ik mijn tijd moet verdelen tussen leren en voorbereiden/bijhouden van de nieuwe lesstof. Is zeg maar wel een keuze die je moet maken, want als je wil leren gaat er wel tijd "verloren" die je eigenlijk ook heel goed voor voorbereidingen/bijblijven van de lesstof had kunnen gebruiken.