Afstuderen in 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:05

Nummus schreef:
En vond je 't helpen? :)

Absoluut, vooral bij de drukke paarden voor. We gaven het echt alleen op de dag van de wedstrijd, dus niet normaal en dat verschil merkte je al heel erg

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:45

ItsMe2 schreef:
Dat is balen jojoleinee! Heb je wel goede feedback gekregen zodat je weet wat je bij de herkansing anders/beter moet doen?

Nee niet eens dus heb al een mail gestuurd in de hoop er 2 puntjes bij te praten en anders op zn minst meer feedback te krijgen.
Ben er wel een beetje boos over :o

ItsMe2

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:48

Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld/boos bent. Zijn het echt twee hele punten of tweetiende?
Het is in mijn ogen wel echt slecht dat je sowieso geen goede feedback krijgt..
Hopelijk heeft je mail nog effect!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:05

ItsMe2 schreef:
Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld/boos bent. Zijn het echt twee hele punten of tweetiende?
Het is in mijn ogen wel echt slecht dat je sowieso geen goede feedback krijgt..
Hopelijk heeft je mail nog effect!

Bij ons krijg je punten voor ieder onderdeel dus als je in totaal 15 of 16 punten hebt heb je een 6 als cijfer, 17 of 18 punten heb je een 7 enzovoorts. Ik heb 13 punten gehaald dus 2 punten te weinig voor een 6..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:51

Aaach gatverdamme zou er inderdaad ook heel erg klaar mee zijn!

Aight en Lioony: En wat voor dosis gaven jullie? Veel, weinig?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:33

Het is officieel! Ik heb me ingeschreven voor de diploma-uitreiking van 7 juni! :D
Nu nog die kleine stukjes van een paar verslagen afmaken. :')

En dan in mei eerst een week op vakantie.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:31

Nummus schreef:
Het is officieel! Ik heb me ingeschreven voor de diploma-uitreiking van 7 juni! :D
Nu nog die kleine stukjes van een paar verslagen afmaken. :')

En dan in mei eerst een week op vakantie.

Wat goed! Dan heb je echt iets om naartoe te werken :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:28

@jojoleinee studeer je aan fontys Eindhoven? Klinkt heel erg als onze afstudeerexpoisite namelijk.

Edit: never mind, zag dat je dat al eens gezegd had }:0 Ik was er dinsdag om effe te kijken hoe het er aan toe gaat. Dan staan we er samen aan in juni... vind het sowieso een zooitje ongeregeld allemaal maarja... :o

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:08

MonteKarlo schreef:
@jojoleinee studeer je aan fontys Eindhoven? Klinkt heel erg als onze afstudeerexpoisite namelijk.

Edit: never mind, zag dat je dat al eens gezegd had }:0 Ik was er dinsdag om effe te kijken hoe het er aan toe gaat. Dan staan we er samen aan in juni... vind het sowieso een zooitje ongeregeld allemaal maarja... :o

Echt? Nou wordt gezellig dan haha. Was je er sochtends of middags? Welke studie doe je?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:17

jojoleinee schreef:
MonteKarlo schreef:

Echt? Nou wordt gezellig dan haha. Was je er sochtends of middags? Welke studie doe je?

Ik was er smiddags even. Blond haar in n staart en lichtgrijze trui aan. Welke groep zat jij? Ik doe MBRT, maar wel met een half jaartje vertraging. Ben dus hierna nog niet klaar helaas. Ik zit in een ontwerpstudie en dat is alles behalve afgekaderd en de docenten geven ook niet echt duidelijkheid. Ja van begeledingscolleges en werkcolleges krijg ik beide heel verschillende feedback op mn projectplan. Wat de een goed vind, vind de ander fout en omgekeerd. Er is geen duidelijk leidraad onder de docenten. Terwijl in de rubrics staan toch duidelijke formulieren per project vorm. Maarja he welkom op fontys :')

Edit; heb je CPE wel behaald?

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:24

MonteKarlo schreef:

Echt? Nou wordt gezellig dan haha. Was je er sochtends of middags? Welke studie doe je?[/quote]

Ik was er smiddags even. Blond haar in n staart en lichtgrijze trui aan. Welke groep zat jij? Ik doe MBRT, maar wel met een half jaartje vertraging. Ben dus hierna nog niet klaar helaas. Ik zit in een ontwerpstudie en dat is alles behalve afgekaderd en de docenten geven ook niet echt duidelijkheid. Ja van begeledingscolleges en werkcolleges krijg ik beide heel verschillende feedback op mn projectplan. Wat de een goed vind, vind de ander fout en omgekeerd. Er is geen duidelijk leidraad onder de docenten. Terwijl in de rubrics staan toch duidelijke formulieren per project vorm. Maarja he welkom op fontys :')

Edit; heb je CPE wel behaald?[/quote]

Ah jammer, ik moest sochtends presenteren. Was wel grappig geweest als we elkaar hadden gezien achteraf.

Oja daar staat ontwerp ook wel bekend om ja. Ze willen van dat imago af maar bijna iedereen heeft er problemen mee geloof ik.
Ja CPE wel gehaald gelukkig, ellendig vak :')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 14:24

Man man man wat een ellende dit, gezellig binnen met de laptop met dit mooie weer

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:53

Ik heb vanochtend het stuk theoretisch kader ingestuurd. Elke stuk/thema ingeleid van waarom ik dit gekozen heb, en weer uitgeleid... of hoe dat ook heet.
Het geraamte (hoofdstuk indeling/opzet) ook aangepast, hopelijk vind ze deze nu wel goed.
Wat een gehannes het schrijven van een scriptie.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:30

Ik hou weekenden vrij anders word ik gek... :')
Maar ja heb doordeweeks natuurlijk geen les meer dus dan kan het.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 09:10

loismooij15 schreef:
iemand hier die wel eens van die studeerpillen gebruikt?

Ze hebben hier wel eens van die samples in de brievenbus gegooid. Mijn vriend heeft er eentje genomen, hij stond zo strak van de suiker in dat spul dat hij alsnog niks gedaan kreeg :')

Fijn dat jullie allemaal zo goed bezig zijn! Het lijkt er vooralsnog voor mij op dat ik misschien me ga moeten voegen bij 'afstuderen in 2020' tzt... :(

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:17

Hoe komt dat Magrathea :(:) ?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:15

Oh jee wat is er gebeurd dan?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 11:56

Nou dat ik nu een maand bezig ben maar eigenlijk nog niks gedaan heb :+
En ik had een super strakke planning waar ik op zat, om in december te kunnen afstuderen. Maar ik merk dat het gehalte "wat doe ik nou eigenlijk" nogal hoog is :+ Dus eerst dat maar eens uitvogelen... Pfff :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:19

Oh shiiiit... ja dat had ik 2 weken terug ook en toen bleek wat ik aan het doen was wel ok te zijn, dus ik duim voor je! :D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:35

Ik ken dat "waar ben ik in Godsnaam mee bezig" gevoel maar al te goed ja _O-
Schrijf op dit moment de aanbevelingen van mijn scriptie en heb het gevoel dat het allemaal onzin is.

Wel balen Magrathea, maar hopelijk lukt het je alsnog :))

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 13:50

Met dit soort weer moet ik wel echt op mezelf inhameren dat ik nog maar 2.5e week heb om alles af te maken :')

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 22:23

Magrathea schreef:
Fijn dat jullie allemaal zo goed bezig zijn! Het lijkt er vooralsnog voor mij op dat ik misschien me ga moeten voegen bij 'afstuderen in 2020' tzt... :(

Hier hetzelfde... ik zit er echt keihard doorheen.
Ik weet ondertussen ook niet meer waar ik mee bezig ben en het project voelt niet meer alsof het van mij is. Ik voel er geen connectie meer mee. Ik heb door alle feedback die ik heb gehad het zo iedereen naar de zin proberen te maken, alle betrokken docenten proberen te pleasen, dat ik ondertussen zelf geen idee meer heb waar ik naar zit te kijken / mee bezig ben.
Afgelopen week hadden we een begeleidingsbijeenkomst en toen ben ik zo geknakt dat ik morgen op gesprek moet komen om te kijken wat we eraan gaan doen en of we op deze manier verder gaan.
Ik heb naast mijn afstuderen nog een vak open staan welke ik absoluut moet halen, dus ik heb ook extra druk. En wij moeten naast ons afstuderen nog een ander vak volgen.

Ook de tak van studie waarin ik zit (ontwerp) valt me zwaar tegen. Zoals literatuur studies super veel richtlijnen handvaten en documenten krijgen, zo los wordt de ontwerp studie gelaten. En ik kan daar niet mee om gaan. Ik heb gewoon iets nodig wat zegt; dit en dit gaan we doen op manier x of y en dit zijn de documenten met richtlijnen en handvaten die daarbij horen. Dit wist ik trouwens niet van te voren dat dit zo zou zijn helaas. Anders had ik direct op dag 1 een andere richting gekozen.
Want nu is alles goed maar tegelijkertijd ook alles weer fout.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 22:30

Ahh Montekarlo :(:) dikke knuffel

Lijkt me niet niks om af te studeren, een ander vak te volgen en nog een oud vak te moeten afronden.
En ik snap je helemaal. Ik vind het ook vreselijk als je zo ‘los’ word gelaten en niks gewoon eens duidelijk is.

Ik duim voor je dat je er nog een beetje uit komt

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 22:36

Fireheart schreef:
Ahh Montekarlo :(:) dikke knuffel

Lijkt me niet niks om af te studeren, een ander vak te volgen en nog een oud vak te moeten afronden.
En ik snap je helemaal. Ik vind het ook vreselijk als je zo ‘los’ word gelaten en niks gewoon eens duidelijk is.

Ik duim voor je dat je er nog een beetje uit komt

Dankjewel! <3

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 23:48

Ook voor jou een dikke knuf MonteKarlo!