Pawshake topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:01

Ik kwam toevallig Holidog ook tegen toen ik zocht naar oppas. Vind het geen rare website maar heb er geen ervaring mee. Ik weet niet of de baasjes hebben betaald voor het boeken maar anders zou je kunnen vragen of ze via Petbnb of Pawshake bij je willen boeken? Dan weet je zeker dat het goed komt.

Ik heb een aanvraag op ons nieuwe adres *\o/* Geeft wel vertrouwen dat ik dan gewoon door kan gaan met oppassen :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:42

Ik heb het gevraagd aan Holidog en de eigenaar betaald als de honden komen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:25

Baasje reageert hier sinds gisteren einde van de ochtend al niet meer :n Laatste bericht was dat hij me zou bellen wanneer hij tijd had maar hij is ondertussen wel vrolijk online. Heb al een paar keer een foto en leuk berichtje gestuurd (was specifiek om gevraagd) maar geen reactie :n

Zijn vriendin reageert wel maar die spreekt heel vaag Nederlands. Haalt denk ik alles door Google Translate en zij komt de hond ook niet ophalen vrijdag.

Als er morgenavond nog geen reactie op, is het dan terecht ze een tijdstip te vermelden dat ze de hond op komen halen (hebben een ongeveer overlegd) en dat de hond anders zaterdagochtend naar het asiel gaat? Ga echt geen nacht extra oppassen, al helemaal niet zonder tegenreactie :n

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:32

Ik vind van wel hoor kaus :j vooral als ze dus wel online zijn en niet reageren!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 22:51

Sowieso geen extra nacht oppassen inderdaad.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat je morgen wel wat te horen krijgt!
Waarom denk je dat hij de hond niet op komt halen eigenlijk, omdat hij nu niet reageert op de appjes?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:56

Meestal vallen dat soort dingen wel mee hoor. Reageer vaak zelf ook niet of laat terwijl ik er in mn hoofd wel mee bezig ben. Zou niet direct dreigen met asiel maar gewoon een maximale tijd v ophalen. Maar snap je gedachtegang!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:14

Omdat ik ondertussen nogal twijfel of het wel hun hond is := Alles wat ze erover hebben verteld klopt niet. Hij loopt prima los, kon echt niet volgens de eigenaren (in omheind gebied hoor). Kan echt niet geborsteld worden, kan ook prima. Heeft allemaal commando's en trucjes, luistert ie 0,0 naar. Super vriendelijke naar andere honden, valt die van ons steeds aan. Er klopt niks van wat ze hebben gezegd over de hond :n

En ik vind ruim 1,5 dag niet reageren als je zegt dat je zsm belt wel een beetje raar. Vooral als je wel steeds online bent.

Ik ga niet meteen dreigen hoor, maar wil wel even duidelijk hebben bij ze dat ik niet zomaar een extra nacht op die hond ga passen. :n

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:31

Ah ja dat klinkt wel heel apart.
Heb je zelf al gebeld?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:06

Kaus schreef:
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat hij redelijk zijn gemak houdt momenteel. Denk dat hij een paar flinke correcties nodig had en elke keer als hij nu wil toeslaan kijkt hij snel naar mij en bedenkt hij zich :=

Ze lopen nu dus wel samen in de woonkamer maar mogen niet spelen, geen drukke interactie, niet samen tegelijk uit de deur (dat is teveel enthousiasme voor meneer Kees, dan pakt ie de pup) en niet tegelijk samen op de bank. Gelukkig gaat Kees alleen op de bank met toestemming. Zou wel fijn zijn als hij ophield met piepen als hij geen aandacht krijgt :=

Marleen, hoe blaffen ook veel honden buiten en daar krijgen wij dan de schuld van :n (Dat mensen ons op de gang aanspreken van hé, wil je je hond 's nachts buiten niet zo laten blaffen, maar ja dan lig ik heerlijk te slapen :Y) )

Vervelend is dat... -O-

Zijn hier trouwens mensen die in de buurt van Groningen oppassen? Ik ben eigenlijk op zoek naar een oppas om gewoon achter de hand te hebben zodat we ook af en toe eens een dagje weg kunnen zonder honden. Maar veel mensen in Groningen wonen in een appartement of hebben katten, dat gaat helaas niet samen. Verder heb ik weinig eisen.

Het profiel in de buurt van Groningen in de plaats die begint met een N is van mijzelf dus die hoef je natuurlijk niet te plaatsen :=

Ik woon in Nietap, kwartiertje vanaf Groningen :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:44

Laatst had ik dat ook ik stuurde leuke foto,s maar de baas reageerde niet. Ik zag wel dat hij online was geweest, ik voelde dat hij totaal geen interesse toonde. Ik dacht ook als jij hem maar komt op halen? Toen ik vroeg welk dag deel kom je hem morgen op halen daar kreeg ik ook geen reactie op. Tot hij in de avond belde, he hallo hoe gaat het, alles goed gegaan bla bla. Ja was hij zo lief joh, dus hij mag weer komen?

Ik zei ja hoor hij is echt leuk, dus toen was de baas opeens heel anders.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:49

Ik had dat met de vorige oppashonden ook. Stuurde steeds foto's en toen geen reactie. Maar toen ze ze kwamen ophalen (bleven wel communiceren gelukkig) zeiden ze dat ze super blij waren met de foto's :D

Kees heeft me zonet gebeten. Hij wilde mijn hond pakken tijdens het wandelen (Kees aan de lijn) dus ik wilde Kees corrigeren. Toen beet hij me eerst in mijn arm toen ik hem losliet en daarna in mijn been. Geen bloed (tis een beestje van 10kg gok ik) maar wel een blauwe plek en schaafplekje. Maakt natuurlijk niet uit hoe heftig de beet was, het is gewoon onacceptabel :n

Heb de baasjes een berichtje gestuurd dat de hond een autoriteit probleem heeft en dat ze maar beter even reageren. Ben heel benieuwd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:13

Klaus dat is heftig zeg, ja dan wil je wel even goed contact met de eigenaar.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:21

Ik vraag ook echt niet veel van oppashonden :n Het enige wat ik wil is dat ze luisteren naar een correctie als ze bijvoorbeeld tegen het aanrecht springen of onnodig gaan blaffen en verder graag niet mn arm uit de kom trekken tijdens het wandelen.

Maar deze hond ligt letterlijk op tafel als je eventjes naar de wc gaat, blaft gewoon door terwijl je hem heel duidelijk toespreekt of desnoods bij zijn nekvel of halsband pakt en rent volle vaart in de riem :n

Hij blaft s nachts ook naar elk klein geluidje en hij slaapt al bij ons op de kamer. Nu blaft ie gelukkig niet zo luid maar wij worden er wel wakker van. En dan luistert hij dus niet dat hij stil moet zijn.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 02-08-18 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:22

:roll: whuuut
Je maakt wel wat mee zo.. hopelijk reageert hij snel!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:31

Baasjes zeggen dat het mijn schuld is dat hond heeft gebeten want bij hen doet ie dat noooit. Ze vonden het vooral heel zielig voor de hond.

Ik denk niet dat die hond in zijn leven ooit een correctie heeft gehad :n

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:38

Wanneer halen ze hem op?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:41

Zou trouwens niet te hard zeggen dat baasjes hun hond echt wel komen ophalen;p
Ik ken iemand die paar jaar geleden een oppas hond kreeg, ik was zelfs bij haar thuis toen die eigenaar hem kwam brengen.. en die is hem nooit meer komen ophalen. Zij heeft de hond gehouden tot aan zijn dood.. Was toen ook een bijzonder verhaal;) Gelukkig heeft de hond verder een top leven gehad bij haar.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:43

Morgenmiddag. Heb er nu wel vertrouwen in dat ze hem op komen halen want ze reageren nu wel eindelijk.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:44

dat klinkt als typisch labrador/kleinehondjes eigenaren := Nee dat doet hij nooit hoorrrrrrrrrrr

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:48

Ik heb gelukkig nog maar 1 keer een spoedopvoeding moeten doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:34

De blinde westy is weg het oudje gaat straks ook weg.Het is dan wel stil hoor, er blijven er 3 over.Morgen komen er 2 beagels bij waar van er 1 alles op wat wat hij tegen komt. Het maakt niet uit of het eetbaar is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:42

marleen_usar schreef:
De blinde westy is weg het oudje gaat straks ook weg.Het is dan wel stil hoor, er blijven er 3 over.Morgen komen er 2 beagels bij waar van er 1 alles op wat wat hij tegen komt. Het maakt niet uit of het eetbaar is.

Zorg maar dat ALLES uit zijn bereik blijft. Ik heb een Beagle en het is het liefste dier ter wereld maar als die haar zinnen op eten heeft gezet. Prullenbak zit nog net niet achter slot en grendel. Zij vreet ook alkes van glas, stenen tot plastic, pluis en hout.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:38

Wat ik wel irritant vind is dat mensen reageren, dan ga je heen en weer berichten sturen. Dan zeggen ze ik bel je morgen en vervolgens hoor je niks meer.Waarom reageren ze dan?

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:23

Hoe doen jullie dat als jullie een aanvraag krijgen van een (oudere alleenstaande) man? Ik heb zojuist een aanvraag gekregen voor een huisbezoek en om kennis te maken. Ik ben zelf 20 en vind het soms toch een dingetje. Of stel ik mij aan?

Verder pas ik nu 3 weken op 9 konijnen. Ik ga er om de dag heen, de andere dagen gaan familie. Ik ging er eergister heen, bleek 1 konijntje dood in het hok te liggen. Erg emotioneel voor mij. Nog nooit een dood huisdier gezien en vond het heel erg voor de baasjes. Gelukkig waren ze totaal niet boos en vonden ze het eerder heel sneu voor mij. Ik ben met het konijntje naar de dierenarts gegaan en daar achter gelaten. Denk dat de hitte grote rol heeft gespeeld maar morgen komt de dierenarts om ze in te enten als extra zorg.

Verder ook heel vervelend als mensen je heel enthusiast berichten en vervolgens niet meer reageren of uiteindelijk zeggen dat ze een andere oplossing hebben.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:29

Ik zou het zelf geen probleem vinden maar ik ben erg direct. Vaak is dat al genoeg haha

Wat sneu van het nijntje dat zou ik ook echt poedersuiker vinden. Ik ben ook wel overbezorgt hoor als het om dieren gaat dus ik trek mij dat ook snel aan