Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muurp schreef:Hmmm... ik heb net aangifte gedaan maar zou volgens de berekening echt een bizar bedrag terug krijgenben bang dat het verkeerd is... durf hem dus niet zo goed te ondertekenen....
Muurp schreef:Heb alles gecheckt, maar ik ben van student naar werkende gegaan, misschien dat het daar ook in zit. Heb meerdere banen gehad het afgelopen jaar en er is volgens mij wat loonheffing dubbel gerekend toentertijd. Alleen de hoeveelheid vind ik merkwaardig, 4x zoveel...Het zou natuurlijk kunnen kloppen als er elke keer dubbele loonheffing is berekend...
Lalidan schreef:Ik zit nog even naar de reiskosten ziekenbezoek te kijken. Volgens de belastingadviseur die mijn moeder geholpen heeft, mag zij de reiskosten naar mijn zus (haar dochter dus) aftrekken. Mijn zus zit in een verpleegtehuis. Volgens hem mag ik mijn reiskosten naar haar ook aftrekken. Echter, als ik op de site kijk, staat er als voorwaarden dat we aan het begin van de ziekte dan gezamenlijk een huishouding hadden moeten hebben. Blijkbaar geld de regeling dus alleen voor partners, en niet voor je dochter of zus. Begrijp ik het dan goed?
bigone schreef:Berdien schreef:Maar ik ben geen ondernemerAuto is dus niet op de/mijn zaak, maar een 'gewone' lease-auto waarvoor de bijtelling maandelijks wordt opgevoerd op mijn loon.
Bij een lease auto heb je toch alleen de kosten van de brandstof?? Verzekering enz zitten allemaal in het leasebedrag verwerkt als het goed is. En de bijtelling via de belastingdienst is natuurlijk wel voor jezelf.
Berdien schreef:bigone schreef:[quote="Berdien"
Maar ik ben geen ondernemerAuto is dus niet op de/mijn zaak, maar een 'gewone' lease-auto waarvoor de bijtelling maandelijks wordt opgevoerd op mijn loon.
Bij een lease auto heb je toch alleen de kosten van de brandstof?? Verzekering enz zitten allemaal in het leasebedrag verwerkt als het goed is. En de bijtelling via de belastingdienst is natuurlijk wel voor jezelf.[/quote
Nee, tankpas van de zaakEn omdat ik de auto privé rijd, is de afspraak dat ik dan de verzekering voor mijn rekening neem. Is ondertussen uitgezocht, oplossing is de eigen bijdrage laten verrekenen met de eigen bijtelling op de loonstrook. En dat ligt bij HR nu.
Krijg alsnog een leuk bedrag terug hoor, maar meer is altijd beter![]()
x_Jeanine_x schreef:Ik zit ook voor volgende aangifte met dat zelfde vervoerskosten probleem
Zit nu 8 weken ziek thuis en iedereen moet voor mij rijden, mijn vriend, mijn schoonpa, voor de tandarts, lichttherapie, foto's en de eerste keer ophalen uit het ziekenhuis. Dus ben nu alles aan het opschrijven, wie wat gereden heeft... en maar kijken wat ik er straks mee kan.
bigone schreef:x_Jeanine_x schreef:Ik zit ook voor volgende aangifte met dat zelfde vervoerskosten probleem
Zit nu 8 weken ziek thuis en iedereen moet voor mij rijden, mijn vriend, mijn schoonpa, voor de tandarts, lichttherapie, foto's en de eerste keer ophalen uit het ziekenhuis. Dus ben nu alles aan het opschrijven, wie wat gereden heeft... en maar kijken wat ik er straks mee kan.
Misschien kun jij de kosten opvoeren volgend jaar en dan de mensen een vergoeding terug geven. Vergeet het parkeergeld niet!!
veerledec schreef:Alleen slecht voor je portemonnee want je krijgt geen rente bij de belastingdienst.
jooproo schreef:veerledec schreef:Alleen slecht voor je portemonnee want je krijgt geen rente bij de belastingdienst.
Ja, bij de bank krijg je bakken vol rente![]()
Ik snap de keuze wel. Lijkt me vervelend een deel te moeten terugbetalen. Maar in 1 keer een flink bedrag krijgen, dat is altijd leuk. Zelfs als het per saldo hetzelfde is.
Als je het kan missen een prima keuze.
Ik weet ook dat ik elk jaar redelijk wat geld terugkrijg en dat ik het anders zou kunnen regelen met heffingskorting. Ik maak bewust de keuze dat niet te doen, omdat ik het gewoon kan missen en tegenvallers van de belastingdienst ermee op kan vangen