Afstuderen in 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

Re: Afstuderen in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:28

Ik heb mijn bestand opgeslagen via Word als opslaan als en dan ipv word-bestand als PDF, bij mij ging dat gewoon goed. Weet niet of jij het ook zo hebt gedaan of via een ander programma?

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:30

Ik heb het inderdaad ook zo gedaan en toen was het dus drama! Ik doe het altijd op deze manier en ook nog nooit problemen mee ondervonden. Vandaar dat ik nu een beetje radeloos aan het worden ben

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:44

Oh wat raar! Heb je je inhoudsopgave automatisch met word gemaakt?
Misschien moet je dat autmatische dr ff af halen en t opnieuw proberen?

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:01

ja heb hem gemaakt via verwijzingen. Hoe moet ik dat automatische er af halen dan? Dan is toch mijn hele inhoudsopgave weg?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:10

Ik maak het eigenlijk altijd handmatig (wel via zo'n sjabloon voor de handmatige inhoudsopgave). Nog nooit problemen mee gehad.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:23

hoe doe je dat via sjabloon?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:13

Ik heb een macbook en daarbij is het Verwijzingen --> Inhoudsopgave en dan heb je automatische inhoudsopgave en als je naar beneden scrollt handmatige inhoudsopgave.
als je dan een handmatige inhoudsopgave aanklikt krijg je zo'n 'sjabloon' die je zelf kan invullen. Maar je moet wel zelf dan de titels en paginanummers dus invullen en zorgen dat je de subparagrafen goed eronder zet. Beetje moeilijk uitleggen.

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:24

Ik meld me weer eens een keer! Ik ben ein-de-lijk bezig met het afstuderen! Ik moet zeggen dat, als ik alle verhalen hier lees, ik toch blij ben dat wij een project als afstudeeropdracht krijgen. We werken met meerdere mensen (kan natuurlijk ook nog problemen geven, maar we lijken goed bij elkaar te passen) en hebben intensieve begeleiding van docenten en experts. De school heeft een resultaatverplichting, dus hierdoor moeten we werken en dat vind ik stiekem best wel prettig!

Het is helaas wel zo dat deze opdracht door omstandigheden voor ons geregeld is ipv dat we konden kiezen. Gelukkig is het een enorm interessante opdracht (heel kort door de bocht: het valideren van een bolus bij koeien), maar praktisch gezien is het voor mij niet de meest handig opdracht, omdat we bijvoorbeeld heel vroeg of juist heel laat melkmonsters moeten nemen en dat is met ons kindje niet zo handig. Maar gelukkig ga ik wat vaker laboratoriumwerk doen (vind ik heel tof en zij juist niet) en mijn medestudenten pakken wat vaker de melkmonstername. Ik zit inmiddels op een kwart en zou in november moeten afstuderen!

Hebben jullie allemaal zelf bedachte onderzoeken of zijn er meer die projectmatig afstuderen?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:29

Ik heb een onderzoek binnen een onderwerp waarvan ze binnen m'n stage meer over wilde weten. Er was dus nog geen vooronderzoek gedaan daarnaar binnen m'n stage, maar heb alles van begin tot eind zelf moeten doen. Voer het in m'n eentje uit.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:33

Dank je 1234, ik ga kijken of ik daar mee aan de slag kan

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:41

JustSmile, is het inmiddels al gelukt? Wat vervelend zeg.. Ik kom op Google verschillende tips tegen, kun je daar misschien iets mee? Ik moet mijn scriptie straks omzetten naar pdf en ik hoop niet dat ik hetzelfde krijg :o. Als ik je kan helpen met zoeken, geef gerust aan. Ik ben bang dat ik er straks ook last van krijg en zo kunnen we beide zoeken naar een oplossing.
Edit: Ik zie dat je online ook kunt omzetten. Is dit misschien een oplossing?

Croo, wat een interessante opdracht zeg! :D

1234, dat klinkt als een interessante uitdaging!

Ik heb gisteren mijn concept ingeleverd, fijn gevoel :)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:27

Hoi Laura_x_, het is hier nog niet gelukt, ik raak er helemaal gefrustreerd van!!
Ik ga het binnenkort nog eens aan het broertje van mijn vriend vragen, die is super handig, dus misschien dat hij mij kan helpen. Als ik achter de gouden tip ben dan laat ik het je weten! Ik moet dinsdag aanleveren bij de organisatie, en dat doe ik het liefst in pdf (dit is ter invulling van hun feedbackformulier over mij, nadat ik het ook op school heb ingeleverd overhandig ik het ook nog als mooie hardcopy aan de organisatie en geef ik een korte presentatie als toelichting, wat overigens vanuit de opleiding niet verplicht is)....

blijft dus nog even spannend hier....

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:50

Ik heb nét alles ingeleverd, wat een verademing zeg!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:37

Laura_x_ schreef:
JustSmile, is het inmiddels al gelukt? Wat vervelend zeg.. Ik kom op Google verschillende tips tegen, kun je daar misschien iets mee? Ik moet mijn scriptie straks omzetten naar pdf en ik hoop niet dat ik hetzelfde krijg :o. Als ik je kan helpen met zoeken, geef gerust aan. Ik ben bang dat ik er straks ook last van krijg en zo kunnen we beide zoeken naar een oplossing.
Edit: Ik zie dat je online ook kunt omzetten. Is dit misschien een oplossing?

Croo, wat een interessante opdracht zeg! :D

1234, dat klinkt als een interessante uitdaging!

Ik heb gisteren mijn concept ingeleverd, fijn gevoel :)

Wel een pittige uitdaging :')
Wat ik binnen een aantal weken af moet hebben:
* Onderzoek (interventie, conclusie,discussie, aanbevelingen, samenvatting)
* Stagedossier (reflecties, beschrijving van mijn ontwikkeling adhv de competenties)
* Topstukken beschreven waarin ik mijn competenties bewijs + verantwoording geschreven + mijn eigen visie beschrijving.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:01

Wouw Courses, dat moet lekker voelen! *\o/* *\o/* ik ben inmiddels heel ver, maar een beetje bang om het in te leveren, dan kan ik er niks meer aan veranderen en is het zo definitief :7

Het is me wel gelukt het naar pdf om te zetten!! Ik weet niet precies hoe, heb iets met koppen aangevinkt geloof ik, maar ik dacht dat ik dat al eerder zo had geprobeerd... Anyway, het is gelukt!!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:14

Ja echt wel! Ik twijfel nu alleen echt of ik alles er wel in heb gezet maar durf het ook niet meer na te kijken, haha :+ Dat gevoel is heel herkenbaar!

Het komt helemaal goed, jullie gaan het ook allemaal voor elkaar krijgen :D

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:05

Hier ook alles ingeleverd! *\o/*

Super spannend en ik ben echt zo benieuwd. Morgen moet ik het nog even op school inleveren (hardcopy) en donderdag ga ik bij de organisatie langs om m'n adviesrapport en m'n beleidsplan langs te brengen.

26 juni staat de verdediging ingepland (als alles goed gaat), dus ik ben heel erg benieuwd.
Maar wat een last die van je schouders afvalt als je eenmaal op dat upload knopje hebt geklikt. _/-\o_

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:26

Bekend gevoel! Bij mij duurde het bijna 30 minuten om 1 bestand te uploaden, wel een beetje een zenuwen test :+ Haha

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:40

JustSmile, fijn dat het gelukt is! :)

YvvvWedg, ik heb toevallig ook op 26 juni mijn verdediging. Wanneer begin jij met het maken en voorbereiden van de presentatie?

Ik heb mijn concept vorige week ingeleverd. De eerste indruk van mijn begeleider was positief, erg fijn om te horen! Volgende week krijg ik feedback en gaan we de scriptie bespreken.
Inderdaad, heerlijk die last die van je schouders afvalt!

Ik moet alleen de definitieve versie inleveren via Ephorus.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:52

Vinden/vonden jullie het ook zo moeilijk om een goed voorwoord te schrijven? Ik vind het echt zo lastig!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:50

JustSmile schreef:
Vinden/vonden jullie het ook zo moeilijk om een goed voorwoord te schrijven? Ik vind het echt zo lastig!

Juist niet, ik had zo een pagina vol :')

Kijk eens op sites als 'Scribbr', misschien haal je daar inspiratie uit!

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:54

Heb ik inderdaad gekeken en op zich wel wat goeds op papier nu. Morgen nog maar eens naar kijken.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:21

Wat moet het een heerlijk gevoel geven om alles ingeleverd te hebben *\o/*

Ik ben ook bijna klaar. Vandaag de laatste aanpassingen, morgen bespreken met bedrijfsmentor, vrijdag nog eventueel wat aanpassingen en taalcheck, zaterdag doet vriendlief nog een taalcheck en dan maandag inleveren *\%/*

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 11:52

Wat lekker zeg! Straks vakantie *\o/*

Gisteren een 8.2 en 8.5 teruggekregen. Nu nog 2 verslagen (één van 10 EC en één die gewoon voldoende moet zijn) en een presentatie te gaan. En nog een cijfers terugkrijgen van een herkansing (6 EC), vind ik wel spannend. Maar het eind is in zicht :#

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:04

JustSmile schreef:

Misschien kun je wat voorbeelden vanuit de HBO Kennisbank erbij pakken? Heeft mij wel erg geholpen, dan heb je even een opbouw die je kunt gebruiken :)

Ik heb afgelopen vrijdag alles digitaal ingeleverd en gisteren op school *\o/* Geeft echt een heerlijk gevoel! Nu 10 werkdagen afwachten en even lekker rustig aan doen met alles! 22 juni eindgesprek, spannend!