Examens 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jippie5

Re: Examens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:48

Oh dat is jammer! Naja zo even kijken, heb geen idee.
Vond die vraag met dat afnemerskrediet / leverancierskrediet niet erg duidelijk btw.. moest er dan niet bij staan of ze vooruit of achteraf betaalden?

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:57

Ik vond Engels wel moeilijk. Vmbo tl

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:13

Ik vond wiskunde A (VWO) wel te doen.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:19

Nou dan hoop ik dat wiskunde voor VMBO ook te doen is... :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:22

Ik heb de afgelopen weken ook bijna niks gedaan, examens waren toch pas over een paar weken :+ Maar dat ging sneller dan gedacht helaas.. Ik ben gister na 2 examens ook nog even naar mijn pony geweest. Ik was al vrij geestdood dus en dan heb ik ook nog een puberende pony met een zeer eigenwijs karakter die heel snel beledigd is, niet waar je op zit te wachten na zo'n dag maarja :+

Ging wiskunde bij jullie ook zo rampzalig? -O- VWO wiskunde B... Gelukkig zag ik 3 van de 4 bewijzen (ik zie die rotdingen nooit) dus dat moet mijn redding worden :') Morgen economie.. Ik lees ff de samenvattingen door en ik doe een paar eindexamenopgaven en dan vind ik het mooi geweest. Heb helaas mijn laatste toets niet zo goed gemaakt waardoor ik van een dikke 8 naar een 7,4 ben gezakt (hij telde vrij zwaar) en nu dus een 7,6 moet halen..

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:32

CastaMickey schreef:
Ik heb de afgelopen weken ook bijna niks gedaan, examens waren toch pas over een paar weken :+ Maar dat ging sneller dan gedacht helaas.. Ik ben gister na 2 examens ook nog even naar mijn pony geweest. Ik was al vrij geestdood dus en dan heb ik ook nog een puberende pony met een zeer eigenwijs karakter die heel snel beledigd is, niet waar je op zit te wachten na zo'n dag maarja :+

Ging wiskunde bij jullie ook zo rampzalig? -O- VWO wiskunde B... Gelukkig zag ik 3 van de 4 bewijzen (ik zie die rotdingen nooit) dus dat moet mijn redding worden :') Morgen economie.. Ik lees ff de samenvattingen door en ik doe een paar eindexamenopgaven en dan vind ik het mooi geweest. Heb helaas mijn laatste toets niet zo goed gemaakt waardoor ik van een dikke 8 naar een 7,4 ben gezakt (hij telde vrij zwaar) en nu dus een 7,6 moet halen..

Ja, wiskunde was echt niet leuk. Bij het oefenen van examens heb ik altijd >9 gehaald en nu.... Mijn god, ik wilde gaan huilen halverwege, ik haperde van de ene opgave in de andere en dan raak ik niet in mijn flow en dan haal ik gewoon geen goed cijfer. Daar gaat mijn gemiddelde van 9,2 |(

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:35

Hoe kom je überhaupt aan een 9,2 :wow: Waren de schoolexamens dan wel van vergelijkbaar niveau? Ik hoop dat ik gewoon overal puntjes gesprokkeld heb en zo nog een 5,5 haal _O-

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:37

CastaMickey schreef:
Hoe kom je überhaupt aan een 9,2 :wow: Waren de schoolexamens dan wel van vergelijkbaar niveau? Ik hoop dat ik gewoon overal puntjes gesprokkeld heb en zo nog een 5,5 haal _O-

Schoolexamens waren echt wel van niveau, ik heb ook altijd hard geleerd en wel talent voor wiskunde of zo :o Maar als ik eenmaal denk "Oh dit gaat slecht" dan gaat het de rest van de toets ook slecht, dat was nu helaas het geval. ik heb dat bijna nooit, en het is dus bijzonder stom dat het precies is bij een toets die 50% van je eindcijfer bepaalt :')

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:49

Ik ben ook de pineut en wil mij graag aanmelden :D ik doe vmbo TL en ik heb Nederlands en Engels gehad. Bij Nederlands had ik tijd te kort waardoor ik zakelijke brief maar tot mijn naam is Ben gekomen en bij samenvatting had ik 244 woorden terwijl je Max 190 mag hebben en anders krijg je punten aftrekt :'( Engels ging ook slecht en paar x gegokt :( Engels is nou ook niet mijn sterke vak maar alsnog baal ik wel. Maar ik moet positief blijven :)

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:57

NoorW schreef:
CastaMickey schreef:

Ja, wiskunde was echt niet leuk. Bij het oefenen van examens heb ik altijd >9 gehaald en nu.... Mijn god, ik wilde gaan huilen halverwege, ik haperde van de ene opgave in de andere en dan raak ik niet in mijn flow en dan haal ik gewoon geen goed cijfer. Daar gaat mijn gemiddelde van 9,2 |(

Herkenbaar... Wiskunde b ging ook niet bepaald soepel en had Helaas geen tijd meer voor 2 meetkunde vragen dus dat wordt heel erg hopen op een voldoende!

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:59

Engels examen ging redelijk vandaag. In zit tussen 7,2 en 9,2. Voor nederlands van gisteren zit ik tussen 6,7 en 8,7. Morgen wiskunde en Duits -:)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:06

yke_lover schreef:
Ik ben ook de pineut en wil mij graag aanmelden :D ik doe vmbo TL en ik heb Nederlands en Engels gehad. Bij Nederlands had ik tijd te kort waardoor ik zakelijke brief maar tot mijn naam is Ben gekomen en bij samenvatting had ik 244 woorden terwijl je Max 190 mag hebben en anders krijg je punten aftrekt :'( Engels ging ook slecht en paar x gegokt :( Engels is nou ook niet mijn sterke vak maar alsnog baal ik wel. Maar ik moet positief blijven :)

dan heb ik slecht nieuws voor je, van wat ik van het correctiemodel begreep was dat als de brief niet compleet was er geen punten gegeven mogen worden, ook niet voor hetgeen wat je wel hebt. maar aangezien je naam er wel in staat begrijp ik dat je alleen niet de handtekening hebt kunnen zetten? of bedoel je je naam bij de conventies ? dan valt het nog mee, want als je het niet hebt gemaakt krijg je ook geen punten.. is knap banketstaaf als je 2 alinea's hebt gemaakt terwijl je er geen punten voor krijgt omdat hij niet compleet is.

maargoed misschien heb ik het correctiemodel helemaal verkeerd begrepen en praat ik je nu iets aan wat niet klopt.

tijd te weinig was een herkenbaar probleem. heb een afgeraffelde kladversie ingeleverd, had geen tijd om een net versie te schrijven, en de klad had ik precies af toen ik hem moest inleveren.

engels kreeg ik ruim optijd af, ik mocht een half uur eerder weg.. voor mn gevoel ging die heel goed ! straks met mn moeder samen nakijken :)

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:09

ik stop maar met muziek examens maken voor vandaag denk ik, cijfers blijven hangen tussen de 6 en 7. Daar gaat mn taart (als je een 7,5 haalt krijg je een taart van de muziekdocent, die tevens mijn mentor is trouwens).
Nu nog maar even engels doen en dan vind k een dag leren wel weer goed geweest zo.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:11

L0veMyHorse schreef:
Engels examen ging redelijk vandaag. In zit tussen 7,2 en 9,2. Voor nederlands van gisteren zit ik tussen 6,7 en 8,7. Morgen wiskunde en Duits -:)

Ooh lekker! Ik hoop ook dat ik het goed heb gedaan. Hoop dat mijn gemiddelde van engels een 8 blijft -:)

Maar pff wát kijk ik op tegen wiskunde, iemand nog tips wat ik nu kan doen van leren? Heb namelijk al 5 examens of zo gemaakt en zou niet weten wat ik voor de rest nog moet doen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:14

Ik meld me ook!
Ik doe vmbo-tl en heb Nederlands en Engels gehad.
Mijn Nederlands cijfer is tussen de 6,6 en 8,6 met 40 punten en mijn Engels cijfer tussen de 6,8 en de 8,8 met 34 punten :D
Tot nu toe gaat het super dus! Morgen Duits en wiskunde, wat nou net mijn spannendste vakken zijn.. Hoop dat deze een beetje goed gaan. Mag gelukkig 2x een 5 of 1x een 4 halen ivm twee compensatiepunten :)

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:27

wiskunde B vwo was echt niet leuk. Ik hoop dat ik genoeg puntjes gesprokkeld heb her en der om een 5.5 te halen..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:30

Wiskunde A VWO vond ik niet zo leuk... lastig om mezelf te becijferen en hoop dus wat meer. We gaan het zien -O-

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:37

its_daantjee schreef:
yke_lover schreef:

dan heb ik slecht nieuws voor je, van wat ik van het correctiemodel begreep was dat als de brief niet compleet was er geen punten gegeven mogen worden, ook niet voor hetgeen wat je wel hebt. maar aangezien je naam er wel in staat begrijp ik dat je alleen niet de handtekening hebt kunnen zetten? of bedoel je je naam bij de conventies ? dan valt het nog mee, want als je het niet hebt gemaakt krijg je ook geen punten.. is knap banketstaaf als je 2 alinea's hebt gemaakt terwijl je er geen punten voor krijgt omdat hij niet compleet is.

maargoed misschien heb ik het correctiemodel helemaal verkeerd begrepen en praat ik je nu iets aan wat niet klopt.

tijd te weinig was een herkenbaar probleem. heb een afgeraffelde kladversie ingeleverd, had geen tijd om een net versie te schrijven, en de klad had ik precies af toen ik hem moest inleveren.

engels kreeg ik ruim optijd af, ik mocht een half uur eerder weg.. voor mn gevoel ging die heel goed ! straks met mn moeder samen nakijken :)

Euh jah dan hoop ik stiekem dat jij het verkeerd hebt :D je moest je eigen adres en die van het bedrijf Enzo opschrijven dat had ik gedaan en datum ook en plaats en toen moet je je zelf voorstellen zeg maar om alleen dat had ik dus alleen Mijn naam is :( ik hoop echt dat ik het goed heb gemaakt wordt nu wel een beetje nerveus. Ik zou dat nakijken dus echt niet aan kunnen. Straks haal ik wel een onvoldoende dan ben ik bang dat ik alles ga verpesten omdat ik dan zo verdrietig ben en in een negatieve dip zit

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:34

Ik vond Engels goed te doen vandaag hoewel ik er vreselijk slecht in ben normaal. Veel mensen uit mijn klas hadden moeite met de leesteksten. Ik heb het nagekeken en had 28 van de 33 punten op het leesvaardigheid gedeelte wat goed moet zijn voor een 5,6 tot 7.6 dus sowieso een voldoende! Want er komen nog punten bij voor de schrijfopdracht :j
Ik sta gelukkig een 7.1 voor wiskunde want ik vind dat nog wel een beetje spannend voor morgen hoop dat het niet te moeilijk is, normaal gesproken redelijk goed in wiskunde zolang er maar logica in zit. :+

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:56

Ik zou voor de tekst rond de 11 punten hebben, schrijven waarschijnlijk 3/4. Komt uit tussen de 3 en de 5. Ik sta nu een 5,4 voor Engels.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:00

yke_lover dan hoop ik inderdaad ook dat ik het fout heb gezien voor je !

vandaag net engels geeindigd tussen de 5.8 en 7.8 dus ik ben blij!

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:00

Oeiii dat is lastig ik hoop voor je dat het nog mee valt! Sta je er voor de rest goed voor?

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:05

Voor de rest sta ik allemaal 7,1 of hoger. Maatschappijleer en scheikunde een 8.
We kunnen altijd nog een herkansing doen. Is het zo dat je voor Engels hoger dan een 4,5 moet halen voor je examen? Vmbo tl

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:07

voor de kernvakken mag je geloof ik maar 1x een 5 halen. als je gemiddeld uitkomt op een 5.50 is het goed. met een 5.49 ben je gezakt.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:10

Ik weet niet of je hoger als een 4,5 moet halen volgens mij is het wel zo dat je volgens mij 1 4 mag hebben als de rest hoger is als een 6 en je moet dan minimaal één 7 hebben. ik weeet neit of dit geld voor de kernvakken