Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 22:35

Ik varieer een beetje:
Op de website van Monsterboard viel mijn oog op de bovengenoemde vacature en mijn aandacht was meteen getrokken. Graag stel ik mij kort aan u voor.

of Na een korte uitstap uit mijn geliefde (P&O-)vakgebied kwam ik vandaag jullie vacature tegen en dacht : WOW! Dat is mijn functie! Laat ik dus niet langer wachten en mezelf voorstellen.

Kijk een beetje wat bij de vacature past. Heb ik al iemand gesproken of via iemand binnen gekomen refereer ik daar aan.

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 00:40

Denk als je met een afgezaagde zin begint. Maar je verdere brief is netjes en je CV sluit goed aan. Dat die zin echt het verschil niet zal maken. Draait toch om het totale plaatje. Als heel je brief standaard is.. ja dan werkt dat niet in je voordeel. Maar als na die standaard zin naar voren komt wie je bent en je enthousiasme, dat doet veel meer.

Ik heb er ook geen foto bij. Solliciteer niet echt op dingen waar dat nu heel erg van belang is je uiterlijk. Zou dat enkel doen als ze er in de vacature om vragen. Wil er wel op linked in nog 1 plaatsen. Dan kunnen ze mij daar altijd nog opzoeken.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:40

Ik denk dat het heel afhankelijk is van de functie en branche waarin je solliciteert, hoe je beginzin eruit ziet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:55

Ik gebruikte deze regelmatig:

Vandaag viel uw vacature mij op en daarom wil ik u graag kenbaar maken dat ik via deze openstaande vacature de mogelijkheid wil benutten een volgende stap te zetten in mijn carrière.

Of:
Naar aanleiding van de vacature **** op de **** website, maak ik graag mijn interesse voor deze functie kenbaar door middel van deze brief. Met mijn achtergrond en *** vaardigheden denk ik dat ik een sterke kandidaat ben voor deze positie.

Of bij een open sollicitatie:

Met deze open sollicitatiebrief wil ik graag solliciteren naar een
mogelijke vacature als ****

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:29

Deze ochtend heb ik een heel raar telefoontje gekregen "via via heb ik gehoord dat jij ander werk zoekt". Donderdag een gesprek op basis van mijn afwasborstelbriefje, vrijdag dit gesprek ...

Jullie maken precies wel veel werk van steeds een specifieke sollicitatiebrief te maken! Toppie! Die energie kan ik er momenteel niet voor opbrengen.

Ik heb wel een foto op mijn CV staan, ik heb die ooit eens moeten toevoegen en sindsdien heb ik hem maar laten staan.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:59

Mijn gesprek was positief vanmorgen. Mag vanavond al op gesprek bij de ouders en dan weet ik of ik het word!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:10

Ik ben benieuwd Dimple! Ik duim.

Succes Belsje met de twee gesprekken!

Yasmine, inmiddels al begonnen met de nieuwe baan? Hoe bevalt het?

Gabbe, succes vanavond! Fijn dat vanmorgen zo positief verliep.

Vorige week nog een gesprek gehad. Helaas was er voor mij iemand geweest, waar hij heel erg over te spreken was (beetje dom om cv open en bloot te laten liggen.) Ik merkte aan z'n mimiek dat ik niet de antwoorden gaf, die hij graag wilde. Gesprek verliep vrij stroef via een invulformulier. Functiebeschrijving (waar ik op gesolliciteerd had) kwam ook weinig overeen met de daadwerkelijke functie. Kortom, was van beide kanten geen match. Volgende dag een afwijzing gehad met een voicemail 'je bent helaas niet geworden, voor vragen kun je me bellen, doei'. Ik had die man nog wel het eea kunnen leren. :))

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:47

Ik heb even een vraagt tussendoor: ik heb op een site 2 vacatures gezien, dezelfde functie, andere locatie, en ik wil op beiden reageren. De sluitingstijd ligt een week uit elkaar. Zal ik gewoon voor elke vacature een aparte brief sturen? Of 1 waarin ik refereer naar beide functies?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:52

Anneert schreef:
Ik heb even een vraagt tussendoor: ik heb op een site 2 vacatures gezien, dezelfde functie, andere locatie, en ik wil op beiden reageren. De sluitingstijd ligt een week uit elkaar. Zal ik gewoon voor elke vacature een aparte brief sturen? Of 1 waarin ik refereer naar beide functies?

Gewoon 2 x reageren.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:00

Ik stuur er vandaag ook maar weer een paar reacties uit, je moet toch wat niet waar. Op zich niet eens zo slecht passend alleen soms net wat verder weg bijvoorbeeld..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:03

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:10

Ik zou er dan maar eentje sturen, maar dat hangt er een beetje vanaf. De functies waar ik naar solliciteer liggen meestal heel dicht bij elkaar en ik ben ook een beetje zoekend welke kant ik nu precies uit wil. Dan is zo'n gesprek voor jezelf vaak ook verhelderend.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:28

Jammer wieldop, maar ''gelukkig'' klopte je gevoel dan wel en kwam de afwijzing niet uit de lucht vallen...

Goed bezig Belsje, toch weer 2 gesprekken staan! :)
Succes vanavond Gabbe!

Mijn gesprek van vorige week is hem ook niet geworden (voelde het ook al aankomen...). Nu weer op zoek naar nieuwe vacatures....

Zelf zet ik wel een foto op mijn CV, je valt toch net iets meer op denk ik....

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:32

Wel gesprekken in een sector waarvan ik niet weet of ik er wil blijven, maar hier is veel werk en het feit dat ik de juiste chromosomen heb speelt dan ook nog eens in mijn voordeel ... Dus ik moet wel gek zijn om dat de rug toe te keren ...

Ik ben er ook nog niet uit hoe ik mijn baas zou moeten vertellen dat ik echt wegga, ons laatste gesprek is niet zo "positief" verlopen. De essentie was
Ik: "of jij lost het op of ik doe het zelf"
Hij: "ik wil niet dat je weggaat"

Maar een oplossing is er nu - 1,5 maand later! - nog steeds niet.

Feit dat ik tijd heb om online te zitten was een van de problemen die ik momenteel ondervind, zo geeft ie me natuurlijk wel zeeën van tijd om te solliciteren :D

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:52

Gabbe wat goed! Lijkt me leuk werk :)

Spannend Dimple, ik zal voor je duimen!

Kohtje, volgens mij zoeken ze bij dat soort banen echt zo jong mogelijke mensen. Dan ben ik met 23 al snel te oud..

WinSel, verschillende grotere zorginstellingen hebben ook wel een receptioniste. Zou je misschien ook eens naar kunnen kijken? Zag laatst een vacature in veldhoven voorbij komen maar denk dat dit te zuidelijk is?

Maai_ke, goed te lezen dat het toch gelukt is. Zelfs in een sector waar het nu gewoon moeilijk is. Veel succes en plezier bij je nieuwe baan!

Lastig Anneert, ik zou denk ik twee brieven sturen omdat de selecties misschien wel los van elkaar plaatsvinden..

Lastig Belsje.. Maar wel fijn dat er in ieder geval mogelijkheden lijken te zijn! Spannend de gesprekken.

Hier weer niet echt geschikte vacatures in het werkveld vandaag.. overweeg om maar een bijbaan in een andere sector te gaan zoeken en vanuit daar verder te kijken.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:57

Dit is gewoon een sector waar heel veel werk in is, zeker voor vrouwen. Dat laatste klinkt misschien negatief, maar het is nu eenmaal zou dat veel bedrijven in deze functie graag "ook een vrouw" aannemen en wij zijn nogal dun gezaaid :D

Ik vind het alleen jammer voor mijn directe leidinggevende, hij is een superbaas. Luistert, bezorgd, wil aan mijn ontwikkeling werken. Maar als het hoger management njet zegt, dan is het natuurlijk ook njet.

Succes voor de mensen die nog gesprekken moeten doen. Ik ga eens kijken of de treinen vandaag rijden :D.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:12

In welke sector zoeken jullie Belsje en Yvonne?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 17:16

Wieldop, balen zeg. Weinig professioneel houding van die man zeg.

Ik had vandaag ook weer 2 afwijzingen, van dezelfde functie..........is iemand enthousiast geweest met de mailbox denk ik............ :')

Vandaag erg weinig motivatie terwijl ik nog wel een aantal tabbladen heb open staan met functies en ik moet er ook nog een aantal nabellen. Morgen weer een dag.

Ook Maandag (detachering) laat tot op heden niks horen, vind dat toch zó slecht!

Morgen weer vol frisse moede er tegenaan :+

Gabbe, wat voor een functie is het ook alweer? Omdat je de ouders moet ontmoeten?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:17

Ik kreeg laatst een mailtje van organisatie waar ik op gesprek was geweest tm 2e ronde, het mailtje was gestuurd door degene die de functie had gekregen. Of ik me niet op de website wilde inschrijven.. toch wel beetje apart ;-)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:53

Volgens mij zocht Gabbe iets als Au-pair Dimple :j
Succes vanavond Gabbe!

Ik wacht nog steeds op nieuws. Een van de vacatures waar ik op gereageerd heb sloot 24 december en mijn kennismakingsgesprek verliep heel goed. Hoop toch deze week wel te horen of daar een sollicitatiegesprek gaat komen.

Verder een uitnodiging via mail van een bedrijf dat artsen levert voor de UK. Misschien toch maar eens informeren of ze daar iets hebben. Mail is gericht op interne geneeskunde, maar mailtje terugsturen kost niets ;)

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:58

Belsje schreef:
Dit is gewoon een sector waar heel veel werk in is, zeker voor vrouwen. Dat laatste klinkt misschien negatief, maar het is nu eenmaal zou dat veel bedrijven in deze functie graag "ook een vrouw" aannemen en wij zijn nogal dun gezaaid :D

Snap het helemaal. Bij mij is het omgekeerd. Te weinig werk voor de vele (vooral) vrouwen die opgeleid zijn.

maai_ke schreef:
In welke sector zoeken jullie Belsje en Yvonne?

Sector jeugdzorg/ gehandicaptenzorg..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:31

Daar zoek ik ook in Yonne, niks in te vinden, of te ver weg, of er zijn zoveel sollicitanten dat je snel een afwijzing te pakken hebt als jouw cv niet genoeg in het profiel past. Nu ook vacature waar ik op zou kunnen reageren, maar in het meest ideale geval 40 minuten reistijd. Dat wordt in de spits al gauw meer. Weet wel dat ik het nooit zo ideaal krijg als nu met werk op nog geen 2 kilometer van mijn huis, maar vind 30 minuten reizen echt de max.

Voor degenen die op gesprek gaan of net geweest zijn, spannend!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:38

Ik reis nu 180 km. Totale reistijd, incl laatste stuk fietsen ivm parkeertroubles in Amsterdam, komt op een kleine 2 uur enkele reis, met nachtdiensten iets korter omdat ik dan wel in de parkeergarage mag.

Op reistijd komt het bij mij dus niet aan en wil ook best verhuizen voor een baan.
Maar nu dus nog een baan vinden...:+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:46

Gomir: heb je ook een kind of kinderen? Ik was tot een paar jaar terug ook veel flexibeler maar dat verandert als je een gezin hebt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:48

Ik heb geen kinderen, daarentegen wel 3 sportpaarden in training. Dat is ook direct de reden dat ik niet naar Amsterdam wilde verhuizen.