Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:09

:):)
Ik heb nog niet officieel toestemming gekregen want de uitslagen van de afstudeercommissie zijn nog niet geplaatst, maar heb wel een mail van een docent, dat hij is toegewezen als mijn begeleider. Ik geloof dat hij ook in de afstudeercommissie zit dus ik weet vrij zeker dat het is goedgekeurd!!! *\o/*

Vanaf vandaag is mijn enige Software Engineer-collega voor 2 weken op vakantie dus ze kijken allemaal mij aan als er wat fout gaat. Heel leuk om heen en weer te mailen met collega's en klanten maar ik ben nog helemaal niet geïntegreerd genoeg om alles op te lossen := :D

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:38

Kirsha schreef:
Duimen draaien Nissima!

Jeetje, 8 weken voor tentamens :wow: Ik hoop voor je dat de uitslagen misschien toch wat eerder binnen zijn.

Klinkt pittig Lauwie, even aanpoten nog dus...

Wat onhandig van die minor Saskia!

Voorgaande jaren was het hier ook altijd in duo's afstuderen. Godzijdank mag dat vanaf dit jaar niet meer. Ik heb inmiddels een opdracht gevonden en wacht nu op goedkeuring vanuit school. De eerste keer dat ik de opdracht stuurde kwam de mail niet aan :roll: Gelukkig de tweede keer wel (een week later) en als het goed is wordt er vandaag naar gekeken. Ik hoop het, voor de vakantie zou fijn zijn, anders zie ik niet hoe ik ooit nog in februari kan beginnen. Ik hoop zo dat het wordt goedgekeurd, zit er behoorlijk over in de stress :=

Succes iedereen!

Jeetje Stephanie_M, lijkt me lastig om met zo iemand zo'n belangrijk iets te moeten doen :=
Bij ons was het een hele tijd geleden zo dat je het samen MOEST doen, toen mocht het samen als je wilde maar werd het aangeraden, nu mag het nog steeds met iemand samen als je wil maar wordt het afgeraden. Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk het alleen doen heeft school ook veel meer eisen aan duo's gesteld, dus ik doe het lekker alleen :D

Wat goed dat je een opdracht hebt gevonden KIrsha! Fijn gevoel zeker?

Gefeliciteerd met je voldoende Dieselpaard :D
Joyce_R en Nissima ook beide gefeliciteerd!

Ik was van plan om zoveel te doen in de vakantie maar voorlopig hou ik gewoon lekker vakantie :+
Moet zeker wel 3 volle dagen aan de slag eigenlijk dus misschien toch zo maar eens wat doen om dat vast te spreiden :=

Ik denk trouwens nog steeds ohhh ik studeer (hopelijk) in juli af dus ik heb nog even!
Vergeet daarbij alleen steeds dat ik (als alles goed gaat) begin april al mijn rapport af moet hebben :oo

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:01

Ik heb me al lang niet gemeld, zie dat veel mensen goed op weg zijn! Mijn stage en thesis gaan tot nu toe goed! Alleen mn beide vakken niet gehaald (tijdgebrek en na stage of thesisdag echt niet de puf te leren..).. Nu eindelijk vakantie en de tijd om op het gemak mn proposal te verbeteren en te studeren voor de herkansingen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:18

Nou eindelijk weer een zaterdag vrij om aan de scriptie te schrijven.. ligt Worldcat eruit -O-

Verder ben ik op zoek naar het volgende proefschrift:
De waardering van niet genoteerde aandelen - theorie en cases, proefschrift, 1993, Rijksuniversiteit Groningen van W. Holterman. Heeft iemand enig idee hoe ik daar aan kom?

Mijn eigen hogeschool heeft geen bibliotheek.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:50

Staat die niet online in worldcat? Anders misschien de universiteit aanschrijven?

Kiwipitje

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:59

Worldcat lag eruit zaterdag :(. Heb 'm inmiddels gevonden!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:46

IK ben geen ster in bronnen zoeken, dus daar kan ik je niet echt mee helpen. Ik ga zelf altijd naar onze bibliotheek om op onderwerp te zoeken :=

Wat is worldcat? Het zegt mij echt helemaal niks :=

Hebben jullie binnenkort ook weer tentamens? Ik moet nu allemaal presentaties en leren voor tentamens combineren met mn onderzoek, en dat vind ik wel pittig..

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:47

Vandaag voor de tweede keer mijn plan van aanpak ingeleverd. Hopelijk is het nu voldoende! Officieel zou ik een half jaar moeten wachten om op nieuw te mogen starten met afstuderen als het nu niet voldoende is... Nog even spannend dus!
Nu hard aan de slag met de rest van de vakken die ik deze maand moet afronden! Nog 3 weken reguliere lessen/tentamens en dan 2 februari (als het goed is) beginnen met afstuderen!!

Succes iedereen!

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:50

Ik meld me hier ook! Ik zit nu in het laatste jaar van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Ben nu bezig met het afronden van de minor en dan begint het grote afstuderen. Heb er zin in maar kan tevens voor nu de motivatie en inspiratie dus echt niet meer vinden...

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:04

Voor bronnen kan je misschien google scolar gebruiken of pubmed.
Misschien dat daar je artikel opstaat.

Ook ik begin met het leed dat afstuderen heet. Vrijdag nog een workshop om mijn voorstel af te ronden en dan eind januari presenteren. En starten met mijn scriptie.
Nu bezig met wat voor onderzoek.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:07

Spannend lauwie! Hopelijk is het goedgekeurd!

Anna, ik heb inderdaad ook komende vrijdag een presentatie en de week erna op vrijdag een tentamen. :j Best druk, want de dag van het tentamen moet ook het verslag ingeleverd worden (die heb ik gelukkig zo goed als klaar *\o/* ) en de reflecties over de gevolgde trainingen..
En dan zal ik ergens moeten beginnen met mijn afstudeeronderzoek, maar daar weet ik werkelijk nog helemaal niets van. Nog niets gehoord over de begindatum of de dingen die naast het afstuderen nog moeten gebeuren. En ik weet ook nog niks over mijn onderwerp, of dat goed is. := Met 3 of 4 weken (dat is ook de vraag :Y) ) is het wel zo ver dat ik moet beginnen, dus mag hopen dat ze daar een beetje vaart mee maken..

Succes allemaal weer met de tentamens, presentaties en verslagen schrijven!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:26

Zo iedereen is weer flink druk! Spannend, lauwie, hopelijk wordt het voorstel goedgekeurd :) Marrit89, ik herken me daar ook wel in, soms heb ik echt even geen inspiratie en motivatie en dan komt er maar weinig uit terwijl er zat te doen is, maar meestal duurt dat maar 1 of 2 dagen en daarna lukt het wel weer. Saskia, wat een rare gang van zaken als je nu nog niets hebt gehoord over je afstudeeronderzoek, is er niemand die je daar wat over kan vragen?

Ik heb in de kerstvakantie flink doorgewerkt aan studie dus die 3 deadlines en 1 tentamen op vrijdag moeten wel te doen zijn. Op sommige dagen heb ik mezelf verplicht om niets te doen omdat ik wel enigszins vakantie moet hebben, maar ik heb eigenlijk helemaal niet het gevoel dat ik net kerstvakantie heb gehad :') Ik heb in ieder geval al 2 deadlines klaar, 1 deadline rond ik af op vrijdag zelf en voor het tentamen ben ik ook al bezig geweest.

Hebben jullie soms ook dat idee van dat je er teveel aan werkt en weet dat je meer rust moet nemen, maar dat als je rust neemt, je dan toch nog in je hoofd bezig bent met de dingen die je nog moet doen? Ik heb dat af en toe en ook dat ik soms rustig ben en denk dat ik het allemaal wel ga redden en een paar dagen later denk ik oh mijn god, hoe ga ik dit allemaal in 1 jaar doen!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:06

Marrit89, wat voor minor volg je?

Omdat mijn school ervoor heeft gekozen om het hele jaar voor de helft met je onderzoek bezig te zijn en voor de helft met vakken ben ik er nu eigenlijk al wel weer een beetje klaar mee :')
Mijn zusje rond bijvoorbeeld nu haar laatste vakken af en gaat dan pas nadenken over haar onderzoek. Ik ben er al een half jaar mee bezig :')

Lauwie, spannend zeg! Ik hoop voor je dat het wordt goedgekeurd!
Bij mij was het nog niet helemaal goed, maar omdat het maar kleine dingetjes waren toch maar goedgekeurd (yes, anders inderdaad een half jaar wachten!) en die kleine dingetjes mocht ik nog even aanpassen. Woensdag inleveren :)

Saskiaa_ Wat gek dat je nog niks hebt gehoord? Zeker over je onderwerp? Lijkt mij dat je wel even moet horen of dat goed is of niet toch.

Heel herkenbaar Girassol!
Ik kan pas rust nemen als iets af is, want als ik nog niet alles heb geleerd of mijn verslag is nog niet af dan heb ik alsnog echt stress :=
Ik ben dan ook iemand die liever een hele dag van 9-5 aan school bezig is en dan een dag vrij, dan dat ik elke dag twee uurtjes ga doen.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:30

Girassol schreef:
Saskia, wat een rare gang van zaken als je nu nog niets hebt gehoord over je afstudeeronderzoek, is er niemand die je daar wat over kan vragen?

Heb de coördinator van het afstuderen al gemaild, maar heb ik nog geen antwoord van.. -O-

Hoe zit het bij jullie dan qua tijdspad? Ik moet echt in februari pas beginnen met het schrijven van het plan van aanpak, enz. Moet daarnaast ook nog vakken volgen. Nu ben ik bezig met mijn minor, die dan voor februari afgrond moet zijn. Vullen jullie echt een jaar met het afstudeeronderzoek?

Fijn dat je jouw plan van aanpak nog even snel wat aan mocht passen Anna!

Ik heb vorige week wel wat dagen schooldingen aan de kant gegooid. Ik was er helemaal klaar mee en kwam geen steek verder. Na een paar dagen met een frisse blik lukte het wel weer. :) Maar ik werk ook liever een dagje flink aan school en een andere dag helemaal niet.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:48

@Girassol: bij mij duurt het gebrek aan motivatie al 2 maanden... Ik moet mezelf gewoon echt even oppeppen en motiveren, anders wordt het niks. Aan de andere kant, ik ben wel echt iemand van alles op het laatste moment. Maar dan heb ik er nu al wel stress van.

Ik herken het heel erg van dat verplicht dagen vrij nemen maar er dan wel heel de dag in je hoofd mee bezig zijn. Of me schuldig voelen als ik iets leuks doe ipv met de studie bezig.

@Anna: ik doe de minor Werker in Welzijn Nieuwe Stijl. Geen minuut spijt van gehad. Ontzettend leerzaam en een heel relaxte minor door de weinige toetsmomenten.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:03

Klinkt goed Marrit89 :)

Saskia, dat is inderdaad ook wat ik bij mijn zusje beschreef, echt binnen een half jaar afgestudeerd. Wij zijn eind september begonnen, maar rustig aan. Ben niet meer dan 6 uur per week bezig geweest aan het schrijven van plan van aanpak, met uutzondering van deadlinemomenten natuurlijk :+
Daarnaast nog twee keer 5 vakken gevolgd.
Na de kerstvakantie start ik met uitvoeren en schrijven van mijn onderzoek en scriptie.
In februari rond ik die 5 vakken af (dan is mijn minor klaar) en vanaf dan volg ik naast mijn onderzoek nog twee keer 2 vakken :j

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:51

Wat een herkenbare verhalen hier allemaal.. met name het gebrek aan motivatie :') Ik heb vorige week spontaan een korte vakantie geboekt (5 dagen voor oud en nieuw) en vandaag weer aan de stage. Had vanmorgen grote moeite om mijn bed uit te komen.

Wel eindelijk bericht van de afstudeercommissie: mijn stage is officieel goedgekeurd *\o/*

@Lauwie: ik hoop voor je dat het goedgekeurd wordt!! Een halfjaar moeten wachten is echt zwaar poedersuiker. Wanneer hoor je het?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:09

Nou ik ben gisteren op en neer naar bibliotheek Nijmegen gereden voor een leenpas. Vandaag op en neer voor een paar boeken en dan morgen weer op en neer want aangevraagd boek moet je tussen half 9 en half 6 ophalen (fijn als je werkt :=).

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:15

Wat betreft tijdspad, ik moet in principe in februari beginnen met het schrijven van mijn projectplan, en dan globaal vanaf week 6 t/m week 16 echt onderzoek doen. Ik ga afstuderen bij het bedrijf waar ik nu ook stage loop, daar heb ik het nu iets rustiger qua werkzaamheden, wat positief is want dan kan ik vast voorbereidingen treffen. Hoe eerder het allemaal klaar is hoe beter.

Zit er wel aardig over in de stress. Ik heb wel een beetje een idee van wat de opdracht allemaal omvat maar zoals het er nu voor staat is het allemaal nog vrij breed. Ik ben echt bang dat ik het niet kan en dat het één grote puinhoop wordt :=

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:37

Nissima, gefeliciteerd!

Kiwipitje, wat een goede zeg voor wat boeken. Heb je alles inmiddels?

Kirsha, het gaat vast wel goed komen! Je hebt in ieder geval een plek waar je het onderzoek kan doen, de tijd om goed voor te bereiden en je hebt al wel een beetje een idee van de inhoud van de opdracht, allemaal positief toch? En het lijkt me niet zo gek dat het eerst wat breed en vaag is en dan steeds meer toegespitst op een concrete onderzoeksopdracht. Positief blijven, het gaat je echt wel lukken :)

Ik heb gisteren weer stage gelopen, ging wel goed alleen wel heel triest nieuws van iemand die niet meer terug zal komen vanwege ernstig ziek zijn. Morgen weer een dag stage lopen en hopelijk kan ik dan van alles even overleggen met mijn begeleider zodat ik weet waar ik aan toe ben en weer goed verder kan met mijn opdrachten. Ik hoop echt dat ik het vol blijf houden dit jaar, ik heb allerlei gezondheidsklachten en het zou wel eens ms kunnen zijn. Dat hoeft niet heel dramatisch te zijn, maar het zou best wel een klap voor me zijn als blijkt dat dat het is. Ik weet het voorlopig nog niet want het duurt nog even totdat het onderzoek plaats vindt en ik de uitslag daarvan krijg. Oke, positieve gedachten weer aan: ik werk gewoon door aan m'n studie, vrijdag tentamen dus ik ga nu een paar uur leren, dan een uurtje paardrijden, 's avonds weg, morgen na stage ook leren, en dan ga ik dat tentamen in 1 keer halen! 8-)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:42

Ja heb het vanmorgen opgehaald. Blijkbaar kun je het wel buiten de openingstijden van de balie ophalen, maar die vrouw van maandag zei dat dat niet kon. Beetje banketstaaf want nu kwam ik om 10 uur op m'n werk aanschijten in plaats van om 8 omdat ik dat aangevraagd boek moest halen :'). Maar goed nu is het in ieder geval compleet.

Vind het alleen heel erg moeilijk om mijn hoofdvraag zo te maken dat het meetbaar is. Kggghhh. Heb al zo veel scriptie frustratie in die paar weken.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:06

Huh ik was jullie opeens kwijt :+

Vandaag mijn punt terug gekregen, helaas 5.1 voor mijn scriptie, dus nu maar aanpassen :')

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:13

Ai, oliebol, balen Barbabientje. Heb je wel voldoende feedback gekregen om het mee aan te kunnen passen?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:23

Ja, gelukkig wel.. Weet dus nu precies wat er fout is in welk stuk..
Heb nu 51 punten van de 100 en moet naar minimaal 55/100 (liefst natuurlijk hoger!!)

Heb vooral in mijn aanbeveling/discussie punten laten liggen.. Heb er daar 6/20, dus dat is zonde!
Verder wat slordigheidsfoutjes, dus tja dan zak je al snel :j

Ga nu gewoon stap voor stap aanpassen en dan maar duimen!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:28

Dat moet dan vast wel goed komen Barbabientje, jammer van de onvoldoende maar wel fijn dat je in ieder geval weet wat er mis aan is of ontbreekt!