Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:26

Ik heb echt een hekel aan laptops haha, schrijf het liefst alles op. Ik moet nog even een goede vriendschap gaan sluiten met mijn nieuwe laptop, aangezien ik voor deze studie erg veel op de laptop moet werken..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:29

haha ik heb juist een hekel aan opschrijven. Typen is zoveel sneller :')
Ik ergerde me kapot als mijn laptop leeg was oid of hem niet mee had naar school en aantekeningen moest opschrijven ipv typen xD Was veel slomer en minder nauwkeurig hahah En een lamme hand na de lessen. Gelukkig gaat mijn laptop erg lang mee, goede accu.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 22:37

Laptop is echt ideaal inderdaad. vind dat schrijven ook zo verschrikkelijk :=

Nou hoe handig, ik krijg een mailtje van fontys dat ik me kan aanmelden voor de herkansingen van de afgelopen periode :+

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:37

1234, de laptop is inderdaad sneller. Alleen onthoud ik het sneller als ik het opschrijf. Op de een of andere manier blijft de informatie minder goed hangen. Daarnaast vind ik schrijven ook geen probleem dus geluk.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:53

Ronaa94 schreef:
Laptop is echt ideaal inderdaad. vind dat schrijven ook zo verschrikkelijk :=

Nou hoe handig, ik krijg een mailtje van fontys dat ik me kan aanmelden voor de herkansingen van de afgelopen periode :+

Die heb ik ook gekregen. Ik dacht Jeejj ik ben nu in de goede mailinglist gezet van het tweede jaar! Maar niet dus, jullie krijgen em ook gewoon :') zal wel verkeerd gestuurd zijn dan. Maar voor mij ook niet van toepassing natuurlijk omdat k daar in september pas start xD

En met dat beter onthouden met opschrijven, ja da's soms wel zo maar mij maakt t niet zoveel uit :D ik kan met typen overzichtelijkere aantekeningen maken waardoor ik het juist beter in m'n hoofd krijg :7

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:55

DaisyDarling schreef:
Citaat:
De titels voor blok 2, 3 en 4 worden voor aanvang van de lesperiode gepubliceerd.

Dus ik gok op alleen blok 1 ja. Gaat een flinke duit kosten volgens mij, hopelijk zijn niet alle blokken zo.
Ik kom trouwens via bol.com en studystore samen, of alles bij studystore op een verschil van maar €15,-
Jij hebt alle goedkopere titels weggekaapt, tweedehandsstudieboeken.nl laat ze namelijk nog wel zien, maar als ik erop klik zijn ze weg :')

Hoe was je matchingsdag trouwens?

Oops, helemaal overheen gelezen. En excusez moi voor het wegkapen van de boeken, hihi. :))

SKC hield niet zoveel in, was meer een dagbesteding.. :') Vooral bij de toets heb ik, in mijn "holiday mindset", de rekenvragen gegokt. Ik weet het.. slecht excuus! Maar het telt niet.. nog slechter excuus! :') Al het overige gewoon netjes ingevuld en/of ingeleverd. Van de week een mail gekregen met de uitslag, alsnog positief. :+

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:08

Ik heb inmiddels ook een brief gehad over de introductie.
Mijn introductie is 27 augustus van 9.00 tot 20.00 en dit kost €25,-

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:39

Ook ik heb nu mijn boekenlijst, en ben dus al de hele dag aan het bolpuntcommen!
En veel al gevonden via Bookmatch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:39

Carrera97 schreef:
Ik heb inmiddels ook een brief gehad over de introductie.
Mijn introductie is 27 augustus van 9.00 tot 20.00 en dit kost €25,-

Dan ga je waarschijnlijk een activiteit doen die normaal geld kost en krijg je eten. Of je gaat 's avonds uit eten en je moet daarvoor alvast wat bijleggen.

Ik sprak toevallig van de week een vriendin van mijn vriend, die is derdejaars Journalistiek en heeft me verteld dat we een heel intro-kamp krijgen _O- Zij begeleidt dat, heel erg leuk :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:45

Ik hoef volgens mij helemaal niks te betalen voor de introductie :)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:54

Wat een verschil dan per opleiding hea, ik wil ook maar 1 dag, vind ik meer dan genoeg :') Helaas heb ik er vier :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:57

Ik vind er ook niks aan om echt op een introkamp te gaan. Vind het ten eerste al verschrikkelijk om te beginnen aan een nieuwe studie.. Een paar dagen doen alsof je leuk en interessant genoeg bent om vrienden te maken in de klas, allemaal nieuwe prikkels, vroeg opstaan. Daarbuiten worden er op van die introkampen meestal van die hele domme rotspelletjes gespeeld als levend stratego en daar heb ik echt een schurfthekel aan. Als het nou 3 dagen een beetje met z'n allen biertjes drinken en in de zon liggen was had ik er wel vrede mee gehad, maar survivallen enzo... :r

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:00

Emmaa_ schreef:
Ik vind er ook niks aan om echt op een introkamp te gaan. Vind het ten eerste al verschrikkelijk om te beginnen aan een nieuwe studie.. Een paar dagen doen alsof je leuk en interessant genoeg bent om vrienden te maken in de klas, allemaal nieuwe prikkels, vroeg opstaan. Daarbuiten worden er op van die introkampen meestal van die hele domme rotspelletjes gespeeld als levend stratego en daar heb ik echt een schurfthekel aan. Als het nou 3 dagen een beetje met z'n allen biertjes drinken en in de zon liggen was had ik er wel vrede mee gehad, maar survivallen enzo... :r

Precies dit haha. Maar ik heb gelukkig maar 2 dagen introductie. En slaap gewoon thuis :P Dus daar ben ik al wel blij mee haha..

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:01

Wij gaan gelukkig ook niet ergens kamperen, dat heb ik indd 1x moeten doen, ben daarna bijna een week ziek geweest :') Niet handig. Maargoed, we maken er maar het beste van :P Wij moeten 3 avonden de kroeg in, en dat hoeft voor mij dan weer niet :)) Voel me oud :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:05

Ik ben echt heel blij dat ik nu geen introductie kamp meer heb. Ookal ga ik naar een nieuwe school en stad xD had er ook altijd een hekel aan. Bij vorige mbo opleiding wel zo'n kamp gedaan, incl. Survival en slapen in tenten enzo, vreselijk xD bij eerste jaar hbo (toen k nog in den Haag studeerde) ben ik niet naar het intro kamp gegaan van fontys.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:07

Ik vind in een tent slapen niet zo erg, maar ik heb gewoon totaal geen zin om activiteiten te ondernemen. Je kent nog niemand en mensen klitten sneller samen dan je zou denken... :') Ik wil hem liever niet helemaal overslaan omdat ik dat ook erg rottig vind (afgelopen opleiding de intro gemist en dan kennen je klasgenoten elkaar allemaal al, behalve jij), maar ik heb dus echt een hekel aan dat soort kampen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:19

Op het MBO was het bij ons al helemaal vreemd geregeld trouwens met het kennismakingskamp/introductiekamp, ik sliep in een tent met 2 mensen van mijn opleiding en derest van de tent (sliepen er met z'n 20-en ofzo waarvan ruim de helft jongens waren) was van een heel andere opleiding. Alle activiteiten werden met de tentgenoten gedaan, en verder had je nauwelijks contact met de andere tenten. Top! Zo leer je pas niemand kennen uit je klas/opleiding :') Kwam daarna op school en kende welgeteld 2 mensen van m'n opleiding en die zaten ook nog eens in een andere klas :P Terwijl derest wel bij elkaar in een tent lag en dus iedereen al groepjes gevormd had.
Ben benieuwd hoe dat nu op mijn school is, gezien ik in het tweede jaar ga instromen en dus niemand ken en de mensen uit m'n klas uiteraard al een jaar met elkaar samen hebben gezeten xD
Laatst bijgewerkt door 1234 op 17-07-14 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:21

Ik stond vorig jaar op de verkeerde dag op mijn school := Dacht dat het 28 augustus was maar het bleek de 27ste te zijn, of iets in die richting in ieder geval. Oeps _O-

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:39

Ik heb van maandag tot vrijdag introductiekamp... inclusief 3x stappen 's nachts.. mij niet gezien hoor. Heb een enorme hekel aan uitgaan.. Maar heb ook al gehoord dat je niet persé mee hoeft met uitgaan, dus dan blijf ik liever op het terrein waar we slapen xD

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:40

Ik hoop zo dat er mensen zoals jullie zijn tijdens mijn introductieweek, lekker mopperen over de introductieweek en zoveel moeten stappen, dat schept een band :')

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:42

Jiskaa schreef:
Ik hoop zo dat er mensen zoals jullie zijn tijdens mijn introductieweek, lekker mopperen over de introductieweek en zoveel moeten stappen, dat schept een band :')

_/-\o_

Als die mensen uberhaupt nog bestaan, studenten die niet van uitgaan houden.. ik was afgelopen studiejaar de enige van de studie die nooit uitging :')
Geef mij maar een paar leeftijdsgenoten van dezelfde studie die ook niet van uitgaan houden, scheelt een hoop :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:43

Uitgaan zou ik niet zo'n probleem vinden, als mijn introkamp een soort Lowlands zonder muziek is (beetje chillen op een grasveld met veel bier en gezelligheid) vind ik het geen probleem. Maar ik zie het dus echt wel voor me dat het weer een introkamp wordt waarbij alcohol verboden is omdat er ook mensen onder de 18 bij zijn, en je dan alleen maar van die activiteiten moet doen die zogenaamd een band scheppen. Mij niet gezien, ben daar veel te pessimistisch en sarcastisch voor :')

Overigens ben ik ook niet echt een pretje om voor te koken, ik ben best wel lastig met eten.. Dat is ook altijd eeerrruuuuggg gezellig met dit soort dingen :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:43

Ik kreeg weer een mail, introductiekamp zat blijkbaar nog niet vol.. Nee niemand heeft zin om te survivallen duh. :')

Sluiten jullie je aan bij een studentenvereniging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:51

Ik niet. Ik woon al anderhalf jaar in de stad waar ik nu weer ga studeren, ook weer op mezelf, en ik vind studentenverenigingen gewoon totaal niet leuk. Vooral in Utrecht niet :') Als ik gelijk op kamers was gegaan toen ik met mijn eerste studie begon had ik het misschien wel overwogen, ik denk dat als je nog geen vrienden hebt in een stad het wel erg leuk kan zijn om die te maken dmv een studentenvereniging. Vind alleen de hele cultuur van zuipen en chlamydia niet zo boeiend :=

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:54

soloro schreef:
Jiskaa schreef:

_/-\o_

Als die mensen uberhaupt nog bestaan, studenten die niet van uitgaan houden.. ik was afgelopen studiejaar de enige van de studie die nooit uitging :')
Geef mij maar een paar leeftijdsgenoten van dezelfde studie die ook niet van uitgaan houden, scheelt een hoop :=

Die zijn volgens mij inderdaad zeer zeldzaam := Wij hebben maar 1 middag survival, verder door de stad varen, rondleiding door het voetbalstadion, dus dat valt mee. Maar dus wel elke avond de kroeg in.. en de volgende ochtend 9 uur weer aanwezig zijn -O- En ja ik ben zo'n miep want mijn slaap is heilig :))

Hopelijk treffen we lotgenoten :P

Edit;
Hier ook geen studentenvereniging. Zie de meerwaarde daar niet van en heb enorme vooroordelen over die verenigingen over feestjes en zuipen, etc. Ben hier geboren en getogen in de stad, ken genoeg mensen :P
Laatst bijgewerkt door Jiskaa op 17-07-14 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt