2014: beginnen met afstuderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 2014: beginnen met afstuderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:17

Deadline is laat omdat dit de tweede inleverronde is! De eerste was 19 mei. Als je toen een go had gekregen, had je 17 of 18 juni moeten presenteren.

Wel fijn dat je het per post mag inleveren zeg! Ik moet het echt persoonlijk doen, wat betekent dat ik 1,5 uur heenreis heb en 1,5 uur terugreis. Ach ja, tis voor het goede doel! :D

Wat behandelen jullie allemaal in het hoofdstuk discussie, als ik vragen mag? Of hebben jullie die niet?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:56

Aha vandaar!

Nou ik heb het voordeel dat m'n begeleider een half jaar vrij is en dus amper op de uni komt. En m'n 2de begeleider werkt op een andere uni.

Ik hoofdstuk conclusie & discussie:
1. conclusie
2. aanbevelingen
3. beperkingen van dit onderzoek
4. aanbevelingen voor vervolgonderzoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:45

Ah, super! Hier heb ik zeker wat aan :)

Heb je wel voordeel mee dan, met die begeleiders! Scheelt reistijd :D

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:13

Kayleigh, ik heb eerst resultaten, dan discussie, dan conclusie en dan aanbevelingen.

In de discussie heb ik per item uit het TK de theorie met de praktijk vergeleken. Zo was het bij ons de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:33

Oke bedankt! Ik dacht ook dat het bij ons zoiets was :j

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:59

Ik heb vorige week mijn conceptversie ingeleverd en wacht nu op feedback. A.s. vrijdag de defintieve versie inleveren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:28

Spannend Kelly! Heb je er een goed gevoel over?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:34

Veel conceptversies ingeleverd lees ik, spannend!!

_MG schreef:
Szan, heb je ondertussen een oplossing? Ik heb ongeveer dezelfde opbouw, alleen nog een vierde hoofdstuk met de discussie. Bij ons wordt er echt waarde aangehecht om niet (te veel) van dit systeem af te wijken (dus echt wetenschappelijk artikel).

Ik heb ze toch als losse bijlagen toegevoegd. Kreeg ze niet lekker geïntegreerd...

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:44

_Kellyy schreef:
Ik heb vorige week mijn conceptversie ingeleverd en wacht nu op feedback. A.s. vrijdag de defintieve versie inleveren!

Dat is ook kort dag om dan de feedback nog door te voeren!
Ik had m'n conceptversie rond hemelvaart al ingeleverd.

Gisteravond (vannacht :+ ) heb ik m'n definitieve versie naar die drukker gestuurd, die gaan het dan eerst nog checken. En ik ben nu bezig met allerlaatste aanpassingen aan de omslag, dan kan die ook naar hun gestuurd worden en gecontroleerd.
Spannend! Hopelijk is het gelijk goed!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:40

Ennnn hij is goedgekeurd om te drukken en direct 3 exemplaren besteld! Spannend!!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:04

Super!

Ik heb feedback op mijn eerste del gekregen, kan nu weer even vooruit. Ben nu nog aan mijn resultaten aan het werken en ik hoop dit (plus de verbeteringen) vanavond af te hebben. Dan moet ik morgen nog de discussie schrijven en kan ik hem weer opsturen.

Vanochtend weer afwijzing gekregen voor een eventuele stage plek, pff dit is zo balen!

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:08

Kayleigh_ schreef:
Spannend Kelly! Heb je er een goed gevoel over?

Ja, ik heb er wel een goed gevoel over! Mijn begeleider zei al dat mijn scriptie voldoende was in zijn ogen (hij had verwacht dat hij het niet nakeek, maar 2 andere docenten, maar mijn begeleider moet het nakijken en 1 andere docent, dus het is nu meer spannend bij de andere docent).

Dispar_Vulgo; Het is zeker kort dag inderdaad. Normaal zouden wij een week krijgen (wat ook niet lang is trouwens). Zal wel een fijn gevoel zijn, dat je het hebt ingeleverd, niet? Nu kan het afwachten beginnen....

Heb nog een paar kleine aanpassingen gedaan en ga het vandaag inleveren! Moet vandaag ook voor mijn assesment naar school, wat onderdeel is van mijn afstudeeronderzoek... Spannend!!

_MG, hopelijk krijg je het vandaag af!! Balen van je afwijzing.. Heb je er al veel gestuurd?
Laatst bijgewerkt door _Kellyy op 25-06-14 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:09

MG Fijn dat je weer even vooruit kan! Volgens mij doen wij dezelfde studie, psychologie? Ik hoor vandaag of morgen of ik aangenomen ben bij een stageplaats of niet.

Scriptie gaat hier nog steeds niet erg soepel helaas, heb nog 6 dagen dus non stop knallen..

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:45

Ja, ik doe inderdaad ook psychologie! Het zoeken naar een stage plek is echt meest frustrerende deel van mijn studie ooit. Ik heb echt veel gesolliciteerd, maar vaak hoor ik helemaal niks meer. Ga het nu waarschijnelijk alleen nog maar in Duitsland proberen. Ik spreek vloeiend duits en daar zijn ze echt opzoek naar mensen.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:48

Ik ken het, ik vind het zoeken ook echt heel erg frustrerend. Mijn eerste sollicitatie was ook echt een ramp, die man heeft me zo afgefikt dat ik een potje heb gejankt toen ik naar buiten liep. Zie net een mailtje van de 2e sollicitatie. Mag op een tweede gesprek komen! Ze denken dat ik een goede kandidaat ben, maar was wat opgejaagd doordat ik te laat kwam (was de weg kwijt, eindeloos rondjes gereden, zou er eigenlijk 40 minuten te vroeg moeten zijn -O- ), waardoor ze nog een extra gesprek willen!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:02

Tip; in plaats van te solliciteren is het verstandig om eerst even naar de organisatie te bellen. Je laat dan gelijk initiatief zien en dat je je stageplek serieus neemt. Als er geen plek is, maar ze hebben een leuk gesprek met je, maken ze misschien wel plek.

Ik ben geslaaaaaaaaaaaaaagd! Verdediging was een super leuk gesprek. Wat een opluchting zeg! Dit gevoel kan ik iedereen aanbevelen. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:31

Is inderdaad ook mijn plan van aanpak nu, alleen nog bellen!

Gefeliciteerd Wieldop, super!

Ik ben ook weer aan het werk. Mijn vriend is pas laat klaar met werken vandaag, dus ik ga dapper door tot ik niet meer recht kijken kan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:47

Gefeliciteerd Wieldop! Dat moet een geweldig gevoel zijn ja!

Mijn scriptie is ook af! Het bijlagendocument maken was echt een ware hel. Nu wachten op akkoord van begeleidster en dan kan hij gedrukt en ingebonden worden! Bijna twee weken voor de deadline, dus ben super trots op mezelf :D

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:45

Super Kayleigh!

Gister de resultaten helemaal af gekregen, inc. tabelletjes en grafiekjes. Hoop dat ik daar straks nog maar een beetje aan hoef te sleutelen en dat het verder akkoord is zo. Zag wel dat ik misschien nog een analyse moet doen, maar dat ga ik eerst nog even overleggen.

Ben nu bezig mijn introductie aan te passen. Mijn begeleidster heeft vooral stukken eruit gepikt die nog zou kunnen uitbreiden en uitdiepen, dus dat is wel fijn!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:41

Fijn dat zoveel mensen het inmiddels af hebben! Ik heb eindelijk weer hoop en ga dit weekend even bikkelen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:21

Hoe gaat het bij jullie?

Ik heb mijn scriptie vandaag helemaal nagekeken/doorgelopen op stomme foutjes (die sluipen er nog best wel in als je er hele dagen bovenop zit!) en zojuist heb ik hem opgestuurd om af te laten drukken en in te laten binden. Vrijdag heb ik het binnen.

God wat ben ik onzeker :')

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:46

Ik heb zojuist mn feedback ontvangen, moet echt veel nog aanpassen. -O-

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:48

Wat fijn Kayleigh_, dat het af is!

Gittekit, vervelend dat je veel moet aanpassen.
Wanneer is je deadline?

Ik ben helemaal klaar, nu wachten op de uitslag. Gister mijn presentatie gehad, ging erg goed!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:27

*\o/* ik ben geslaagd!!
Heb een 8 gekregen voor m'n scriptie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:52

WOW! Gefeliciteerd! Wat een mooi cijfer!