, teveel gas bijgeven bij het wegrijden ergens (was vandaag echt hopeloos, leek net zo'n opgeschoten jochie bij het verkeerslicht, terwijl ik vanuit stilstand vanaf een hellinkje weg wil rijden
). Motor laten afslaan gebeurt me nu praktisch niet meer, maar daar had ik ook een abbo op. Klooien met de richting (uit willen doen maar hem vervolgens doorgooien naar de andere kant, had ik tijdens les ook af en toe
). Slingeren doe ik ook nog een beetje, onze auto is breder dan mijn lesauto, dus ik moet iets meer naar links in de baan dan ik gewend was. Dan merk ik dat ik te ver naar rechts hang, overcompenseer ik, en blijf ik bezig. Oh ja, te vlot willen inparkeren (maar dat had ik met les al, met TTT waren ze bang dat we door de muur gingen), en met achteruit uitrijden denken dat ik meer ruimte heb dan ik daadwerkelijk heb (auto is niet alleen breder maar ook langer). Dit heb ik niet iedere keer, maar af en toe, is gewoon een samenvatting hoor.Wat betreft de andere vragen: ik heb bij mijn TTT instructeur gewoon mee laten gaan. Met examen was hij eigenlijk ziek, maar vervanger zou niet op tijd bij mij zijn. Omdat hij onderweg naar het CBR al misselijk werd, heb ik die arme kerel maar daar gelaten.
Voor zover ik begrepen heb ging mijn examen zo'n beetje zoals het normaal gaat.
Aankomen bij CBR, dan wordt er omgeroepen dat je naar de zaal mag komen. Juiste tafelnummer zoeken, waar je kennismaakt met je examinator. Hij vertelt kort even wat, en dan ga je weer naar buiten, naar de auto. Daar wordt je gevraagd om een kentekenplaat te lezen, op ongeveer 25 meter, voor de ogentest. Bij de auto krijg je een paar vragen over bijvoorbeeld wat er onder de motorkap zit, de banden, of in de auto wat bepaalde tekentjes betekenen. Wanneer je bij je TTT vrijstelling hebt gehaald, hoef je dit niet te doen bij je examen. Vervolgens ga je op weg, afhankelijk van de examinator moet je voor vertrek navigatie instellen of onderweg, of geeft hij zelf aan welke borden je moet volgen, dit voor het zelfstandig route rijden. Verder geeft hij aan welke kant je op moet bij kruisingen. Ook kan hij je vragen om een stopopdracht, omkeeropdracht of parkeeropdracht. Ook hiervoor geldt dat wanneer je met je TTT vrijstelling hebt gehaald, je dit niet hoeft te doen. Met ongeveer een half uurtje ben je weer terug bij het CBR, waar je je uitslag krijgt.
De TTT gaat als een gewoon examen, en dus precies hetzelfde. Hier krijg je alleen aan het eind (terug bij je tafeltje) een formuliertje met eventuele aandachtspunten, en of je je vrijstelling hebt gehaald. Bij je examen krijg je te horen of je geslaagd bent of niet.
zat aan de verkeerde kant en kon niets zien door mijn spiegels, kwam ik ook nog politie tegen die vrolijk zwaaide. Toen heb ik in mijn droom maar geparkeerd en ben ik uitgestapt
maar oke snap dat je helemaal blij bent dan, gefeliciteerd!

Heb al meer controlegevoel, motor sloeg wel 1x af, maar da's ook geen ramp..