


Wat betreft de andere vragen: ik heb bij mijn TTT instructeur gewoon mee laten gaan. Met examen was hij eigenlijk ziek, maar vervanger zou niet op tijd bij mij zijn. Omdat hij onderweg naar het CBR al misselijk werd, heb ik die arme kerel maar daar gelaten.
Voor zover ik begrepen heb ging mijn examen zo'n beetje zoals het normaal gaat.
Aankomen bij CBR, dan wordt er omgeroepen dat je naar de zaal mag komen. Juiste tafelnummer zoeken, waar je kennismaakt met je examinator. Hij vertelt kort even wat, en dan ga je weer naar buiten, naar de auto. Daar wordt je gevraagd om een kentekenplaat te lezen, op ongeveer 25 meter, voor de ogentest. Bij de auto krijg je een paar vragen over bijvoorbeeld wat er onder de motorkap zit, de banden, of in de auto wat bepaalde tekentjes betekenen. Wanneer je bij je TTT vrijstelling hebt gehaald, hoef je dit niet te doen bij je examen. Vervolgens ga je op weg, afhankelijk van de examinator moet je voor vertrek navigatie instellen of onderweg, of geeft hij zelf aan welke borden je moet volgen, dit voor het zelfstandig route rijden. Verder geeft hij aan welke kant je op moet bij kruisingen. Ook kan hij je vragen om een stopopdracht, omkeeropdracht of parkeeropdracht. Ook hiervoor geldt dat wanneer je met je TTT vrijstelling hebt gehaald, je dit niet hoeft te doen. Met ongeveer een half uurtje ben je weer terug bij het CBR, waar je je uitslag krijgt.
De TTT gaat als een gewoon examen, en dus precies hetzelfde. Hier krijg je alleen aan het eind (terug bij je tafeltje) een formuliertje met eventuele aandachtspunten, en of je je vrijstelling hebt gehaald. Bij je examen krijg je te horen of je geslaagd bent of niet.