Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Schreeuwen wordt hem toch niet. Een collega heeft inderdaad al eens aangeboden om achterin te gaan zitten, maar dan doen ze zulke dingen dus niet. En ik weet voor de volle 100% zeker dat het gros echt niet bedoeld is om te treiteren, maar ze zijn gewoon drùk en het zijn eigenlijk veel te veel leerlingen bij elkaar.
Had eens een vwo klas van 32 en die waren muisstil altijd. mayniac_val schreef:Ik heb een vraag. Ga hem ook nog bij de mentor van de desbetreffende klas leggen hoor, maar dat is een boom van een vent dus die kent mijn problemen niet
Ik heb een tweetal vrij grote derde klassen, groepen van een leerling of 22, 24. Dat zijn over het algemeen bomen van jongens die erg praatgraag zijn (soms over de stof, soms niet). Nu heb ik wel een beetje een luide stem, maar nou ook weer niet zo luid dat ik over 22 beppende/vraagstellende jongens heen kan komen. Heeft iemand daar tips voor? Ik spreek individuen aan, negeer vragen die voor een beurt gesteld worden, zet ze apart, zet ze soms op de gang, laat ze de tijd die ze verdoen inhalen... Maar dat schijnt niet erg te werken.
Ze zijn ook niet naar ofzo. Vandaag bijvoorbeeld hadden we het over politiek. Dat interesseert ze en dan blijven ze met zijn allen gezellig vragen op mij af sturen en onderling discussie voeren. Hartstikke goed opzich natuurlijk, maar voor mij best lastig om normaal les te kunnen geven, want ik moet steeds op vrij luid volume om stilte vragen en herhalen dat ze hun vinger op moeten steken.

Ik zeg iets van 'Als je iets wilt vragen, steek je je vinger op', waarbij ik betreffende leerling aankijk. Dan steektie braaf zijn vinger op en zeg ik op een quasi-vrolijk toontje 'X,wat wil je vragen?' Snappen ze heel goed. En nadat ze het dan een of twee keer normaal gedaan hebben, vergeten ze het weer

Even foto's gemaakt als bewijs enzo.
Echt waar mevrouw???'
'
maffe pukkies
?
mayniac_val schreef:Ik zeg iets van 'Als je iets wilt vragen, steek je je vinger op', waarbij ik betreffende leerling aankijk. Dan steektie braaf zijn vinger op en zeg ik op een quasi-vrolijk toontje 'X,wat wil je vragen?' Snappen ze heel goed. En nadat ze het dan een of twee keer normaal gedaan hebben, vergeten ze het weer
hahaha.. nee valt wel mee, maar vanaf volgende week weer beginnen met een 'schone lei' ook wel fijn!
SdaphneS schreef:Ik had vorige week PW, komende week snel nakijken, morgen een ouderavond en volgende week rapportvergaderingen.
Helemaal niet druk gelukkig.
Er zaten twee St. Maarten snoep te eten tijdens de les, nou, mooi met mij delen dus!