Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mayniac_val schreef:Ik heb een vraag. Ga hem ook nog bij de mentor van de desbetreffende klas leggen hoor, maar dat is een boom van een vent dus die kent mijn problemen niet
Ik heb een tweetal vrij grote derde klassen, groepen van een leerling of 22, 24. Dat zijn over het algemeen bomen van jongens die erg praatgraag zijn (soms over de stof, soms niet). Nu heb ik wel een beetje een luide stem, maar nou ook weer niet zo luid dat ik over 22 beppende/vraagstellende jongens heen kan komen. Heeft iemand daar tips voor? Ik spreek individuen aan, negeer vragen die voor een beurt gesteld worden, zet ze apart, zet ze soms op de gang, laat ze de tijd die ze verdoen inhalen... Maar dat schijnt niet erg te werken.
Ze zijn ook niet naar ofzo. Vandaag bijvoorbeeld hadden we het over politiek. Dat interesseert ze en dan blijven ze met zijn allen gezellig vragen op mij af sturen en onderling discussie voeren. Hartstikke goed opzich natuurlijk, maar voor mij best lastig om normaal les te kunnen geven, want ik moet steeds op vrij luid volume om stilte vragen en herhalen dat ze hun vinger op moeten steken.
mayniac_val schreef:Ik zeg iets van 'Als je iets wilt vragen, steek je je vinger op', waarbij ik betreffende leerling aankijk. Dan steektie braaf zijn vinger op en zeg ik op een quasi-vrolijk toontje 'X,wat wil je vragen?' Snappen ze heel goed. En nadat ze het dan een of twee keer normaal gedaan hebben, vergeten ze het weer
SdaphneS schreef:Ik had vorige week PW, komende week snel nakijken, morgen een ouderavond en volgende week rapportvergaderingen.
Helemaal niet druk gelukkig.