Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:25

Ja precies.. Ik had het er gisteravond met mijn moeder over dat ik dus zo'n stuk wil schrijven maar zij zei ook al dat ik het wel zo moest doen dat het niet direct op mijn school slaat..Anders kan ik direct oprotten :') . Maar het is heel ingewikkeld en zo frustrerend. Want mijn studiecoach stuurt me net weer zo'n k.lote nieuwsbrief terwijl ik haar gister 2 keer heb gebeld en geen contact kreeg en gemaild heb waar ik ook nog geen antwoord op heb.. En dan wel weer zo'n domme nieuwsbrief sturen. Oh dan kan ik echt wel uit mijn vel springen :P .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:29

Nynke1 schreef:
Ja precies.. Ik had het er gisteravond met mijn moeder over dat ik dus zo'n stuk wil schrijven maar zij zei ook al dat ik het wel zo moest doen dat het niet direct op mijn school slaat..Anders kan ik direct oprotten :') . Maar het is heel ingewikkeld en zo frustrerend. Want mijn studiecoach stuurt me net weer zo'n k.lote nieuwsbrief terwijl ik haar gister 2 keer heb gebeld en geen contact kreeg en gemaild heb waar ik ook nog geen antwoord op heb.. En dan wel weer zo'n domme nieuwsbrief sturen. Oh dan kan ik echt wel uit mijn vel springen :P .

Klopt inderdaad wat je moeder zegt.

Je kan ook nog overwegen om een 'serie' te schrijven, en zodra je afgestudeerd bent een laatste hoofdstuk schrijven waarin je laat weten wie je bent en waar je hebt gestudeerd.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:32

Janine jij zit echt vol goede ideeën *\o/* . Ik ga het allemaal even opschrijven en me er dit weekend even in verdiepen.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:33

Jemig Nynke, wat een achterlijk gedoe! Slaat helemaal nergens op.

Over het werken en afstuderen tegelijk: Ik werk gemiddeld een dag per week in de kinderopvang, en doe daarnaast nog oppaswerk. Ik zal wel moeten, anders kom ik niet rond. Gelukkig werk ik veel thuis aan mijn opdracht en kan ik mijn tijd zelf indelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:35

Nynke1 schreef:
Janine jij zit echt vol goede ideeën *\o/* . Ik ga het allemaal even opschrijven en me er dit weekend even in verdiepen.

Ja dat afstuderen van mij moet een eitje worden _O-

Ik hoop alleen maar dat mijn ideetjes je wat hulp en/of houvast bieden. Want deze situatie is gewoon belachelijk.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:58

WHAAAA, heb nu vrij om aan school te werken, maar ik ben zo moe van het project dat ik gister moest opstarten dat er geen zinnig woord op papier komt....en dat project gaat nog 10 weken duren.....

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:17

Jemig Nynke wat een gedoe!!

Ik heb net mijn examen van Nederlands gesprekken voeren gehaald met een 8,2 dus nederlands is nu afgesloten. Weer een stapje dichter bij mijn diploma.
Nu nog 4 weken stage, 5 april een examen commercieel managament, maandag een presentatie en 19 april een Engels presentatie en dan ben ik klaar als het goed is.
Voor commercieel management ben ik echt bang het is zoooo moeilijk..

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:18

netjes Horse_xx!

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:32

Mijn *\o/* van het begin van de week voor het behalen van mijn minor is helaas naar een grote -O- gegaan..

Heb te horen gekregen dat PVA van afstuderen alsnog onvoldoende is, dus dat betekent helaas echt dat ik officieel studievertraging heb opgelopen. Afstuderen in juli is dus niet meer mogelijk voor mij. Hoogstwaarschijnlijk studeer ik nu af in september van dit jaar..
Heb donderdag feedbackgesprek, dan horen we wat er nou nog steeds onvoldoende aan was..

Baal echt ontzettend, ondanks dat we het eigenlijk al geaccepteerd hadden dat de kans op vertraging groot was..
Vind het vooral zo frustrerend dat we vorige week letterlijk alles hebben gegeven wat er in ons zat, en dat het gewoon nog niet goed genoeg is.
Voelt momenteel echt als ontzettend falen voor me.. :(

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:33

wow wat onwijs balen Astrid!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:39

Horse_xx netjes!

En balen zeg Astrid :(

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:40

Balen Astrid..

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:49

Gefeliciteerd Horse_xx!
Wat balen zeg Astrid...

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:55

Jeetje wat balen Astrid!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:00

Balen Astrid! Heb je niet een regeling dat je voor 1 september kan afstuderen? Scheelt weer collegegeld.

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:10

Als het goed is is dat de regeling die ik inderdaad krijg, idee is dan om 'summerschool' te volgen om zo in september klaar te zijn.
Helaas is de HRO, zeker bij mijn opleiding, erg onduidelijk en is informatie krijgen betreft dit soort dingen een drama, niemand kan antwoord geven en je wordt van t kastje naar de muur gestuurd. Ga hier sowieso navraag naar doen bij het feedbackgesprek en anders even afstudeercoördinator of decaan mailen.. Wil iig wel weten hoe het inderdaad zit met collegegeld, en studiefinanciering moet ik ook nog even navragen, maar dat is meer zaak voor DUO uiteraard :)

Trouwens, vergeten te zeggen, mijn konijn is overigens wel weer beter geworden, dus toch nog iets positiefs :)
Was even spannend of hij het ging halen, maar gaat alweer een stuk beter, hopelijk kan hij over paar daagjes weer naar buiten bij zn vriendinnetje.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:17

Oh wat balen astrid! Fijn dat het met je konijn nu in ieder geval wel weer de goede kant op gaat..

Ik heb gisteren de sleutel van m'n nieuwe appartement gekregen. Ben nu aan het studeren terwijl iemand de keuken aan het monteren is. Dat gaat best oke, tenzij hij -zoals net- gaat voren..

ik werk trouwens 32 uur naast mijn (deeltijd)master, die wel zo'n 25/20uur in de week vraagt, incl een dag pp school..

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:49

Hoe gaat het met iedereen hier? Ik ben nu op school aan het werk, maar ik word iets te veel afgeleid. Dus ik ga er even een bokt ban op gooien zo xD

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:10

Ik heb net mijn onderzoeksrapport voor de 30e bijgewerkt en heb om 14.15 uur een afspraak met mijn studiecoach. Hopelijk is dit dan klaar.. En verder zit ik thuis :P .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:24

ik hoop met je mee nynke dat het goed is!

Hier vanochtend ook het plan verstuurd naar de 2e beoordeler en opdrachtgever.

Verder ben ik al een dikke week niet lekker, hoesten, benauwd etc. Dus ik doe alles gepauzeerd met hoestbuien _O- ''gelukkig'' betrekt de lucht hier. Het was stralend weer, en dat maakt het makkelijker om naar buiten te vluchten :))

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:28

eslixapie schreef:
Hoe gaat het met iedereen hier? Ik ben nu op school aan het werk, maar ik word iets te veel afgeleid. Dus ik ga er even een bokt ban op gooien zo xD

Dat is echt ideaal, jezelf kunnen bannen van bokt. Heb ik ook regelmatig gebruik van gemaakt :))
Ik ben nu sinds vanmorgen bezig met het inleidende hoofdstuk van mijn onderzoek. Dat is niet zo moeilijk aangezien ik veel dingen uit mijn PVA kan kopiëren :Y)
Ik moet over 2 weken ook nog 2 andere opdrachten inleveren en dat is wel k*t, dat staat los van mijn onderzoek en moet ik dus ook nog eens tijd aan besteden :Z En het zijn nog stomme opdrachten ook..

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:37

Aranel schreef:
eslixapie schreef:

Dat is echt ideaal, jezelf kunnen bannen van bokt. Heb ik ook regelmatig gebruik van gemaakt :))
Ik ben nu sinds vanmorgen bezig met het inleidende hoofdstuk van mijn onderzoek. Dat is niet zo moeilijk aangezien ik veel dingen uit mijn PVA kan kopiëren :Y)
Ik moet over 2 weken ook nog 2 andere opdrachten inleveren en dat is wel k*t, dat staat los van mijn onderzoek en moet ik dus ook nog eens tijd aan besteden :Z En het zijn nog stomme opdrachten ook..

Dat laatste heb ik ook. Ik moet nog 2 minorvakken afsluiten, en voor elk vak moet ik nog een verslag inleveren. Het is niet veel, maar ik moet er wel tijd aan besteden en dat maakt het vervelend. Daarna is het alleen nog maar mijn scriptie.
En nu ga ik mezelf echt even bannen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:06

eslixapie schreef:

Heel erg lekker. Vandaag nog wat stagewerkzaamheden gedaan en daarna wat input gezocht voor een gesprek vrijdag, wat ook weer input is voor mijn stageopdracht.

Maar school schiet niet op met het geven van een stagebegeleider -:(-
Ik kreeg een mailtje met dat ik deze week meer zou horen over wie mijn stagebegeleider zal zijn.
Ik ben aan het twijfelen of ik terug zal mailen over het verloop van vorig jaar (volgens mij pas na 4 weken, kan het nog ff nakijken) en of ik dan alvast zwart op wit kan krijgen dat dit mijn afstuderen voor 1 september niet in de weg zal staan? (ivm collegegeld)

Wat zouden jullie doen?

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:09

Ik zou het gewoon doen Janine, kan nooit kwaad.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:16

Ja hoor zou ik gewoon doen Janine!

Nynke ik weet niet of ik nog gereageerd had, maar echt je kunt maar blij zijn dat je bij dat bedrijf weg bent. Wat asociaal zeg!
Ben benieuwd hoe school het verder gaat doen.

Ik zit vandaag ziek thuis -O- maar morgen moet ik wel weer echt gaan. En ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat we waarschijnlijk voor het einde van onze stage onze scriptie moeten inleveren ( :? ) en dan nog 3 weken stage lopen (ongeveer). Wat betekend dat ik echt 15 mei al mijn afstudeer scriptie moet inleveren :oo en twee weken daarvoor een tijdelijke versie :=