Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:03

connepon85 schreef:
kgambler schreef:
Connepon, wat leuk dat je bij Sanoma op gesprek bent geweest! Altijd leuk als je foto's gepubliceerd worden :). Maar ik wil je wel graag waarschuwen, laatst bij de bijeenkomst van Arnd Bronckhorst waren ze niet zo heel enthousiast over Sanoma, dus kijk uit dat ze je niet afzetten en voor veel te lagen tarieven laten werken. Arnd had tijdens zijn bijeenkomst nog best nuttige informatie maar ik zou wel weer even diep in mijn geheugen moeten graven of even opzoek naar de notule die door iemand anders is geschreven van de bijeenkomst.

In ieder geval succes met de mogelijke opdrachten! Wel heel erg leuk! :)



Ik ben geen fotograaf hoor!! *D

wat ga je dan eventueel voor de hoefslag doen?

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:04

Mij stoort dat paars niet eerlijk gezegd, maar een andere tint zou inderdaad chiquer ogen, misschien wat meer aubergine? Ik snap het commentaar van Mellis wel, maar dan vind ik de site van Mallootje dan weer te zwart (alhoewel dat dan wel meer in het thema 'classic' valt qua lay-out door o.m. lettertype op de openingspagina, zwart-witte foto' s als achtergrond).

Mijn webshop is very basic, maar dat is momenteel het laatste van mijn zorgen, mijn klanten shoppen vooral functioneel.

Annash
Blogger

Berichten: 26597
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:17

Een andere look and feel voor mijn shop staat nog wel op de planning :) Bedankt voor jullie meedenken!

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:18

Paars mag van mij zeker blijven! Paars een koninklijke kleur wat wel past bij Boutique. Maar dan moeten de kleuren wel iets anders worden toegepast.
Goed dat je er al mee bezig bent Shanna!

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:18

Annash schreef:
Goh wat leuk dat jullie zowel over de producten als de site zo positief zijn!! Dankjewel dames! :) Echt heel leuk. De kleur van de site heb ik even over getwijfeld maar ik vond het passen bij de uitstraling van de producten en waar ik voor wil staan. En... een beetje lef moet je hebben, toch? ;)
kom een paar dingen tegen die nog niet goed staan (maar je bent volop in opbouwfase ;-) )
deze: U hebt het recht uw bestelling binnen zeven dagen te retourneren. Het recht op restitutie vervalt na veertien werkdagen, waarna de garantieperiode in werking treedt.
==
dit klopt niet, moet alles 14 dagen zijn


==
na keuze rij jasjes in je middensector heb je keuze: foto-tabel of lijst.
De ruimte in dit vakje is te klein dus woordje "tabel"valt eraf.


=
http://www.boutiquehippique.nl/service/ ... g-returns/
> moet je nog afmaken en nog meerdere schermen, maar je bent druk bezig
=

Schermen contact en "wie zijn wij": vermeld hier altijd je vast vestingings adres, kvk gegevens , nieuw type bankgegevens, en zoveel mogelijk contactgegevens.
Ik zou nooit iets bestellen bij een webshop zonder vast adres, zonder kvk en met alleen een 06 nummer vermeld.
Dit alleen b.v.: "Boutique Hippique is gevestigd in Silvolde." kan echt niet.
En ook hier staat er 7 dagen ipv de 14 dagen.

=
Je draait op seo, timmer em goed dicht of laat iemand anders het doen, want ook dit pakket heeft zo z'n lekken
Ik kon vlot in je admin komen :9

=
Ga met de dames mee kwa kleuren, zacht zilver lijkt me ook zeer fraai bij jou producten passen.
Het mag wel wat meer charme uitstralen.
Een methode is om de vakken om je keuze vakjes niet rechthoekig te maken maar met afgeronde hoeken, dat oogt direct charmanter.
Kun je zelf het middenvak > (producten laten zien) wat groter maken en zijkanten (menukeuze's) wat smaller ?

== succes , je hebt nog een hoop te doen ==

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:05

foxy80 schreef:
Mij stoort dat paars niet eerlijk gezegd, maar een andere tint zou inderdaad chiquer ogen, misschien wat meer aubergine? Ik snap het commentaar van Mellis wel, maar dan vind ik de site van Mallootje dan weer te zwart (alhoewel dat dan wel meer in het thema 'classic' valt qua lay-out door o.m. lettertype op de openingspagina, zwart-witte foto' s als achtergrond).

Mijn webshop is very basic, maar dat is momenteel het laatste van mijn zorgen, mijn klanten shoppen vooral functioneel.


Yep, bij ons was dat echt een bewuste keuze. Winkel is ook opgezet in die look, met veel wit-grijs en een beetje zwart :)

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:09

Peetstap schreef:
=
Je draait op seo, timmer em goed dicht of laat iemand anders het doen, want ook dit pakket heeft zo z'n lekken
Ik kon vlot in je admin komen :9

=
Ga met de dames mee kwa kleuren, zacht zilver lijkt me ook zeer fraai bij jou producten passen.
Het mag wel wat meer charme uitstralen.
Een methode is om de vakken om je keuze vakjes niet rechthoekig te maken maar met afgeronde hoeken, dat oogt direct charmanter.
Kun je zelf het middenvak > (producten laten zien) wat groter maken en zijkanten (menukeuze's) wat smaller ?

== succes , je hebt nog een hoop te doen ==


:= We hebben een hacker in huis >;)

Tja, en kleuren zij zo persoonlijk, ik vind paars juist wel chique terwijl een ander dat dus niet vind. Blijft moeilijk. Zacht zilver bijvoorbeeld heeft ook wel wat maar is wel een beetje kleurloos........

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:17

Taffje schreef:
Tja, en kleuren zij zo persoonlijk, ik vind paars juist wel chique terwijl een ander dat dus niet vind. Blijft moeilijk. Zacht zilver bijvoorbeeld heeft ook wel wat maar is wel een beetje kleurloos........

Je zit met de letterkleur keuze op zacht zilver, wit valt erin "weg" en zwart bij te donker zilver ook.
Maar ze moet maar es wat uitproberen, je zet zo de kleuren om en dan kun je kijken wat het doet.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:28

Peetstap, stel je je even voor? :)

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:38

Mallootje schreef:
Peetstap, stel je je even voor? :)

Bij wie spreken we af :) trakteer ik op koffie & koekkie

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:03

Ik lust geen koffie, dus voor mij mag het ook virtueel! We delen hier in het topic heel wat informatie met elkaar, dan is het wel leuk om te weten wie meepraat :)

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:13

*zet koffie en koekjes op tafel* *thee voor Mallootje*

Mallootje heeft wel een punt ja, vertel!

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:26

Koffie voor mij graag.

Iemand van jullie ervaring met Roll Up banners? Heb er 2 gemaakt.
Sta over 2 weken op een ladiesnight en ze hadden geen optie tot iets ophangen of een grote tafel.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:29

Mallootje schreef:
Ik lust geen koffie, dus voor mij mag het ook virtueel! We delen hier in het topic heel wat informatie met elkaar, dan is het wel leuk om te weten wie meepraat :)
whalla , draai toch al tijdje mee in dit draadje hoor.
En ontvang of geef graag wat tips m.b.t. webshops.
Koffie smaakt prima :9

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:33

Maar wat doe je dan voor iets Peetstap? Want ondanks dat ik hier ook actief mee draai in het topic, kan ik me dat niet meer herinneren...

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:36

Ik vind Roll up banners heel leuk, kunnen veel chiquer ogen dan affiches bijvoorbeeld! Voorlopig heb ik er nog geen, maar ik ben op zoek naar evenementen waar ik ook een keer aanwezig kan zijn en dan wil ik wel zo'n banners laten maken!

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:41

Ik verbaasde mij over de kosten. Dacht dat ze erg duur zouden zijn maar heb bij Drukwerkdeal de kleinste gemaakt (85x200cm) en was iets van 40 per stuk kwijt.
Ben me gelijk voor meer beurzen aan gaan melden.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:42

Joh, dat is ook niet duur! Ik dacht dat dingen echt een vermogen zouden kosten...

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:44

@shanna: iets met zilver of wat andersoortig blingbling zal je website meer recht doen denk ik :j Jij moet het hebben van het hogere segment (of mensen die lang ergens voor gespaard hebben) en dan verkoop je er ook een gevoel bij.

Zo, klant is weg, volgende klant komt pas over anderhalf uur, nu even een bakkie + bokt doen en dan nog heel even de tuigwerkplaats in. Heb een probeeropdracht van een webshop die mijn riemen als basisriemen wil aanbieden voor haar eigen versieringen. Riemen liggen nu lekker te drogen na het verven, zodat ik ze later kan gaan afwerken. Geeft zo'n heerlijk voldaan gevoel als een opdracht bijna afgerond is :D

Ik dacht dat roll up banners onbetaalbaar waren, maar dat klinkt niet duur (of heb je dan de meest simpele uitvoering en moet je voor elke upgrade meer betalen, zoals bij Vistaprint?)

Peetstap heeft af en toe een opmerking met tips etc in het topic gegeven, maar ik zou het ook leuk vinden om te weten in wat voor branche hij zit zodat we die tips beter kunnen plaatsen.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:51

Zit zelf met handel & wandel in de geluids & licht & video branche.
Heb dus wel raakvlakken met paardensport ;-) als jullie show's draaien of b.v. buiten bij een paarden / veulen keuring dan worden wij soms ingeschakeld.
Heb zelf een instructie oortjes set in eigen gebruik en in de handel, afgestemt op paardensport b.v.

Maar voor het draaien van een webshop maakt de branche niet eens veel uit als het om de technische kant gaat.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:53

Maar waar heb je je kennis van webshops dan opgedaan of is dat hobbymatig?

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:36

Nee dat is echt alles inclusief voet, banner, tas en verzenden. Ik dacht eerst ook die kosten een vermogen dus daar begin ik niet aan voor die paar keer op een beurs.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:06

Hilda, dat is inderdaad niet veel geld. Ik heb geen ervaring met grote bestellingen bij Drukwerkdeal, maar blijft het ook netjes na verzending met zo'n grote omvang?

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:44

Je rolt hem op he. Ik denk dat het eindformaat een smalle doos zal zijn van een 85 cm hoog. Heb vaker van dat soort formaat pakketten gehad en dat ging altijd goed.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:51

Pfff.. Hoe sommige bedrijven kunnen blijven bestaan, god mag het weten. Ik had geinformeerd bij een bedrijf naar hun online betaalsystemen, dat was 2 weken geleden. Na een week nog geen mailtje teruggehad, dus ik belde even. Ik zou dezelfde dag nog teruggebeld worden.. Naja, niet dus. Vandaag belden ze me eindelijk terug, maar toen ik vertelde dat ik voor een ander bedrijf had gekozen, kreeg ik me daar nu toch een onbeleefd antwoord.. Iets over 'onredelijk' en 'ongeduldig' en 'dat ik nog wel problemen zou krijgen met die andere firma want die kennen er helemaal niets van' , naja, ze antwoordne tenminste op mails en telefoontjes!