Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:11

Daarom kon ik vandaag nog prima missen, heb alleen heel wat eten gemist haha.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:26

Beterschap Douce!
Ik heb m'n cijferlijst mee naar huis gehad om te controleren, moet hem na de vakantie inleveren.
Wij hebben ook veel koekjes gehad :) En soesjes en tompoucen! En van onze lerares wiskunde kregen we allemaal een gelukspoppetje, zo lief!

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:45

Beterschap!
Dinsdag moesten wij de akkoordverklaring tekenen. Was gelukkig allemaal in orde.

Stunt vandaag was echt súper! Had het niet verwacht maar het was gewoon echt super leuk. Vooral het feestje voor de examenleerlingen erna. Er wordt normaal geen alcohol meer geschonken op schoolfeesten maar voor dit soort dingen maken ze gelukkig wel een uitzondering. Vanavond ook Nijmegen in dus is een topdagje :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:20

Hoe weten jullie of je cijfers precies kloppen? Weet echt niet waar ik op moet letten ofzo.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:45

Ik heb m'n cijfers altijd goed bijgehouden in m'n agenda, dus ik heb met m'n agenda erbij gekeken of de cijfers klopte. Toen aan de hand van het PTA zelf het gemiddelde uitgerekend, en dat klopte!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:40

Golan schreef:
mar_fay schreef:
Wij hebben nooit een stunt... Maar we zijn van plan om daar verandering in te brengen :+
Wel wordt onze stunt pas na de examens, daarvoor gingen we het niet meer redden :')
Anne, jullie zijn vrijdag toch? Marius kijkt er nu al naar uit haha

Ja vrijdag! Pfoe ben blij dat ik het thema hier niet neer heb gezet haha.

Ik heb gewoon een 7,1 voor mijn natuurkunde herkansing!!!!!!!!!! Ik heb nog nooit een 7 gehaald voor natuurkunde en ik heb ook nog nooit een voldoende daarvoor gestaan, maar nu sta ik een 6,2!
De enige onvoldoende die ik nu heb is een 5,3 voor wiskunde, maar ik ga nog 3 dagen examentraining wiskunde doen dus ook daar heb ik wel vertrouwen in :)

Ik had niks gezegd hoor, als je het hier had neergezet. Hij had in elk geval lol: ''Ja, eerst kreeg ik een pleister op m'n wang en toen kreeg ik volgens mij een knuffel van alle meisjes uit de zesde ofzo :roll: ''

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:14

Hahaha, ja we hebben flink wat verbandjes aangelegd en mensen luie ogen gegeven hahahaha het was zooo leuk, maar ik heb Marius niet geknuffeld hoor :P en ook niet gezien trouwens anders had ik hem nog wel ff ingetaped :P

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:19

Zustersthema hadden ze bij ons vorig jaar geloof ik!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:41

Ik heb gisteren een proefexamen wiskunde gemaakt, ik had een 9.1!
Ik geloof het gewoon nog steeds niet! Ik sta een 6.3 voor wiskunde, met veel pijn en moeite. Hoe kan ik dan zo hoog halen voor een examen?? Ik heb de afgelopen dagen examentraining gehad, heeft blijkbaar wel heel goed geholpen dan! :)

Ik begrijp niet helemaal, jullie hebben allemaal een thema voor de examenstunt? Volgens mij doen jullie heel ander soort stunts dan wij gewend zijn...

Pff, na koninginnedag gaat het echt harde leren beginnen, heb er nu al zin in :+

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:01

Ons thema is morningblues :=

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:30

Ik kreeg dus een mailtje dat er een site is waar je examens kunt oefenen. StudyFlow heet het. Het is best wel handig voor Nederlands, Engels, Duits enzo. De rest heb ik nog niet geprobeerd. (Grieks en Latijn hebben ze alleen niet.) Maar er gaat wel telkens iets mis met het berekenen van mijn cijfer. Ik had volgens die site een 5.6 voor Nederlands, toen ging ik de punten natellen en kijken in het correctiemodel, had ik een 9.6. :+ En bij de andere examens Nederlands en Duits die ik had gemaakt klopte het ook niet.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:52

Tip voor examenkandidaten met natuurkundeproblemen :D :

Lees dit boek, basisboek natuurkunde!
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

Je kunt het gewoon op de bieb halen, ben er nu in bezig en alle onderwerpen waar ik mee geworsteld heb worden heel begrijpelijk uitgelegd!
merk echt dat ik naar een paar hoofdstukken doorwerken al veeel meer inzicht heb gekregen :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:13

Goedemiddag dames! :D Hoe gaat het bij jullie, al druk aan het leren?
Ik heb een goede planning gemaakt en doe per dag 2 blokken van 2,5 uur. Niet te veel, niet te weinig, gewoon realistisch.
Net de theorie doorgenomen en een samenvatting voor Nederlands gemaakt en over een uurtje een aantal examenopgaven voor natuurkunde. Francaa, dat boek ziet er wel handig uit, "helaas" heb ik al 2 examenbundels, een samengevat en een syllabus, dus ik ben voorzien. _O-

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:14

Goed beziiiiig! Jij ook geen Qday vieren dit jaar doorde examens?

Ik doe er vandaag en morgen 3, woensdag 2, donderdag 1, vrijdag 2 of 3. Zaterdag 1, zondag 1 of 2 (ligt eraan hoe brak ik ben van bevrijdingsdag :=

Heb er al twee gedaan vandaag. Wiskunde B en Biologie.
Wiskunde had ik een 4.5, biologie ben ik net klaar mee, die ga ik nu nakijken! Ben benieuwd, vond hem lastig! (2009-1)
Vanavond na het eten ga ik een taal doen, Nederland, Engels of Duits, maar ik ben er nog niet helemaal uit.. Ik denk Nederlands, omdat ik samenvatten lastig vind.

Oh meiden, wat komt het dichtbij he! Ik vind het best wel spannend, jullie?

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:36

Ik heb net een planning gemaakt, vanmorgen 2 hoofdstukken biologie geleerd en ben nu bezig met bewegingen voorspellen met newton :P
Oh en tussendoor heb ik een heerlijke buitenrit gemaakt :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:48

Ik ben druk bezig geweest met kua, hele boek over de middeleeuwen doorgenomen en tussendoor eventjes een heerlijke caramelpudding gemaakt :9 (althans, dat hoop ik. Want morgen kunnen we 'm pas eten).
Fayan had een dagje vrij, wij werken het liefste 's avonds en aangezien ik straks moet werken in het cafe wordt dat 'm niet (en hij vond dat 'ie gisteren echt al genoeg had gedaan (gisteren: ''zo, vind je dat je hard gewerkt hebt?'' *Fayan knikt heftig en briest tot de klodders om je oren vliegen* Duidelijk :') )

Morgen denk ik het andere boek van kua (renaissance) en de modernen, dan vind ik dat ik dat wel weer goed genoeg heb geleerd en ga ik eens een examen oefenen. ''Fijne'' is dat wij het afgelopen jaar al twee keer een tentamen hebben moeten maken van vier (!!!) uur en ik daar steeds tussen de zes en de zeven scoorde, zonder echt te hebben geleerd. Dus volgens mij moet het wel lukken :)

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:54

Goed bezig iedereen! Niemand die Q-day viert?
Ik iig ook niet, wel naar Q-night geweest, en eerst misschien nog wel Q-day maar vriendin had geen zin, dus eigenlijk maar goed ook want nu heb ik een beetje aardrijkskunde geleert.. Kon me alleen niet zo goed concentreren door die heerlijke zon!

Is KUA niet heel irritant om te leren, omdat het zo stampen is?

xCathy, zeker spannend.. Ik heb vooral ook het idee dat ik veel te weinig doe :o En dan probeer ik iets te doen, lukt het niet, ik onthoud het gewoon niet allemaal! En ik heb steeds geen zin om 3 uur achter elkaar vrij te houden voor een examen. Maar ik denk dat ik morgen maar een examen nederlands ga maken. Daar ben ik als het goed is, best goed in. Dus hopelijk zakt de moed me niet in de schoenen morgen als ik toch lager dan een 6 haal.

Hoe leren jullie trouwens? Maken jullie examens en ga je dan kijken waar je niet goed in was, om dat te leren, of gaan jullie eerst leren en daarna kijken hoe de examens gaan?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:59

Ik heb nog amper geleerd dus ik zou het niet weten. Vind het echt moeilijk..

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 16:26

Ik heb ook het gevoel dat ik het niet kan..
Ik heb net m'n bio nagekeken.. 5.9 ;( en dat is dan een van m'n beste vakken..
Leraren bij ons op school zeggen dat je eigenlijk nu niet meer moet leren, maar alleen maar moet oefenen (exacte vakken en talen) dus dat ben ik nu aan het doen.
En inderdaad geen Qday vieren.. ;( Voor het eerst in 4 jaar niet naar Amsterdam.. :P Maargoed, dat heb ik heeeel erg over voor m'n diploma.
Nu even ontspannen, lekker knutselen! :D En dan vanavond na het eten ga ik een Nederlands examen maken..

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 16:45

Ja, ik zit ook braaf te leren..
Ik heb een nl examen gemaakt en daar had ik een 6,4 mee. Dat valt me heel erg mee, want dat is wel een vak waar ik een onvoldoende op verwachtte. Ik heb 3/4 bioexamen gemaakt en daar heb ik tot nu toe een 5,6 op heb. De normering vond ik daar erg soepel, want ik had heel veel fout helaas.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:58

Ik heb net een wiskunde examen gemaakt, had er een 7,4 voor. Kan beter, want er wordt hier muziek gedraaid buiten, en ik heb voor 2 vragen niet echt moeite gedaan, waar ik normaal denk ik wel uitgekomen was als ik er iets beter over na had gedacht. Dus ik ben redelijk tevreden, ik ga nog steeds proberen een 8 te halen op mijn examen :))

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:01

Doe maar weer slim Nienke :+
Ik ben vanmiddag bezig geweest met wiskunde en ik kom er écht niet uit. Als ik het antwoord zie denk ik ooohja! Niet echt goed dus :P
Nederlands tekstverklaren ging goed (9,0), samenvatten was een ramp (3,5) terwijl ik voor de havoteksten steeds een 9 had...

De moed zakt me echt even in de schoenen...

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:04

*Komt wel goed schatje*
Wiskunde op school ging toen best goed toch? Tekstverklaren gaat bij mij meestal wel redelijk, niet goed en ook niet echt slecht, samenvatting hangt heel erg van de tekst af, maar ben daar niet super sterk in.
Ik ging laatst een m&o examen maken, die begon echt met een vreselijke opgave over aandelen. Dus ik had de moed eigenlijk al een beetje opgegeven, maar toen ik verder ging viel hij best wel mee eigenlijk.
En voor m&o ben ik nu vooral heel veel aan het maken uit de examenbundel, deze week ergens maar even tijd maken om een examen te doen, kijken wat daar uitkomt.

En geschiedenis moet ik echt binnen nu en heel snel de motivatie voor gaan vinden, anders wordt dat echt een ramp.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:17

Ik heb gisteren de hele dag met m&o samengevat voor mn neus gezeten, er komt gewoon niks uit... :\
Proefexamen op school ging wel goed, maar dat waren vooral normaalverdelingen en dat kan ik wel :P Kansberekeningen, logaritmes enz is echt een ramp

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:22

M&o ging bij mij ook totaal niet met samengevat, dus vandaar dat ik maar no-life opdrachten ben gaan maken, haha.