Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sodera

Berichten: 5313
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:17

Oh bij ons moet je dan gewoon opnieuw tentamen doen. Bij veranderen van vakken blijft het staan maar moet je dan na 6 jaar het nieuwe vak volgen......

Ik had voor mijn vorige theses een 8, absoluut niet verwacht maar wel heel trots op... Vond het nl best wel heel erg moeilijk

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:25

Wat een ouderejaars hier! :D
Ik ben 3e jaars en nu bezig met mijn bachelorscriptie. Ik moet volgend studiejaar wel nog even door om 15 punten in te vullen met 3 keuzevakken, maar ik ben wel van plan om in Februari te gaan beginnen met mijn master.

Ik ben net even de stad in geweest en nu weer met een fris hoofd aan SPSS :Y)

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:34

Ik ben 4de jaars en met mijn masterscriptie bezig. (Tenminste.. daarvoor wel een jaar een andere studie gedaan, dus eigenlijk 5de jaars student)

Edit: Ik heb even gebeld en nou kan ik vrijdag terecht bij mijn begeleider. Lijkt me een beter plan dan 11 mei.

Sheran

Berichten: 17264
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:38

Ook ik heb wel een reden voor mijn 7e-jaarsheid hoor, ik doe 2 studies en heb ook nog 1,5 jaar gewerkt :P

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 17:52

Ik ben 2 jaar ziek geweest. :j

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:40

Ffortuna schreef:
Voor degenen die hun scriptie schrijven over religie, wat studeer je dan? En... nieuwsgierig, wat kun je ermee? Ik heb gewoon geen flauw idee hoor, daarom mijn vraag.


Ik doe Religiestudies, en heb bijna alle keuzeruimte opgevuld heb met Boekwetenschap & handschriftenkunde. In mijn scriptie combineer ik nu dan ook beide richtingen. Wat je met Religiestudies kunt; in theorie ontzettend veel. Van onderwijs tot gezondheidszorg tot politiek tot onderwijs tot in de kunstsector, eigenlijk overal waar men van doen heeft met religie, en dat kun je natuurlijk ontzettend breed trekken! in de praktijk werkt het helaas anders, zeker met alle bezuinigingen...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:59

Hoera, mijn tweede hoofdstuk is qua inhoud goed! Alleen even taalkundig verbeteren :)
Maar dat is niet heel veel werk gelukkig!

Mag alleen mijn hypothese niet schrappen, dus ik moet nog hard bezig met verwerken data. Jammer!

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:38

Zo even een kort berichtje van mij voordat ik bij ga lezen.
Ben net bij mijn scriptiebegeleider geweest en hij was redelijk tevreden. Volgens hem moet ik dit gaan publiceren omdat er bij artsen veel onduidelijkheid over dit onderwerp is en dat mijn stuk zeer verhelderend is. Dat was het positieve, maar toen kreeg ik de verbeteringen die nodig waren onder ogen. Ik heb nog heel veel werk te doen, aanvullen en verbeteren. Ik denk dat ik volgende week de definitieve versie in kan leveren, maar dat wordt wel het hele weekend en koninginnedag doorwerken.

Nu ga ik bijlezen :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:09

Yellowfish schreef:
Ik doe Religiestudies, en heb bijna alle keuzeruimte opgevuld heb met Boekwetenschap & handschriftenkunde. In mijn scriptie combineer ik nu dan ook beide richtingen. Wat je met Religiestudies kunt; in theorie ontzettend veel. Van onderwijs tot gezondheidszorg tot politiek tot onderwijs tot in de kunstsector, eigenlijk overal waar men van doen heeft met religie, en dat kun je natuurlijk ontzettend breed trekken! in de praktijk werkt het helaas anders, zeker met alle bezuinigingen...

Wat interessant :j is dat dan hetzelfde als theologie?

Enneh qua bezuinigingen werkt het nu voor alle sectoren zo, helemaal voor mensen met geen of weinig werkervaring.

Sodera schreef:
Hebben de langstudeerders dan niet dat cijfers vervallen? Bij ons vervallen na 6 jaar oid je cijfers.....

Nope.
Heb gewoon keurig de eerste 2 jaar van mijn Bachelor op tijd gedaan, toen ben ik een jaar 24 uur per week gaan werken (ik kreeg relevant werk op mijn vakgebied) dus toen heb ik 2 jaar gedaan over mijn laatste Bachelorjaar (snap je ´m nog :+ ).

Daarna ben ik fulltime gaan werken (ook op mijn vakgebied) en na een half jaar werken toch weer gaan studeren. Omdat ik fulltime bleef werken ben ik mijn Master gaan uitsmeren over 2 jaar. Daarna wilde ik mijn scriptie gaan doen, maar toen ik die wilde starten werd mijn moeder ernstig ziek. Lang verhaal, ze zat in het buitenland dus zijn wij daar ook gauw heen vertrokken... ik ben toen officieel ingeschreven gebleven aan de Uni, puur omdat ik dat was vergeten, bij terugkomst in NL nog veel zorg gehad om mijn moeder en dus studie letterlijk vergeten. Dit semester heb ik het weer opgepakt (na een half jaar) en wil ik dus afstuderen.

Dat maakt dat ik in totaal 7 jaar heb gestudeerd (4 jaar Bachelor, 3 jaar Master), maar dat ik ook een goede positie heb op de arbeidsmarkt, ik heb immers al relevante ervaring opgebouwd toen ik nog studeerde. Kwam ook relatief makkelijk aan een baan (en aan een volgende baan) in een vakgebied dat erg populair is (communicatie, PR). Dus ieder nadeel hep z´n voordeel :D En bij ons vervallen geloof ik ook na 6 jaar je cijfers maar daar zit ik dus nog lang niet aan.

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:58

Ik ben genaaid. We hebben verkeerde inleverdata doorgekregen. Onze scriptie moet blijkbaar zo'n twee maanden eerder ingeleverd worden. Dat red ik niet. Ook al zou ik het willen, mijn stage loopt dan te lang door. Ik ben behoorlijk pissed en verdrietig tegelijk. Ook qua kosten moet het maar op te hoesten zijn (boete langstuderen, extra collegegeld)

Sheran

Berichten: 17264
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:05

Ooow, wat stom Zap! Van wie had je dan verkeerde data doorgekregen?

Ik ben vanochtend begonnen aan hoofdstuk 2, hopelijk is hij vanavond af. Ik heb even moeten schuiven met de deadlines, omdat ik het hele Franse gedeelte eigenlijk in Frankrijk wil schrijven :)

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:05

zap kan je voor zo iets niet de examencommisie aanspreken? Dit is buiten jouw schuld om, dus dan moet er wat te regelen zijn lijkt me?

Vandaag hier nog weer meer goed nieuws gekregen, ik ben toegelaten tot de zij-instroom geneeskunde in groningen :D.

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:10

We hadden een planning gekregen met deadlines van onze docent. Op mijn vraag heeft hij nagevraagd wanneer de diploma-uitreiking is. Toen kreeg hij van de examencommissie nieuwe/andere data door. Dit zijn echt keiharde deadlines van de examencommissie en daar kan vaak niet mee geschoven worden. Zeker niet als het om 2 maanden gaat. 12 mei is er weer bijeenkomst.... Ik ben echt geschrokken, kan wel janken.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:11

En stond dat niet op internet al? Bij ons zijn alle data een jaar van te voren bekend namelijk.

Sheran

Berichten: 17264
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:15

Kun je er niet nog even heeeeeel hard aan gaan trekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:15

Jeetje wat heftig Zap. En 12 mei een bijeenkomst? Wat een rare planning zo in het weekend.

Van wanneer tot wanneer is je deadline nu opgeschoven?

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:23

Oh ik bedoel die maandag haha. Ik kan trekken wat ik wil, maar ik loop stage tot na de inleverdata, dus kan nooit mijn verslagen op tijd inlrveren. Daarnaast moet deel scriptie op stage. Al zou ik t willen, het kan gewoon niet.

Op internet staat dat alles 4 weken voor diploma-uitreiking ingeleverd moet zijn. Maar er zijn nu dus andere data rondgemaild. Dus ik hoop maar heel hard dat mijn begeleider het fout heeft.

We moesten de definitieve versie eind augustus inleveren, nu dus halverwege juni...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:24

Geen optie om even met eens studieadviseur te overleggen of je iets er tegen kunt doen?

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:24

Wat K Zap!! Bah!!



Ik heb vandaag veel gelesen, zo nog even verder en dan hoop ik dat mijn scriptie begeleider me een beetje handvaten mee kan geven morgen :)

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:26

Hej oliebol zeg Zap. Lijkt me ook wel enigszins buiten jou schuld om. Misschien kan je stagebegeleider hier iets mee? Is immers ook zijn probleem. En ook als je je scriptie op je stage doet (ik ook) kan je toch eerder stoppen met dataverzameling of niet? Dan kan je het misschien nog af krijgen.. Zeg ook maar wat, misschien zijn er nog opties.. Bij ons telt alles nog mee wat voor 1 augustus is nagekeken en goedgekeurd dus zelf heb ik nog even gelukkig.
Ineke: Gefeliciteerd zeg! Super dat je bent toegelaten! Leuke richting, enne dan maar even 1 keer geen koninginnedag :S.
We hebben morgen een gesprek met onze begeleider op de uni, dus ik ben benieuwd. We gaan even het databestand doornemen en methodendeel bespreken en welke analyses we gaan uitvoeren voor resultatensectie. Heb ik natuurlijk net weer ja gezegd dat ik vanavond kan werken in de discotheek bij ons :S hoop dus dat ik morgen helder genoeg ben :P

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:27

Ja, hierover is het laatste woord nog niet gesproken. Ik heb met meerdere gesproken en de helft weet sinds kort deze nieuwe data en de andere helft weet nog van niks... To be continued, maar is nu behoorlijk stressy hier...

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:31

Ja dataverzameling kan ik nog eerder stoppen. Maar het stageverslag kan nooit op tijd... Want dat kan ik op z'n vroegst begin augustus inleveren en dat is te laat.

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:36

En je kan niet nu al het grootste deel van het verslag maken om dat alvast in te leveren? Is niet ideaal, maar het is iig wat.

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:45

Jeetje wat een gedoe zeg. Maar half augustus is ook wel laat als het nog voor dit schooljaar moet gelden, ik snap niet dat je docenten daar niet wat duidelijker over zijn geweest!

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:00

InekeH87 schreef:
En je kan niet nu al het grootste deel van het verslag maken om dat alvast in te leveren? Is niet ideaal, maar het is iig wat.


Nee dat kan niet. Documenten die ik schrijf voor mn stage moeten er bij, die kan ik niet vantevoren schrijven. En ik kan niet en verslag en scriptie op zulk kort termijn er in proppen.

T is allemaal gewoon poedersuiker!