't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:16

Ik heb al 2 afwijzingen binnen. Eentje voor de gehandicaptenzorg en eentje voor de doktersassistente. Moed begint me wel al een beetje in de schoenen te zakken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:23

Ik heb over 2 weken een gesprekje met iemand waarbij er misschien plaats vrijkomt binnen het bedrijf. Ik had hem laatst gebeld of er geen mogelijkheden zijn. Dus ben benieuwd.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:27

Goed geregeld Zonnetje, goed dat je dat initiatief hebt genomen.

Ik had gesolliciteerd naar een secretariële functie via een uitzendbureau/detacheringsbureau en ik mag vrijdag langskomen voor een gesprekje. Zou net zo goed een algemeen intakegesprek kunnen zijn, maar het is in ieder geval wat :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:28

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een uitzendbureau en een detacheringsbureau? :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:29

Is op welke basis je werkzaam bent. Andere rechten. Bijv bij uzb kan je elk moment bij een bedrijf eruit gekickt worden = geen geld. Detachering = dat het uzb je voor bijv een half jaar gegarandeerd betaalt ongeacht of de opdrachtgever je eruit kickt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:31

Okee...maar maar je laatste zin snap ik dan weer niet. :') Want daar lijkt het alsof het één en dezelfde instantie is...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:32

Voorbeeld:

Via randstad wordt je gedetacheerd bij Unox voor een jaar. Unox kickt je er na 4 maanden uit, randstad is verplicht je voor dat jaar te betalen en ander werk aan te bieden.

ALs je via uitzendbureau manier zit dan is het gewoon pech...op zoek naar een andere baan en geen geld.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:33

Ze doen allebei in tijdelijk werk, maar bij een detacheringsbureau heb je iets meer vaste grond onder voeten. Alhoewel ik vind dat veel bureaus tegenwoordig een combi van beiden aanbieden. Ook uitzendbureaus doen tegenwoordig in de wat minder vrijblijvende contracten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:34

Maar Randstad is toch een uitzendbureau? _O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:35

Randstad kan je ook detacheren als ze willen :)
Bijv manpower doet ook werving & selectie, uitzenden enzo.
Agrojobs doet uitzenden, detacheren, werving & selectie.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:35

Detacheren is een vorm van uitzenden :) je bent in dienst van het bureau net als bij uitzenden alleen heb je minder zekerheid met uitzenden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:36

Ok, nu is het duidelijk. :j

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:42

Ik heb morgen mijn intake bij randstad wat voor vragen enz kan ik allemaal verwachten? kan ik ook een beetje voorbereiden.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:44

Ik denk dat het belangrijk is dat je goed kan omschrijven wat je zoek/wil

heb zelf nog nooit een intake gehad, sta wel bij randstad ingeschreven.

Succes!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:51

Kreeg ik vanmorgen een mail met dat er geen opleidingsplekken zijn, krijg ik daarnet een mail of ik mijn motivatie en verwarming wil mailen naar dezelfde organisatie.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:52

GVD!!!!!!!

Had net UWV aan de lijn ivm met mn uitkering. Wordt gewoon gestraft omdat ik heb gewerkt lijkt wel...
Ben 1 dag te laat ontslagen om mn oude ww uitkering weer te activeren zeg maar. En nu krijg ik dus voor minder uur een ww uitkering omdat ik in m'n vorige baantjes minder uren had... Stel me nu wel beschikbaar voor 25, en krijg nu maar voor 20.46uur ww... ook lekker!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:15

MariskaFally schreef:
Ik heb morgen mijn intake bij randstad wat voor vragen enz kan ik allemaal verwachten? kan ik ook een beetje voorbereiden.

Heb je ook een telefonische intake?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:23

LynnDenise schreef:
Grappig, gister hebben mijn vriend en ik een rondje Nederland met de trein gereden. En toen we bijna weer thuis waren hadden we een leuk gesprek met een conducteur. Toen ik vertelde dat ik werkzoekende was zei hij meteen dat ik bij de NS moet solliciteren. Eén keer raden wat ik nu aan het doen bent...

Weet je waar je aan begint? Mijn man is conducteur (januari 25 jaar in dienst) maar ik kan je verhalen vertellen...... Laat ik het voorzichtig zeggen: het is er de laatste jaren niet leuker op geworden.
Maar er zitten wel hele duidelijke voordelen aan: onregelmatigheidstoeslag, veel vrijheid (want je zit alleen of met zijn 2-en op de trein), uniform.
Nadelen: vakantie, vertragingen, agressie, aanrijding (waarbij de conducteur naar buiten moet om te gaan kijken), onregelmatige werktijden (je hebt een rooster maar daar kun je niet van op aan want het wijzigt iedere week).
Je moet echt wel stevig in je schoenen staan en overwicht hebben.
Let wel: ik wil je er niet van afhouden, maar het is een pittige baan hoor! Vaak kwam hij met verhalen 's nachts thuis, brrrrr. We hebben afgesproken dat ik die verhalen niet meer hoef te horen.

Edit: je hebt een vaste standplaats waarbij je inderdaad binnen zo veel kilometer vandaan hoort te wonen. In de praktijk wonen mensen wel eens verder weg. Als je maar zorgt dat je eigen vervoer hebt want als jij 's morgens de 1e trein moet rijden (of 's avonds de laatste) kun je dus niet op je standplaats komen ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:26

@Patpen: Inderdaad het lijkt mij niks, zeker niet als vrouw zijnde in de randstad en snachts op de trein. Hoewel ik zaterdag een conducteur trof die wel een heul kort lontje had en een jongen eruit zette omdat hij met zijn schoen wat leunde op de bank.... of hij kreeg een boete. Ik vond zijn toon en manier wel erg overdreven maar goed dat is een incident.

@Lotte: Ik snap het niet zo goed....

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:29

Mij lijkt het wel leuk voor één dag om conducteur te zijn, maar als iemand een grote bek tegen mij open trekt ben ik al nergens meer..

Heb net gebeld voor een vacature, salarisschaal was al niet te hoog, en aan de telefoon zeiden ze ook al dat ze niet aan het wachten waren op iemand die na drie maanden al uitgekeken was op het baantje. Was voornamelijk administratief werk, en geen echt onderzoekswerk, wat mij dus wel wat leek. Helaas.

Maar misschien voor iemand anders hier interessant? het is in Nijmegen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:30

Ik zou best iets administratiefs willen doen maar ik heb er geen papieren voor. :+ En Nijmegen is wel tever...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:39

Je hebt veel verschillende roosters bij de NS. Mijn man draait geen nachtdiensten bijvoorbeeld. Er zijn roosters met alleen vroeg, alleen laat, PT, FT, alleen nacht, alleen beschikbaar (weet je dus helemaal niet waar je aan toe bent).
En een grote bek is héél gewoon hoor als je gewoon je werk doet als conducteur.
Nogmaals: ik wil niemand tegenhouden om te solliciteren bij de NS als conducteur maar het is een zware baan, zowel fysiek als psychisch. Misschien een dagje meelopen? Even sfeer proeven.
Ik heb een dienstkaart (kan dus gratis reizen met de trein; hoewel gratis? Je betaald er iedere maand voor) maar ben door een conducteur wel eens beschuldigd dat ik een vals vervoerbewijs heb! "Hoe kom jij aan die kaart?". "Nou, hetzelfde als jouw partner". Was niet mogelijk. Gekke Gerrit! Klacht ingediend :+

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:40

Ik ben net telefonisch opgebeld, en toen is er een afspraak gemaakt voor een intake voor morgen. (gewoon daarheen dus) maar het leuke ik zoek werk voor een korte periode, namelijk tot februari. maar ik zou zelf dus niet weten wat voor werk ik wil doen. zolang het geen horeca en geen callcenter werkzaamheden zijn vind ik het eigenlijk wel goed. want het is voor een korte tijd en kan gewoon die korte tijd niet thuis blijven zitten namelijk.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:14

Zonnetje81 schreef:
@Lotte: Ik snap het niet zo goed....

Tot mei 2010 werkte ik 25 uur per week, en toen ben ik ontslagen en in de ww beland. Na een half jaar vond ik een baan voor 20 uur per week met een lager salaris, maar goed je moet iets. Gedurende een half jaar heb ik de 5 uur nog aan laten vullen met een uitkering voor 5 uur. Omdat ik daarna zicht had op een baan voor 22 uur heb ik dat stop laten zetten en ben 22 uur gaan werken. En tsja nu was het helaas gedaan na een half jaar contract. Als je weer een baan vind en mocht je weer binnen een bepaalde periode werkloos raken kan je terug vallen op je oude uitkering. Nu kon ik daar op terug vallen tot 3 oktober. En laat ik nu net 4 oktober te horen krijgen dat mijn contract niet verlengd werd... Kortom 1 dagje te laat... En nu krijg ik dus wel een nieuwe uitkering, maar voor een minder aantal uur (20,46 ipv 25) gelukkig dan nog wel op basis van mijn oude salaris. Maarja dat ene dagje scheelt me dus een paar honderd euro...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:26

Ohke op die manier, dat is balen. Hoelang kan je terugvallen op je oude uitkering?