PraktijkDiploma Boekhouden (PDB)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anniekskie

Re: PraktijkDiploma Boekhouden (PDB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:29

Jeeh Jess! Thnx :o
Goed bezig! En nu niet weer van de trap af vallen he! Als er een keer iets is, gewoon laten weten, wie weet kan ik nog helpen. Ga je bij IPD verder? Of ergens anders?

Hier slaat de AB gelukkig aan, voor een groot deel koortsvrij, alleen nog niet veel energie, nu dus maar rustig aan doen en hopen dat ik het vanavond ga redden, al zal er niet heel veel blijven hangen, maar heb maar 2 uurtjes les, dus moet lukken. Dan morgen maar weer de hele dag bank hangen.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:52

Haha nee hoor was niet weer van plan van de trap te donderen, Bas maakte al de grap dat hij me het hele weekend gaat schaduwen met een matras zodat hij me evt op kan vangen :+
Ik ga naar het Roc van Twente, dan kan ik mooi in Hengelo zelf. IPD is dichtstbijzijnde Zwolle of Arnhem.
Mocht ik vragen hebben hoor je het idd :j

Fijn dat de AB aanslaat en idd rustig aan doen vandaag!

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:55

Zo heb het de hele les vol gehouden, maar vraag me niet waar het allemaal over ging, dat is niet blijven hangen. Weet alleen dat het behoorlijk pittig gaat worden.

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 14:06

Je hebt de les in ieder geval volgehouden. Misschien als je het van de week nog een keer naleest dat het dan wel blijft hangen.
Belastingwetgeving is dus een pittig vak.

Voor mij begint het woensdag allemaal weer.
Wel jammer dat iedereen een ander vak volgt dit jaar. Nu kunnen we na het examen geen antwoorden meer doorsturen naar elkaar.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:28

Pfff....moesten twee hoofdstukken doorlezen over loonheffing/loonbelasting maar vind het echt pittig, veel tekst, dus ook veel wat moet blijven hangen. En grote hoofdstukken. Zag als je de boeken van wolters-noordhoff hebt dat je de uitwerkingen van de opdrachten op de site www.mba.noordhoff.nl kunt vinden. Net zoals over paragrafen multiple choice vragen aan het eind, weet niet of dat voor de andere vakken ook zo is, maar belastingwetgeving wel. Morgen staat er weer een les gepland, aangezien de leraar donderdag niet kan.

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:43

Oei pittig heb je net een les achter de rug en dan heb je maar een paar dagen om je huiswerk te maken en je in te lezen voor de volgende les.
Jij hebt er na vanavond al weer twee lessen opzitten voor mij moet het nog beginnen.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:05

Gisteravond de eerste les gehad, vorige jaar heb ik de eerste les gemist (en de tweede was ik ik lichamelijk aanwezig maar had ik nog een hersenschudding) en ik merkte gister dat er in de eerste les al heel veel behandeld word waardoor ik vorig jaar echt een groot stuk miste.
De klas is nu ook een stuk kleiner, vorig jaar zaten we met 20 man, nu maar met 13.

Anniek hoe gaat het, al helemaal beter? Gister "lekker" belastingwetgeving geleerd?

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:20

En nu niet van de trap meer vallen Jess! Bkb en bkc zijn ook goed gekomen bij je, dit gaat je ook helemaal lukken, je bent er natuurlijk ook een tijd uit geweest.

Dat is ook niet veel 13 man in de les, hier zijn ze zelfs met 7 begonnen bij ons.

Gister "heerlijk" geleerd, maar heb van de week nog genoeg te doen. Echt zo onwijs veel aangezien ik maandag ook nog niet helemaal bij was.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:56

ik begin over een week. Een lesavond is bijna 3 uur! Toch wel lang na een werkdag. Ben benieuwd hoe me dat af gaat.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:56

Veel succes! Mijn MBA module duurt gelukkig maar 2 uur. PDB deed ik 2 vakken
was toen wel 3 uur in totaal zoet. Vond het nog wel te doen. Alleen de ochtend erna iets minder.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:19

haha ja dat geloof ik ook wel dat de volgende ochtend wat moeizaam wordt.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:09

Ik heb ook 3 uur les na een werkdag, is wel zwaar aangezien ik normaal 22/22.30 in bed lig en die dag pas 22.15 thuis ben maar tis voor een goed doel denk ik dan maar.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:55

Was van t voorjaar begonnen, maar toen door sollicitaties en uiteindelijk nieuwe baan alles op een laag pitje gezet. Nu ik m'n draai gevonden heb qua werk wil ik bkb weer gaan oppakken en dan hopelijk voor februari afgerond hebben. Zak wel ff bikkelen worden naast 40u werken, huishouden en de paarden, maar zonde om zo te laten liggen.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:39

Ik meld me! Maar doe de thuis studie bij studieplan! :)

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:15

Welkom,

Annastasia... Het is idd wel bikkelen. Werk ook 40 uur, heb 2 paarden en een huishouden. In dit geval gelukkig nog geen kinderen, zou dan echt niet meer weten hoe ik het moet regelen. Vaak zijn het hier toch al de paardjes die erbij in schieten. Maar die zijn met actief pensioen dus het is niet zo dat die getraind moeten worden.

Lisaluna... Ben je met pdb bezig?

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:20

Ja :j Via Studieplan. Bevalt me wel goed al is het calculatie gedeelde afentoe wel zwaar pfoe!

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:54

Ik heb bkb afgerond en gehaald. Nu bezig met bkc. maar fff wat een saaie lessen. Wordt dat nog leuker?

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:47

Ik vond idd bkc ook altijd erg saai. Maar dat heb ik met alle rekenvakken.

Hoe is het met iedereen? Zijn de eerste lessen goed bevallen?

Hier valt het erg zwaar. Afgelopen week zag ik het al echt niet meer zitten. Het wilt er gewoon echt niet in. En dan met een leraar die af en toe echt gigantisch hectisch kan worden werkt dat niet bij mij. Maar goed afgelopen week was iedereen aan het zuchten en doen, dus ligt denk ik niet alleen aan mij. Hebben ook al extra lessen ingepland. Word geen herfstvakantie hier en rond de laatste lessen willen ze de zaterdagochtend er ook nog bij gaan pakken. Ben erg benieuwd of ik het ooit ga snappen.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:00

Vervelend dat het zo lastig gaat :(:)

Ik heb ook wel moeite met de basiskennis calculatie inderdaad, maar gaat nu wel beter gelukkig.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:25

Anniekskie, wel fijn dat er extra lessen worden ingepland!!
Gewoon de lessen blijven volgen en doen wat er gevraagd wordt. Uiteindelijk komt er dan vast een moment waarop het kwartje valt!

Mijn lessen van MBA Bedrijfseconomie gaan morgenavond beginnen... Ben erg benieuwd hoe dat gaat!!!

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:34

Vind het sowieso knap van je lisaluna via studieplan. Merk dat ik echt baat heb gehad bij de lessen tot nu toe. En was voor mij ook altijd een stok achter de deur.

Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen naam.

Hoe gaat het bij jou ZamZam?

Blijf ook zeker de lessen volgen, zonder gaat het helemaal niet goed komen. Helaas vraagt hij iedere keer alleen maar om een hele hoop bladzijdes te lezen en maken moeten we zelf maar zien. Moet hierin ook heel erg mijn weg vinden hoe ik het zelf moet leren. Normaal maakte ik altijd samenvattingen van de hoofdstukken, maar dit is alleen maar theorie dus ben dan zo ongeveer het boek aan het overschrijven, dat werkt dus ook niet. Dus dat is dan ook nog wel lastig. Nu begonnen met het casus boekje, dat helpt wel iets, maar zijn ook nog aan het begin, dus moet allemaal goed gaan komen.

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:11

Ja hier gaat het goed heb nu twee lessen gehad en tot nu toe ben ik blij dat ik met bedrijfsadministratie gestart ben. De eerste hoofdstukken is een beetje herhaling van PDB met wat extra dingen erbij. Moet ook zeggen dat mijn lerares wel goed les geeft. Volgende week ga ik niet naar les omdat ik op vakantie ben dus ik hoop dat ik niet al te veel mis ze geeft nl altijd goede tips en tricks.
Waarschijnlijk ga ik dan volgende keer Bedrijfseconomie doen want dat geeft zij ook.

Balen dat belastingwetgeving zo tegenvalt. Inderdaad wel goed dat ze extra lessen inplannen. En hopelijk valt het kwartje snel.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:25

Eerste les bedrijseconomie gehad en heel veel "ohja momenten" gehad, door de kennis van pdb.
Ben benieuwd of er nog veel nieuwe dingen komen gaan, maar we hebben nog geen lesboeken dus kan ik nog niet over oordelen....

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:07

Dankjewel Anniekskie :D

Ik ben nu bij het werken met excel en berekenen. Heb daar wel wat moeite mee hihi!

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 22:20

Hoe gaat het bij jullie?
Hier begint het kwartje steeds meer te vallen. Maar vind het nog steeds een piepvak!
Helaas hebben we een hyperactieve leraar die niet kan plannen. Iedere x 100 pagina's
saaie belastingwetten lezen dan 2 weken niets en dan weer 100 pagina's!
Maar goed, we gaan ervoor dat het goed komt in januari!