Ik had vandaag die linzen soep gemaakt, makkelijk snel en goedkoop. Maar niet super lekker Ik heb nog heel veel over en honger, maar heb daar geen trek in
Wahah oeps, nog gevaarlijk ook het gas aan laten staan Nog een Marije hier? Dan zijn het er al 3..Wat had je op je pannenkoeken manon? Ik heb vandaag wel gezond gekookt. Rijst met gehaktballetjes in zoetzure saus met italiaanse groentes
Zelfgemaakte gehaktballetjes gekruid met italiaanse kruiden, peper, zout, kerrie en ketjap. Een zak italiaanse wokgroentes, blikje ananas, 1/2 blikje tomatenpuree, beetje azijn en bouillon. En rijst erbij. Was echt super lekker. Een vriendin van me kwam eten en alles is gewoon helemaal op gegaan incl een heel bakje Almhof yoghurt
Oh lekker kaas... Ja ik zit goed vol, maar die vriendin die heeft echt veel meer nog gegeten Dat is echt dankbaar om voor haar te koken, vindt alles lekker en eet heeeel veel
Hey! Haha allemaal aan de pannenkoeken Ik moet dat ook maar weer eens eten ja..
Vandaag had ik italiaanse wokgroente met couscous en een groentenburger
Hoe doen jullie dat trouwens met groente? Want die zakjes van de AH zijn best wel duur.. Maar ik heb ook geen zin om elke keer potjes te eten, of 2 dagen hetzelfde
Ik eet eigenlijk nooit alleen Heb een kast vol bonduelle blikjes, maar die komen niet echt op.
ZZZZZ
Geplaatst: 21-09-11 21:48
Niks uit pot eet ik, blech :p
Verder boontjes, kan je hoeveelheid zelf pakken. Doppen en koken is niet lastig. Maandag gegeten, met aardappel blokjes gebakken (zak uit vriezer, lekker goedkoop en best lekker). Ik eet ook veel komkommer tomaat sla paprika, en veel van die worteltjes rauw en gewassen + geschilt
Bij pasta saus, veel verse groente (paprika wortel courgette ui, tomaat) pot saus gehakt kruiden, dit in porties in vriezen. Super lekker!
Maar ik vind leuk om te koken dat scheelt wel denk ik
Wil jij trouwens straks de paarden kant op met je opleiding?
Phylos
Geplaatst: 21-09-11 21:59
Ik vind koken ook erg leuk. Verder koop ik veel groentes op de markt. Daar is het makkelijk om in kleine porties te kopen zeg maar..Potjes gebruik ik ook weinig. En inderdaad boontjes zijn makkelijk om te kopen en te eten. Verder zijn die zakken met groentes erg handig, en nog niet eens zo onvoordelig als je toch verse en voldoende groentes wil eten..Makkelijk voor in de pasta, of lekker met een kip/rijst/woksaus gerecht. Ik neem ook nog wel eens iets van huis mee op maandag. Stukje komkommer ofzo, paar aardappels etc.
xManon_
Geplaatst: 21-09-11 22:00
Mwoah, denk het niet. Ik wil het voorlopig heel breed houden. Voor nu denk ik dat ik richting gezelschapsdieren wil. Paardenwereld is het niet voor mij.
Welke opleiding doe jij? Jij woont in Rosmalen toch? Ga je met de stoptrein naar school?
nee op de fiets, in de winter ga ik denk wel met de trein of bus.
ik doe voedingsmiddelentechnologie
Maartje1990
Geplaatst: 21-09-11 22:18
pannekoeken... jum.... huisgenootje heeft gister pannenkoeken gegeten, vroeg of ik mee wou eten... had ik alleen dus nét gegeten maar ze heeft wat mix in de koelkast laten staan voor de liefhebber, wellicht lekker voor een lunchje morgen (geen school!)
Trouwens, misschien een leuke tip voor mensen die hun kale muren nog willen/moeten opleuken, maar ik had bij de hema van die euhm... grote plakstickers gezien voor op hout/muren/ramen etc. met bloemen en vogels en vlinders. Dus ik ga me daar morgen een paar van kopen en die op de muur plakken. zoiets http://www.brandeis.nl/apple/beelden/amb_33.jpg brengt ook meteen een beetje kleur in m'n kamer. Heb namelijk zwarte gordijnen (wat fijn is want is namelijk lekker donker en daar hou ik van) en witte muren en dan zijn er nog zeg maar van die balkjes op m'n plafond en de dinges rond de deur etc. die zijn ook nog zwart. Dus nogal een 'koude' kamer. dus beetje vrolijk maken met wat kleurtjes
Anoniem
Geplaatst: 21-09-11 22:21
Ah leuk, ik ga ook maar even langs de Hema! Mijn muren zijn heel wit nu.. Watvoor kleuren hebben ze?
Die foto's van m'n kamer komen trouwens in het weekend. Ik heb wel een camera mee maar geen sdkaart, en wel een telefoon maar geen sd-adapter of kabeltje en mn mail op m'n tel loopt steeds vast als ik probeer te verzenden..
nou, ik zag 2 roze, een bloem ding en een soort van tak met vogeltjes en vlindertjes. Dan nog een rij met bloemen in verschillende kleuren, rood, geel, groen. volgens mij wel veel roze of rozeachtig (paars bijv.)