Een jaar High-School (deel2)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:39

Wat gaan jullie allemaal doen als jullie terug in Nederland zijn?

Desolate

Re: Een jaar High-School (deel2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:10

Verder met mijn MBO opleiding, examenjaar. En maar eens op zoek naar een HBO opleiding. :)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:35

Ik ga verhuizen naar Amsterdam en de studie International Business and Management beginnen.
Voor die studie moet ik ook weer naar het buitenland :D

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 08:59

IBM schijnt een superleuke opleiding te zijn! :)

Voor bijna elke studie kan je naar het buitenland... :)) :D

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:04

_karin_ schreef:
IBM schijnt een superleuke opleiding te zijn! :)

Voor bijna elke studie kan je naar het buitenland... :)) :D

Klopt inderdaad. Voor deze studie kan je een dubble degree krijgen, en daarnaast internship in het buitenland. Dus totaal 1,5 jaar, dat is een jaar langer dan een andere studie :P
Maar klopt, maar hoe langer hoe beter :Y)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:29

Oh dat is inderdaad superlang! Met een beetje geluk kan ik er een maand of 3/4 tussenuit.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:45

Ik had net een informatiebijeenkomst gehad voor mijn college year naar amerika!!
Echt superveel zin in, maar wat begin ik nu toch te twijfelen haha. Ik had namelijk aangegeven dat ik in een gastgezin wil, maar ik begin nu toch erg te twijfelen voor campus! VOlgens mij heb je dan veel meer contact met de andere studenten.. Dus nog even over nadenken..

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:24

Dat is inderdaad lang! Anderhalf jaar poeh! Ik ben al blij met mijn drie maanden! :D

Laura; Best lastige keuze inderdaad, in een gastgezin maak je wel het gezinsleven mee, terwijl je op de campus echt het studentenleventje hebt. :D

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:52

Als je college gaat doen, ga je 100 % spijt van krijgen als je een gastgezin kiest.. Mark mijn woorden ;)

Ja, heb ook heel erg zin in de studie!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:06

zit jij in campus?? Ik ga morgen even bellen om te informeren over hoe en wat bij campus en waarschijnlijk ga ik dan ook op campus!! zie toch iets meer voordelen dan nadelen. Wat ik bijv erg jammer zou vinden is dat ik niet de echte amerikaanse kerst kan vieren, maar er bestaat natuurlijk nog een kans dat een amerikaan zegt dat je bij zijn familie kerst mag vieren etc. en het studentenleven daar meemaken lijkt mij ook zo vet! ik ga jou verslag even lezen ladylay!! Met welke organisatie ben jij??

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:14

Nee, ik zit een huis met 5 andere meiden..Je kan zelf alles bepalen wat je wilt.. Stappen wanneer jij maar wilt etc. etc. Ik zat bij Interlanquage.. En inderdaad met kerst word je hoogstwaarschijnlijk door vrienden uitgenodigd, daar hoef je niet voor bij een gast gezin te zitten :)

Waar ga je heen ?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:31

ik ga met Interlanguage naar Green River Community College in Auburn (35 min bij Seattle vandaan)

Bij campus heb je natuurlijk veel meer vrijheid dan bij gastgezin. En als je dan met 5 andere meiden in een huis zit, heb je vast nog veel meer vrijheid haha! Nu ik vrijwel zeker toch maar campus ga, krijg ik er toch echt wel veel meer zin in eigenlijk!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:42

Seattle lijkt me zo gaaf he! Of iig Washington state.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:58

Mag ik mee komen praten? O:) Ik ga niet op high school, maar ik ga 5 maanden op uitwisseling naar Canada. Ik lees al een tijdje mee, super leuk om al die verhalen te horen. Ik baal wel dat ik maar een semester mag gaan, maar van mijn uni mag ik geen jaar... Flauw :')

Laura_ schreef:
ik ga met Interlanguage naar Green River Community College in Auburn (35 min bij Seattle vandaan)

Bij campus heb je natuurlijk veel meer vrijheid dan bij gastgezin. En als je dan met 5 andere meiden in een huis zit, heb je vast nog veel meer vrijheid haha! Nu ik vrijwel zeker toch maar campus ga, krijg ik er toch echt wel veel meer zin in eigenlijk!

Ik lees al even mee en zie dat jij twijfelt tussen on campus of gastgezin. Ik ga mee met ladylay, lekker op de campus! Ik ga zelf ook in een student residence on campus en zou dan echt niet in een gastgezin willen zitten. Het universiteitsleventje is net lekker onafhankelijk zijn, voor jezelf zorgen en koken, gaan en staan waar en wanneer jij wilt. Denk inderdaad dat je daar behoorlijk wat spijt van kan krijgen. Als je op de campus zit, kom je ook meteen sneller in contact met andere studenten.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:10

Tot die conclusie was ik ook gekomen idd. Ga morgen bellen en t wijzigen. Eigenlijk zijn er zoveel meer voordelen aan campus dan een gastgezin. En eigenlijk heb ik er nu ineens nog zoveel meer zin in. Lekker eigen stekkie. Anders leer ik het nooit om voor mezelf te zorgen. Bedankt voor jullie overtuigingen/tips/aanmoedigingen

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:38

Helemaal goed Laura! :)

Ik zat in mijn laatste jaar van high school, en iedereen die volgend jaar ging studeren ging op campus wonen inderdaad. :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:22

Gebeld, ze moeten alleen navragen of er nog kamers beschikbaar zijn. Zou toch erg jammer zijn als ik dan de keuze heb gemaakt, en de campus vol is...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 11:30

Hannah, waarom ga je je paard verkopen vroeg ik me eigs al ff af? :P je moeder zou toch voor zorgen en dan als je terugkomt weer rijden? Of zijn de plannen helemaal omgegooit?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:28

Ik heb in een gastgezin gezeten en dat was toch wel heel erg leuk hoor! :j Al moet je het ook maar net treffen. Ik had een superlief gastgezin, maar als ik het nog een keer over zou kunnen doen zou ik er ook voor kiezen om op de campus te gaan wonen, vooral vanwege het feit dat je meer privacy en vrijheid hebt enzo.... :D Dus inderdaad lekker doeeen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:40

Laura_ schreef:
Gebeld, ze moeten alleen navragen of er nog kamers beschikbaar zijn. Zou toch erg jammer zijn als ik dan de keuze heb gemaakt, en de campus vol is...

Bij ons zijn de kamers nu ook ongeveer allemaal volzet... Zou wel jammer zijn voor je :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:04

Jij zit nu op campus? Het is natuurlijk nog wel voordat het jaar begint, dus misschien dat er nog enkele plekken zijn. Of dat hoop ik tenminste. Gastgezin is ook niet erg, maar je mist dan toch een groot deel met je vrienden denk ik. Ik ga er nu niet van uit dat er nog plek is en dat ik gewoon lekker in een gastgezin ga, dan is het alleen maar leuker als er toch nog plek blijkt te zijn..

Had ook van andere gehoord dat ze paar jaar terug met 2 in een huis van 4 zaten, dus het kan wel haha

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:37

Ik ga einde augustus pas, maar iedereen krijgt deze week de bevestiging van in welke residence ze zitten. Bij ons moesten de gewone studenten 1 februari al hun housing application indienen (wij een maand later, omdat we dan pas wisten naar welk land we mochten).
Maar ik weet niet of het in Amerika hetzelfde is, dit is dus voor Canada.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:40

Oke!! Ik ga gewoon heel hard duimen!!

Mijn moeder had gezegd dat ik ook nog kon switchen als ik daar zit en ze hebben nog geen gezin voor mij, dusja. Het is gewoon even afwachten.. Woensdag weten ze het hopelijk!

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:57

Ik duim voor je, Laura! :D

Ik vertrek aankomende zaterdag! *\o/*

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:04

ga je summercamp doen??? ook heeel gaaf