Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:17

Nouks, daar heb ik wat aan. Daar kan ik dan gericht mee aan de slag als verbeterpunt voor de site. Ik heb een Sony Alpha 300. Daar kan ik volgens mij echt wel goede foto's mee maken. Die online basis curcus van jou, gaat dat ook in op "produkt" fotografie? Of meer natuur en mensen e.d.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:19

De cursus die ik geef bespreekt steeds de techniek, geeft vervolgens een opdracht om die techniek te gaan oefenen (waarbij het onderwerp vrij staat) en vervolgens beoordelen we dan de resultaten van de opdracht op beeldinhoud, techniek, compositie etc. Wel denk ik dat je er specifiek voor productfotografie niet zo heel veel aan zal hebben...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:25

Kwam laatst een fotocursus tegen die speciaal gericht is op produktfotografie. Goed idee van Nouks, als je eenmaal de juiste techniek hebt geleerd, kan je er je levenlang mee vooruit. En het staat veel proffesioneler. Gewoon erop Googlen, kwam er net al een aantal tegen.

Ik vind het visitekaartje voornamelijk als doel hebben om je bedrijfsnaam en website door te geven. Overige info weten ze dan op te zoeken. Ik denk dat het regelmatig gebeurd dat ze op dat moment je niet nodig hebben maar later er wel op terug grijpen. Dan is een visitekaartje persoonlijker dan een nr uit een telefoonboek. En iets dat op schrift staat wordt beter onthouden, ook voorkom je schrijffouten in bijv mailadressen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:30

Zit trouwens wel te denken, vanuit het kader "nieuwe handelsnaam"... Had ik eigenlijk al verteld wat ik daarmee wilde gaan doen?

Die nieuwe handelsnaam is dus Photoguide. Ik wil mijn eigen workshops en cursussen (het hele aanbod) verder gaan uitbreiden en daarin ook meer gaan samenwerken met andere fotografen die ik in zal huren om die workshops te gaan geven. Ik zou natuurlijk vanuit Photoguide een workshop productfotografie kunnen organiseren en daar een mooie boktkorting aan kunnen hangen... :+

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:32

Misschien toch wel handig voor mij, die basiscursus. Toen ik de camera kocht, kreeg je er van sony een dagcursus bij. Maar de leraar begon gelijk over diafragma's en sluitertijden. Terwijl de ene helft van de groep zat te knikken omdat ze wisten waar hij het over had, zat de andere helft heel verbaasd te kijken omdat ze geen flauw idee hadden waar hij het over had. Ik zat bij die laatste helft. :o Er was mij verteld dat je dat allemaal ging leren die dag. Maar de leraar ging er van uit dat je dat al wist, anders kocht je niet zo'n camera. Erg jammer......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:36

Hmmm das inderdaad jammer! Dat soort dingen krijg je inderdaad uitgelegd in mijn cursus. In week 2 en 3 al, om precies te zijn. Daarna gaan we nog een paar stapjes verder dan dat :D

Heb over de instapworkshop van Canon wel goede verhalen gehoord trouwens. Eén van mijn cursisten heeft die laatst gevolgd en ik heb na de tijd ook het naslagwerk even mogen doorbladeren. Altijd goed ter referentie en inspiratie :D

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:42

Door onze personeelsvereniging op het werk is vorig jaar een basiscursus georganiseerd. Erg leuk, eerst 's ochtends aan alle knopjes friemelen en opdrachten doen bijv van lage belichting naar hoge belichting. 's Middags stad in en daar allerlei opdrachten uitvoeren. Was trouwens ook voor mensen met een kant-en-klaar camera. Mogelijkheden zijn wat beperkter maar op zich komen veel dingen op hetzelfde neer.
Het voornaamste wat ik geleerd heb is het ezelsbruggetje dat je met F4 4 paaltjes scherp hebt en met F10 10 paaltjes in de verte.
Nouks, eigenlijk valt zo'n cursus dus precies in je straatje. Genoeg mensen hier die een webwinkel hebben en er wat mee willen doen. Misschien is het ook iets voor mij omdat een verzameling van mijn vriend ook in een soort catalogus moet komen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:56

Ik vind het wel interessant om zoiets te doen, zo'n fotocursus voor product fotografie!
Als je de info door zou willen pb'en Nouks, graag! Misschien idd wel leuk om met Paan te doen
en wellicht zijn er meer mensen hier uit het topic die interesse hebben?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:10

En zo is er ineens weer wat handel rond. :D Haha!

Ik heb zelf uit pure hobby/interesse een aantal fotografiecursussen gedaan, bij professionele fotografen, bij het begin begonnen met een basiscursus en later verder met cursussen voor gevorderden, oa portret, landschaps en (minimaal) studiofotografie. Erg leuk en erg nuttig, ik vind dat ik een heel aardige foto kan schieten en vooral ook bewust. Ik weet wat ik doe, en dat maakt dat je de juiste foto ook weet te maken, of als dat niet zo is, wat je moet bijstellen om het wél de juiste foto te laten zijn.
Laatst bijgewerkt door kay27 op 04-01-11 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:11

Weet je wat, even inventariseren. Als er minimaal 5 mensen interesse hebben om een dag een workshop productfotografie te gaan doen, ga ik dat voor jullie organiseren met Bokt-korting :D

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:36

Nouks, ik start met het lijstje:

1. Paan

Heb je enige idee over de prijs? Want ik weet misschien nog wel iemand maar die zit niet op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:45

Zal ik ff moeten bespreken met de ander :) Ik spreek hem vanavond nog dus kan het dan in ieder geval vast even ter sprake brengen.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:46

Ook ik heb interesse in de cursus! Wel afhankelijk van de prijs ;) Ik heb namelijk laatst een basis cursus fotografie gedaan en die 'docent' wilde mij ook wel goedkoop helpen met productfotografie omdat ik cursist bij hem was. Dus als dit duurder wordt moet ik even nadenken :P

1. Paan
2. Michelle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:48

Tis natuurlijk wel een investering he? ;-)
Betere productfoto's --> meer verkopen
Geen fotograaf inhuren --> minder uitgeven ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:50

Ik heb ook interesse, mits het redelijk in de buurt is, want ik ben niet zo dol op reizen/autorijden (heb af en toe hartritmestoornissen en ik ben altijd bang dat ik die krijg als ik een eindje moet reizen, heel stom, ik weet het). En het is natuurlijk ook afhankelijk van de prijs! Ik ben geen mieperd qua geld, maar als ik het niet heb, kan ik het ook niet uitgeven (moet mn webshop nog betalen).

1. Paan
2. Michelle
3. Joyce

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:05

Wat een leuke ontwikkeling ontstaat hier! Voor produktfotografie is het wel fijn om zo'n mini studiootje te hebben?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:13

Ja dat zat ik ook al te bedenken, je kunt nu tegenwoordig voor weinig geld zo'n mini studio'tje kopen. Geloof dat ik laatst voor 30 euro zo'n ding in het krantje van de Xenos zag staan. Maar ik verkoop ook grotere producten zoals manden en die passen daar echt niet in ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:17

Haha, allemaal fotografen hier? :)

Vraagje; hoe hebben jullie je pensioen geregeld (hoe, wat, waar en waarom daar?) :)
Ik ben daar op dit moment mee bezig. :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:19

Ik heb ook zo'n studiootje. Ooit gekregen als kadootje. Maar heb hem weinig gebruikt. Zal die eens opzoeken. :(:)

Bij mij is het ook nog even afhankelijk van de prijs hoor. En als het doorgaat, mag je wel met mij meerijden Joyce, als je dat prettiger vindt.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:19

Ik ben 21... Pensioen... nog helemaal niet mee bezig! Eerst maar eens mijn bedrijf stevig op z'n poten hebben staan...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:25

Ik vraag het ook meer aan de mensen die er wel mee bezig zijn (geweest) of er over nagedacht hebben. ;)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:34

Ik heb ook interesse in die fotocursus, ook even afhankelijk van kosten en bestemming :)

Ik zou misschien eerst een basiscursus moeten doen. Heb sinds een aantal maanden een speigelreflex en sinds twee weken een nieuw objectief, maar ik schiet alleen maar op de automatische stand :=

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:04

Heb interesse maar hangt ook van het kostenplaatje af. Bij mij valt het namelijk niet onder beroepskosten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:07

Dames, nog even een vraagje, welk opzetje van logo vinden jullie het leukste/beste:

1.
Afbeelding

of 2.
Afbeelding

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:11

De bovenste :j