Studenten Pedagogische Wetenschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YankeeBoy

Re: Studenten Pedagogische Wetenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:10

Balen Anna:(

ik heb het meestal andersom, denk ik dat ik het zwaar heb verpest, krijg ik mn cijfer, blijk ik het goed te hebben gedaan!

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:03

Jep, das bij mij ook zo, dat bij historisch! vond het ook nogal vreemd...

straks bibliotheek practicum.. ben benieuwd.

baal enorm, internet doet het hier thuis niet meer, ivm overgang naar nieuw abonnement... woensdag pas weer, argh! gelukkig kan ik sommige dingen op m'n mobiel, maar de opdr van filosofie voor morgen 12u is lastiger :p hebben jullie die al gemaakt, valt ie mee?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:29

Ik heb 'm al gemaakt, vond het wel te doen, maar weet niet of mijn antwoord goed is haha. Vind het lezen van het boek erg lastig trouwens.. ben nu wel door de 57 pagina's heen maar kan het niet heel duidelijk navertellen denk ik. :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 13:47

Zo he, nu al al die pagina's gelezen?! Ik ben nog niet eens begonnen! Wel met psychologie, maar het duurt zooo lang dat engelse lezen. Net gewerkt, nu eten en dan maar weer lezen+samenvatten

Dat van historische heb ik inderdaad ook.

Hoe die opdracht van filosofie is weet ik niet want ik hoef hem gelukkig volgende week vrijdag pas in te leveren.

Ben benieuwd hoe dat bibliotheekpracticum is kelly, succes!

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:51

Wow wat zijn jullie fanatiek zeg! Goed bezig hoor, ik neem in het begin van de preiode altijd wat opstarttijd ;) Ik heb wat meer tijdsdruk nodig om echt nuttig te kunnen studeren.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:50

Ik had net bibliotheekpracticum van het 2e jaar,
was vrij makkelijk, toets uiteraard gehaald :+

Vriendinnetje van mij heeft al haar cijfer voor theoretische op progress staan,
maar mijne is nog steeds nergens te vinden, heel vreemd!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:01

Ah fijn dat je hem gehaald hebt ;) Ik hoop dat ik hem ook haal morgen. Wat gebeurd er eigenlijk als je hem niet haalt?

Oh wat raar dat je vriendin het cijfer al heeft. Bij mij staat er (helaas) ook nog niks op

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:12

Dan moet je hem nog een keer over doen, krijg je binnen 2 weken geloof ik een mail van de bibliotheek, met een datum en een tijdstip!
Wij moeten 75 van de 100 punten hebben!

Ik vind het ook raar, ik wil het ook weten, want de 2 weken zijn om (om17.00 precies :+ )

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:28

haha ja nog een half uur de tijd en anders iedereen een punt erbij op per uur :P

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:39

Lijkt me een strak plan!
Dan mag het van mij ook wel begin volgende week terugkomen ;-)

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:38

Bibliotheek practicum net gehad. niet moeilijk hoor, gewoon goed lezen. ik had 99 van de 100 vragen haha. er zijn in totaal 20vragen. ik was na 1.5U klaar en dan mag je naar huis.

ik ben ook zeer benieuwd naar theoretisch! hier ook nog geen cijfer.. nog even afwachten dan maar! :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 18:53

ah gelukkig..hoop dat ik hem ook in 1 keer haal.
Pff ik zit echt om de 10 min weer te kijken op nestor en progress. Ik word gek van mezelf

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 20:32

nou we mogen er al wel 2 punten bij op hebben zeg wat mij betreft :+ . Jeetje mina wat duurt dat lang..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 20:39

@ de groningers: Was dat bibliotheekpracticum nou die toets die op nestor staat?

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:01

Ja, dat nestortoetsje :j En voor iemand die iets over progress vroeg: inleiding pedagogiek bestaat uit historische en theoretische pedagogiek bij elkaar, dat cijfer wordt uiteindelijk gemiddeld en dat heb je bij het vak inleiding pedagogiek 100% staan!

Ik mag volgende week een weekje stagelopen op een school en ben dinsdag voor het eerst naar mijn school geweest om kennis te maken. Echt superleuke school en hele enthousiaste IB-ers! Mag zelfs buiten de verplichte opdrachten helpen met AVI-toetsen afnemen :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 21:11

Oh dus het is die nestor toets..kun je die thuis al openen dan om te bekijken ofzo?
Joh, ik wist daar niks van dat historisch en theoretisch bij elkaar horen! Eens kijken of mijn cijfer er dan toch staat..snap dan alleen mijn gemiddelde cijfer van historisch niet. Want ik had een 7,4 en 7,6 en dat is gemiddeld een 7,6 geworden..beetje raar want dat zou een 7,5 moeten zijn dan. Niet dat ik het erg vind :D
ah wat gaaf joh! Jij zat in het 3e jaar? Dus dan ga je wel stage lopen..?

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:35

Nee, volgens mij kan je die niet van te voren openen. Je hebt sowieso maar 1 mogelijkheid om de toets te maken. Haha, te hoge cijfers zou ik nooit over gaan klagen :P Ik ben derdejaars inderdaad. Het is helaas maar 1 weekje stage en alleen voor de differentiatie leerproblemen, maar wel ontzettend leuk :)

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:45

Cijfers theoretsiche staan op Progress!
Ik heb een 8,4 O:) niet verwacht! Open vragen goed gemaakt blijkbaar!

Straks bibliotheekpracticum en zoals je ziet zitten we nu ff te 'leren' in de UB. :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 16:56

Ja ik wist mijn cijfer vanmorgen om 6 uur al :P Ik had een 8,1 Was ik al erg blij mee, maar jou cijfer is nog mooier natuurlijk mariette
Bibliotheekpracticum gehaald. 98 van de 100 punten

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:25

8,1 is ook super toch!
Ik had hetzelfde op bibliotheekpracticum :) dat viel ook weer mee!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:35

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar ik zat info op de zoeken van deze studie en zo kwam ik hier. Zag dat er ook een aantal in groningen studeren, das hartstikke mooi want ik heb een vraagje. Ik zit erover te deken om volgend jaar (of het jaar daarna afhankelijk wanneer ik mijn HBO P haal) pedagogische wetenschappen te gaan studeren, in groningen dus.
Nou vroeg ik me af hoeveel tijd jullie ongeveer kwijt zijn aan de studie per week, en hoeveel daarvan zelfstudie en contacturen zijn.
Alvast bedankt! :)

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:51

Hee Simone, plaatsgenootje :D

Ik doe het pas sinds september, dus weet niet hoe het in andere semesters of jaren is, maar mijn uren per week zijn ongeveer:

10 à 12 uur college (5 à 6 colleges dus)
2 uur mentoraat (met een groepje en een mentor bezig zijn met de stof, en begeleiding van het studeren op zich)
10 à 15 uur zelfstudie.

Die aantal uren zelfstudie verschillen natuurlijk heel erg per persoon, mijn ervaring is wel dat het verstandig is om alles bij te houden, en dat kost best veel tijd en vooral discipline. Het mentoraat ondersteunt wel een beetje, maar het is verder heel veel zelf doen en zelf verantwoordelijkheid nemen.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:29

Goedemiddag dames,

Ook ik kom me even voorstellen en ga de komende tijd lekker meekletsen/meelezen! Ik ben afgelopen week gestopt met mijn master Economie aan de Erasmus Universiteit, omdat het toch niet het vakgebied is waar ik later in verder wil.

Ik wil in september (mits ik de toelatingsexamens haal) van start gaan met de premaster Pedagogische Wetenschappen in Leiden. Ik zag al een aantal mensen voorbij komen die de Bachelor doen, maar zijn er ook die de premaster en/of master in leiden doen? Bevalt het?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 20:56

Hoe gaat het met de studenten?
Kijkt iedereen al een beetje uit naar de kerstvakantie? Ik wel hoor, heerlijk, al moet er nog wel wat gedaan worden.
Op dit moment vooral druk met het schrijven van een referaat. Ook ben ik gaan reageren op tijdelijke kamers. Ik wil het 'op kamers' toch eens gaan proberen, maar nog niet meteen vast zitten en allemaal meubels aan moeten schaffen.
Ik ben benieuwd, 4 uur reizen gaat (zeker in de winter) wel wat opbreken.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:06

jaaaa, kerstvakantie!
ik heb maar 1 mager weekje. Hebben jullie langer?

ja, dat is nogal wat phylos! ik reis ook lang, maar gelukkig geen 4 uur per dag!