[HK] VWO eindexamen 2010 IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Re: [HK] VWO eindexamen 2010 IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:48

Ik ben geschiedenis aan het samenvatten, ben dus alleen maar bezig met geschiedenis. Beetje stom, afwisselen is wel handiger, maar ik wil het nu gewoon af hebben.. Als ik dat af heb ga ik een proefexamen proberen te maken.

Mijn school is echt ACHTERLIJK. Ik heb maandag en dinsdag nog examentraining van kwart voor 11 tot kwart over 3! Fijn, een hele dag les nog terwijl ik gewoon kan leren. Word ik echt chagerijnig van..

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:48

Ik maak examens! Als ik vragen echt heel moeilijk vind, kijk ik de theorie nog even door, en probeer het dan opnieuw. :) (Maar dat ligt ook aan het vak ;) )

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:52

Wij hebben maandag, dinsdag ook gewoon les. Woensdag kolderdag. ;) Jouw school is niet de enige. :P

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:54

Ik heb geen les meer, ook niet facultatief! :n Wel stom, nu moet je zelf (in de vakantie) leren, en je kunt niks meer vragen aan je docenten

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:54

Hmm dat is wel irritant. Scholen in m'n omgeving hebben allemaal vrij.
Ik ben gewoon ook heel chagrijnig op dit moment, dus dat zal wel meespelen :')

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:56

Ik heb volgende week nog een paar examentrainingen, maar die zijn facultatief. Nu moet ik het dus zelf doen, nog best lastig :7
Had vandaag gepland om veel te doen, maar het nu nog steeds niets gedaan. Het is al bijna 2 uur :\

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:57

Wat zal ik eerst gaan leren, bio of m&o? En ik krijg "zin" om m'n kamer op te ruimen, al is het maar om niet te hoeven leren :')

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:58

Volgende week dinsdag rijles om 8 uur! Dus dan kan ik daarna mooi heel de dag leren en 's avonds werken. Anders doe ik het toch niet :')

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:59

Ik ga eerst een bio examen maken en dan ook mn kamer opruimen, maar dat is omdat t gewoon niet prettig meer is om hier te vertoeven.:=

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:02

Cherellee_ schreef:
Als jullie leren, wat doen jullie dan precies? Ik zit nu maar een beetje overal samenvattingen van te maken en alles te lezen, maar geen idee of dat uiteindelijk gaat werken _O-

Ik lees. :') Maar ik ben echt heel moe, terwijl ik minstens 8/9 uur per nacht slaap, dus ik snap niet hoe het komt. Mn ogen kunnen echt elk moment dichtvallen. Daarom neem ik heel weinig in me op van wat ik lees, ik lees zeg maar over de woorden heen, heel vervelend. :=

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:14

Ik heb precies hetzelfde gehad! Ik heb nu bij de kruidvat van die vitaminepillen gehaald. Het heet vitamine c-1000 time released en zit in een oranje potje. Werkt echt super! Zou het gewoon proberen als ik jouw was. Potje kost iets van 5 euro..

edit; pillen bevatten dus grote hoeveelheden vitamine C en dat zorgt voor energie. Kan niet schadelijk zijn, want alles wat je lichaam niet nodig hebt, plas je gewoon weer uit...

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:26

Hm dan ga ik daar ook eens voor kijken! Slik nu elke avond Melatonine omdat ik slecht slaap, helpt wel redelijk. Maar ben iedere keer nog moe (ook na 8 a 9u).

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:27

Mijn leerpoging is trouwens mislukt :') Heb een paar sommen van m&o gedaan, maar heb de examens niet uitgeprint dus raak snel afgeleid door bokt&msn. Papa gemaild of hij ze uit kan printen, dan kan ik morgen écht beginnen!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:42

Ik slik al elke dag multivitaminen dus ik denk dat nog meer vitaminen niet echt zin hebben... Ik heb meer het gevoel dat ik gewoon even buiten een rondje moet rennen en dat ik dan wel wakker ben, maar daar heb ik ook geen zin in. :') Want op een normale schooldag fiets ik eerst 40 minuten en dan heb ik er geen last van. Nu rol ik zo uit mn bed in een trainingbroek en lekkere trui en doe ik een poging tot leren, terwijl ik nog half slaap. En dat hou ik dus de hele dag. :Y)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:49

Ben ik de enige dan die nog steeds aan het uitstellen is? :o :=

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:50

Kan je niet gewoon een blokje om doen? Lopend, niet rennend ;) Wellicht word je daar ook wakker van? Frisse lucht helpt vaak wel. Ben vanochtend ook met de hond gaan wandelen en was daarna lekker wakker!

En nu ga ik een broodje knakworst eten :9
Laatst bijgewerkt door Joonsel op 03-05-10 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:50

Ik slik sinds kort vitamine B en dat helpt ook wel redelijk. Misschien komt het ook wel omdat vrijwel iedereen het jaar zo ongelooflijk zat is. Ik heb echt zo'n gevoel van laat dat examen maar snel komen dan ben ik er vanaf. Niet dat ik al klaar ben met leren ofzo :Y)
Ik ben die hele school ook gewoon zo zat dat ik het liefst zo snel mogelijk klaar ben.
@Nienewiep: Misschien helpt het om 's ochtends eerst een stuk te gaan fietsen of hardlopen? Dan ben je al ff in de frisse lucht geweest en kun je daarna beter wakker blijven?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:52

Ik heb trouwens ook vreselijke vreetbuien }:0

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:55

Miriam91 schreef:
Ik heb trouwens ook vreselijke vreetbuien }:0

Ik heb ook de hele tijd zin in iets lekkers. Gelukkig hebben we weinig in huis.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:58

Cherellee_ schreef:
Als jullie leren, wat doen jullie dan precies? Ik zit nu maar een beetje overal samenvattingen van te maken en alles te lezen, maar geen idee of dat uiteindelijk gaat werken _O-

Samenvattingen heb ik van alle vakken compleet, op natuurkunde na, die heb ik half geschreven, half getypt en half niet.
Op dit moment leer ik biologie alle hoofdstukken. Ik was gister bijvoorbeeld met de hoofdstukken over genetica en DNA begonnen. Heb ik eerst mijn eigen samenvattingen doorgenomen, daarna ben ik in de samengevat bundel de bijbehorende hoofdstukken gaan opzoeken en die ook gaan leren. Op deze manier ga ik in ieder geval biologie doorwerken, aangezien dat nu wel goed gaat. Als ik alles heb geleerd maak ik een examen (of 2) en dan kijk ik weer waar ik vastliep. Die hoofdstukken/onderwerpen neem ik dan nog eens door.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:59

Phylos schreef:
Op dit moment leer ik biologie alle hoofdstukken. Ik was gister bijvoorbeeld met de hoofdstukken over genetica en DNA begonnen. Heb ik eerst mijn eigen samenvattingen doorgenomen, daarna ben ik in de samengevat bundel de bijbehorende hoofdstukken gaan opzoeken en die ook gaan leren. Op deze manier ga ik in ieder geval biologie doorwerken, aangezien dat nu wel goed gaat. Als ik alles heb geleerd maak ik een examen (of 2) en dan kijk ik weer waar ik vastliep. Die hoofdstukken/onderwerpen neem ik dan nog eens door.

Hoe lang ben je dan wel niet met Biologie bezig op 1 dag?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:59

Ik wil woensdag of donderdag klaar zijn met bio, dan ga ik wat makkelijks doen, een nederlands examen + de theorie nog eens doornemen. En dan vrijdag echt hard aan de bak met natuurkunde, dat is echt drama, zo enorm veel!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:00

Miriam91 schreef:
Phylos schreef:

Hoe lang ben je dan wel niet met Biologie bezig op 1 dag?

Niet zo lang hoor :P ben iedere keer in bokjes vavn 45 min tot hooguit een uur bezig. Was ook een tip uit zo'n info boekje. Daarna ga ik een tijdje wat anders doen. Ik denk dat ik vandaag aan 3 tot 4 uur leren kom. Maar dat moet wel meer/sneller verderop in de week hoor.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:07

Pfff, Marije, wat leer jij ontzettend veel. respect daar voor hoor, ik ben vandaag begonnen met een bioexamen maar neem na elke opgave een pauze gehe. :Y)

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:08

Zo, ik heb vanmorgen lekker paard gereden, en net een M&O examen gemaakt. Ik leer door middel van examens maken, ik ga echt niet nog álles doorlezen (ja van economie denk ik wel). Want voor natuurkunde, scheikunde en biologie heb ik een samengevat boekje, die leer ik dan. Maar heb al aardig het idee dat ik de stof onder controle heb.