Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
(Maar dat ligt ook aan het vak
)
Jouw school is niet de enige.
Wel stom, nu moet je zelf (in de vakantie) leren, en je kunt niks meer vragen aan je docenten
Cherellee_ schreef:Als jullie leren, wat doen jullie dan precies? Ik zit nu maar een beetje overal samenvattingen van te maken en alles te lezen, maar geen idee of dat uiteindelijk gaat werken
Maar ik ben echt heel moe, terwijl ik minstens 8/9 uur per nacht slaap, dus ik snap niet hoe het komt. Mn ogen kunnen echt elk moment dichtvallen. Daarom neem ik heel weinig in me op van wat ik lees, ik lees zeg maar over de woorden heen, heel vervelend.
Heb een paar sommen van m&o gedaan, maar heb de examens niet uitgeprint dus raak snel afgeleid door bokt&msn. Papa gemaild of hij ze uit kan printen, dan kan ik morgen écht beginnen!
Want op een normale schooldag fiets ik eerst 40 minuten en dan heb ik er geen last van. Nu rol ik zo uit mn bed in een trainingbroek en lekkere trui en doe ik een poging tot leren, terwijl ik nog half slaap. En dat hou ik dus de hele dag.
Wellicht word je daar ook wakker van? Frisse lucht helpt vaak wel. Ben vanochtend ook met de hond gaan wandelen en was daarna lekker wakker!
Cherellee_ schreef:Als jullie leren, wat doen jullie dan precies? Ik zit nu maar een beetje overal samenvattingen van te maken en alles te lezen, maar geen idee of dat uiteindelijk gaat werken
Phylos schreef:Op dit moment leer ik biologie alle hoofdstukken. Ik was gister bijvoorbeeld met de hoofdstukken over genetica en DNA begonnen. Heb ik eerst mijn eigen samenvattingen doorgenomen, daarna ben ik in de samengevat bundel de bijbehorende hoofdstukken gaan opzoeken en die ook gaan leren. Op deze manier ga ik in ieder geval biologie doorwerken, aangezien dat nu wel goed gaat. Als ik alles heb geleerd maak ik een examen (of 2) en dan kijk ik weer waar ik vastliep. Die hoofdstukken/onderwerpen neem ik dan nog eens door.
Miriam91 schreef:Phylos schreef:Op dit moment leer ik biologie alle hoofdstukken. Ik was gister bijvoorbeeld met de hoofdstukken over genetica en DNA begonnen. Heb ik eerst mijn eigen samenvattingen doorgenomen, daarna ben ik in de samengevat bundel de bijbehorende hoofdstukken gaan opzoeken en die ook gaan leren. Op deze manier ga ik in ieder geval biologie doorwerken, aangezien dat nu wel goed gaat. Als ik alles heb geleerd maak ik een examen (of 2) en dan kijk ik weer waar ik vastliep. Die hoofdstukken/onderwerpen neem ik dan nog eens door.
Hoe lang ben je dan wel niet met Biologie bezig op 1 dag?
ben iedere keer in bokjes vavn 45 min tot hooguit een uur bezig. Was ook een tip uit zo'n info boekje. Daarna ga ik een tijdje wat anders doen. Ik denk dat ik vandaag aan 3 tot 4 uur leren kom. Maar dat moet wel meer/sneller verderop in de week hoor.