NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:47

Ik doe dit jaar mijn mavo examen ga daarna naar de havo en dan naar hbo opleiding op deurne :D
Paardje is sinds februari in bezit, en zijn bezig met inrijden..
Dan heb ik na de 5 jaar durende opleiding nog wat aan mijn paard :+ `

Kan niet wachten tot ik op mijn paard kan zitten en er zo deurne mee inrijd :D

weidegang is bij mij goed geregeld denk ik:P
paard komt van de veulenwei, naar een stal met weinig weide en dan naar deurne zonder weide...
is het niet zo'n overgang van heel veel wei naar niks :o

ArabicQueen

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:52

Ik zat op deurne en nu in barneveld ..

Ik vond deurne echt in 1 woord Kl*te. Veel jalousie onderling Spullen verden gestolen. Dingen waren heel slecht georganiseerd. Veel was ontzettend onduidelijk etc etc. Na het eerste jaar had ik het er voor gezien. Nu zit ik op barneveld en ik heb het super naar me zin hier zitten ook een aantal die van deurne af komen die het er niet leuk vonden.

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:33

Tja dat kan..
Ik denk dat iedereen een andere mening heeft..

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:36

dat denk ik ook ja ik hoor meer goede dingen dan slechte dingen het enige wat ik steed shoo ris dat het hheeeeeeel hard werken is maarja dat heb ik er wel voor over sowieso!!!

ChicaxIlke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:52

Hay allemaal.
Ik ben afgelopen zondag naar de opendeur geweest in Deurne. Ik vond het helemaal geweldig!
Mijn hele leven wil ik al iets in de paardenwereld gaan doen, maar dat is nu eenmaal niet makkelijk.
In 2008 ben ik afgestudeerd in België, 3e graad TSO (denk dat dit gelijk staat met Havo in nederland?)
Ik werk ondertussen een jaar op een bureau, en zou dolgraag terug gaan studeren. Hiervoor wil ik dus naar Deurne.
Ik moet er wel heel wat voor opgeven. Ik had normaal volgend jaar samenwoon plannen met mijn vriend, ik heb een
vaste Job en heb een heel deel paarden thuis staan (deze zouden wel de nodige verzorging kunnen krijgen)

Ik zit alleen met een serieus dilemma, kan je kiezen welk niveau je doet bij de paardensportopleiding? 3 of 4? welke is beter?
Is Deurne het waard om dit alles op te geven om de 3 of 4 jarige opleiding te doen? leer je voldoende?
de stages, is dit 5 dagen in de week, 6 of 7 ?? want heb mijn weekends wel nodig voor mijn andere paarden te kunnen rijden
en wat tijd vrij te maken voor mijn vriend natuurlijk.

Zelf ben ik wel super gemotiveerd, maar het boezemt me gewoon echt wel angst in...
Ik heb zelf niet zo heel veel zelfvertrouwen, hoewel dit nergens voor nodig is, maar toch.. Heb ook angst dat ik de opleiding
misschien mentaal niet aankan, dat ze je er de grond in gaan boren en zo van die toestanden...
Voor de flat daarentegen heb ik niet zoveel bang, dat lijkt me allemaal wel een gezellige boel :)

Wie kan me helpen met deze vragen? Hier antwoorden mag, maar PB mag ook zeker! Liefst antwoord van iemand die op Deurne zit, of afgestudeerd is.. Die kunnen spreken uit ervaring :)

Groetjes!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:45

Met niveau 4 kan je meer dan met 3, dus ga voor 4 zou ik zeggen.
Als je niveau van de middelbare in Belgie gelijk is aan havo hier kun je de 4 jarige opleiding in 3 jaar afronden en daarna eventueel nog 2 jaar HBO doen. Maar daar zou ik ze even voor bellen, ze hebben wel meer Belgische leerlingen, dus ze zullen wel weten hoe de niveau's overeenkomen.

Tijdens de stage periode heb je 1,5 dag per week, of 3 dagen in de 2 weken vrij. Tenminste dat zijn de regels van school, sommige stages geven je 2 dagen per week vrij.

Verder hangt het er op school heel erg vanaf welke docenten je hebt voor het rijden, maar daar kan je toch niks aan veranderen. Stage kun je zelf uitzoeken, dus als je de tijd neemt om een plek te zoeken waar je het kan vinden met die mensen moet het wel goed komen met je zelfvertrouwen

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 20:32

Ik zou contact opnemen met Deurne.. heb op een voorlichtingsavond wel eens gehoord dat ze belgen met een bepaald niveau aannamen.. maar welk niveau.. geen idee..

en als dat TSO idd havo is zou ik niveau 5 gaan doen, dit is het HBO-traject en dus veel breder en meer kans op toekomst.. al duurt deze 5 jaar (half jaar stage half jaar school.. )

max_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:50

Chaos schreef:
duChambre schreef:
TS, dat je gemotiveerd bent is heel goed, maar met alleen motivatie kom je er niet. je moest eens weten hoe verschrikkelijk gemotiveerd ik was in het begin! en ik weet nu bijna 3 jaar later nog steeds niet wat ik wil gaan doen, maar ben er wel vanaf gestapt. achter de kassa verdien je nog meer dan in de paarden :'). na een paar jaar kom je daar achter, en dan stoppen de meesten.
alleen degenen met rijke ouders of mega veel talent die maken het in deze wereld. je moet echt gigantisch sterk in je schoenen staan wil je het halen. en daarom raad ik het iederen ook af!

ga een leuke opleiding doen, met uitzicht op een goed betaalde baan, en blijf daarnaast lekker je paarden als hobby houden. als je goed verdiend kun je later misschien een huis met stallen kopen en daar nog wat kleinschalig bijverdienen, maar echt als broodwinning is het gewoon té moeilijk...

o en dan nog als laatste, daar valt ook nog over na te denken of je dat wilt:
als je van je hobby je werk maakt, heb je geen hobby meer ;)

Uhm,, wat dacht je van de opleiding hoefsmid?

Ik ben zondag bij de open-dag geweest, en wil al een aantal jaar graag naar die school..

Je gaat me niet vertellen dat als je alles goed aanpakt, er niks te verdienen is met hoefsmid?

En dat je achter de kassa nog meer verdiend is helemaal kletskoek.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 21:00

Ik vind dat iedereen zijn eigen weg moet gaan.. en stel dat Deurne geen goede keus zou zijn dan leer ik daar weer van en hoort dat bij mij en leer ik weer iets van mezelf..

En ja als je een goeie hoefsmid bent kan je prima rondkomen.. :D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:52

als je van je hobby je werk maakt, heb je geen hobby meer

Nou, ik heb geen Deurne gedaan, maar de MMI cursus, heb dus van mijn hobby mijn werk gemaakt en geloof me, ik heb nog steeds een leven! Ik heb meer hobby's dan alleen de paarden en buiten het manegewerk heb ik nog andere paardenhobby's (zoals jureren en wedstrijden organiseren etc).

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:57

annelinnie schreef:
Ik vind dat iedereen zijn eigen weg moet gaan.. en stel dat Deurne geen goede keus zou zijn dan leer ik daar weer van en hoort dat bij mij en leer ik weer iets van mezelf..

Dat eerste klopt, alleen is het wel een erg dure gok.. Ik zou als ik alleen van paarden houd maar niet beroepsmatig al bezig ben, het echt als hobbie houden. Het kost klauwen vol geld en tja een baan in de paarden is niet iets wat je heel je leven kan doen omdat het lichamelijk erg zwaar is.. Daarbij zijn vaak de arbeidsomstandigheden slecht: lees geen loon bij ziekte, geen pensioenopbouw etc. Maargoed ik respecteer de keuze dat mensen het toch gaan doen, alleen wil ik jullie wel waarschuwen.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:25

Ik kreeg trouwens een berichtje op hyves dat er binnenkort een feestje/reunie is vanwege het 40-jarige bestaan van de school... Zijn er nog oud-leerlingen hier die daar heen gaan? Ik ga denk ik wel heen, als er tenminste ook een paar klasgenoten van me heen gaan... :D

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:53

ChicaxIlke schreef:
Hay allemaal.
Ik ben afgelopen zondag naar de opendeur geweest in Deurne. Ik vond het helemaal geweldig!
Mijn hele leven wil ik al iets in de paardenwereld gaan doen, maar dat is nu eenmaal niet makkelijk.
In 2008 ben ik afgestudeerd in België, 3e graad TSO (denk dat dit gelijk staat met Havo in nederland?)
Ik werk ondertussen een jaar op een bureau, en zou dolgraag terug gaan studeren. Hiervoor wil ik dus naar Deurne.
Ik moet er wel heel wat voor opgeven. Ik had normaal volgend jaar samenwoon plannen met mijn vriend, ik heb een
vaste Job en heb een heel deel paarden thuis staan (deze zouden wel de nodige verzorging kunnen krijgen)

Ik zit alleen met een serieus dilemma, kan je kiezen welk niveau je doet bij de paardensportopleiding? 3 of 4? welke is beter?
Is Deurne het waard om dit alles op te geven om de 3 of 4 jarige opleiding te doen? leer je voldoende?
de stages, is dit 5 dagen in de week, 6 of 7 ?? want heb mijn weekends wel nodig voor mijn andere paarden te kunnen rijden
en wat tijd vrij te maken voor mijn vriend natuurlijk.

Zelf ben ik wel super gemotiveerd, maar het boezemt me gewoon echt wel angst in...
Ik heb zelf niet zo heel veel zelfvertrouwen, hoewel dit nergens voor nodig is, maar toch.. Heb ook angst dat ik de opleiding
misschien mentaal niet aankan, dat ze je er de grond in gaan boren en zo van die toestanden...
Voor de flat daarentegen heb ik niet zoveel bang, dat lijkt me allemaal wel een gezellige boel :)

Wie kan me helpen met deze vragen? Hier antwoorden mag, maar PB mag ook zeker! Liefst antwoord van iemand die op Deurne zit, of afgestudeerd is.. Die kunnen spreken uit ervaring :)

Groetjes!

Wat wil je later bereiken? Lijkt mij verstandig om daar naar te kijken en vervolgens of Deurne een stap in de goede richting is.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 17:39

Ik ben vandaag aangenomen :D

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:52

Gefeliciteerd!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:55

Gefeliciteerd!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:39

Gefeliciteert!! Dat wil ik ook kunnen zeggen volgend jaar :D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:53

annelinnie schreef:
Ik zou contact opnemen met Deurne.. heb op een voorlichtingsavond wel eens gehoord dat ze belgen met een bepaald niveau aannamen.. maar welk niveau.. geen idee..

en als dat TSO idd havo is zou ik niveau 5 gaan doen, dit is het HBO-traject en dus veel breder en meer kans op toekomst.. al duurt deze 5 jaar (half jaar stage half jaar school.. )

Maar volgens mij is dit HBO diploma ('docentendiploma) niet rechtsgeldig in Belgie. Om die reden is er ook een Belgisch meisje uit mijn klas gestopt nadat we vorig jaar (3e jaar) onze instructeursopleiding hebben afgerond. Zij volgt nu in Belgie een docentenopleiding.

Maargoed, vraag het even na. Als je wilt kan ik je over de PB wel een naam geven van de persoon welke het HBO voor een groot deel coordineert. Zij kan jou vast veel meer vertellen en verder helpen.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:13

Millenium staat jou paardje op deurne volgens mij heb ik hem gezien..

dancingpiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:38

worden friezen eigenlijk aangenomen op school?

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:45

Volgens mij wel zag met de opendag ook een fries lopen maar ik denk dat het ook wel aan de fries ligt..

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 14:19

Friezen lopen alleen mee in de dressuur.. dus dan zou je een fries en een school of eigen springpaard moeten hebben.. onhandig lijkt me!
En dan idd tot volgend jaar :P

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:42

hoi hoi,

Ik heb een paar jaar geleden ook eens een topic geplaatst omdat ik naar deurne wilde.
Veel verschillende reacties gehad maar die school was mijn enige optie(ivm draf&rensport)dus ben daar gewoon heen gegaan.

Heb eerst 2 jaar deeltijd drafsport gedaan en daarna nog 1 jaar para-veterinair.
De drafsport opleiding was qua les slecht, het enige interessante was hoeven bekappen en ijzertje eronder tikken. Maar vakken als Nederlands, Economie en Maatschappijleer waren echt zwaar onder niveau. We hoefde ook maar 1x in de week naar school dus dan schiet het theoretisch sowieso niet echt op.(de draf en rensport opleiding is ook zo kleinschallig tegenwoordig, dus ook niet te vergelijken met de paardensport opleiding)

Ik heb in het jaar dat ik horse&health volgde wel lessen gehad waar ik echt wel van geleerd heb.
Ik vond loeffen echt super! Van die man valt echt veel te leren. De discussies in de klas alleen waren al heerlijk haha echt zo erg gelachen. Ik was gelukkig ook heel fanatiek in de exterieur lessen, en dat heeft wel mee geholpen om serieus genomen te worden.
En aangezien ik niet met dressuur of springpaarden te maken had, mocht ik vaak overschakelen op mijn 'visuele' volbloed.

Tijdens mijn stage dat jaar/zomervakantie ben ik naar Australië gegaan, en daarna ben ik ook niet meer terug gekeerd naar school.Ik kreeg een baan aangeboden in Australië alleen ik moest sowieso eerst terug naar nederland vanwege mijn visum. En nadat ik thuis veel erover heb nagedacht heb ik toch besloten het niet te doen.
Ik wil niet voor 1500 dollar in de maand werken terwijl ik 24/7 ermee bezig bent ,en de eigenaar z'n 5e range rover koopt.:P

Als ik het geld had zou ik vandaag nog voor mezelf zijn begonnen, maar bij die droom blijft het ook.

In Australië had ik mijn "eigen" groepje paarden die ik zelf trainde, verzorgde etc. en een percentage kreeg van het prijzengeld als ze wonnen. Op de grotere bedrijven waar ik gewerkt had ging dat gewoon van wie heeft er tijd, die rijd dat paard. Maar ik krijg dan wel ergenissen als ik een paard buiten werktijd
(verbleef intern) extra aandacht gaf en energie in stak, iemand anders er met de roem vandoor ging. En dat is misschien 1x acceptabel maar niet keer op keer. Althans dat soort dingen zijn niet voor mij weg gelegd.

Ik wens iedereen die in de paarden wilt gaan werken alle succes en geluk, want het blijft een speciaal wereldje (L)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:41

annelinnie schreef:

Nouja, als jij een fries hebt welke gewoon mee komt in het springen is er niet zo veel aan de hand hoor. Genoeg 'sport'paarden op school welke niet fijn springen (denkt terug mijn 1e paard wat ik in het 1e jaar mee had) maar toch gewoon mee lopen in de les.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:55

Ik ben ook aangenomen op Deurne maar ga er alsnog niet heen.
Deurne kost bakkenvol geld, ga je een BBL opleiding paardenhouderij/managment doen ben je veel goedkoper uit. Daarnaast ga ik mn Orun halen. Zo kom ik even ver, waarschijnlijk verder. Voor veeeel minder geld. Deurne staat op veel stallen niet zo hoog aangeschreven meer.