VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:56

Goeiemorgen! :)

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:59

Moet jou gehele pws in het engels of is dit maar een klein deel ervan :o ?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:02

Mijn hele PWS + presentatie moet in het Engels. :j

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:23

Gelukkig mogen wij kiezen uit echt een presentatie of een 'kraampje'. Als het lukt regelen we een lokaal en richten die in als pub, inclusief bar, bier en hapjes. :D Onze PWS laten we afdrukken als een kookboek, met recepten en foto's van gerechten en tussendoor steeds verhaaltjes over die gerechten zeg maar, zoals dat High Tea stukje. Zodat mensen gewoon rond kunnen lopen, vragen stellen als ze willen en wat kunnen drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:26

Dat is echt zo cool :oo! Echt heel gaaf.
Welke vakken doe je voor je PWS?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:28

Wij moeten onze PWS bij één vak doen, bij ons dus Engels. En omdat dat onze tweede taal is, moet het ook allemaal in het Engels. Als we bv. iets over champagne bij Frans deden, had het niet helemaal in het Frans gehoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:30

Ohh ja okee. Blijf het knap vinden. :D

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:45

Zó dan, niet niks maar wel een ontzettend leuk idee!Op die manier maak je het denk zelfs leuk om aan je PWS te werken. Bij ons hoef je geen presentatie te doen, en zul je dus echt een geheel boekwerk moeten inleveren. Misschien wel makkerlijker maar wel wat minder leuk denk ik zo.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:14

zo, ik heb mijn se week overleeft := mezelf maar even geband van bokt anders kwam er niets van :P . Economie en wiskunde gingen voor mijn gevoel goed en gschiedenis vandaag ging iets minder. Vrij lastig pw en zooooo veel stof :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:41

Ik heb vandaag ook mijn eerste SE gehad, het ging niet super goed maar ook zeker niet slecht :) .

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:40

Heeee! Ik ben ook weer thuis! :D
Maastricht waas echt heel erg leuk! Ik heb daar bijna 300 euro uitgegeven aan shoppen enzo, maar t waas zeker de moeite waard! :D Ik hoef de hele winter iig niks meer aan kleding te kopen :P :o
Woensdag avond zijn we (vriend+broer+zijn vriendin en ik) uit eten gegaan en ik heb super lekkere spareribs op :~ :*
Gisteren hebben we nog wat winkels gekeken en zijn mn vriend, vriendin van mn broer en ik mn broer op zn werk op gaan zoeken in het ziekenhuis en hebben we de faculteit van geneeskunde bekeken :) Ik ben er nu eigenlijk wel helemaal zeker van dat ik daar wil studeren! :D
Vanmorgen moest ik ook weer redelijk vroeg op, want ik ging nog met een vriendin naar Rotterdam om een andere vriendin op te zoeken... Was ook super gezellig! :D
Al met al heb ik dus totaal niks aan school gedaan, wat ik me dus wel had voor genomen :P

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:44

Annemarie_ schreef:
Wij zijn momenteel bezig met onze literary options, en nu beginnen we met onze cultural options. We hebben nu inmiddels ook al wat CC's gemaakt ( :Z ) en een essay over 1984. Ik vind dat we dit jaar trouwens wel wat meer moeten doen dan vorige jaren? We hadden nooit huiswerk en nu opeens toch wel.
Goed van je 7 zeg, wat deed je voor je interactive oral?

Samen met 3 vriendinnen deed ik het over school dropouts. We hadden een social worker, mother, principle en een dropout. Was op zich wel grappig om wat over op te zoeken en de oral ging wel lekker, dus ik was zeker blij met die 7! :D
Ik heb een paar weken geleden mn eerste written task ook al in moeten leveren, ik heb een literary option gedaan. Ik heb een biografie geschreven over Jay Gatsby, de hoofdpersoon uit de Great Gatsby, die we vorig jaar verplicht moesten lezen ;)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:51

Goodbye , have a nice week i'm of to Spain ! :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:44

Veel plezier in Spanje! :D

Pff vannacht zo lekker geslapen! Was om 8u alweer wakker.
En ik ben nog steeds zo ver met leren, als aan het begin van de vakantie.. _O-

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:37

Hier nog iemand die op haar verjaardag begint met examens! :P
Nederlands, Engels, Frans, Wiskunde C, Aardrijkskunde, Geschiedenis, Kunst Beeldende Vorming, Biologie.
Profiel C&M met aardrijkskunde, frans en kbv dus, met als extra vak biologie.

Ik doe al mijn hele middelbare schoolperiode het minimale en sta gemiddeld een 6.51 nu.
Beetje jammer, nu ik er net achter kom dat ik toch een lotingsstudie ga doen... :P
Laatst bijgewerkt door sullebulle op 10-04-22 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:42

sullebulle schreef:
Hier nog iemand die op haar verjaardag (17mei) begint met examens! :P
Nederlands, Engels, Frans, Wiskunde C, Aardrijkskunde, Geschiedenis, Kunst Beeldende Vorming, Biologie.
Profiel C&M met aardrijkskunde, frans en kbv dus, met als extra vak biologie.

Ik doe al mijn hele middelbare schoolperiode het minimale en sta gemiddeld een 6.51 nu.
Beetje jammer, nu ik er net achter kom dat ik toch een lotingsstudie ga doen... :P

Ik heb precies dezelfde vakken en profiel, alleen wel wiskunde A en ook nog IB. Heb jij niet een vak tekort? Of heb ik teveel.....
Argh, dat is frustrerend! Dat wordt hard werken dit jaar, wat voor een studie wil je gaan doen?

Hier mochten de mensen die zowel Frans en Duits hadden, ineens een van de twee laten vallen :oo Wel frappant dat iedereen daarvan Frans heeft laten vallen. _O- Kl.te vak, de docenten maken het ernaar.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:03

Frans is inderdaad een snertvak, ik heb het laten vallen. Duits is beter :D .

Zo, gisteren nog een wedstrijd gereden, merrie was heel braaf :+: . 199 en een eerste plaats, dat maakt het weekend weer even wat leuker :D .
En het pept een beetje, een heel klein beetje op voor het leren :') .

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:14

Ben ook ontzettend blij dat ik duits ipv frans heb gekozen, ken ondertussen geen 1 woordje frans meer.

Weet iemand wat de maximum tijd is om een (minderjarige ) verdachte vast te houden op het politiebureau?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:44

@ Shakiejlaver (sorry, slecht met namen :+): http://nl.wikipedia.org/wiki/Inbewaringstellen

Bij ons moet je als je atheneum doet, sowieso Duits of Frans hebben. En als je gymnasium doet, moet je - logischerwijs - sowieso Grieks of Latijn hebben.
Omdat ik Grieks en Duits heb zou ik ook zo een van de twee mogen laten vallen. Ook na mijn examens kan dat nog, stel dat ik voor beide vakken teveel minpunten sta, maar dat ik door het laten vallen van een van de twee alsnog kan slagen.. :j

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:27

Hallo allemaal!

Ik zou me ook heel graag bij dit topic voegen, gezien ik dit jaar ook eindexamen doe! Ik zit in Utrecht op school, op het CGU en doe een N&T profiel met Latijn, Frans en Duits en natuurlijk Nederlands en Engels als verplichte vakken. Ik hoop dat ik me er nog bij kan voegen!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:51

Tuurlijk kun je je nog bijvoegen edelweis!

Nou morgen beginnen de SE's voor mij. Voor morgen staat scheikunde op het programma, ben benieuwd...

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:10

Ik heb net mijn eerste SE gehad, m&o en het viel behoorlijk tegen. Ik met mijn goede voornemens altijd.. Was erg veel werk, had dan ook niet eens meer tijd voor de laatste som. Baal verschrikkelijk maar goed. Morgen economie en duits, wat een pretje deze week zeg..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:16

pff ja ben ook blij als het weer volgende week dinsdag is
jammer dat je er geen goed gevoel over hebt vandaag

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:32

Oei, succes allebei met jullie SE's! Ik heb ze voor de vakantie gemaakt en zal ze de komende dagen terug krijgen. Misschien dat ik daar altijd nog zenuwachtiger van word dan van het maken zelf :=.

Wat voor studies willen jullie gaan doen na het VWO ;)?

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:35

Helaas ben ik daar nog niet over uit, dus wordt een druk jaar voor mij..