reiziger schreef:Het roept gewoon bijna een soort weerstand op hé.
Bij mij wel ja. Het voelt gewoon neit goed om zoveel geld uit te geven aan zoiets. Ik zit echt niet op elke cent, maar ik wil wel een beetje waar voor mijn geld; 100 euro per lesdag/workshopdag vind ik een mooi bedrag. Iets duurder mag best als ik dan bijv. een erkend diploma krijg, of persoonlijke begeleiding, of wat dan ook... maar 2000 dollar voor een week? Dat gaat echt nergens meer over. Het voelt voor mij dan ook echt niet goed om het te doen. Ik krijg het idee dat de docent/organisator het alleen voor het geld doet, en niet uit overtuiging. Ik heb ook het idee dat ik afgezet wordt dan, dat ik me voor de gek laat houden en dat ik er maar mooi ingetrapt ben. Niet bepaald een goeie basis.
Bij reiki heb je 2 organisaties, de Alliantie en de Cirkel. De ene is veel duurder dan de andere. Ik heb reiki 1 gedaan, dat was toen 300 gulden; reiki 2 is 600 euro, dat vind ik gewoon teveel voor een weekend. En ze zeggen dan wel dat je niet alleen voor dat weekend betaalt, dat eht een investering is e.d., maar ik vind dat toch overdreven. Ik betaal iemand voor zijn tijd om mij iets te leren, zo zie ik het.
De links die jij noemt ken ik niet, maar ik ga er eens naar kijken!
Edit: misschien ben ik scheel hor, maar bij Keulseweg kan ik niet vinden waar het is? Jammer dat je daar alleen de hele opleiding kunt doen, ik zou dan wel eerst een workshop willen doen om te zien of het wat voor mij is.