Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:53

Lekkermakerij noem ik dat.....

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:55

snowdon schreef:
Lekkermakerij noem ik dat.....

Zo is het absoluut niet bedoeld.......
:(:)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:55

Tuurlijk zijn er mensen die met gemak een andere baan kunnen krijgen, maar dat past niet echt bij dit topic denk ik zo.
Vind het een beetje cru om het zo voor te schotelen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:58

Ik vraag me ook af hoe mensen anderhalf jaar zonder baan kunnen zitten. Woon je dan in een rustige regio?

Ik heb zelf een maand zonder werk gezeten. Nu via het uitzendbureau tijdelijk aan de slag (in mijn werkveld) en voor weer een ander uitzendbureau kan ik tijdelijk datatypiste werk doen. Tsja, je moet alles aanpakken als je aan het werkt wilt :D

Tip: ga met je CV langs zoveel mogelijk verschillende uitzendbureaus. Zo zien ze je gezicht en kunnen ze je eventueel inschrijven. Willen ze je niet inschrijven, dan willen sommigen nog wel je CV bewaren (vaak in een map met tijdelijke rotklusjes). En zo kwam ik dus weer aan dat datatypiste werk, wat misschien stom is, maar wel heel flexibel.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:58

Het lijkt me inderdaad wel zo dat het per regio ook nog verschil maakt :j

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:34

Ik ken het verhaal ook van twee kanten. Zelf net binnen het bedrijf waar ik werk gepromoveerd nadat ik gesolliciteerd had.

Mijn vriend is echter al bijna vier maand op zoek naar werk. Ook hij moest er vanwege de crisis uit. Als hij al een afwizing krijgt, is dit vaak met een vage reden.

Mocht er nog iemand zijn met een tip? Laat maar horen! Hij heeft zowel ervaring in de agrarische sector (Veeteelt) als in de banden en als monteur van grondverzetmachines. Hij woont in de omgeving van Slagharen.

Van de week ga ik hem weer helpen zoeken, maar zelfs ik word er af en toe een beetje moedeloos van..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:01

SpiedSkeet kan je vriend niet bij ABOoost aan het werk?
Ik heb daar 5 jaar een geweldige tijd gehad. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:07

Ik zit ook weer in de oliebol. 31 december loopt mijn contract af... Het is mijn 3de contract en een vast contract kunnen ze nu door de crisis helaas niet geven. Er zijn 2 opties: Of ik wordt 31 december ontslagen en na 3 maanden wordt ik weer aangenomen of mijn baas meld mij aan bij een uitzendbureau en via daar huurt hij mij weer 3 maanden in en dan krijg ik een normaal jaarcontract.

Pfff ik kan er zelfs niet van slapen...heb al eens 3 maanden thuisgezeten en ik werd helemaal gek. En dan nog ik moet werk hebben want ik moet geld hebben! Ik heb geen spaargeld om nog die 3 maanden door te komen! Maar welke werkgever neemt je aan voor maar 3 maanden werk? Vrienden hebben ook al een WW-uitkering geopperd maar dan voel ik mij echt zo'n sloeber en zo'n misbruiker om een uitkering te krijgen terwijl ik wel kan werken.

Ben nu ook al flink aan het solliciteren en had nooit gedacht dat ik zonder baan kwam te zitten in mijn sector ( zorg) maar zelfs daar is de crisis flink toegeslagen!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:29

Wat ellende is het momenteel toch, vreselijk. Kreeg eind februari dit jaar te horen dat mijn contract niet verlengd werd, maar had het al verwacht en 3 dagen later reeds een gesprek staan om voor het KCC van het UWV.
Daar ben ik sinds 5 mei aan het werk en ik moet zeggen, het bevalt best goed :j Soms heb ik wel de kriebels dat ik meer wil, maar eerlijk is eerlijk, hier weet ik dat ik voorlopig genoeg werk heb en dat ik dus enige vorm van zekerheid heb.
Van het weekend op visite geweest bij mijn oude baas en die wil me graag terug voor een beperkt aantal uren in de week, dus dat gaan we er in de toekomst bij doen. Zal zo'n 6-8 uur zijn, naast de 38-40 die ik reeds draai. Moet toch inkomen hebben ;)

Iedereen veel succes met zoeken én vinden van een leuke job!

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:34

Yes eindelijk... na zoveel afwijzingen en inderdaad we hebben over de 100 reacties gehad blabla had ik een sollicitatie gesprek. Ze hadden ook aardig wat reacties gehad en er maar 3 uitgepikt (moet je eigenlijk nagaan...) en ik zat er dit keer gewoon bij :D. Erg leuk sollicitatie gesprek gehad en nu dus nog maar afwachten wat de nummer 2 en 3 sollicitanten gaan doen...

Ook nog even om te reageren op de vraag of mensen dan de hele dag thuis zitten... Ik kan dat echt niet, word er depri van. Ik werk vrijwillig mee op een boerderij waar dieren opgevangen worden om zo mezelf bezig en happy te houden.

Voor de rest succes met het solliciteren, de aanhouder wint en er zit op een gegeven moment wel wat bij.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:13

Ik zag ergens staan over hoe kun je het voor elkaar krijgen om anderhalf jaar werkloos te zijn?

Nou het gaat vanzelf. Ik doe er echt alles aan. geloof mij maar.

Maar ik woon inderdaad op een slechte plek wat dat betreft.
Ik woon in een klein plaatsje in de achterhoek. de eerste de beste grotere stad is arnhem en is 50 kilometer meer dan een uur met het openbaar vervoer. Dus ja ik woon beroerd.
En Nee ik wil niet verhuizen. Moet er niet aan denken om in de stad te moeten wonen. Ik zou helemaal gek worden. Zou er nog niet dood gevonden willen worden om maar een beetje oneerbiedig te zeggen...........

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:18

Jaaa!! Ik heb net gehoord dat ik aangenomen ben :D. Ik ben zo blij. Ik ga nu maandag beginnen op een makelaars kantoor. Totaal iets anders dan waar ik voor gestudeerd heb, maar het lijkt mij geweldig :D.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:39

Al klinkt het misschien niet leuk Snowdon, je zou het ook zo kunnen zien dat het dus wel KAN. Ikzelf was 15 september bij een nieuwe werkgever begonnen. Van beide zijden was al vrij snel duidelijk dat het toch echt niet ging klikken en dus stond ik op 13 oktober weer op straat. Ik heb een aantal brieven geschreven (6) en 2 gesprekken via UZB gehad. Als reactie op mijn brieven ben ik bij 4 bedrijven uitgenodigd, waarna ik bij 3 bedrijven op 2e gesprek mocht komen. Vanuit het UZB kon ik bij 1 bedrijf meteen beginnen en bij het andere bedrijf had ik de dag na mijn 1e gesprek en 2e gesprek en een aanbieding binnen. Binnen anderhalve week had ik in totaal 3 aanbiedingen om te starten. Aangezien mijn 1e voorkeursbedrijf daar ook bij zat ben ik afgelopen maandag begonnen.

2 maanden geleden was het echt niet zo makkelijk hoor, veel minder vacatures en dan was ik vaak te oud/jong etc. Ik heb dus wel het idee dat de boel rustig aan wat aan het aantrekken is.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:50

Waar reageer je nu precies op WenK? Dat is me niet geheel duidelijk.... Tuurlijk kan het anders, dat zei ik toch al? Maar niet iedereen heeft het geluk, ook al doet die er wel veel moeite voor.

Was dit topic overigens een beetje vergeten, was ook druk met sollicitaties, gesprekken afwachten en uwv-bezoekjes.
Ben ondertussen ook aangenomen en begin maandag. Dat uwv is overigens ook echt een raar volkje, maar dat zullen de meesten hier vast al wel hebben ondervonden.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:55

Op dat jij het lekkermakerij noemde van Miep1979, ik zag het juist als het laten zien van de andere kant: "houd de moed er in, het bestaat wel".

Gefeliciteerd dat je aangenomen bent!

Ja, dat UWV is af en toe vrij vermoeiend, heb wekenlang telefoontjes voor iemand anders gekregen, elke keer weer uitgelegd dat ik echt die persoon niet was en dat ze die gegevens moesten aanpassen omdat ik het niet echt netjes vond dat ik op mijn voicemail had dat mevr XYZ uit ABC een bedrag van "zus en zo" terug moest betalen en dat ze nog een deel van een wijzigingsformulier in moest vullen.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:24

Blegh Uwv maar goed we houden moed!

Laten we zo zeggen ik heb een baan in het vinden van een baan. ;)

Er was me van de week wel een optie op een baan aangeboden, ik had het ook wel willen doen. Het ging om een callcenter functie (outbound) en ik zou er minimaal een jaar aan vast zitten. Tsja dat zie ik mezelf geen jaar volhouden... Maar er zijn nog een paar brieven waar ik nog reactie op moet krijgen, ben benieuwd!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:28

>;) Wat is er mis met het UWV? :Y)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:34

Bij mij inde regio zoeken ze nog mensen in de callcenter wereld.
Zowel inbound als outbound.
2 leuke bedrijven.
Mocht je meer info willen kan je me een pb sturen.

Mijn contract werd ook niet verlengd, meteen een callcenter aan geschreven gesprek gehad en ik kan meteen in nov beginnen.
Gelukkig geen dag zonder baan gezeten.

Voor iedereen die bezig is met solliciteren enz heel veel succes.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:40

kaatje77 schreef:

Bij ab hebben ze aardig wat werk en ze kunnen vrij lastig aan personeel komen :(:)
Mijn vriend had ook een vacature openstaan bij ab maar dat heeft een hele tijd geduurt voordat er iemand op kwam... Maar goed het is een vacature voor 20 uur, maar verdeelt over 10 werkmomenten van 2 uur (melken).

Ik had hier trouwens een hele tijd niet gereageerd, maar werk nog steeds voor het uitzendbureau... Werk wel voor 1 cateringbedrijf die mij als regiomedewerker willen hebben :) Dus dan heb je urengarantie van 20-25 uur in de week, maar je werkt wel op verschillende plekken...

Ik merk trouwens wel dat de economie weer wat aantrekt! Maar goed het blijft lastig en je moet gewoon geluk hebben wil je nu DE baan vinden...

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:38

Leonoor schreef:

haha, das een goeie:P

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:25

Rianneke schreef:
kaatje77 schreef:

Bij ab hebben ze aardig wat werk en ze kunnen vrij lastig aan personeel komen :(:)
Mijn vriend had ook een vacature openstaan bij ab maar dat heeft een hele tijd geduurt voordat er iemand op kwam... Maar goed het is een vacature voor 20 uur, maar verdeelt over 10 werkmomenten van 2 uur (melken).

Ik had hier trouwens een hele tijd niet gereageerd, maar werk nog steeds voor het uitzendbureau... Werk wel voor 1 cateringbedrijf die mij als regiomedewerker willen hebben :) Dus dan heb je urengarantie van 20-25 uur in de week, maar je werkt wel op verschillende plekken...

Ik merk trouwens wel dat de economie weer wat aantrekt! Maar goed het blijft lastig en je moet gewoon geluk hebben wil je nu DE baan vinden...

Hij werkt al via AB maar op een 0 uren contract en met een eigen huis is dat niet zo praktisch ;) Hoewel hij het werk via hun meestal wel leuk vind trouwens

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:26

Leonoor schreef:

Alles? :+ Nee, eerlijk is eerlijk... heb alleen ervaring met deze afdeling :+

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:12

Pff zit nu sinds 1 oktober zonder werk en al bijna zonder geld. Ben door mijn opleiding minder gaan werken en daardoor spaargeld op gaan maken. Wist ik veel dat het zo lastig zou gaan worden. Krijg nu ook maar over 2 dagen ww en dat is dus te weinig...

Eerst even mijn stage afgerond in een rap tempo zodat ik weer gewoon full time aan de slag kan. Want vanaf de zomer aan het zoeken naar een part time baan maar nee niet te vinden. Moet nog ongeveer 15x naar school tot juli en wil eigenlijk gewoon mijn opleiding (a 3500.00 euro zelf betaald en dus bijna al mijn spaargeld daarnaast ook nog op) ook gewoon afronden ben ook al zover |(

Nu dus al een tijd aan het zoeken. Uitzendbureau 1 had 8 banen waar ik bij voorgesteld werd. Allemaal afgewezen. Vandaag bij uitzendbureau 2 langs geweest die gaan mij bij 6 voorstellen := Alle uitzendbureau's hier in de buurt benaderd verder maar die hebben niets. Het uitzendbureau waar ik 2 jaar terug een detacheringscontract bij had ik zelfs opgeheven deze week.

Hoop nu dat het wel wat word. Zie wel dat er steeds meer vacatures bij komen ook op internet en de krant. Vanaf de zomer al aan het kijken (aug.) maar toen was er echt niets.

Heb nu pas 2 gesprekken gehad. Het voelt rot zeg om afgewezen te worden. Ga bijna twijfelen of er wat mis is met mij ook al zegt men overal dat het een slechte tijd was. Vroeger deed ik mijn best en kon ik binnen 2 weken weer aan de slag nu :n Begin hem nu al te knijpen.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:32

Afwijzingen zijn zeker niet leuk. Ik had tot augustus nog nooit een sollicitatiegespek gehad. Altijd wel via via een baan gehad, maar nu heb ik wel gespekken gehad en bij de eerste 2 afgewezen. Bij de 1ste omdat ik niet genoeg zelfreflectie had. (huh, was dah !!)Begreep later pas wat ze bedoelde daarmee :o en bij de 2e omdat ze vonden dat mijn kinderen nog veel te jong waren. Nu heb ik vorige week een gesprek gehad bij een baan en ben ik erdoor heen *\o/* Nou de hele testreeks daarna nog. Vrijdag de eerste van de 5. Ook maandag nog een gesprek voor een andere baan. Wie weet.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:05

Ik ben al vanaf augustus aan het brieven schrijven, ik denk dat ik wel 60 heb geschreven. Ik ben echt de tel kwijt! En nog nooit uitgenodigd voor een gesprek! Ik begin moedeloos te raken maar ooit komt toch mijn baan wel. Aan mijn brieven kan het niet liggen, ik schrijf leuke uitnodigende prikkelende brieven die opvallen. (Als ik een bedrijf bel weten ze vaak wel wie ik ben) Mijn CV staat bomvol goede ervaring en brede dingen, maar nee hoor....

Dus vandaag maar naar het Uwv...
Leonoor schreef:

Wat er mis is? Ik kwam binnen en ze wisten niet eens dat ik een afspraak had, was iets mis gegaan bij de telefonistes. En daar heb je dan een pokke eind voor gereden omdat er wel een Uwv dichter bij je in de buurt zit maar daar je gemeente dan weer niet bij aangesloten is, echt PIEP! Dan heb je een gesprek met iemand die eigenlijk niet weet wat hij aan het doen is en oh ja zijn computer kan hij niet in het systeem komen en printen kan hij al helemaal niet en ja eigenlijk kan hij niets voor me doen. Want ja bij het Uwv weten ze ook nog weinig over de wet WIJ (jaja met mijn 21 jaar val ik daar onder) en tsja morgen krijgen ze de training pas. Tsja tsja, wat moeten we nu? Oh ja je aanmelding is ook niet binnen dus wat doe je hier?
AAARGHHH! Had aanmelding wel 4x verzonden dus ik stond wel in het systeem! Ik heb dus nu een bult papieren die ik moet invullen en mee moet nemen voor mijnvolgende gesprek maandag. Gezellig.... Dus dat is er mis het het Uwv, het WERKT voor geen meter!