Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:02

_Charlotte : Oke heel erg bedankt! :D Hier heb je me erg mee geholpen. Het leek mij een leuk baantje voor op zaterdag, wou dat graag weten. ;)

Dowski

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:07

het is een leuk baantje :j :D
maar salaris is inderdaad leeftijd gebonden, wat ik verdien hoeft dus niet voor jou te gelden.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:32

Dat is goed om te horen. :D Ik hoor het van veel mensen die bij de TNT werken, dat het een leuk baantje is! Ik had dit topic ook al redelijk doorgelezen hehe. :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:23

Ik heb een contract van 3 uur, maar kan me niet herinneren dat ik alleen maar die 3 uurtjes gewerkt hebt, tenzij ik er zelf een keer omvraag als ik het druk heb met andere dingen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 07:59

Ik ben dan ook zo'n zeikerd... Ik wil namelijk ook niet dat bezorgers (post, krant folders whatever) door mn tuin naar die van de buren stapt en ik heb ook maar een klein hegje...
En dien er dus ook een klacht voor in als het nodig is.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 08:02

ligt eraan of het over gras of door bloemperken heen is, dat doe ik ook niet, maar als het een lage heg is en er liggen tegels, dan snap ik het probleem niet.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:08

Er liggen bij mij gewoon tegels. Je hoeft gewoon niet voor mn keukenraam langs te lopen vind ik als je gewoon de tuin uit kan lopen en naar de volgende. Zo groot zijn de tuintjes nu ook weer niet bij ons aan de voorkant :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:26

Ik ga eigenlijk nooit door tuintjes heen alleen netjes over de paadjes.
Soms hebben mensen zelf een paadje gemaakt van deur naar deur tegen de huizen aan dan ga ik daar alleen langs als er geen raam zit dat vind ik niet netjes.
Het is soms wel vervelend al dat omlopen maar je het is niet anders al snap ik soms niet zo goed waarom mensen niet gewoon een bus bij de weg zetten.
Het is veel fijner voor de bezorger en je komt er zelf toch wel langs met boodschappen doen of als je thuis komt van werk.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:27

't is nou niet echt dat we naar binnen gaan staan gluren
wij doen ook maar ons werk en als je dan een aantal meter af kunt snijden zonder iets te vernielen... snap ik het probleem niet.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:38

Ben ik helemaal met je eens Dowski, als nou van die tuinen van een paar meter zijn vind ik het nog niet zo erg om om te moeten lopen, maar tuinen van diepte van bijna 10 meter, dan scheelt het een hoop tijd als je gewoon over hegjes/hekjes kan stappen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:44

ik heb respect voor postbezorgers!
Hier zijn ze altijd vriendelijk en nog nooit heb ik problemen gehad dat iets niet bezorgt werd ofzo.
Petje af voor de die hards die door wind en weer lopen en fietsen om voor iedereen de post te brengen.
Ik vind ook dat er qua loon meer bij mag voor deze mensen want doe het maar eens!!!!
+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 10:48

Ik denk dat mijn voortuintje misschien 2 meter is wellicht 2,5? Heus niet groot dus.

Ik vind het gewoon vervelend als je in de keuken bezig bent en er loopt ineens iemand zo in je tuin rond naar de andere buren.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:14

2,5 meter loop ik inderdaad gewoon om, zeker als ik weet dat de mensen het vervelend vinden.
Maar wat horsefreak zegt, je hebt ook vaak tuinen van 10 meter diep
En er is ook vaak dat de voordeuren naast elkaar zitten tegels liggen aan elkaar en er staat een laag hekje, dán snap ik het probleem niet dat mensen daar touwtjes gaan spannen :n

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:18

Als je langs een raam moet doe ik dat ook niet, vind ik niet netjes en ik kan me voostellen dat dat niet fijn is als er opeens iemand zo voor je raam loopt. Als de deuren naast elkaar zitten stap ik wel over ja als dat gaat zonder plantjes of hekjes te slopen.
Ik heb een keer gehad dat iemand daar helemaal voor uit z'n dak ging. Liep ik daar met de kerstperiode om een uur of 6 in de zeikregen in m'n laatste straatje. En ik stap van deur naar deur over twee boempotjes. Komt er opeens iemand helemaal kwaad naar buiten.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:21

respect voor alle mensen die met het weer van vanochtend post bezorgden hoor! pff.. vreselijk weer.. weet nog dat ik zelf vroeger moest lopen, en maar wachten tot het droog zou gaan worden... en de hele dag regenen.. en als je het dan had bezorgd was het uiteraard weer droog..

over hekjes stappen, nee dat deed ik eigenlijk nooit.. ze hadden wel gewoon voortuintjes aan elkaar bestraat.. jaa dan kan ik wel van het ene naar het andere tuintje lopen :) anders hadden ze er een hek tussen moeten zetten ;)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:56

Voor raam langs doe ik soms ook gewoon, heel veel bewoners staan soms door ramen te roepen van geef de post maar, nou dan kan ik er ook wel langs naar de andere tuin lopen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:09

Ik stap alleen van tuin tot tuin als ikw eet dat het geen probleem is of wanneer ik echt niks verniel. :) Na vorige week ben ik bij dat ene huis ook gewoon keurig omgelopen.

Grappige was alleen, man stond weer buiten, en steekt zijn hand uit om het dus aan te pakken tussen twee tuinen door...
Straal er voorbij gelopen, omgelopen om de schuur heen, en toen keurig aangegeven met een allerliefst 'alsjeblieft meneer.' :j waarna hij een beetje lachte en de post aannam. :) Ik deed wat hij vroeg...

Beetje vals misschien, maarja, dat wilde hij toch? Ik ben ook maar eens mens die de post komt brengen. :D Geen sloofje.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:35

Voor een raam loop ik soms wel, anders moet ik helemaal over hekjes heen. Ligt een beetje aan welke dag het is, doordeweeks werken de meeste mensen en dan doe ik dat wel, s zaterdags loop ik vaak om.

Vandaag was echt niet leuk, ik was helemaal verkleumt, kon de post bijna niet meer vasthouden :')

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 00:37

Ik heb één straatje, waarbij ik bij vrijwel alle huizen heel gemakkelijk over tegels langs het keukenraam naar de buren kan. Doe ik dus ook gewoon. Ik loop liever het risico dat iemand het niet fijn vindt en dit dan tegen me zegt, dan dat ik braaf overal omloop terwijl ze het allemaal geen probleem vinden als ik 'afsnijd'. := Bovendien zijn veel mensen overdag niet thuis. Ik hoor het vanzelf wel als ze zich eraan irriteren, en dan doe ik het niet meer. Maar heb er nog nooit iets over gehoord eigenlijk. :-)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:13

Ik ook niet eigenlijk. Een keer liep ik een heel stuk om en toen zei die eigenaar:"Loop maar gewoon over het gras hoor." En anders zeggen ze het vast wel.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 13:26

Ik laat ook duidelijk zien dat ik totaal niet bezig ben met naar binnen kijken. Heel geconcentreerd de post voor het volgende huis uitzoeken. :D

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:25

yup, ik heb ook zo'n straat :j en ik hoor het vanzelf.
Heb inderdaad een keer van iemand gehoord dat ik rustig voor door mocht terwijl ik uit automatisch nog steeds braaf omloop :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:31

ik heb wel eens mensen die gaan lopen zeuren dat ik over het gras heen ga terwijl het van de gemeente is. Dat vind ik zo stom, alsof het hun eigendom is. Buiten hun tuin ben ik vrij om te staan waar ik wil, en als het mij makkelijker maakt om net even dat kleine stukje over het gras heen te gaan, why not?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:33

ik ging daar bij 1 straat eerst ook altijd omheen, tot 1 van de bewoners zei dat ik gerust over het gras kon, dat deed iedereen :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:45

Ik heb helaas veel straten waarbij je wel om moet lopen vanwege de tuintjes, heggen of hekken.
Als ik gewoon door kon lopen scheelde me dat zeker een half uur per dag maar helaas.