Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:18

Ik doe ook de PABO. In Deventer.
Zit nu in het 2 jaar :j

Las hierboven dat er nog iemand naar Deventer ging?!

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:21

oei dat klinkt wel spannend ja! Bij ons geen derde jaar als je in de tweede je P nog niet hebt. het zal overal wel net wat anders geregeld zijn blijkbaar.
Wij worden dit jaar alleen nog maar getoetst tijdens toetsgesprekken die je zelf aanvraagt. Die toetsgesprekken zijn verbonden aan je portfolio waarin je aantoonbaar maakt dat je competent bent. Is niet voor elke competentie even gemakkelijk..tel daarbij daarbij het tweede halfjaar een minor en extra stagedag bij.. druk druk druk! Maar wel leuk:)

Hoe worden jullie dan getoetst?

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:26

Oke, maar heb je dan ook nog gewoon lessen nu erbij? :wow:
Wij worden getoetst door na elke module gewoon een tentamen te maken of een verslag in te leveren. Dit jaar zijn er heel veel zelfstudiemodules waarbij je een uitgebreid verslag maakt en inleverd waar je een cijfer voor krijgt. Helaas ben ik een uitsteller en ben ik nu dus allemaal werk aan het maken wat al af had moeten zijn :Y) . ( zo ongeveer de helft van mijn klas dus ik ben gelukkig geen uitzondering)

Ik had hem eigenlijk ook moeten halen voor het derde jaar hoor ;) , maar ze laten je wel doorgaan als je het niet hebt alleen adviseren ze van niet maarja... ik had gewoon geen zin om in mijn zomervakantie een tentamen te herkansen.. wist ik veel dat die P zo belangrijk was :o :+ . Nu dus in Juni een kans en in Augustus nog een kans om hem te halen, gelukkig is het maar over een boekje van 200 blz dus dat moet wel lukken nu in het derde jaar zou je zeggen ;) .

Wat voor minoren hebben jullie gekozen trouwens? Ik vond het kiezen echt super lastig en hoor nu over 2 weken of de minor die ik koos definitief door gaat en of ik erbij zit :D

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:43

Martine__ schreef:
Ik doe ook de PABO. In Deventer.
Zit nu in het 2 jaar :j

Las hierboven dat er nog iemand naar Deventer ging?!

Ik ga ook naar deventer :j

Is het daar nog een beetje goed geregeld enzo?

Arabesk

Re: Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:52

Ik sta al fulltime voor de klas trouwens.

Heb vanochtend een appeltje geschild met een vervelende klas 8-), ben nu aan het bijkomen op de bank :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:58

Nog mensen die een leuke baan zoeken in Zuid- Holland?? Wij worden volgend jaar ruim twee keer zo groot, dus we zoeken nog leuke collega's voor diverse vakken :D :D

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:01

Arabesk schreef:

Heb vanochtend een appeltje geschild met een vervelende klas 8-), ben nu aan het bijkomen op de bank :+

Mwoahahahaa }:) Ik vind het zo mooi he, als leerlingen boos worden omdat ze moeten schrobben. En hoe bozer ze worden, hoe mooier ik het vind :o

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 07:00

ik werk 80%

ik heb onofficieel al vernomen dat ik waarschijnlijk kan blijven :Y)

vanaf maandag hoef ik geen plant meer te geven (yes) maar ga ik BIO geven... ook leuk alleen die docent die al 7 weken ziek is, is niet te bereiken dus geen idee waar ze zijn gebleven maargoed ik verzin wel wat....

goof: waar in ZH een kennisje van mij zoekt nog wat....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:16

dekoezegtboe; het is in Berkel en Rodenrijs.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:19

Gjilke schreef:
Arabesk schreef:

Mwoahahahaa }:) Ik vind het zo mooi he, als leerlingen boos worden omdat ze moeten schrobben. En hoe bozer ze worden, hoe mooier ik het vind :o

Ik had laatst een paar strafklantjes aan wie ik voor de gein vroeg of ze mijn auto niet konden wassen (die was te smerig voor woorden), maar dat wilden ze uiteraard niet.
Toen ik uit mijn vergadering kwam, stond hij echter weer te blinken, hadden ze met zijn tweeen toch mijn auto geschrobd :D
Dat is het leuke van mentor zijn, ze vinden je net wat liever dan de rest :D

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:31

Haha nou Goof, mijn mentor in de 5e vond ik niet zo heel erg lief hoor :+
In de 4e ook niet maar dat werd wel beter toen ik haar wat beter leerde kennen.

Maar ik geloof niet dat ik de auto van m'n mentor in de 5e had gewassen :D :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:56

Sharonalover: Ja is opzich goed geregeld :j Ben er wel tevreden over. Zijn uiteraard wel wat verbeterpunten, maar dat heb je overal.
Je hebt wel veel contacturen de hele tijd. En de aanwezigheidsplicht is vaak hoog.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:03

Hihi, dit zijn nog brugklassers Natasja91. En lieve ook nog ;)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:38

Martine__ schreef:
Sharonalover: Ja is opzich goed geregeld :j Ben er wel tevreden over. Zijn uiteraard wel wat verbeterpunten, maar dat heb je overal.
Je hebt wel veel contacturen de hele tijd. En de aanwezigheidsplicht is vaak hoog.

Ik ben toch zo'n braaf kuiken dat overal heen gaat dus dat is niet zo heel erg _O-

Baal er alleen altijd zo van dat op onze school gewoon níets geregeld is := cijfers kloppen gewoon nooit, en dan ook bij niemand := .
Volgens mij heb ik ook de helft van de brieven niet gekregen, want die vergeten ze altijd aan mij te geven :( (ben altijd aanwezig maar toch blijkt het lastig te zijn mij te vinden }:0 )
En ook altijd van die dingen, laatst hadden we examenuitleg, was er geen lokaal, en er was ook niet iemand geregeld die het zou geven, uiteindelijk heeft de coordinator het maar gedaan....

En ik hoorde vaak dat het op hogescholen/universiteiten nóg erger is dan op het voortgezet onderwijs, dus ik hield mijn hart al vast := ook hoorde ik van Saxion niet altijd goede verhalen :=
Maar volgens jou valt het dus mee :) er is nog hoop :D

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:56

:Y) Hebben jullie ook elke week een ander rooster? Super fijn met plannen _O-
Ben er net achtergekomen dat ik nog 2 lessen heb dit jaar dus nog even en ik ben er vanaf :D ... ( het rooster dan ;) )

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:59

Dat overal naar toe gaan in het begin had ik ook, maar wat niet nuttig is laat ik vallen... :o
Zoals nu hebben ze een toetsinzage aan het eind van een stagedag gedaan :')
Ik moet 1,5 uur reizen, dus dat gaat niet lukken :+ Maargoed daar hebben we al over geklaagd :))

Verder heb ik ook op Saxion in Enschede gezeten, en daar is het wel prut geregeld...
In Deventer is het beter geregeld, al weet ik niet hoe het er op de andere opleidingen aan toe gaat. Misschien is dat wel dramatisch :')

In vergelijking met mijn middelbare school valt het iig heel erg mee :))

Rooz: Ja elke week een ander rooster. Vind dat echt niet fijn :n Maargoed, het is niet anders.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:31

Ik heb al zon beetje het hele jaar hetzelfde rooster :D . Maar organisatorisch laat het eea wel te wensen over :+

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:45

Ik mag me hier ook melden! Ik september ga ik beginnen met Lerarenopleiding Geschiedenis Duaal aan de HRO! Ik heb er zin an!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:49

Gjilke schreef:
Arabesk schreef:

He niet zo genieten daarvan he

O:)

Ik had vanmiddag een leerling die ik de les uittrapte vanwege onacceptabel gedrag en de deur vloog zowat uit de sponning :+. Pff pubers zijn wel kanjers in dramatiseren zeg. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:53

Weet je Arabesk natuurlijk heb je gelijk met dat doen alsof je neus bloedt. Helaas ken ik mezelf al bijna 26 jaar en dat kan ik dus niet!! Ook niet op professioneel gebied helaas. Wat dat betreft lijkt het me misschien verstandiger om het te benoemen. De informele manier waarop wij met elkaar omgingen (we hebben een hele kleine school met 100 leerlingen, dus dat gebeurt redelijk snel) is uiteraard afgelopen. Dus dat zou ze dan ook merken toch? Dat vind ik dan ook weer niet eerlijk tegenover dat meisje, het is tenslotte nog maar een kind en IK ben de volwassene...Echt lastig dit!! En K vooral!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:59

tja zíj leer niet, haar probleem dus

je kunt haar ook zeggen 'joh ik leerde vroeger ook weleens niet, maar dan incasseer je die onvoldoende gewoon, volgende keer beter'

als je niet op haar profiel had gekeken had je het niet geweten ;-)

Ik had een leerling die moest nakomen bij mijn collega. Kwam daar aan en had geen nask boeken mee, dus kreeg ie nog meer straf. Komt ie bij mij 'vet belachelijk en onredelijk ik had alleen maar mijn boeken niet mee'.

Dus ik bleef even stil om na te denken en zei "joh, wat denk je dan dat je zo'n heel lesuur moet doen? Je moet nablijven voor NaSk, dus wat zou je dan moeten doen?? 50 minuten naar het plafond kijken of verder werken aan je NaSk?"

Vraag haar eens of ze zelf enige idee heeft hoe het komt dat ze een onvoldoende had... ('u kunt niet uitleggen/wist niet dat ik SO had/mijn boeken lagen nog op school/uw vak is te moeilijk/etc')

Of je vraagt haar 'goh je weet dat hyves ook leesbaar is voor mij he' en dan maak je een toespeling op die onvoldoende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:05

Het is bij mij vooral het dilemma of ik vind dat ik aan kan geven dat ik het op hyves gezien heb. Ik vind eigenlijk namelijk wel een beetje dat ik het niet kan maken om er op te kijken.

Maar ga het denk ik toch maar op die manier doen...Vind die zin over dat incasseren wel een hele goeie idd, thanks..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:08

ik zit ook weleens te loeren in hun profielen, ja moeten ze 't maar niet openbaar maken hoor :+

mijn hyves is onzichtbaar ;-) omdat ik niet wil dat lln mij vinden. 8-) Als zij niet willen dat ik hen tegenkom op het web, moeten ze 't ook maar afschermen }:)

NIet dat er veel interessants opstaat, pubergeneuzel enzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:17

Ze kunnen wel mijn profiel vinden alleen is mijn profiel niet zichtbaar. Wel kunnen ze dan dus mijn avatar zien.

Had ik er eentje van trance energy: katslam met een schotse vriend zoengebaren te maken terwijl ik een soort pino (devogel ja) op mijn hoofd had haha!

GOH U HEEFT VAST EEN LEUK WEEKEND GEHAD HE JUF!!! Euhhhhh oeps :D :o

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 06:46

vorig jaar kwamen een aantal leerlingen naar mij toe, van heeft u onze nieuwe hyves al gezien... was het een haat hyves tegen een bepaalde leraar....