uitkering 22 jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 19:16

amondi schreef:
Citaat:
maar ben zojuist nog naar een nieuw restaurantje toe geweest op 5 min loopafstand waar ze nog iemand zoeken in de bediening en gelukkig had ik vanmiddag een verjaardag dus zag er netjes uit en heb maar meteen de stoute schoenen aangetrokken en gesolliciteerd. (uiteraard na aanleiding van een drankje) en ik kan deze week langs komen.

Niemand zit te wachten op personeel dat zich eerst moed moet indrinken.....

Ik weet niet of je dat echt nodig hebt of dat het een grapje is... maar verstandig is het niet! Zoiets ruikt een goede manager altijd!

uiteraard was het als grapje bedoeld.

me cv ligt inmiddels binnen, nu wachten op een telefoontje

verder bedankt voor de reacties

juline

Re: uitkering 22 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 17:59

vandaag de info gekregen.
ik ga een traject in waarbij ze gaan kijken naar een bbl opleiding via de sponsors van nac breda. hier ga ik dan eerst 2 maanden stage lopen en dan volgend schooljaar aan de slag.

het gaat nu helemaal goed komen haha

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:07

Wat goed! +:)+

Weet je al wat voor opleiding je gaat doen en uit wat voor werkzaamheden de stage bestaat?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 10:15

vanochtend intake gehad.
ik ga over een maand een stage lopen bij 1 van de sponsors van nac breda. krijg de komende tijd verschillende lessen en orientatie testen. daar zal dan uitkomen welke richting ik uit zal gaan. dit zal waarschijnlijk een economische richting zijn. maar dat is nu voor mij persoonlijk een keus maar de testen zullen het uitwijzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:35

Goed nieuws, Juline!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 11:29

ja ben erg blij dat ik nu na 20 pagina's eindelijk met goed nieuws kan komen haha

ben super blij. tot begin van de bbl opleiding krijg ik dan bijstand. maar blijf ondertussen wel zoeken naar een bijbaantje. dit is nu ook makkelijker omdat ik nu ook andere dingen kan aanpakken en ik niet zit met bepaalde uren aangezien ik dat toch wel zocht.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:39

nou, gefeliciteerd!! ik hoop voor je dat het een leuke baan is/wordt! veel succes

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 19:30

helaas een wat mindere update van mijn kant

ben weer terug bij af.

vol goede moet begonnen aan een nieuw opgezet traject vanuit het uwv en de gemeente breda.
met de bedoeling dat je in september aan een bbl opleiding kan beginnen.
na al een hoop strubelingen de afgelopen weken tijdens het traject is voor mij nu toch de emmer overgelopen.
en helaas niet alleen bij mij.
het is eigenlijk heel logisch maar zo laat in het school jaar zijn er geen bbl plekken meer te vinden dus houdt alles helaas op.
heb in de tussentijd toch een bijstanduitkering kunnen krijgen.
en om het nog leuker te maken loop ik al een maand op krukken rond. dus solliciteren heeft momenteel ook niet erg veel nut.

dit brengt mij dus helaas weer bij af.
geen werk en geen opleiding, moet dus weer een jaar door zien te komen en dan bij tijds achter bbl plekken aan te gaan.
een bolopleiding is helaas voor mij gewoon geen optie meer vanwege meerdere factoren.

mocht iemand nog tips hebben voor 2 meiden die richting de zorg gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:35

:)* Ook als je op krukken loopt kun je gewoon solliciteren en vaak zelfs werken, mits je hierbij kunt zitten.
Desalniettemin sneu dat het zo is gelopen maar je hebt nu alle tijd om vanachter je computer te solliciteren!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:37

solliciteren kan altijd.. of je nu met griep plat op bed ligt, of op krukken loopt
maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken lijkt me :P

maar wat is er nou verkeerd gegaan bij dat traject?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:41

Nog even een opsteker, momenteel worden veel vacacures ingevuld door vakantiekrachten, mooie tijd dus om te solliciteren naar banen die rond augustus/september moeten worden ingevuld! (als alle studenten en scholieren weer in het schoolbankie zitten zijn er ook mensen nodig)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 19:50

ja inderdaad mits het zittend werk is.
het is alleen dat ik 95% zeker geopereerd ga worden en dan zeker een tijdje uit de running lig. dus vindt het zelf erg moeilijk om te gaan solliciteren en dan bij een bedrijf de ziektewet in te moeten.
ook erg toevallig werd ik vandaag gebeld voor 40 uur per week schoonmaakwerk. helaas gaat dat nu niet meer

ze hadden het traject niet goed voorbereid, ook te laat in het jaar gestart, vanuit de verschillende instellingen zijn er verschillende verhalen verteld en valse beloftes gemaakt.
ik ben vanuit het uwv gestuurd met de mededeling dat ik direct aan een betaalde stage zou kunnen beginnen.
ook zouden we eigenlijk vorige week al starten met een soort van snuffelstage bij het bedrijf waar je uiteindelijk je bbl opleiding zou gaan doen.
we zijn over het algemeen van 9 tot 11 ongeveer op "school" waar we over het algemeen alleen maar beetje kletsen of achter pc zitten om te bokken of msnen..
ook is er veel niveau verschil. ik ben de hoogst geschoolde van de groep met mijn mbo niveau 2 diploma.
dit zorgt ook vaak voor verschillen in lesstof wat we dan af en toe krijgen.
voor sommige is het nodig maar voor sommige met mij niet
vbtje: een rekentestje je krijgt een klok te zien waar overduidelijk op staat dat het kwart voor 11 is, dit moet je dan opschrijven. gelukkig had iedereen dit goed maar de begeleiders/leraren onderschatten ons ernstig.

ik kom nu misschien een beetje over als een zeurende puber maar helaas is het niet goed uit te leggen mits je het niet mee maakt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:50

Citaat:
SchoonmakerToevoegen Je gaat werken voor een schoonmaakbedrijf die o.a. de schoonmaak doet voor kantoorpanden en scholen. Functiebeschrijving Schoonmaken van een basisschool in Made Functie-eisen Representatief Werkervaring in de schoonmaak is een pré Arbeidsvoorwaarden Goede a ... meer

Locatie: 4811, Breda, Noord-Brabant · Salaris: n.v.t. · Bedrijf: Creyf'sCreyf'sVacatures van dit bedrijf...
Bekijk bedrijfsinformatie... · Dienstverband: Parttime · Opleidingsniveau: Middelbaar onderwijs · Geplaatst op: 29-4-2009

even gegoogeld

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 19:52

dank je kiwiko maar dankzij mijn krukken kan ik nu geen schoonmaakwerk verrichten.
het is al een pijnlijke bedoeling om het huishouden thuis een beetje te kunnen doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:54

er was ook een vacature voor receptioniste :) kan je zittend doen

ik heb gegoogled op werk gezocht breda...........

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 19:55

oke zal eens gaan kijken dank je

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:57

wat je ook kan doen Juline, als je toch de zorg in wil is je aanmelden als vrijwilliger bij een thuiszorgorganisatie :)

kan je vaktechnisch misschien ook wat leren nog ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:58

Juline dat traject komt me heel bekend voor ook geregeld door Pro Aktief??
Mijn vriend zit hier ook in en had als eerste zijn snuffelstage geregeld en gelopen de rest moet nu 2 weken later nog steeds een adres regelen.
In de tussentijd moet hij elke dinsdag helemaal naar Assen en 2 uur niks zitten doen omdat de laptops niet werken en er niks voorbereid is.
Heel frustrerend, helaas moet hij wel heen blijven gaan omdat hij anders de kosten van de opleiding en boeken enz. niet vergoed krijgt.
Gelukkig heeft mijn vriend engelengeduld ik was echt allang opgestapt.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 13:06

@kiwiko ik ben welkom in de gehandicapten zorg om stage te lopen maar dit geeft mij geen toekomst perspectief.
en momenteel heb ik genoeg aan me hoofd kwa lichamelijke klachten waar ik totaal niet happy van wordt

@zonnebloem dit project heet get started en is net in mei voor het eerst gestart.
moest vanochtend naar huisarts maar krijg net te horen dat ze gezellig hebben zitten rummikuppen en scrabbelen

er wordt gewoon niks concreets gedaan

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:13

Frusterend inderdaad.
Vandaag toevallig een rapport gekregen van het project, ze vinden mijn vriend hooghartig, eigenwijs en een betweter.
Ik herken mijn vriend hier dus helemaal niet in.
Zou me niks verbazen als hij binnenkort stopt echt alleen maar gezeik en gezeur daar.
Het feit dat hij zelf zijn laptop moet meenemen om werk gedaan te krijgen en zelfs presentaties te laten zien omdat hun laptops niet werken melden ze er niet bij.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 14:57

ja ze verzinnen wat af, maar wel in hun voordeel

heb vandaag zelf maar de moeite genomen om alles te regelen voor mezelf en 2 traject genoten.
en morgen kunnen ze een officiële klacht ontvangen.

dit gaat gewoon te ver in schandaligheid

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:19

He bah wat vervelend. Denk je op de goede weg te zitten en dan zit je weer met niks. En in deze tijd van het jaar is het ook best wat lastig om ergens binnen te kunnen dringen bij een bedrijf. Want zelfs ik merk het op mijn werk krijg soms geregeld telefoontjes binnen van mensen die gewoon zomaar bellen om te vragen of we nog op zoek zijn naar mensen, echt en ik kan telkens niks anders zeggen dan ´´Nee sorry wij hebben niemand meer nodig zijn al compleet voorzien´´. Leef ook best zo mee met al die mensen die thuis zitten en maar dag in dag uit lopen te solliciteren ect...

@Juline, laten we maar hopen dat je alsnog snel ergens aan de slag kan desnoods zittend werk. En als de werkgever echt helemaal van je onder de indruk is dat ie je aanneemt gaan ze echt niet zomaar slag op stoot moeilijk doen omdat je geopereerd moet worden. Gewoon lekker door blijven solliciteren en elk uitzendbureau waar je ingeschreven staat achter hun kont aan blijven bellen met name of ze al eens iets voor je hebben, bij sommigen geeft dat juist een goed gevoel en denken ze ook van goh die doet er zelf wel heel hard voor om een baan te vinden, laten we die eens goed helpen.

GoodLuck ;)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:04

Het lastige is wel dat als je al van tevoren weet dat je geopereerd moet worden, je dit wel zult moeten zeggen in een gesprek. Dat geeft je wel wat punten tegen, al zou ik zelf ook wel door solliciteren.

Bijkomend probleem voor mij zou wel zijn, dat ik echt geen jarenlang zittend werk zou willen doen. Ik zou dus voor tijdelijk werk willen zoeken, en ik denk dat het wel heel moeilijk is om ergens binnen te komen puur voor de periode tot je weer gezond bent. Natuurlijk hoef je dat niet te vertellen, maar aan mijn cv is wel te zien dat ik niet echt geïnteresseerd ben in kantoorwerk dus ik zou wel een heel mooi excuus moeten verzinnen. ;)

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:22

Ts: ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik vraag me af of het UWV je helpt re-integreren of dat je bij een re-integratiebureau zit. Deze werken samen met een UWV en kan je meestal goed helpen!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:59

wythlove schreef:
Ts: ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik vraag me af of het UWV je helpt re-integreren of dat je bij een re-integratiebureau zit. Deze werken samen met een UWV en kan je meestal goed helpen!

Helpen?

Je mag het allemaal zelf doen hoor. Ik heb bijna een jaar moeten wachten tot ik toestemming kreeg om een reintegratieburo in te schakelen en dat nadat ik al eerder een jaar thuis heb gezeten met dezelfde problemen.Ondertussen was ik allang aan het solliciteren en had ik een partime baantje gevonden bij een doodbloedend koeriersbedrijf.
Toen ik na 1,5 jaar thuis zitten mijn huidige baan vond en dolblij kwam vertellen dat ik werk gevonden had bleken ze daar toch niet zo heel blij mee te zijn. Vooral omdat het de hele dag staan was en ik daar eigenlijk nog niet aan toe was en dat misschien nooit zou worden.
Na dat gesprek ben ik echt jankend de auto ingestapt...het leek wel of niemand blij was dat ik eindelijk weer een baan had of het nou zou gaan of niet. Bah...kan me er nog kwaad om maken :(
Maar goed ik werk er nog steeds , heb het goed naar me zin , leuke collega's en dit is ook de eerste baan waar je tenminste ook gewaardeerd wordt.