Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

An_Speedy

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 23:39

Ow jee die toetsen allemaal heb toen ik niv 3 deed nog presentaties over diabetes mellitus gehouden haha.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 11:29

Het examenburo moet nog toestemming geven, hoop echt dat ze dat doen.
Zit nu al zo veel beter in me vel :)

Kytha hoever ben jij nu in je opleiding?

An_Speedy gefeliciteerd! Goed van jou!

margreet hopen dat je cijfer meevalt! Dat van die casussen ken ik, altijd zo lekker duidelijk maar niet heus...

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:12

Had net heel wat getypt doet die het niet :P

Ik doe de BOL opleiding en vind het een erg leuke opleiding :P :) Jullie ook??

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:57

Ik doe de BBL, en tot nu toe bevalt het wel!
Alleen ben nog niet aan het werk, pas over 4 weken... Vind het wel erg spannend!

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:05

Leuk om te horen dat het jullie bevalt!! Ik ben er nog niet helemaal over uit. In sept begonnen met de bbl variant. Ik werk in de thuiszorg, maar vind de opleiding nogal toegespitst op verpleeghuis. Moet de uitdagingen en praktijkleertaken allemaal aanpassen om er nog wat van te maken. Op zich vind k de stof allemaal erg leuk om te leren. Ook voor de toetsen. Maar de schooldag op zich vind ik niet leuk. De klas is niet zo. Zitten nogal wat mensen in die erg negatief zijn en op alles wel wat te zeuren hebben en dat is zoooo irritant.
Ook qua lestijd indeling zijn ze niet erg sterk. Gebeurt regelmatig dat we drie tusssenuren hebben en we nog steeds van half negen tot vijf op school zitten. En eigenlijk vind k dat best een beetje jammer van mijn tijd. Moet k ook wel eerlijk toegeven dat k niet sterk ben in voor mezelf werken met herrie om me heen.
Heb thuis ook echt rust nodig om te leren, ben ook geen 18 meer, haha.
Maar als k jullie positieve berichten lees, houd ik ook nog hoop...

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:52

knockout1 schreef:
Leuk om te horen dat het jullie bevalt!! Ik ben er nog niet helemaal over uit. In sept begonnen met de bbl variant. Ik werk in de thuiszorg, maar vind de opleiding nogal toegespitst op verpleeghuis. Moet de uitdagingen en praktijkleertaken allemaal aanpassen om er nog wat van te maken. Op zich vind k de stof allemaal erg leuk om te leren. Ook voor de toetsen. Maar de schooldag op zich vind ik niet leuk. De klas is niet zo. Zitten nogal wat mensen in die erg negatief zijn en op alles wel wat te zeuren hebben en dat is zoooo irritant.
Ook qua lestijd indeling zijn ze niet erg sterk. Gebeurt regelmatig dat we drie tusssenuren hebben en we nog steeds van half negen tot vijf op school zitten. En eigenlijk vind k dat best een beetje jammer van mijn tijd. Moet k ook wel eerlijk toegeven dat k niet sterk ben in voor mezelf werken met herrie om me heen.
Heb thuis ook echt rust nodig om te leren, ben ook geen 18 meer, haha.
Maar als k jullie positieve berichten lees, houd ik ook nog hoop...

hoihoi

ik werk ook bij de thuiszorg en doe de opleiding verz c.
hier zijn ook veel mensen doe klagen en moeilijk doen, zo jammer want de opleiding is echt goed te doen.
vandaag eerste examen.. stiekem wel een beetje zenuwen haha

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:47

Hoi Linsim,
hoe is je examen gegaan?
Jammer he, al dat gezemel, zonde van je energie, je moet toch alles doen, of je er nou over klaagt of niet...
Loop jij er ook een beetje tegen aan dat de opleiding erg op verpleeghuizen gericht is?

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:32

knockout1 schreef:
Hoi Linsim,
hoe is je examen gegaan?
Jammer he, al dat gezemel, zonde van je energie, je moet toch alles doen, of je er nou over klaagt of niet...
Loop jij er ook een beetje tegen aan dat de opleiding erg op verpleeghuizen gericht is?

volgens mij is het examen goed gegaan.. ik gok op een 7 ofzo dus daar ben ik blij mee, tis nog even afwachten want de uitslag duurt gewoon 4 weken! erg lang maar vooruit..

ik vind dat de opleiding bij ons goed past in de thuiszorg.
misschien hebben we andere boeken ofzo?
wij hebben van stock boeken.

ja dat gezemel is erg jammer,maar er zijn er ondertussen alweer 2 gestopt ehum.. de echte gaan door he:P
het klasje wordt steeds kleiner., maar wel gezelliger.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:56

AHHHH werd net gebeld dat toets heel slecht gemaakt is (logisch als je de stof nog niet gehad hebt) en nou hebben we donderdag dus dezelfde toets maar met boeken erbij en mogen we er twee uur over doen,,, maarja daar komen ze dan op maandag eind van de middag mee en heb ik hem dus donderdag.. is niet zo goed voor mijn zenuwen (heb morgen en woensdag ook nog gewoon een lange dag met stage (07.00 tot 15.30) nouja op stage maar even tijd voor vrij maken met leren.. kan vast wel smiddags een half uurtje maar toch....)

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:41

margreet4 schreef:
AHHHH werd net gebeld dat toets heel slecht gemaakt is (logisch als je de stof nog niet gehad hebt) en nou hebben we donderdag dus dezelfde toets maar met boeken erbij en mogen we er twee uur over doen,,, maarja daar komen ze dan op maandag eind van de middag mee en heb ik hem dus donderdag.. is niet zo goed voor mijn zenuwen (heb morgen en woensdag ook nog gewoon een lange dag met stage (07.00 tot 15.30) nouja op stage maar even tijd voor vrij maken met leren.. kan vast wel smiddags een half uurtje maar toch....)

met boeken erbij moet dit geen probleem zijn, lijkt mij??

zo ik heb mn eerste examen gehad, huishoudkunde, had 68% dus ik ben tevreden! :D

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:05

Ook al zo goed bezig, Danielle005!
Als je de boeken erbij mag houden, moet je dan nog wel leren? Wel raar dat je al een toets kreeg terwijl je de stof nog niet hebt gehad... Is het bij jullie op school ook zo'n puinhoop? Is typisch iets wat bij ons ook zou kunnen gebeuren! Heel veel succes met de toets, hoop voor je dat het goed gaat!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:24

mariz schreef:
Kytha hoever ben jij nu in je opleiding?

.

Ben sinds september 2e jaars :j
En per februari ga ik voor 5 maanden naar een PG afdeling.. ben benieuwd...

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:28

Nee maar voor je gevoel.... is het nog wel balen!!!

Ja inderdaad raar, wij hadden namelijk te horen gekregen dat de toets ging over alles wat we tot nu toe dus gehad hadden, nou dat was dus mooi niet zo.... nouja het zal wel goed komen :) hoop ik dan maar :P

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:40

Ik zit nu in het 3e leerjaar van Verzorgende IG. En ben begonnen aan mijn eindstage. Erg spannend! Maar zie wel tegen dingen op zoals een presentatie houden voor het hele team op je stage....En dan al die VIG handelingen die je moet behalen. Ik loop stage in een Woon en Zorgcentrum, bevalt me super! Voorheen heb ik gelopen in 2 verpleeghuizen, wat ook erg mooi was, maar wel heel zwaar.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 07:51

Presentaties houden voor je collega's is in het begin heel eng :D
Ik vond altijd dat hun zoveel wisten en ik ze nog wat wilde leren wat hun zelf allang wisten en nog beter ook.
Maar het valt echt reuze mee, als je goed in het team ligt dan komt dat wel goed :j
Het is gewoon net overdragen maar dan anders :D

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:27

Presentatie houden voor mijn collega's lijkt me ook doodeng :P Gelukkig hoeft het nog niet :P

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:38

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:57

Gefeliciteerd :D

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:03

Nog een paar dagen vrij en dan heb ik een week cursussen (EHBO, BHV, reanimeren enz.) en daarna begint mijn eerste stage!! Spannend!!!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:09

Ik moet 4 jan. weer met stage beginnen na 2 weken vakantie :) 2e kerstdag wel op stage geweest :)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:48

Even voor de mensen die niveau 4 doen: er is nu een ander topic hiervoor aangemaakt... (ik wil niet zeggen dat je hier weg moet, maar dan weten jullie het wel :P )

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:28

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:30

Wat fijn voor je Merel!

Als wat zou je dan aan de slag gaan in dat VPH?
Want je hebt geen IG diploma toch?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:31

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:33

Oke, dan zou je daar gewoon als helpende gaan werken?

Goed dat je niet direct weer begint aan niv. 3, zonder motivatie kom je toch niet ver :n