(ex) studenten STOAS hogeschool dronten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fryskhynders

Re: (ex) studenten STOAS hogeschool dronten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:45

morgen ga ik naar de werkweek van de usra!! nog meer hier die ook gaan?

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:07

Hee!

Hoe bevalt het op Stoas? Ik zit nu in het eerste jaar op het van hall, en ik denk toch niet dat dat helemaal is wat ik wil. Heeeeeel weinig paard, en heeeeeeeeeeeeeeeel veel andere beesten die totaal niet mijn intresse hebben. Ben dus heel benieuwd naar de ervaringen van jullie als eerste jaars. Wat voor vakken bijvoorbeeld nu?
Mag eventueel trouwens ook per PB hoor!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:02

nou nu stuur ik maar eens een berichtje als stoas studente...

ja leuke school, vind alles nog erg nieuw ingewikkeld... enzo
maar stage is super leuk!!
en ik denk dat ik er heel veel zin heb!!
voor de rest weet ik nog niet precies wat voor vakken wij allemaal krijgen...
ik heb vooral veel exacte vakken
didactiek en prestenteren dat is wel echt heel leuk!!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:03

Ik begin volgend jaar op het STOAS met een beetje geluk. Doe nu mijn opleiding Dierverzorging versnelt dus ben een jaar eerder klaar. Super fijn!
Ben ook heel benieuwd naar ervaringen. Mijn doel is het worden van vakdocent op een groene school, mogelijk Engels/Geschiedenis als bij vak. Onderwijs, geweldig =)
Ik heb al onderwijs assistente gedaan dus hoop dat het me allemaal goed af gaat.
Heb er heel erg veel zin in! :D

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 11:06

Vorig jaar heb ik erg getwijfelt of ik naar STOAS zou gaan, maar doordat ik zo twijfelde uiteindelijk niet gegaan.
Ik ben nu bezig met een MBO kopstudie van een jaar...

Maar nu zit ik er toch heel erg aan te denken om we naar de STOAS te gaan...
Ik ben benieuwd hoe het de huidige studenten bevalt...
Ik had al een 1e jaar student heel even kort gesproken en die vond het behoorlijk pittig...

Ik wil denk ik niet de docent kant op, maar meer richting voedings/voorlichtingskant denken jullie dan dat STOAS de geschikte opleiding is daarvoor?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:21

Bij de STOAS ligt de nadruk toch wel op onderwijs. Een groot deel van de studie zal te maken hebben met onderwijs. Dat moet je dus wel liggen. Inhoudelijk zul je over voeding niet veel krijgen. Voorlichting geven is een stuk kennisoverdracht, wat natuurlijk wel weer uitgebreid aan bod komt op de STOAS. Bel of mail de school anders eens.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 18:33

Ik ben er al wel geweest ;).
Maar toch lijkt het me de school die het dichtst in de buurt komt...
Want de meeste andere paardenhouderij opleidingen zijn voornamelijk economisch, en dat ligt mij niet zo.
Ik vind het leuk om voor een groep te staan, en mensen wat te leren, dus het is zeker niet zo dat ik iets tegen het onderwijs heb..
Ik denk alleen dat dat het niet helemaal is voor mij om altijd te doen, maar het lijkt me onwijs leuk om op een school stage te lopen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:51

ik vind het alles behalve pittig, dat valt echt onwijs mee. Je moet zelf veel plannen en doen, maar dat vind ik neit zo raar.. Als je dat niet kan op een hbo studie schiet het niet op..

Je kan via school wel op een vmbo en dan de voedingslessen geven enz. Als daar je intresse meer ligt. Ik doe nu paardenhouderij hbo 1e jaar, hiervoor deurne gedaan maar geef op stage zowel de dier lessen als voedings lessen

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:19

Ik heb Stoas afgerond en ben nu dus nog druk opzoek naar een baan. Maar ook ik wil niet voor de klas staan maar op andere wijze voorlichting geven, communiceren of kennisoverdragen. En naar mijn idee heb ik dat wel geleerd tijdens mijn studie, maar moet je wel je gebied afbakenen. Zoals jij al zegt ik wil met voeding bezig, baken dat dan goed af. Ik vond alles leuk en dat vind ik nog steeds, daardoor ben ik wel heeeeeel breed geschoold, maar voor mijn gevoel nergens expert in. Dus als je het goed afbakend, dan komt het zeker wel goed.